Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 114 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 2261
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    ....
    Selv om man driter penger skal det mye til for å rettferdiggjøre det når selve nøkkelpunktet med en PVR - opptak på andre kanaler enn den du ser på - mangler...
    Med tanke på hva folk bruker på høyttalerkabler så er jeg egentlig ikke flau over å ønske meg en bedre dekoder enn det en får fra Canal Digital. Det blir min prioritering.

Dreambox DM800C er ikke noe for meg, men det må da finnes en BRA HD PVR hvor en kan ta opp en kanal mens en ser på en annen + alt det andre en gjerne vil ha?

Aller helst vil jeg gjerne unngå Canal Digital når de holder på som de gjør, men jeg forstår Viasat og RiksTV er like ræwa.

Setter pris på noen tips. Jeg går ikke over til noe digitalt uten at jeg får kvalitetsutstyr og valgfrihet med på kjøpet.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Jeg går straks til innkjøp av sony w4000, og denne har som sikkert mange vet innebygd dekoder. Ut fra det jeg har lest er den klar til bruk med riks-tv, mens jeg har forstått det slik at den ikke funker med canal digital. Jeg tok opp dette spørsmålet på tråden for w4000, og der tolket jeg et svar dithen at a den innebygde dekoderen i w4000 kan fungere med canal digital gjennom kabelnett? Noen som vet noe om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne tråden: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-kabel-tv.html kan du lese en del om temaet. Her gjelder det X3500, men jeg tror ikke det er forskjell på det området i forhold til W4000. Har sjøl en V3000, og den funker fint med Conax-cam (ikke NP4-varianten) og kort fra CD KabelTV.

Mvh
    Brumlebass 8)

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. W4000 står også nevnt i tråden, så det var nyttig lesning. Ser enkelte har visse problemer, blant annet med at NRK-kanalene ikke vil virke. Hos deg så funker HD-kanaler og alt som det skal? Gledmer meg til HD-sendinger på 52" nå ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kanalene virker, unntatt HD-kanalene hos meg. Det er fordi jeg har V3000 og ikke W eller X. V3000 takler ikke HD, men det skal W og X-modellene gjøre. På f.eks SVT HD får jeg lyd, men ikke bilde. Setter jeg kabelkortet i satelittmottakeren (Vantage HD 7100S), får jeg alle HD-kanalene som kabelnettet har å by på (jeg har familiepakke på kabelkortet) i tillegg til SD-kanalene som abonnementet omfatter. Så du vil nok få inn de HD-kanalene som (foreløpig) er tilgjengelig i kabelnettet. Fra 1. september legger CD flere HD-kanaler inn i de forskjellige pakkene uten tillegg i abonnementsprisen på samme måte som parabolkundene fikk fra 1. juni.

Jeg har forøvrig ikke merket noe til de problemene som folk i Bergen hadde med mottak av NRK-kanalene på kabelnettet her i Halden. Det kan ha vært et lokalt problem hos CD i Bergen.

Det største problemet jeg har hatt med CD's kabelkort i Conax-cam i min Sony er at det ikke virket til å begynne med. Og så bare virket det plutselig uten at jeg gjorde annet enn å slå TV'n av og på og hive cam'en ut og inn noen ganger.

Mvh
    Brumlebass 8)

Eh.. en tilføyelse: dette er tråden for CD's HD-PVR. Vi burde nok avslutte Sony-greia vår her... og si takk for lånet!

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hjelpen

Tilbake til tema i tråden her. Jeg leste et sted her noe om at man må skaffe router fra canal digital samtidig som man får kortet? Man kan altså ikke bare få kortet, og deretter evt kjøpe cam og bruke på innebygd dekoker? Eller har jeg oppfattet noe feil?

Uansett har jeg ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre, og det hadde jo absolutt vært litt kjekkt med PVR. Folk får fortsette å skrive sine erfaringer. Problemet med irriterende tekst og treghet i kanalbytte, skal jeg nok kunne leve med. Men blir mer skeptisk når jeg leser at det går utover kvaliteten på bildet. Med denne dekoderen blir altså ikke SD akseptabelt bra? Det er jo virkelig betenkelig om bildet blir merkbart bedre enn med den vanlige dekoderen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du MÅ kjøpe dekoder for å få kort fra Canal Digital. Skjønner ikke at det en gang skal være lov å diktere forbrukere sånn. Det er jo som om du MÅ kjøpe bil av Fjellinjen for å få abonnement. Sykt!

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal denne boksen stå på noe spes for å få lyd ut av HDMI? Får bilde men ingen lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man i utgangspunktet har kort for Digital Grunnpakke, vil det kortet i en DM800c gi meg tilgang til de HDkanalene som er del av grunnpakken, eller trenger jeg et kort som spesifikt åpner for HDkanalene?

Noen som har konkrete erfaringer med dette?

Vår CX1201 paia i kveld, og jeg er overmoden for å kjøpe dreambox.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bestiller canal+ total f.eks, vil du få alle HD kanalene på DM800 også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viranth
    Om du bestiller canal+ total f.eks, vil du få alle HD kanalene på DM800 også.
    Det tror jeg på. Ideen var altså å få en DM800 i drift uten å gi CD *mer* penger. Jeg har CD Digital Grunnpakke, med kort og den sølvgrå tuneren som ikke er HD. Vil det kortet gi meg HD-kanalene?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av dagb
    Det tror jeg på. Ideen var altså å få en DM800 i drift uten å gi CD *mer* penger. Jeg har CD Digital Grunnpakke, med kort og den sølvgrå tuneren som ikke er HD. Vil det kortet gi meg HD-kanalene?

Ja noen av HD kanalene ha CD lagt i grunnpakka.
    HDTV i kabel-nett - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det andre enn meg som ikke kan velge oppløsning gjennom HDMI utgangen. Alle alternativene er blanket ut. Antar at den står på 1080i, men vil ha 720p. Bruker component nå, der går det fint.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Er det andre enn meg som ikke kan velge oppløsning gjennom HDMI utgangen. Alle alternativene er blanket ut. Antar at den står på 1080i, men vil ha 720p. Bruker component nå, der går det fint.
    Jeg kan endre på min, men ser at dersom den står på nei til aktivering av HD-signaler blir valgene tatt vekk.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten noen særlig entusiasme har jeg nå bestillt HD-PVR fra Canal Digital. Med forventningene skrudd helt i bånn håper jeg at leveransen ikke gjør meg klin hakke forbannet. Dette blir spennende.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du er av den tolmodige sorten da leveranse kan ta tid.Har nå ventet i snart sju uker på en vanlig tuner fra Canal Fucking Digital.Har purret og purret,men får bare svada tilbake.Utsolgt fra lager bla bla bla bla bla.Kjefta slik idag så hun stakkars kundebehandleren nesten ble på gråten.Nå har jo premier league startet også
    Skjønner faan ikke at det skal være mulig å behandle kunder slik som de gjør,men det værste er at vi har jo ingen alternativer her jeg bor i trondheim!!
    Canal Digital har jo bortimot monopol på kabelsendinger her.

Har noen forslag til aksjoner vi kan kjøre mot disse arrogante jævlene som tror de kan tillate seg hva som helst å også gjør det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte HD-PVR ca. 10 juni. ar enda ikke fått den. Gidder ikke purre. Det virker som om man minst må ringe CD tre ganger for at de skal greie å ordne opp. Møkkabedrift :twisted:

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har bestilt ligger langt foran meg i løypa :roll:

Her venter fremdeles selskapet som drifter kabelnettet på en software oppgradering fra Canal Digital. Så lenge oppgraderingen ikke er på plass, så får jeg ikke lov og bestille HD-PVR. Vi er her 4 sameier med til sammen over 200 leiligheter som gikk over til Canal Digital i januar. Alt hørtes så fint ut, fotball EM i HD, OL i HD, har nå skjønt at det var bare svada. Jeg nekter og kaste ut penger på en standard dekoder som jeg ikke får bruk for i fremtiden. Så her sitter jeg og ser fremdeles på analog sending, imens blir jeg mer og mer irritert over denne udugelige og arrogante bedriften.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Dere som har bestilt ligger langt foran meg i løypa :roll:

Her venter fremdeles selskapet

Sukk.

Fikk brev fra CD nå lørdag 16. august, sendt som B-post,

"9. august 2008
    Velkommen til...
    .... du vil om kort tid motta melding fra posten...
    God tv-opplevelse
    CD"

Kort tid ?

Har dere også fått samme brev med samme ordlyd?

Sagt på en annen måte, når blir jeg lei og går ned til elektro butikken og henter meg en Riks TV Hd-boks tro??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fjellfinn
    Sukk.

Fikk brev fra CD nå lørdag 16. august, sendt som B-post,

"9. august 2008
    Velkommen til...
    .... du vil om kort tid motta melding fra posten...
    God tv-opplevelse
    CD"

Kort tid ?

Har dere også fått samme brev med samme ordlyd?

Sagt på en annen måte, når blir jeg lei og går ned til elektro butikken og henter meg en Riks TV Hd-boks tro??

Jupp....høres ut som det brevet jeg også fikk ja

Side 7 av 114 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •