Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 114 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Da er TV2 på banen. Kommer hit til meg for å lage reportasje. Så nå skal CD endelig få se hvor fantastisk dårlig dekoderen deres er.
    Glimrende! Men legg fram saken på en saklig måte. Vis også til feilloggen som ligger på Facebook-gruppa

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser litt tidligere i tråden, og tester Discovery HD. Da detekteres lyden korrekt med en gang.

Det betyr vel i praksis at HD-sendingene til NRK ikke har surroundlyd :-(

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansmag
    Glimrende! Men legg fram saken på en saklig måte. Vis også til feilloggen som ligger på Facebook-gruppa

Hei du

De er klar over facebook gruppa. Hun stusset fælt over gruppa men skjønte at ting ikke kunne være bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er TV2 på banen. Kommer hit til meg for å lage reportasje. Så nå skal CD endelig få se hvor fantastisk dårlig dekoderen deres er.
    Veldig bra, gi oss bedskjed når dette kommer på TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sende de videre til meg etterpå, så får de flere som er pisse-sure på CD i innslaget. Møkkaboks.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Du kan sende de videre til meg etterpå, så får de flere som er pisse-sure på CD i innslaget. Møkkaboks.

Ikke for å undergrave, men etter updaten har jeg faktisk langt færre problemer. Maskina begynner å oppføre seg sånn noenlunde. Det hender at den henger seg når jeg er innom lista med opptak, men dette tror jeg skyldes like mye det faktum at jeg er for kjapp med trykkingen av knapper. Maskina er for sen...

Kan det tenkes at det er forskjell i hardwaren? Jeg fikk installert boksen i april i fjor. Jeg var klar over dekoder-problemet allerede da og tok dette opp med montøren. Han sjekket serienummeret på boksen og mente at jeg hadde flaks, at det var den nye serien og at den burde funke bedre enn den forrige....

Kanskje en opplysning som kan hjelpe videre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trilltrall
    Ikke for å undergrave, men etter updaten har jeg faktisk langt færre problemer. Maskina begynner å oppføre seg sånn noenlunde. Det hender at den henger seg når jeg er innom lista med opptak, men dette tror jeg skyldes like mye det faktum at jeg er for kjapp med trykkingen av knapper. Maskina er for sen...

Kan det tenkes at det er forskjell i hardwaren? Jeg fikk installert boksen i april i fjor. Jeg var klar over dekoder-problemet allerede da og tok dette opp med montøren. Han sjekket serienummeret på boksen og mente at jeg hadde flaks, at det var den nye serien og at den burde funke bedre enn den forrige....

Kanskje en opplysning som kan hjelpe videre?
    Hvilken update? Har ikke fått melding om noen update på min HD PVR jeg. NRK1 HD er på plass, men ingen update-melding fra boksen. Jeg venter bare på neste krasj jeg.

Jeg byttet ut PVR'n her i fjor sommer - og den har gradvis blitt verre og verre. Den er "god" en stund (variabelt mht tid) etter hver formattering og reset, men blir alltid sur og lei igjen. Og støyen fra både vifte og harddisk er helt latterlig. Nei, til 3.000,- så er det en overprising på minst 2.999,- for et slikt produkt

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Hvilken update? Har ikke fått melding om noen update på min HD PVR jeg. NRK1 HD er på plass, men ingen update-melding fra boksen. Jeg venter bare på neste krasj jeg.

Jeg byttet ut PVR'n her i fjor sommer - og den har gradvis blitt verre og verre. Den er "god" en stund (variabelt mht tid) etter hver formattering og reset, men blir alltid sur og lei igjen. Og støyen fra både vifte og harddisk er helt latterlig. Nei, til 3.000,- så er det en overprising på minst 2.999,- for et slikt produkt
    Jeg har ikke hatt noen problemer etter siste softwareoppgradering som er V2.3.6

Med den gamle softwaren hadde jeg ofte problemer. Da hjalp det ofte å laste ned softwaren på nytt, altså ikke bare formattering og factory reset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du

De er klar over facebook gruppa. Hun stusset fælt over gruppa men skjønte at ting ikke kunne være bra!
    Ok, det har vært en del skriverier på teknofil.no og dinside.no også om denne dekodern. Kanskje mange av de samme folka, men det skader ikke å tipse de om alt som kan være relevant

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun har gjort grundig research. så alt er tatt med.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm noen som har merket noen forbedringer på boksen?

Mistenkte at CD hadde sendt noen oppdateringer.. men etter å ha sjekket så er det bare den V236 oppdateringa som vises..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne godt kastet den dekoderen til varmere strøk, for jeg har bare hadt problemer med den. Noen ganger fungerer alle kanalene, andre ganger får jeg bare opp at jeg ikke har noe signal. Kommer helt ann på dagen. Kanalen finnes om man kjører via vanlig kabel nett, men ikke via den dekoderen.

I tilegg kjører den i 4:3 og jeg får den ikke til å kjøre i 16:9. Uansett hva jeg prøver på.

Håper de kommer med noe bedre for dette begynner å irritere vette av meg.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å gå inn i videoinnstillingene så kan du sette den til å kjøre 16:9.
    Noen kanaler er fortsatt 4:3 og det får man ikke gjort så mye med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trondheimskunder, klag i vei! Nettmøte i dag

https://www.canaldigital.no/TV/kabel...jer/Trondheim/

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å gå inn i videoinnstillingene så kan du sette den til å kjøre 16:9.
    Noen kanaler er fortsatt 4:3 og det får man ikke gjort så mye med.
    Er nok ikke så enkelt, kjører på HDMI og da må innstillingene stå på digitalt eller noe slikt, og da får jeg ikke stille ratioen selv. Og jeg nekter å kjøre på scart bare for å ha det valget.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear^
    Kunne godt kastet den dekoderen til varmere strøk, for jeg har bare hadt problemer med den. Noen ganger fungerer alle kanalene, andre ganger får jeg bare opp at jeg ikke har noe signal. Kommer helt ann på dagen. Kanalen finnes om man kjører via vanlig kabel nett, men ikke via den dekoderen.

I tilegg kjører den i 4:3 og jeg får den ikke til å kjøre i 16:9. Uansett hva jeg prøver på.

Håper de kommer med noe bedre for dette begynner å irritere vette av meg.
    Har du prøvd ”On Demand” knappen på fjernkontrollen, der kan du forandre bildeformat, der ligger som regel løsningen på problemet når folk klager på dette med 4:3

Jeg regner med at din TV skjerm er innstilt på korrekt bildeformat?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen er rett innstilt, har forøkst "on demand" ja men intet fungerte, men får vel prøve en gang til, den boksen lever sitt eget liv. Starter titt og ofte av seg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har vi filmet hos TV2 Hjelper deg...

Jaja - da har AndersJ og jeg filmet med TV2 Hjelper Deg sammens med InfoSjef'n i CanalDigital....
    Ble vi noe klokere? Nei...
    Ble vi imponert? Nei
    Hadde han noe fornuftig å fare med? Nei
    Tok de det på alvor? Tja, vi får nå se da...

De kommer med ny software - samt en helt ny boks, men han kunne ikke si noe mer enn at det ville skje i løpet av året... - og vi alle vet jo at et CD-år er ganske langt!....

Men - hadde vært flott hvis de kunne få litt fortgang på prosessen nå da! Nå skal jeg vente 10 dager (hvorfor går posten så tregt hos CD?) på å få meg min 6. boks! Geeee

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Terje (håper det er ok at jeg bruker fornavnet ditt).

Jeg ser at min boks har blitt sendt fra postterminalen i Oslo og at den kan hentes i morgen. Bor du langt uten for allfarvei? hehe.

bestillte den på Onsdag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er CD som sier 10 dager ... :)

Hei igjen Anders...
    Det er CD selv som sier ti dager, men mulig at det bare er en "sikkerhetsgaranti"... - jeg husker i fjor når jeg bytta så ofte, så kunne det ta halvannen to uker hvertfall. Og det å få sendt boksen hurtigere - NEI det kunne de ikke greie!
    Service vettu - det er et relativt ukjent fenomen!

Blir spennende å se hvordan TVprogrammet blir da...

Vi snaiks!
    mvh Terje

Side 72 av 114 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •