Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 114 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 2261
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fikk det heller ikke inn. Slo av og på dekoderen (trakk ut kontakt) og gjorde en nytt kanalsøk. Da dukket NRK HD opp på kanal 13

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå NRK1 på c13, tvn hd har også byttet plass og ligger på c14 (tror jeg).

Ellers fikk jeg svar fra teknisk på CD mht min klage på HD PVR:

"Sv: Web-skjema henvendelse [Bruk av dekoder]

Hei

Takk for din henvendelse

Det ble lansert ny epg oppdatering til din dekoder idag som skal fikse de fleste problemene som du nylig oppga på eposten. For at du skal få tilgang til dette så må du dra ut strømmen til din dekoder i 60 sekunder, deretter sette den inn igjen, så vil du få oppdateringsmelding på skjermen din. Prøv gjerne ut og sjekk om de enkelte feilene fortsatt oppstår på din hd pvr dekoder, slik at vi får meldt dette videre til teknisk avdeling.

Du får ha en god dag videre.

Med vennlig hilsen
    Canal Digital
    TV - BREDBÅND - TELEFONI"

Vel, dro ut pluggen. Ventet. Satte inn igjen. Startet. Ingen melding om software. Typisk...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte også gjøre nytt kanalsøk, da kom NRK HD opp på plass 13. Fantastiske bilder fra Vancouver, det vil si NRK sine egenproduserte sendinger med programlederen, resten var vel gamle klipp.

Forøvrig begynte serieopptak å virke knirkefritt også, etter at jeg gjorde nytt kanalsøk. Tidligere har jeg fått meldigen "tidligere programmer kan ikke tas opp" eller noe slikt.

Planlegger skifte av harddisk og frakobling av vifte. Har harddisken klar men tror jeg venter til etter OL. Skal si fra hvordan det går :-)

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg måtte også søke opp kanalene på nytt for å få den frem. I hen hold til nettsiden til CD skal slikt gå automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen NRK HD her... Har gjort kanalsøk 2 ganger, tatt ut kontakten og gjort kanalsøk enda en gang. Nothing. Hva gjør jeg "galt"?

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    Ingen NRK HD her... Har gjort kanalsøk 2 ganger, tatt ut kontakten og gjort kanalsøk enda en gang. Nothing. Hva gjør jeg "galt"?
    Hvor holder du til ?
    Har vært på kanalplass 13 siden onsdag i Oslo på kabel.Gikk automatisk inn her på onsdag,trengte ikke å gjøre et nytt søk.
    Hvis dere ikke får Hd kanalen inn så kontakt CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom den! Four times a charm, eller noe sånt...:-D

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dere forskjell da?

Jeg så på studio sendingen som gikk i HD 720p, bytta frem og tilbake til NRK vanlig, så ikke noen stor forskjell.

Derimot så var hoppingen på Eurosport HD (som sender 1080i) meget skarp og detaljert. Venter med konklusjon til NRK HD sender materiale fra øvelsene i OL.

PS. Jeg må tillegge at NRK SD sendinger holder meget høy kvalitet, det er nok derfor jeg ikke ser den helt store forskjellen. Hvis du har, som meg en skjerm (Pio LX5090) med meget god deinterlacing, så blir det ikke stor forskjell på 576i vs. 720p

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg da slette NRK og erstatte denne med NRK HD i favorittlisten? Sender de akkurat det samme på på begge kanalen, som TVNorge og Eurosport gjør?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ser dere forskjell da?

Jeg så på studio sendingen som gikk i HD 720p, bytta frem og tilbake til NRK vanlig, så ikke noen stor forskjell.

Derimot så var hoppingen på Eurosport HD (som sender 1080i) meget skarp og detaljert. Venter med konklusjon til NRK HD sender materiale fra øvelsene i OL.

PS. Jeg må tillegge at NRK SD sendinger holder meget høy kvalitet, det er nok derfor jeg ikke ser den helt store forskjellen. Hvis du har, som meg en skjerm (Pio LX5090) med meget god deinterlacing, så blir det ikke stor forskjell på 576i vs. 720p
    Husk på at dekoderen etter hva jeg vet sender enten 1080i eller 720p ut - uavhengig av om kanalen sender 1080i eller 720p.

Så - om din står på 1080i, så oppskalerer dekoderen og lager interlaced bilder osv før den sender det videre til tven, som så deinterlacer osv... = ikke optimalt.

Så forsøk heller å sett output fra dekoder til 720p og se hvordan det blir da .

NB: Dette er bare slik jeg har forstått det fra canal digital, jeg kan ta feil på det tekniske.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Husk på at dekoderen etter hva jeg vet sender enten 1080i eller 720p ut - uavhengig av om kanalen sender 1080i eller 720p.

Så - om din står på 1080i, så oppskalerer dekoderen og lager interlaced bilder osv før den sender det videre til tven, som så deinterlacer osv... = ikke optimalt.

Så forsøk heller å sett output fra dekoder til 720p og se hvordan det blir da .

NB: Dette er bare slik jeg har forstått det fra canal digital, jeg kan ta feil på det tekniske.
    Du har helt rett Alastor, jeg stilte om til 720P output og nå ser jeg på OL-åpningen over projektoren, helt fantastisk bilde :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja fine bilder men lyden kommer i to sekunder og så er det taust.
    Er det fortsatt slik at man må via surround anlegg for å få lyd?

Lurer på hvor mange det er i Norge som får glede av HD sendingene fra NRK
    og Anal Digital da.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en del som sliter med lyd over HDMI fra canal digitals bokser, spesiellt med gråimporterte tver og tver fra mindre kjente merker.

Løsning kan være å teste med andre kabler, andre lydinnganger, evt kjøre lyden analogt fram til tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Er en del som sliter med lyd over HDMI fra canal digitals bokser, spesiellt med gråimporterte tver og tver fra mindre kjente merker.

Løsning kan være å teste med andre kabler, andre lydinnganger, evt kjøre lyden analogt fram til tven.
    Det er en Philips 42PF 9831D/10 så den burde være kurant.
    Har digital koax fra HD PVR til dig. lyd inn på TVen men ingen lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sarotti
    Det er en Philips 42PF 9831D/10 så den burde være kurant.
    Har digital koax fra HD PVR til dig. lyd inn på TVen men ingen lyd.
    Hvordan kobler du til for å få bilde? Hvis du bruker HDMI, så ser det ut som du må bruke lyd gjennom den. Ser ut som den digitale lydinngangen kun gjelder dersom du kobler til via komponent. (EXT3 inngangen) Er det lyd hvis du setter tven til EXT3 og ikke HDMI inngangen?

Fant bruksanvisning her: Bruksanvisning PHILIPS 42PF9831D - Brukerhåndbok PHILIPS 42PF9831D - Norsk - Diplodocs

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dritt-Sagemboksen vår jo (mest om rikstv,
    men må jo ha all Sagemnytt uansett! Boksen er jo overlegen):
    Hd pvr-dekoder: - RiksTV blokkerer oppgradering - DinSide Bolig

Ingen som vil ha noe med den å gjøre
    (utenom Canal Digital da som mener boksen er kjempebra)!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    Hvis dere ikke får Hd kanalen inn så kontakt CD.
    Jeg ringte CD på fredag fordi jeg ikke fikk inn kanalen. Fikk der beskjed om at jeg måtte gå tilbake til standardinnstillingene. Som sagt, så gjort. Fikk NRK HD inn etter dette, men alle forprogrammerte opptak forsvant jo sammen med mine øvrige innstillinger.

Snakket litt med damen hos kundeservice og sa at i følge deres egne sider, var det bare å skru av og på. Jeg spurte om det var mulig å legge ut bruksanvisning for hvordan man får det til dersom dette ikke virket. Hun sa da at CD heller ville man skulle ringe dem.

Videre jobbet de (såklart) med ny software, men hun kunne ikke gi noen dato. Hun spøkte litt med det og sa at de ikke alltid klarer å levere i tide. Sa meg helt enig gi det...

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er TV2 på banen. Kommer hit til meg for å lage reportasje. Så nå skal CD endelig få se hvor fantastisk dårlig dekoderen deres er.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Da er TV2 på banen. Kommer hit til meg for å lage reportasje. Så nå skal CD endelig få se hvor fantastisk dårlig dekoderen deres er.
    BRA!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske fersk med Canal Digital kabel TV. Jeg leier et hus der jeg har tatt over aboet til huseier.

Bildet er helt uproblematisk i forhold til NRK1HD, men jeg er litt usikker på lyden.

Har kobla lyden via surroundforsterkeren min, men i motsetning til når jeg kobler til f.eks en annen ekstern kilde som datamaskinen min, så enabler ikke den lyd automatisk. Hvilket sier meg at dette er vanlig lyd som kommer inn i min receiver.

Eller?

Side 71 av 114 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •