Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 114 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 2261
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vel jeg tror ikke galvanisk skille funker på spenningspulser. Det viser ser kanskje å være en feil i kabelnettet til CD. dette er ikke noe som skjer konstant. mer sporadisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    FIkk telefon fra CD i dag, De lover bot og bedring. Ny dekoder modell er på vei på nyåret så da får vi se.

Ble lovet oppfølging på nyåret. Tydelig at det hjelper å legge press på CD da det virker som de har tatt meg på alvor.

Noe annet man skal ha i bakhodet er at i vårt borettslag så har flere opplevd spenningsøkning på kabelsignalet. Noen ganger så høy at de ved kobling har fått strøm fra kabelen.

Kan hende dette er noe som faktisk knekker dekoderen i antennedelen.
    Men det vet jeg ikke sikkert ennå.

Informerer om så flere her inne kan undersøke om dette forekommer flere steder.

Hyggelig samtale med CD i dag ihvertfall hvor de la seg helt flate og lovet å følge opp min sak fordi jeg har hatt så mye trøbbel.

Så da får vi bare vente og se hva som skjer.
    Hva nevnte CD angående denne nye dekoderen som skulle komme da? Alle som har en HD-PVR i dag burde jo få en mulighet til å få seg en ny og mer velfungerende dekoder til en veldig billig penge!

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enurweb
    Hva nevnte CD angående denne nye dekoderen som skulle komme da? Alle som har en HD-PVR i dag burde jo få en mulighet til å få seg en ny og mer velfungerende dekoder til en veldig billig penge!
    Fint lite. Jeg ga de kraftig kritikk på dekoderen som eksisterer i dag. Sa at de måtte gjøre noe med matrialvalgene i chassiet.. plast leder dårlig når det gjelder varme. Han prøvde å skylde på Hardisken at den var problemet..

Jeg sa bare at når en Dekoder har en standby temp på 50-60 grader så er det kanskje ikke så rart at disken ikke fungerer så bra.

Jeg vet ikke hva CD kommer til å gjøre. Jeg kommer ihvertfall til å legge press på de at de bør komme med den nye dekoderen når den er på markedet. Uten at jeg skal betale ett rødt øre. Som en kompensasjon for dårlig oppfølgning og uskalige beskyldninger og mistanker til meg som forbruker. Han jeg snakket med i da la seg helt flat etter den "lille" roturen om Hardisk problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny dekoder på nyåret ja. Canal Digital som lovet det!
    Jammen da må det jo være sant, hahahahah.
    Når Canal Digital sier det vil komme en mottaker over jul,
    så mener de nok ikke i dette århunderet.
    Snarere år 2100. Kan nesten vedde en billion kroner (dersom jeg hadde hatt det) at GET og Viasat vil komme med nye dekodere lysår før Canal Digital.

For de gangene jeg har snakket med Canal Digital får jeg alltid svaret:
    "neeei, har ikke merket at vi har hatt så veldig mye trøbbel med PVR mottakerne"... neida!!

Leste nettopp at Get får en kjempeoppdatering inatt!
    Vedder for at den ikke er like "stor" som den vi fikk for 1 måneds tid siden!
    hahahahah :-D
    Kjempeoppgradering fra Get - teknofil.no
    Og dersom dere ser på bildene så er jo designen til Canal Digitalboksen myyyye bedre da (NOT!).

En stund til TV2 HD hos Canal Digital:
    Flere får TV 2 HD til jul - teknofil.no
    (scroll nedover).

Canal Digital kan vel sammenlignes med en snegle limt fast i asfalten.

Mindre nyskapende, dårligere og treigere enn dem er jo nesten umulig å være.

Foruten om det fabelaktige HD tilbudet vi har da.
    Men det er vel en liten kompansasjon fra Canal Digital kanskje.
    Ettersom boksen suger og de er treige med alt, og nekter over en hver tvil at boksen deres er tragisk.

Elsker å få blåst ut litt i denne tråden.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. de innrømmer faktisk at de har hatt et par produksjonsserier som det har vært mindre eller alvorlige feil på. De har sikkert mange godt fornøyde kunder og. Hvor dekoderen fungerer slik den er ment. Men som Jeg sa til han som ringte meg: Bytt leverandør eller lag en ny boks med bedre komponenter som tårler den bruken som boksen er ment til. (snakket med en av de som sitter høyere opp i CD. ikke KS).

Greit nok det at De har hatt sine ideer og har prøvd å avfeie feil.. Men nå har de forstått dette og tar nog dere andre på alvor når dere ringer.

Hjelper å være litt streng med de. Ikke vær forståelsesfull.. da snurrer de deg rundt lillefingren..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som får inn noe annet enn stereo på HD-PVR'en. Har nå endelig fått med surround dekoder og kjører lyd via toslink men får kun stereo. Er det overhodet noe som sendes i en eller annen for for surround eller går alt i Stereo? Har ingen av betalkanalene med standardpakke som følger med HD-PVR.

Har endret lydinnstilling på dekoder fra "stereo" til "hjemmekino" under setup-> lydinstillinger men alt jeg surfer innom av kanaler går fortsatt i stereo.

Kjører en annen kilde inn i forsterker via PS3 mediasenter som fint switcher mellom DTS, stereo og hva det skulle være avhenig av hva jeg mater den med av filmerså jeg tror ikke det er noe galt på forsterkersiden. Den lydutgangen jeg kjører HD-PVR inn på står til auto så den skulle fint sense signaler den mottar slik den gjør via ps3 og switche, men alt kommer som sagt i stereo

Noen ideer til feilsøking?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Er det noen som får inn noe annet enn stereo på HD-PVR'en. Har nå endelig fått med surround dekoder og kjører lyd via toslink men får kun stereo. Er det overhodet noe som sendes i en eller annen for for surround eller går alt i Stereo? Har ingen av betalkanalene med standardpakke som følger med HD-PVR.

Har endret lydinnstilling på dekoder fra "stereo" til "hjemmekino" under setup-> lydinstillinger men alt jeg surfer innom av kanaler går fortsatt i stereo.

Kjører en annen kilde inn i forsterker via PS3 mediasenter som fint switcher mellom DTS, stereo og hva det skulle være avhenig av hva jeg mater den med av filmerså jeg tror ikke det er noe galt på forsterkersiden. Den lydutgangen jeg kjører HD-PVR inn på står til auto så den skulle fint sense signaler den mottar slik den gjør via ps3 og switche, men alt kommer som sagt i stereo

Noen ideer til feilsøking?
    Merkelig. Sjekk ut Discovery HD og SVT HD, de sender ac3. Har du mulighet til å prøve lyd og bilde via hdmi for å se om det funker?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harddisk bytte

Er det noen som har prøvd å bytte disk på Kabeltv boksen? Ser av annen tråd her at satelittfolket "delvis" har fått det til...

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg og følger med for å se om noen har lykkes med det.
    Det er gjort masse modifiseringer med satellitt utgaven av boksen har jeg sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Føler meg veldig dum , men finner ikke hvor en sorterer programmene hen.
    Har lett i alle menyene.
    Noen som kan hjelpe?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Dersom du mener å lage FAVORITTLISTE?
    Er veien å gå. Meny,Favoritter og så velger du liste fra A til G osv. Her kan du sortere til dels rekkefølge på kanaler.

Hvilke Favorittliste du vil bruke velger du ved å hente opp INFO, og bruker BLÅ knapp til å velge og bekrefter med OK.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere kunne man IKKE endre rekkefølge på programmer i favorittlisten etter at de var lagt inn. Er dette nå endret i ny firmware slik at man kan dytte enkelt kan bytte plassering på kanalene på favorittlisten som man vil ha det?
    Leste at tidligere måtte man slette kanaler og legge disse manuelt inn igjen på en jævelig knotete måte for å få dette til.

Lurer litt på hvordan kravspecene til de som utvikler programvare for denne dekoderen ser ut. De er vel kanskje like oppgitt selv de som utvikler programvare pga rævva hardware i boksen? Burde kanskje finnes et eller annet sagem forum der man kunne komme i kontakt med utviklere?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Kanalene blir liggende etter hverandre slik du legger de inn, og det går ikke an å endre uten å slette kanal. For så å legge den inn der du vil ha den.
    Og da må du bruke valget sett inn isteden for valget legg til.
    Så enkelt er det ikke.:?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Dersom du mener å lage FAVORITTLISTE?
    Er veien å gå. Meny,Favoritter og så velger du liste fra A til G osv. Her kan du sortere til dels rekkefølge på kanaler.

Hvilke Favorittliste du vil bruke velger du ved å hente opp INFO, og bruker BLÅ knapp til å velge og bekrefter med OK.

Jeg ønsker å legge nrk på 1, tv2 på 2, tv3 på 3 osv.
    Canal+ kanalene begynner fra 50 i dag.

Muligens dette blir det samme som favorittliste men litt uvant.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hifikompis
    Jeg ønsker å legge nrk på 1, tv2 på 2, tv3 på 3 osv.
    Canal+ kanalene begynner fra 50 i dag.

Muligens dette blir det samme som favorittliste men litt uvant.
    Ja det har jeg gjort i favorittlister, men dersom du gjør det vil du se at kanal nummeret endres da du ikke har med mange kanaler i mellom. Så på min favorittliste ligger Canal+ HD på 24. Og det er nummeret jeg må oppgi til min Harmony One ved direktevalg.

Ting skal ikke være enkelt..:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde nå, og kanaliste A gikk ikke å endre, men måtte lage en ny liste på b.
    Så når en setter på tv`en så må en inn på favorittliste b for så å zappe??

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hifikompis
    Prøvde nå, og kanaliste A gikk ikke å endre, men måtte lage en ny liste på b.
    Så når en setter på tv`en så må en inn på favorittliste b for så å zappe??
    Du må gå på INFO og velge med blå knapp til du ser det står Fav:B (eller bokstaven på den listen du vil ha) oppe til venstre. Og bekrefte med OK knappen. Da blir den lagret og du får frem denne neste gang du slår på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på om det har blitt postet her, men nå skal serieopptak virke for kabelkunder også. Jeg la merke til det søndag hjemme hos meg, men canal digital postet det på twitter i morges (tror jeg):

Serieopptak - Canal Digital NO

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Serieopptak er nå offisielt til stede, Canal digital - Endelig Canal Digital, endelig - DinSide Bolig
    Har lagt til noen prøve opptak så får vi se å stabilt dette er.:roll:

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kreves det en oppdatering?

Har ikke serieopptak på min boks :S

Side 65 av 114 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •