Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 114 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 2261
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Sagem lager også militært utstyr, som f.eks. styringssystemer for artilleri.

Gud hjelpe oss alle.
    Da har i hvert fall ikke fienden mye og frykte

Snart finner vi vel ut at de er involvert i Airbus prosjektene også :shock:

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle

Skrekk og gru! :shock:
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle

De er nok det: Sagem Avionics

Uansett, for ikke å bli helt OT her:

Noen som har problemer med HDMI fra denne boksen via en surround-receiver? Dette har tidligere fungert ypperlig, men i det siste får jeg bare No signal på forsterkeren (og dermed ingen lyd eller bilde til tv) med mindre jeg skrur på TV først, venter litt, skrur på forsterker, venter litt og så starter dommedagsmaski^H^Hpvr-en?

Andre med lignende symptomer? (Det fungerer prikkfritt med xbox, apple tv og blu-ray-spiller.)

Skulle jeg gjette, så ville jeg tro noe går galt i synken mellom receiver og PVR.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for min del heldigvis ikke problemer med dette.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    De er nok det: Sagem Avionics

Uansett, for ikke å bli helt OT her:

Noen som har problemer med HDMI fra denne boksen via en surround-receiver? Dette har tidligere fungert ypperlig, men i det siste får jeg bare No signal på forsterkeren (og dermed ingen lyd eller bilde til tv) med mindre jeg skrur på TV først, venter litt, skrur på forsterker, venter litt og så starter dommedagsmaski^H^Hpvr-en?

Andre med lignende symptomer? (Det fungerer prikkfritt med xbox, apple tv og blu-ray-spiller.)

Skulle jeg gjette, så ville jeg tro noe går galt i synken mellom receiver og PVR.

Fikk samme problem i dag jeg. Men jeg koblet dekoderen rett i tven og samme feil oppstår. Har fungert fint i noen uker. PVRen jeg har nå har jeg hatt i snaut 1 og en halv måned. Byttes den nå er det 4 dekoderen jeg har i hus på under ett år. Begynner å bli Rimelig forbannet og lei.

Ringte CD og sa at nå må de gjøre noe med dette. Krevde at de skulle levere ny dekoder til meg i morgen.. sitter ikke 1 uke uten tv.. Det var ikke aktuellt. Vi må sende en teknikker fordi det er mistenkelig at jeg har bytta dekoder så mange ganger.. Jeg tenkte bare hva f... Sa bare at du må se å få sjefen din til å ringe meg og det i kveld. Kontakter forbrukerrådet i morgen. Dette ******* må det bli slutt på. Jeg har da sendt dekoderne i retur. Hva f... tror de. Blir så provosert av at de tar så lett på saken.

Noen som har noen tips til hva jeg kan si/gjøre i forhold til dette? bortsett fra å heve kjøpet? Dette er en borettslagordning Men jeg har kjøpt PVR for egen regning da flertallet i borettslaget ikke ønsket en slik løsning. NÅ forstår jeg hvorfor.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Fikk samme problem i dag jeg. Men jeg koblet dekoderen rett i tven og samme feil oppstår. Har fungert fint i noen uker. PVRen jeg har nå har jeg hatt i snaut 1 og en halv måned. Byttes den nå er det 4 dekoderen jeg har i hus på under ett år. Begynner å bli Rimelig forbannet og lei.

Ringte CD og sa at nå må de gjøre noe med dette. Krevde at de skulle levere ny dekoder til meg i morgen.. sitter ikke 1 uke uten tv.. Det var ikke aktuellt. Vi må sende en teknikker fordi det er mistenkelig at jeg har bytta dekoder så mange ganger.. Jeg tenkte bare hva f... Sa bare at du må se å få sjefen din til å ringe meg og det i kveld. Kontakter forbrukerrådet i morgen. Dette ******* må det bli slutt på. Jeg har da sendt dekoderne i retur. Hva f... tror de. Blir så provosert av at de tar så lett på saken.

Noen som har noen tips til hva jeg kan si/gjøre i forhold til dette? bortsett fra å heve kjøpet? Dette er en borettslagordning Men jeg har kjøpt PVR for egen regning da flertallet i borettslaget ikke ønsket en slik løsning. NÅ forstår jeg hvorfor.
    Hvis de har sendt deg 4 nye dekodere i løpet av 1 år så er det helt tydelig at det ikke hjelper noe å bytte dekoder. Når de sier "mistenkelig" så er det nok bare at de ønsker å lete etter andre årsaker til at det oppstår trøbbel med mottak (f.eks. måle signalkvalitet osv.). Det er lite proaktivt å bare sende nye dekodere hele tiden. CD ønsker antagelig at en tekniker sjekker opp problemet. Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe ;-)

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Hvis de har sendt deg 4 nye dekodere i løpet av 1 år så er det helt tydelig at det ikke hjelper noe å bytte dekoder. Når de sier "mistenkelig" så er det nok bare at de ønsker å lete etter andre årsaker til at det oppstår trøbbel med mottak (f.eks. måle signalkvalitet osv.). Det er lite proaktivt å bare sende nye dekodere hele tiden. CD ønsker antagelig at en tekniker sjekker opp problemet. Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe ;-)

Det har vært gjort på forrige dekoder. Konkluderte med at alt var som det skulle. Signalet er det ikke noe galt med da jeg har en vanlig sagem dekoder koblet opp nå.

lurer på om ikke jeg bare hever kjøpet av dekoderen da det skaper mer trøbbel enn glede. ser ut til at den vanlige HD dekoderen er bedre på alt. men den har ikke pvr. vurderer å klage ovenfor styret og be de vurdere å bytte leverandør. Ikke normalt at det skal være så mye trøbbel med dekoder.

De driver jo misvisende reklame på tv.. at med pvr blir livet så mye enklere ja jøss.. hadde den bare funket.

lurer på interessen for å kontakte tv2 hjelper deg er noe som kunne vært et alternativ for flere her inne?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...lurer på interessen for å kontakte tv2 hjelper deg er noe som kunne vært et alternativ for flere her inne?
    Ja, hvorfor har ikke noen gjort det? Det blir garantert stor sak av det. Ta med resten av dekoderene deres i samme slengen. Lite brukbart utstyr de leverer. Har de ikke hatt monopol i viss kretser som dalstroka innafør og borettslag hadde vært konk før de hadde sagt... æh, PVR???

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at de som skulle være såpass lei av ræva kundeservice og dårlige produkter(sikter til HDPVR dekoder) sender en PM til meg så samler jeg opp og kontakter Forbrukerrådet og TV2 hjelper deg. Dette bør legges frem i media da jeg tror mørketallene er skyhøye med tanke på at det er mange som ikke "vet" bedre og tror at ting skal være sånn.

Jeg er ihvertfall klar for å ta i et tak for sakens kjerne. men jeg greier ikke dra dette alene.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tiltak, andersj! PM sendt. På tide noe blir gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at de som skulle være såpass lei av ræva kundeservice og dårlige produkter(sikter til HDPVR dekoder) sender en PM til meg så samler jeg opp og kontakter Forbrukerrådet og TV2 hjelper deg. Dette bør legges frem i media da jeg tror mørketallene er skyhøye med tanke på at det er mange som ikke "vet" bedre og tror at ting skal være sånn.

Jeg er ihvertfall klar for å ta i et tak for sakens kjerne. men jeg greier ikke dra dette alene.
    Vær obs på at det er en Facebook-gruppe (nevnt flere ganger i tråden) som har mye relevant info om dekodern.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over denne gruppen og har skrevet innlegg på siden. Ser frem til å ta dette videre. alt av problemer er ønskelig å få med i saken. Send PM med navn og adresse. eventuellt skriv i den nye tråden jeg startet i dag her på forumet .

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-cd-hdpvr.html

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En facebook gruppe hjelper jo ikke så lenge ingen tar tak og tar kontakt med Tv2 hjelper deg eller F.B.I. Det må nok et tvteam til for at noe skal skje... Det er jo ikke akkurat god reklame

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    En facebook gruppe hjelper jo ikke så lenge ingen tar tak og tar kontakt med Tv2 hjelper deg eller F.B.I. Det må nok et tvteam til for at noe skal skje... Det er jo ikke akkurat god reklame
    LA oss si det sånn da.. Jeg sendte en mail i dag til Canal digital med kopi til Solveig i TV2 hjelper deg.. så da blir det jo artig og se hvor dette bærer.

Jeg tok meg friheten til å lime inn noen av innleggene fra denne tråden.

så jo TV2 er faktisk varslet.

skulle vel tatt turen innom FBI og.. men får vente på respons fra TV2.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja, dette blir artig. Nå kan de ikke lenger gjemme seg bak kunderservice som sier de ikke opplever så mye problemer med boksene.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir det vel mye negativt igjen, folkens

Jeg hadde litt problemer etter softwareoppdateringen, men det var grunnet softwaren på serveren her i borettslaget. Det ble rask rettet opp, og nå er HD-PVR’n min stabilere enn den noensinne har vært. Til og med muligheten for serieopptak har dukket opp. Vet dog ikke om det virker, jeg er så vant med å legge inn manuelt, så jeg har ikke testet funksjonen ennå.

Min store utfordring for tiden er å forhindre at Get tar over her etter nyttår. Så langt har jeg fått styret til å utsette avgjørelsen til årsmøtet neste år. Det lokale driftsselskapet vil i samarbeid CD og vår lokale bredbåndleverandør, i neste uke, presentere et tilbud som vil være bedre enn Get, så der er håp.

Jeg vil absolutt ikke miste det gode tilbudet jeg har i dag. Med CD har jeg alle HD kanaler inkludert i grunnpakken, med Get blir det mye dyrere for et HD tilbud som i tillegg er mye dårligere en det CD tilbyr.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se om CD tar dette på alvor..

Tipper det blir liv i maur tua i løpet av uka..

Småsvette ledere som prøver å redde stumpene på Dekoder ryktet.

Det er vel uten tvil en av de mest oppskrytte dekoderne som noen gang har blitt solgt i Norges historie. Kan vel ikke bli stort verre. Spennende og se om de gjør noe med selve produktet. Jeg har ihvertfall yttret et klart mål om å få stoppet omsetningen av dekoderen da den er stikk i strid med hva reklamen forteller oss.

Noen som har flere innspill som eventuellt skal tas opp med CD? JEg fronter gjerne. Men sier ikke nei takk til litt støtte fra alle de her inne som har hatt dårlige erfaringer med dommedagsboksen..

Alt man kan komme på er til fordel for vår sak. Men vær saklige og kom med faktiske problemer. ser noen at de problemene man opplever allerede er skrevet opp så skriv det. det er summen av problemer som er avgjørende i en slik sak. ikke hvor mange ganger vi skriver det.

CD kan ihvertfall vente seg et rimelig heftig oppgjør med entusiastene her til lands.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne jo vært kjekt å se hva du har skrevet siden du mener at dette vil skape røre hos CD

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sarotti
    Det kunne jo vært kjekt å se hva du har skrevet siden du mener at dette vil skape røre hos CD
    det jeg har skrevet er basert på Denne tråden i sin helhet.mailen ble forferdelig lang. noe som gjør at jeg ikke har spesielt lyst til å poste den her på forumet.

Dette kommer til å merkes hos CDs ledere. Kan ikke se for meg at dette går stille forbi. En annen ting er om dette blir TV2 sak så blir det røre uansett. til vår fordel.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer mailen jeg sendte.. Med forbehold om skrivefeil.Tok med noen av innleggene tidlig i tråden. fordi de fleste problemene fortsatt eksisterer.

Jeg har nok en gang opplevd at deres HD pvr dekoder ikke lever opp til forventningene.
    I går kveld sluttet Dekoderen å sende via HDMI utgangen. Jeg testet frem og tilbake med 6 forskjellige HDMI kabler der i blandt 2 av CD sine.
    Dette er den tredje dekoderen jeg har opplevd problemer med på under ett år. Har nå den fjerde dekoderen på vei.

Hvor lenge skal dette på gå før CD skal forstå at Produsenten av Dekoderen bør strammes opp?

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-kabel-tv.html

limer inn noen av kommentarene fra Avforum.no
    ------------------
    Lurer på om den bråker like mye som PVR-dekoder deres. Bestilte en slik i vinter, men måtte bare returnere den. Hvem vil vel ha den gode gamle PC-støyen tilbake i stua?
    ------------------
    Fikk boksen igår. Den har slått seg av et par ganger uten grunn. Men det jeg lurer på er om det er flere som ikke får opp alternativer på oppløsninger? Det er bare blankt, ikke 576p, 720p og 1080i som det skal være. Noen som vet noe om det? Ellers så får jeg ikke inn Discovery HD, Voom HD, History HD, Silver HD. Vet den skal stå på kanal 50 noen timer, men fungerer fortsatt ikke. Forslag?

Mvh Stein
    Jeg mangler History HD i kanallisten til HD-PVR'en. Det rare er at den finnes på kanalplass 410 på den gamle dekoderen. Jeg har forsøkt kanalsøk flere ganger. Jeg har også tatt strømen til dekoderen i 20 sek og resatt den til fabrikkinnstillinger. Ingen ting hjelper.
    Jeg har også forsøkt å ringe 06090 (og valgt feilmelding/digitaltv) men der er det ingen som svarer.- Bare en dame som sier "Venligst vent, så vil vi snart hjelpe deg." Bare jug !!!
    ------------------
    Skal ikke være sånt at man må drive å bytte oppløsning for å få det klart. Kommer i alle fall til å ringe CD å klage på akkurat dette. Er ikke helt fornøyd med med billedkvaliteten, utenom HD sendingene.
    ------------------
    Helt enig. Jeg vurderer å sende tilbake denne dekoderen. Mulig at jeg har blitt litt vel pirkete, men jeg har ikke så lyst til å godta at denne dekoderen til 3000 kr skal gi et dårligere bilde enn den gamle som vi kjøpte for 10 kr. Da er den slett ikke verd prisen. Venter heller til det kommer nye dekodere som forhåpentligvis er bedre. Tror disse HD PVR-ene sliter litt med barnesykdommer ennå.
    ------------------

Du kan få ta over min, jeg skal returnere den... Ikke helt overbevist, som de andre sier, tilsvarende eller dårligere bilde enn den gamle C1201 CX-dekoderen på vanlig TV-bilder - blir liksom et grått slør over alt (og har identiske innstillinger på de to dekoderne, forsøkt med div annet også). Kjører på en Samsung 40" M86 via HDMI, gamle hadde SCART, godt fornøyd med gamle, men hadde lyst på HDMI, HD-mulighet, PVR-mulighet, osv... men boksen bråker jo mer enn min svært enkle out-of-the-box Asus Pundit mediasenter-PC. I tillegg er menyene svært gammeldags, og frontdisplayet hentet fra en VCR-spiller fra 1988...

Opptak både HD og SD er imidlertid helt flott, identisk kvalitet med livesending. Og fotball-EM i HD er helt enormt bra!

Men totalt sett går nok dekoderen i retur på 14 dagers angrerett...
    -------------------------------

Jeg føler med deg.... noe så amatørmessig - Fatter ikke at det går an. De som har vært så heldig å fått sin er jo ikke akkurat frelst på den heller, virker det som, så jeg vet ikke hvordan dette ender. Canal Digital må iallefall gå igjennom bestillingsrutinene sine. Dessuten må de oppgradere ordresystemet slik at de som har havnet i vår situasjon får prioritert utsendelse og ikke havner bakerst i bestillingskøen.

Jeg har vært ekstremt fornøyd med Standard PVR'en som jeg har i dag. Alle her har vel stort sett vært fornøyd med HD-kanalene på HD-PVR'en så i værste fall får jeg bare bytte kortet fra den ene til den andre frem til en ny software løser den "rare" SD-billedkvaliteten på HD-PVR'en.

Ja ja, den som lever får se....
    -------------------------

Slik jeg ser det nå, er HD-dekodere best på HD, mens vanlige digitale dekodere er best i SD. I alle fall når det er snakk om CD sine dekodere.
    -----------------------
    Ojoj, jøje meg. Canal Digital har greid det igjen, driter på kundene sine. Hvor mange år må man vente på en skikkelig HD dekoder?
    ---------------------

Etter å ha hatt PVR'en i nesten to uker nå, har jeg bestemt meg for å sende den tilbake. Det tar nesten 5 sekunder før den skifter kanal etter jeg har trykket på knappen. "Bare" tre dagers kanal-lister, kan ikke stole på at om man setter et opptak på pause, at det vil virke når man trykker på play.

Det er litt støy også, mindre støy enn x360 men mer enn ps3, noe jeg synes er litt slitsomt når man skal se på TV om kvelden.

For 3000 forventer jeg et produkt med en del bedre kvalitet. Hadde trodd at jeg ville vende meg til disse feilene, men har bare blitt mer og mer irriterende.

Er altså misfornøyd, så her blir det bruk av angrerett.

Når det gjelder HD i kabelnett, så tviler jeg på at noe annet enn Canal Digital sine egne dekodere vil virke. Som vanlig er vel denne HD PVR noe av det billigste ræl de kunne finne i Kina. Det dreier seg nemlig om at suge ut mest mulig penger fra oss kunder som ikke har noe reelt valg hva gjelder leverandør av TV signaler.

Jeg har nå fått en feil som kan vise seg å kreve retur; HD-PVR'en nekter å gjøre opptak da den melder at HDD er full og at jeg må slette noe innhold. Problemet er bare at harddisken er langt fra full og det hjalp ikke å slette innhold. Gjennoppretting til fabrikkinnstillinger hjalp ikke.

Noen som vet hvordan man reset'er dette eller formaterer harddisken?

- glatt og slørete bilde på sd-sendinger
    - Store og svarte undertekster som tar opp alt for mye av bilde på 4:3 program
    - Epg og info er rett og slett stygg , helelr ikke særlig brukervennlig
    - Mangler epg på noen kanaler
    - Latterlig treg zapping
    - Den BRÅKER alt for mye.
    - 2990 er alt for dyrt

Hvorfor får vi ikke muligheten til å slå av live-opptak funksjonen, dette kunne eliminert mye av harddisk-støyen når man ikke føler behov for opptak.
    Dette produktet føyer seg fint inn i rekken av halvferdige bedritne tunere som canal digital pøser ut. Det faktum at de oxo ikke vil gi oss de fleste hd-kanalene ved lansering er latterlig. Disse kanalene skal jo komme som endel av grunnpakken utover høsten.

Dette makkverket går i retur. Får bare håpe de åpner opp for eksterne produsenter etterhvert, slik de gjorde med force 315.

a da, og det funker det, men når jeg kjøper en HD PVR til 3000 kr som har HDMI-inngang, så er det litt teit at jeg må bruke scart for å få det bildet jeg vil ha. Derfor kjøper jeg heller den til 1000 kr som gir de samme bildene.

Ellers må jeg bare være enig med tingene sagt i denne tråden. 3000kr er altfor dyrt for et produkt som:

- Bråker som en gammel tog med oljeproblemer!
    - Har elendige brukergrensesnitt. Og INFO siden er treg å byte til neste side (skjer automatisk).
    - Har en veldig dårlig EPG. Man kan ikke sjekke hva som er i flere kanaler samtidig, som man kan i andre PVR.

Hvis det hadde vært noen gode alternativer til denne HD-PVR hadde jeg returnert den med en gang, men det ser ut at denne Saghem shit er den eneste nåværende løsning for CD kabel.

Bah... hva f... er det egentlig Canal Digital driver på med? Bare fordi de er størst tror de at de kan servere oss hva som helst?

Begynner å grine når jeg leser test av GET sin HD-PVR. Sjekk de menyene da! Og mulighetene... og boksen kan henges på veggen med display på toppen! Med skjulte ledninger... hva er det egentlig CD gir oss??? En steinalderboks med latterlig kvalitet og med menyer som ser ut som de er hentet rett ut fra Windows 1.0 som var basert på DOS???

Skjerp dere CD!!! Dette er pinlig. Bra for dere at Get ikke finnes for eneboliger i Trøndelag, da hadde dere ikke hatt mange teknologibevisste kunder igjen her oppe i hvert fall.

Har vært veldig fornøyd med denne boksen etter at jeg fikk ordnet problemet med hardisken men nå har det skjedd, boksen har gått helt i vranglås.

Når jeg starter hd pvr'en så står det bare "INIT" i display samt at lysdiode blinker rødt, jeg kommer ikke inn på menyer og kan ikke se tv, har ringt canal digital men de har ikke peiling hva dette skyldes eller hvordan dette kan fikses.

Er det noen som har en løsning på dette eller har samme problem som meg?????

Har prøvd å ta ut strømmen i 10 minutter men dette hjalp ikke.

Har akkurat samme følelse. Elendig oppskaleringsjobb av dekoderen på 576p/720p/1080i slik at HD-kanalene skal se enda mer imponerende ut i forhold til SD. Ved å trikse dekoderen til å sende 576i over HDMI ser SD atskillig mye bedre ut - utrolig irriterende!

Èn liten endring i software er alt som trengs: Automatisk valg av videoformat over HDMI, slik at den sender uskalert direkte det format den enkelte kanal er kodet i - det være seg SD (576i) eller HD (720p eller 1080i). Veldig dårlig at man er låst til èn fast innstilling på videoformatet ut av dekoderen, siden man da må skifte mellom 720p og 1080i alt etter hva HD-kanalene sender i for å få bra bilde. Så dette godt under åpningsseremonien av OL, der både Eurosport HD og SVT HD sendte det samme - men i 1080i og 720p på de respektive to kanalene. Hvis dekoderen da var innstilt på feil format i forhold til kanal, ble bildet vesentlig dårligere enn det skulle være.

Burde starte en underskriftskampanje til CD for å få dem til å fikse dette.... ...men de hører vel ikke på folks ønsker uansett antall som måtte mene det *sukk*.

Og jeg kunne fortsatt i det uendelige.
    Dette er bare en smakebit på hva som står der inne. Oppfordrer dere til å ta denne henvendelsen på alvor da jeg sender en kopi til TV2 hjelper deg.

Nå er dere advart og får en mulighet til å rette opp i dette før det går helt av skaftet.

Som jeg ved flere anledninger har gjort CD oppmerksom på, så er det en tråd i et entusiastforum på nettet(se link) som har tatt denne dommedagsboksen under lupen.
    Det kommer frem av ca 1250 innlegg at veldig mange av disse har god greie på hva som kan forventes av en slik dekoder. Sagem 104 oppfyller ikke disse forventningene på noen punkter.
    Og hva blir jeg møtt med? Arroganse fra teknikere og CD ansatte som sier at de ikke kan forholde seg til hva som blir skrevet på et vilkårlig forum. Jeg spesifiserte for de at det er et entusiastforum men de bare avfeide meg.

Jeg vet ikke om jeg skal fortsette som kunde av Canal Digital eller om jeg skal heve kjøpet. Men en ting er sikkert. Mister dere meg så ryker avtalen Borettslaget har med dere i samme slengen. Jeg kommer ikke til å sitte og se på at CD selger et halvfabrikat som skrytes opp i skyene gjennom tv reklamer som ikke er i nærheten av realiteten. Dette strider med Norsk forbrukerlov.I vårt borettslag er det nesten 200 kunder av CD. Noe som er betydelig for CD.
    Mister dere alle disse kundene både på nett og kabeltv så begynner det å koste store penger.

Hva med de som ikke har greie på dette. De sitter der med en dekoder som går på halv maskin..på sitt beste og som støyer som en gammel stasjonær PC fra 90 tallet.
    Jeg har satt i gang en ”aksjon” på nett via www.AVforum.no som går på å koble inn forbrukerrådet og tv2 hjelper deg. Dette fordi produktet i utgangspunktet ikke er klart for markedet ennå.
    Når dette kommer ut i media vil CD merke at Dekoderen ikke er så god som dere selv tror den er. Jeg sitter personlig igjen med et inntrykk av at dekoderen er produsert på laveste anbud med komponenter av meget dårlig kvalitet. Dette uten å ha åpnet boksen. Jeg er selv entusiast på forumet og har vært borti mange forskjellige produsenter og leverandører av elektronikk. CD med sin HDpvr er helt klart verstingen blant disse. Har drevet med lyd og bilde som hobby i over 16 år.

Kundeservice: Hva kan man si om denne? Vel. Enkelte er hyggelige. Men de kan for lite om produktet de skal gi support på. Noen er arrogante og sure. Om dere ser i min logg så kan dere se hvor jeg har møtt feil person på telefon. For jeg finner meg ikke i å bli behandlet som en som ikke har greie på dette. Om ikke dette får CD til å tenke i nye baner så vet jeg ikke om CDs digitaltv har livets rett.

Jeg ble møtt med mistanke på telefon i går fordi jeg har byttet dekoder så mange ganger i løpet av det siste året. Vel.. hadde dekoderen fungert så hadde det ikke vært nødvendig. Nåværende Dekoder rakk å stå i hylla mi i 1 og en halv måned. Er det slik CD vil at de skal være? At kunder bytter dekoder 3-4 ganger i løpet av ett år? Jeg vet at mitt tilfelle ikke er en enkeltstående sak. Den fletter seg inn med flere som har hatt samme problematikk.

De sier de skal sende en tekniker til meg. Hvorfor det? For å konkludere med akkurat det samme som jeg opplever? Er ikke det noe vi kaller for sløsing med ressurser?
    Sist jeg hadde en tekniker her så kom han frem til akkurat det samme som jeg hadde gitt uttrykk for på telefon.

Det som irriterer mest er at jeg blir sittende uten mulighet for å ta opp mine ukentlige programmer som jeg følger med på. Det andre er at sønnen min på 2,5 år som vil se opptak av kometkameratene og drømmehagen ikke får sett dette. Den følelsen stikker en foreldre der det gjør vondest.

Hvor stort mørketall som eksisterer i forhold til problemer med denne dekoderen er uvisst. Men jeg regner med at den dagen TV2 hjelper deg sender en reportasje om den så vil CD merke trykket .
    Hva med å møte kundene med et bedre produkt og fleksibilitet. En kjede er ikke sterkere enn det svakeste ledd, som kritisk nok er sluttproduktet ut mot forbruker. Hva med å gi kunden muligheten til å velge en annen leverandør av dekoder? For dette tillater dere ikke pr i dag. Trodde monopol drift var noe som ikke ble sett så positivt på?Jeg kan i hvert fall annslå at det er et 1000 talls kunder som ikke er fornøyde med dagens løsning. Som har ytret sin mening på diverse forum. Reelt sett så er nok dette tallet mange ganger større. Er det ikke bedre å ha 1000 fornøyde kunder som kan velge en annen dekoder fra altiboks eller dreambox?

Jeg sitter nå med den vanlige HD dekoderen og den fungerer så å si knirkefritt. Men den har ikke PVR. Noe jeg vektlegger at er en nødvendighet i dagens TV verden. Jeg har kjøpt pvr dekoderen selv og eier denne privat.
    Nettopp fordi jeg likte ideen om å kunne ta opp det jeg ville se på tv. Til en hver tid… hadde den bare fungert.

TV2 hjelper deg blir informert om problemet med produktet deres.

Jeg sender faktisk denne klagen som en kopi til ovenfor nevnte myndighet.

Vi som er lei Canal Digital sitt dårlige tilbud. | Facebook

på linken over så er det nok en gruppe med entusiaster som ikke er spesielt fornøyde. 675 medlemmer i gruppa. Hvor de aller fleste har ytret sin mening om boksen.

Hvor mange bevis skal CDs ledelse ha for å ta oss forbrukere på alvor? Hvor mye skal til for at CD skal ta grep om situasjonen og gjøre noe med produktet sitt? Vil CD bli den beste på digitaltv så er HD pvr dekoderen første sted man bør begynne. Kanskje se på mulighetene for en annen leverandør? En annen produsent? Kanskje inngå en kompromiss og samarbeide med GET som faktisk har fått dette til å fungere så godt som knirkefritt.

Side 62 av 114 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •