Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 2261
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Rolle]Nå blir det vel mye negativt igjen, folkens

J Til og med muligheten for serieopptak har dukket opp. Vet dog ikke om det virker, jeg er så vant med å legge inn manuelt, så jeg har ikke testet funksjonen ennå.

Hvordan?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nå blir det vel mye negativt igjen, folkens

J Til og med muligheten for serieopptak har dukket opp. Vet dog ikke om det virker, jeg er så vant med å legge inn manuelt, så jeg har ikke testet funksjonen ennå.
    Hvordan?

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Serieopptak

På en eller annen måte ved å trykke flere ganger på ta opp knappen når man står i guiden. Første gang man velger å ta opp velger den episode, trykk en gang til så velger den ikke opptak, trykk enda en gang så står det serieopptak. Står nede i venstre hjørne lite synlig og på engelsk.

Er det bare hos meg eller har alle "hardware" menyer engelsk tittel. Mener dette var norsk før.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev dette i en annen tråd (LINK):

Jeg har hatt problemer med Canal Digital sine dekodere i lang tid, og har byttet hele 6! ganger. Nå er det blitt min feil!
    Signalet er for dårlig sier de. Det er vel nettleverandørens feil, som kom og målte det til mer enn godt nok. Montøren sa senest i dag at jeg bør koble nettet i serie. Har 4 uttak totalt. Bør også koble inn en forsterker etter første kontakt, der jeg tar ut signal til modemet. I dag er det en splitter med 2 uttak i hver gren. Dette på tross av signalet er godt.
    Da spør jeg:
    - hvilken kobling er best?
    - hvilke kontakter bør jeg ha (demping)?
    - kan jeg ha det som i dag med 2 stk. kontakter med splitter først?
    - i så fall hvor skal jeg ha forsterkeren?

Håpløst når "alle" har sine meninger og ingenting er faglig begrunnet. Håper på rask hjelp.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whacko
    På en eller annen måte ved å trykke flere ganger på ta opp knappen når man står i guiden. Første gang man velger å ta opp velger den episode, trykk en gang til så velger den ikke opptak, trykk enda en gang så står det serieopptak. Står nede i venstre hjørne lite synlig og på engelsk.

Er det bare hos meg eller har alle "hardware" menyer engelsk tittel. Mener dette var norsk før.
    ”Hardware menyer” er på engelsk nå, stemmer det, husker ikke åssen det var tidligere.

Jeg kjører hele greia på engelsk uansett

Hva gjelder serieopptak, så er det som du sier ganske enkelt. Du er som sagt i EPG og velger opptak (et klikk på opptak knappen) av et program, hvis programmet er rekognosert som en serie, så skifter ikonet nede til venstre til serieopptak, klikk en gang til på opptak, da blir det lagra som serieopptak.

For og sjekke, så går du bare inn på ”recorder” og ser på opptakslisten. Da vil du se et S på gul bakgrunn ute til venstre, hvis opptaket ligger inne som serieopptak. Jeg holder som sagt på og tester det ut, stoler liksom helt på det før jeg ser at det fungerer.

Hvis det fungerer så er det glimrende, for da mister du ikke episoder hvis sendetider forandrer seg. Men en forutsetning for at dette skal fungere er at EPG virker til alle tider, ellers blir det garantert surr i systemet. Nå har jo faktisk EPG blitt meget stabil etter softwareoppgraderingen, så jeg har godt håp i så måte. Et lite problem som jeg ser det, er at mange program/episoder går i reprise, da blir det vel ganske mange dobbeltopptak, men det er jo enkelt og slette uansett.

Holder på med litt testing nå, har lagt inn flere serieopptak på BBC Entertainment, for der går episodene på forskjellige tider hver dag, mikset med repriser av det samme. Om 5 dager skal jeg se om alt har virket, hvis så er tilfelle, så dropper jeg manuell programmering og lar det stå til :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Her kommer mailen jeg sendte.. Med forbehold om skrivefeil.Tok med noen av innleggene tidlig i tråden. fordi de fleste problemene fortsatt eksisterer.
    Jeg syns dette blir feil. Veldig mange av de problem du har kopiert fra tråden har blitt rettet opp. Forstår at du er meget frustrert siden du tydeligvis har vært ekstremt uheldig med dine dekodere. Jeg har også fått byttet ut min dekoder, men den jeg har nå (over et år) har fungert bra, spesielt etter oppgraderingen, så har den blitt meget stabil. Jeg har mange venner som bruker HD-PVR satellitt, alle er fornøyde. Har også mange i nabolaget som bruker HD-PVR kabel og er fornøyde.

På en tråd som denne får man lett inntrykk av at alt er ræva, det er jo faktisk ikke sånn. De fleste skriver kun innlegg når de har problemer, når problemet blir rettet opp skriver de ikke noe. Jeg har også klaget mye her på tråden, men jeg prøver også å skrive litt om det som virker fint, eller små tips om åssen man unngår de ”bugs” som eksisterer

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at du er fornøyd Rolle.

Jeg opplever de samme feilene om og om igjen selv etter software oppgraderinga. spør meg ikke hvordan det har seg men det er tilfelle. Så for meg er det ikke feil å rette kritikk mot CDs service/support og programavdeling.Har forøvrig til gode å ha en dekoder i hus i mer enn 4 måneder før den må skiftes. den siste har jeg hatt i 6 uker..

Jeg oppfatter produktet som ræva av egen erfaring. For meg så har jeg betalt 2000 kroner for søppel. (borettslagsrabatt) Det er pokkers så irriterende at CD kan skryte av et produkt som ikke holder mål. Jeg er ikke den eneste i mitt nabolag som har denne boksen. Kan ikke si at naboene som jeg vet har denne er videre imponert. Mange som føler seg på grensen til lurt/svindlet av CD.

Tv reklamen som lover det ene og det andre.. ja jøss. Boksen er fin den....i søppelkassa.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd å tette igjen viftehullet? Eller blir det for vamt?

Der problemet ligger..

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med å tette igjen viftehullet? er ikke det litt dumt? da mister jo boksen kjøling.. og så varm som den jeg har blir så er ikke det noe alternativ. man kan ikke ta i boksen på enkelte steder selv i standby..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Hva mener du med å tette igjen viftehullet? er ikke det litt dumt? da mister jo boksen kjøling.. og så varm som den jeg har blir så er ikke det noe alternativ. man kan ikke ta i boksen på enkelte steder selv i standby..
    Er nok ikke særlig lurt og tette det hullet nei

Jeg også lurer på hva dekoderen holder på med når den er i stand by, siden tempen stiger til ca. 50 grader

Ellers er jeg selvfølgelig enig med deg i at CDs service/support og programavdeling skal ha kritikk for mye. Det jeg stusset på var at du bruker kopi av innlegg fra tråden, i og for seg greit nok, men mange av de problemene har jo faktisk blitt rettet opp.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo men som jeg sier så forekommer disse problemene ennå.Og jeg sendte ikke mailen kun for min egendel. det er 3 andre i tilleg til meg som opplever at problemene dukker opp igjen og igjen. Geografisk så er vi på vær vår kant av landet .
    sør,øst,vest og nord. tilfeldig? tror ikke det. hva er oddsen for at 4 kunder på hver sin kant av landet kan klage på nesten samme problem på boksen? hmm.. ikke vet jeg

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva gjelder serieopptak, så er det som du sier ganske enkelt. Du er som sagt i EPG og velger opptak (et klikk på opptak knappen) av et program, hvis programmet er rekognosert som en serie, så skifter ikonet nede til venstre til serieopptak, klikk en gang til på opptak, da blir det lagra som serieopptak.
    Hvilke serier gjenkjennes som serier da... Får det ikke til her

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, det serieopptakssystemet er jo helt bak mål!
    den kjenner jo så og si ikke igjen noen serier.
    Hverken Hellstrøm, Luksusfellen, etc.
    Eneste er vel hotel cæsar og simpsons.
    Virker som det er en eller annen gjøk hos canal digital som sitter å trykker manuelt på serier vi kan velge serieopptak på.. Latterlig dårlig.

Denne drittboksen koster like mye som en Playstation3 og 3-4 blu-ray til sammen.
    Føler vi får ganske lite valuta igjen for pengene.
    Hadde vel vært som om sony slapp ut Playstation 3 uten spillfunksjon.
    "nei, men vi regner med at brukerne kan begynne å spille på konsollen en gang neste måned"
    (5år senere)
    "ja, nå er muligheten rett rundt hjørnet"
    (zZZZzz)

Annet jeg lurer på, hvorfor får ikke vi TV2 HD osv?
    Canal digital eier jo rettigheter i TV2 (eller var det omvendt?)
    Også får ViaSat dette først??? latterlig (..igjen).
    Viasat får TV 2 HD - teknofil.no

Gleder meg uansett til vi får filmleie om 7-43år.
    Det blir gøy!

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prog.v.versjon 2.3.6 hos meg (siste oppdatering da vi fikk mld). Jeg får ikke opp mulighet til serieopptak noe sted!! Har forsøkt med ny og gammel epg-visning, og på flere ting på tv3 som står som "serie". Har også prøvd Simpsons på viasat4 som ble nevnt, og får ikke valget der heller, uansett hvor mange ganger jeg trykker på (O).

Kan noen som har denne muligheten legge ut versjon og evt annen info? Har dere fått beskjed om oppdatering flere ganger siste tiden f.eks? Og til sist: Et program dere vet fungerer på serieopptak.

Til info så har vi bare grunnpakken + 2 disney-kanaler...

Og jeg går ut fra at det gjelder dvb-C-pvr'en

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grovkornet teksting.

Hva med den mildt sagt grovkornete teksten som er på bl.a. Discovery? Jeg hadde håpet at den skulle bli bedre. Jeg har ikke 50" HD-tv for å lese tekst som ser ut som den er fra en datamaskin fra 70-tallet. Det er ikke slik på den digitale dekoderen jeg hadde fra før av, der er det helt fin tekst. Utrolig irriterende og ikke så rent lite sløft av CD!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ”Hardware menyer” er på engelsk nå, stemmer det, husker ikke åssen det var tidligere.

Jeg kjører hele greia på engelsk uansett

For og sjekke, så går du bare inn på ”recorder” og ser på opptakslisten. Da vil du se et S på gul bakgrunn ute til venstre, hvis opptaket ligger inne som serieopptak. Jeg holder som sagt på og tester det ut, stoler liksom helt på det før jeg ser at det fungerer.

Hvis det fungerer så er det glimrende, for da mister du ikke episoder hvis sendetider forandrer seg. Men en forutsetning for at dette skal fungere er at EPG virker til alle tider, ellers blir det garantert surr i systemet. Nå har jo faktisk EPG blitt meget stabil etter softwareoppgraderingen, så jeg har godt håp i så måte. Et lite problem som jeg ser det, er at mange program/episoder går i reprise, da blir det vel ganske mange dobbeltopptak, men det er jo enkelt og slette uansett.

Holder på med litt testing nå, har lagt inn flere serieopptak på BBC Entertainment, for der går episodene på forskjellige tider hver dag, mikset med repriser av det samme. Om 5 dager skal jeg se om alt har virket, hvis så er tilfelle, så dropper jeg manuell programmering og lar det stå til :lol:
    Tidligere har jeg forsøkt å ta opp samme episode flere ganger i døgnet, og da virker det som om boksen har skjønt at den allerede hadde tatt den opp og dermed ikke tatt den opp en gang til. Dette er lenge siden og på gammel programvare, vet ikke hvordan det er nå.

Vedrørende serieopptak, har versjon 2.3.6. Det er enklere å se dette dersom du står i den "nye" EPG visningen. Etterhvert som du velger programmer så vil symbolet nede til venstre veksle mellom 0 og 0), det vil si en prikk, eller en prikk med en bakom, når det er dobbeltprikk kan du gjøre serieopptak. Prøvde nettopp og blandt annet Skal vi danse på TV2 ville den ta som Serieopptak, bladde nå gjennom flere, det meste på TVN, Så å si alt på Discovery, mye på FEM, ikke så veldig mye på TV3 den vil bla ikke ta Hellstrøm (dette er reprisen, kan ha noe å si), den tar Robinsoneksp.
    Har som nevnt tidliger ikke testet dette ut bare funnet ut at det går, har ikke noen serier jeg trenger å ta opp at the moment, men vil teste dette snart.

Lykke Til Alle sammen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Jeg skrev dette i en annen tråd (LINK):

Jeg har hatt problemer med Canal Digital sine dekodere i lang tid, og har byttet hele 6! ganger. Nå er det blitt min feil!
    Signalet er for dårlig sier de. Det er vel nettleverandørens feil, som kom og målte det til mer enn godt nok. Montøren sa senest i dag at jeg bør koble nettet i serie. Har 4 uttak totalt. Bør også koble inn en forsterker etter første kontakt, der jeg tar ut signal til modemet. I dag er det en splitter med 2 uttak i hver gren. Dette på tross av signalet er godt.
    Da spør jeg:
    - hvilken kobling er best?
    - hvilke kontakter bør jeg ha (demping)?
    - kan jeg ha det som i dag med 2 stk. kontakter med splitter først?
    - i så fall hvor skal jeg ha forsterkeren?

Håpløst når "alle" har sine meninger og ingenting er faglig begrunnet. Håper på rask hjelp.
    Koblingen du har høres grei ut. Skal du ha en forsterker bør denne stå først før splitteren. Så bør de første kontaktene være 10 dB og de siste 8 dB. Dette forutsetter at alle kontakter er i din "boenhet" og ingen leilighet eller hybel. Du bør kun ha multimediakontakt der hvor du har modemet.
    Dette er uansett en jobb som bør utføres av godkjent montør da du strengt tatt ikke har lov til gjøre jobb som er tilkoblet "andres" nett. Dette er kanskje vanskelig og forstå, men det er utrolig hva folk gjør med koblingene sine. Pluss at i det øyeblikket du kobler fra din innkommende kabel så blir denne "åpen" og sender støy tilbake i resten av nettet som kan føre til at feks naboens bredbånd ramler ut.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens dette er tatt opp tidlige i tråden, men orker ikke å lete.

Bilde på tv skjermen er for stort, slik at tvkanal logoene ligger halveis utenfor skjermen. Det er det samme på alle tvkanaler.
    Hvordan stiller jeg dette inn?

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whacko
    Vedrørende serieopptak, har versjon 2.3.6. Det er enklere å se dette dersom du står i den "nye" EPG visningen. Etterhvert som du velger programmer så vil symbolet nede til venstre veksle mellom 0 og 0), det vil si en prikk, eller en prikk med en bakom, når det er dobbeltprikk kan du gjøre serieopptak. Prøvde nettopp og blandt annet Skal vi danse på TV2 ville den ta som Serieopptak, bladde nå gjennom flere, det meste på TVN, Så å si alt på Discovery, mye på FEM, ikke så veldig mye på TV3 den vil bla ikke ta Hellstrøm (dette er reprisen, kan ha noe å si), den tar Robinsoneksp.
    Funker ikke hos meg... hmmm. Har testet på masser av serier på TV2 og TVN. Har prøvd både ny og gammel EPG. Kanskje har det noe med at jeg ikke har så mye ledig plass, kun 10%..?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Funker ikke hos meg... hmmm. Har testet på masser av serier på TV2 og TVN. Har prøvd både ny og gammel EPG. Kanskje har det noe med at jeg ikke har så mye ledig plass, kun 10%..?
    Jeg tror jeg vet hvorfor det virker hos noen, men ikke hos andre. Som jeg har forstått det, så prøver CD for tiden ut dette hos satellittkundene. Vi som har SMATV nett får jo signalene direkte fra satellitt, via en lokal server som konverterer fra DVB-S til DVB-C

Etter testperioden er over, så vil det nok fungere hos alle kabelkundene også :-D

Side 63 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •