Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 114 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 2261
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    TVN HD funker her...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    TVN HD funker her...
    Nå kom den her også.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var tilbake her også før csi begynte.

Men jeg mener seriøst at cd har et enormt problem når dette har vart fra natt til tirsdag, og kundeservice kl. 1330 påstår at dette er et isolert problem som de ikke kjenner til, og at det viser seg at hele landet er rammet. Noen form for overvåkning av egne systemer er de for po..er nødt til å ha!!

Meldingen om feil å sidene kom ut ganske mange timer etter at jeg ringte, og ca 16-17 timer etter at feilen oppstod (hvertfall hos meg). Det er strykkarakter i min bok! Igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke akkurat første gangen at CDs kundeservice demonstrerer mangel på kontakt med virkeligheten. Mon tro om dette bare er en subbegjeng som sitter borti Baltikum et sted----

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruker lang tid på å skru seg av.

Etter oppdateringen har jeg lagt merke til at dekoderen bruker fryktelig lang tid på å skru seg av. Den snurrer og går i flere minutter etter jeg har skrudd av. Siden det høres ut som en vifteovn som står på, leger en jo merke til det...

Noen andre som har merket dette?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

La også ganske fort merke til det jeg å.....

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legalia
    Etter oppdateringen har jeg lagt merke til at dekoderen bruker fryktelig lang tid på å skru seg av. Den snurrer og går i flere minutter etter jeg har skrudd av. Siden det høres ut som en vifteovn som står på, leger en jo merke til det...

Noen andre som har merket dette?
    Helt normalt, den sjekker harddisken før den slår seg helt av.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Møkka tuneren har klart det igjen.
    Kan ikke se TV gjennom scartkabelen uten 4:3 format på skjermen.
    Må gå via surround tuneren med HDMI kabelen for å få normale bilder.
    Ledelsen i CD må jo være mindre begavet som kan la et j... fransk
    selskap få folk til å føle seg som idioter.
    Håper snart CD kan få en seriøs konkurrent som kan ta over hele driten.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har stort sett vært fornøyd med min HD PVR. Hatt den ca. 1 år nå og den har bråket litt, men ikke mer enn at det er levelig. Nå har den imidlertid begynt å bråke merkbart mer. Det har skjedd etter siste oppdatering. I tillegg kutter den stadig vekk utt på noen kanaler og spør om kodekort!? Det står i, har prøvd å ta det ut og sette det i igjen, men får fortsatt samme feilmelding. I tilegg har den begynt å hakke noen ganger.

Det som er dumt dersom den skal byttes er at man ikke får overført de opptakene man har. Er masse barneserier til guttungen der, samt noen filmer og serier jeg gjerne vil ha over.

Flere som har merket mer støy etter oppdatering?

De skulle gjøre noe for å forenkle serieopptak, men det har jeg ikke lagt merker til. Slik som det er i Windows mediacenter, er det jo bare å trykke 2 ganger på opptaksknappen for å få serieopptak.

Og fargevalget i menyen er jo grelle som fy. Der burde de tatt en titt på WMC og Altibox..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balko
    Ja, den støyer mer enn den gjorde før oppdateringen, og det sier ikke rent lite. Det er akkurat som om den aldri "girer" seg ned igjen etter oppstartsspetakkelet (nå reagerer til og med madammen på støy, og lurte på om jeg hadde kjøpt flere gadgets og puttet inn i tv-benken...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balko
    .

Pussig at du nevner det, har samme oppfatning selv.
    Har foreløpig ingen andre negative erfaringer etter oppdateringen, den virker mer stabil nå, selv om det kanskje er litt tidlig å slå fast..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serieopptak!

Dæven steike, hadde aldri trodd det skulle skje i dette århunderet.
    Digger kommentatene under artikkelen. hehe

Serieopptak fra Canal Digital - teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt strømadapter ved error 09-07-01

Kan bekrefte at problemet kan komme av defekt strømadapter ved er09-07-01 vekslende.
    Og Pb03 osv..

Kjører nå tuner på 12 volts batteri og den startet opp uten noen form for feil.
    Ser ikke veldig flott ut med et stort batteri på tv-benken, men det reddet ihvertfall lørdagskvelden min

EDIT:
    Har også tested med adapter igjen og samme error kommer opp igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dere snakker om scart og greier. Hvordan har dere koblet hd pvr'en egentlig?
    Jeg har kun hdmi til tv. Scart har jeg fra dekoder til dvd opptakeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mange problemer med boksen her:
    1. Den er ustabil. Virker som om de ikke klarer å tømme minnet på den, og det eneste som hjelper etter at den har stått på litt er å ta ut strømmen. Setter den på standby hver gang familien ikke ser på TV.

2. Den kan finne på å gå helt i ball. Har hatt på et par opptak på dagtid mens jeg har vært på jobb, og har kommet tilbake til en veldig varm boks, der vifta står på fullt, og alt er sort. Den reagerer ikke på noe annet enn å ta strømmen. Ingen opptak har kommet med.

3. Den kan finne på å gi beskjed om at jeg enten ikke har tilgang til, eller at jeg må vente på noe greier mens den oppdaterer abonnementet. Den berømte blå boksen. For øyeblikket fungerer ikke History channel HD som jeg ser litt på her.

4. Det er imponerende at de har klart å montere en jetmotor for å kjøle ned maskinen! Bråker ihvertfall som en. Den har for meg blitt noe bedre etter oppdateringen.

5. Den strekker stadig bildet ut av aspekt. Det kommer blant annet at du etter oppdateringen kan sette aspekt BÅDE via den logiske "on demand" knappen, samt at du nå kan bruke TV knappen til å strekke bildet, hvilket jo gir mening?

6. Like treg som alltid! Funker raskt rett etter at strømmen er tatt, så fylles minnet, og den går tregt igjen.

Over 660 frustrerte sjeler er medlemmer på facebook:
    Vi som er lei Canal Digital sitt dårlige tilbud. | Facebook

Gi tips inn i gruppene og her i forumet hvordan vi kan få Canal Digital i dialog!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cevillan
    Ja, den støyer mer enn den gjorde før oppdateringen, og det sier ikke rent lite. Det er akkurat som om den aldri "girer" seg ned igjen etter oppstartsspetakkelet (nå reagerer til og med madammen på støy, og lurte på om jeg hadde kjøpt flere gadgets og puttet inn i tv-benken...)
    Hos meg har den blitt litt bedre etter oppdateringen, men fortsatt litt vel mye. Den girer opp i det man skrur den på, for så å ta ned hastigheten litt. Den krever mye luft, så ikke sett ting oppå den. Det hjelper. Jeg har også satt den på noen små skumgummipads som hjelper litt mot vibrasjonene fra vifta.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Klokken 08:31
    I dag morres viste boksen vår p603 da vi skulle sette på barnetv til ungene. I tillegg veklser den mellom er07 og er01. Her er det vel bare å be om en ny boks?

UPDATE:
    Klokken 09:17. Nå har jaggu boksen fått en feilmelding til. Nå viser den P604 i displayet hele tiden. Skjermen er sort. Ringer CD klokka 10 og ber om ny boks.

Update 3. Canal digital ba meg først om å nappe ut powersuppky. Sa at dette har jeg gjort sikkert 10 ganger. Avsluttet med "Oy nå kom det opp er09" her også. "Vi sender deg en ny dekoder var svarte jeg fikk." Litt kjipt at disken er kryptert da jeg har en del TV'serier jeg ikke har fått pløyd igjennom.

Men som alltid så er det torrents som redder dagen. Hvordan skulle man som forbruker ha overlevd uten torrentservere med så rævva hardware som CD gir ut. Hadde servern min tryna kunne jeg ha pelt ut alle diskene mine og sett film og tv fra en annen mediaserver i stedet....
    Quoter meg sjæl for å fåmed historikken her.

For en gangs skyld hadde CD kundeservice rett. De sa det ville ta en uke da jeg ringte forrige søndag. Jaggu fikk jeg hentelapp på posten i går, lørdag og fikk henta boksen rett før de stengte, fem på tre, *puh*.

Stussa litt da jeg åpna opp boksen. DE lå kun dekoder og kort og coax kabel der. Ikke fjernkontroll og powersupply og og ikke HDMI kabel selv om det stod i manualen at det skulle være der. Godt poweret mitt ikke tok kvelden.

Tidligere lot jeg boksen stå på døgnet rundt da den tar så jæææævelig lang tid å starte. Har klokka den til ca 18 sekunder i oppstart.

Den helge den tok kvelden hadde vi besøk i heimen og gjestene sov i stua. De fortalte at de hadde skrudd av boksen med fjernkontrollen om kvelden da den bråkte litt da de skulle sove. Det sier litt om kvaliteten på boksen at den ikke tåler å bli skrudd av og på.

Lurer på en ting. Lydutgangen på CD forsterker der det står digital out, ligner ikke på en standard digital lydkabel. Kan man få noen overgang her for å kjøre den inn på en standard surround forsterker? PS3'en har en helt annen digital lydutgang. Det samme har forsterkeren enn litt mer liten firkanten kabeltype. Hva pokker er korrekt navn på disse forskjellige kabel typene og hva heter CD dekoderen sin digitale kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en ting. Lydutgangen på CD forsterker der det står digital out, ligner ikke på en standard digital lydkabel. Kan man få noen overgang her for å kjøre den inn på en standard surround forsterker? PS3'en har en helt annen digital lydutgang. Det samme har forsterkeren enn litt mer liten firkanten kabeltype. Hva pokker er korrekt navn på disse forskjellige kabel typene og hva heter CD dekoderen sin digitale kabel?
    Lydutgangen på CD boksen er en RCA S/PDIF utgang for 75 Ohms coax kabel. På PS3 så er det en TOSLINK S/PDIF utgang, som er en optisk variant. De overfører samme digitale informasjon, den eneste forskjellen er at TOSLINK benytter optisk overføring.

S/PDIF - Wikipedia, the free encyclopedia

mvh

Jon Erik

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den helge den tok kvelden hadde vi besøk i heimen og gjestene sov i stua. De fortalte at de hadde skrudd av boksen med fjernkontrollen om kvelden da den bråkte litt da de skulle sove. Det sier litt om kvaliteten på boksen at den ikke tåler å bli skrudd av og på.

Det skal ikke ha noe og si, min blir skrudd av og på mange ganger per døgn. Jeg tror dessuten at hvis den sviver døgnet rundt så blir den enda fortere fylt opp med støv, og da vil i hvert fall ikke viften jobbe mindre.

Lydutgangen på HD-PVR er digital koaksial. PS3 har digital optisk utgang. Uansett, så har vel de fleste surround forsterkere både digital koaksial og digital optisk inngang.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trilltrall
    Gudene veit hva franskmennene holder på med.....
    Sagem lager også militært utstyr, som f.eks. styringssystemer for artilleri.

Gud hjelpe oss alle.

Side 61 av 114 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •