Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 114 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg fikk denne boksen i går, etter litt om og men så virker den bra den. Syns den er rask i menyene, responderer kjapt på det jeg trykker på. Bruker selvsagt litt tid på å bytte kanalen, men slik er det vel på digitale bokser av en eller annen grunn..

Sleit litt med å få den til å ta inn kanalene, prøvde kortet alle mulige veier men fikk bare "card problem". ringte CD og fikk mld om å la den stå på kanal 50 i en time. Da så jeg kun tekste fra tv1000 og fikk inn tv3. Da jeg hadde gjort dette lenge, så ringte jeg igjen, og da fikk jeg beskjed om å snu kortet og da funka det med en gang. Fikk inn kanaler, fine farger uansett om det var SD eller HD kanal.
    Kjører via HDMI til samsung LE-40M61BDX og bruker SPDIF til receiveren. Får fin og klar lyd og bra bilder av det.
    Eneste kjipe er jo at det bare er et par HD kanaler å se på, EM kanalen, og SVT HD er de eneste med bilde. Vel og merke på Canal + sport HD og film HD også, men det er jo en begrenset periode. De andre sier den ikke tilgang på, regner med andre med kabel tv har det samme her også, og at de åpner slik at man får utnyttet HD dekoder 1. september som CD har lovet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobbo
    Fikk min HD PVR i går. Fikk bare tid til å koble den opp og legge inn kanalene.

Men jeg greier ikke å få bilde når jeg kobler den med HDMI via Denon 4308, kobler jeg den direkte til TVen så får jeg bilde, noen som vet hvorfor?
    Jeg fikk min i går og sliter med det samme problemet når
    jeg kobler via Denon 2307. Hverken lyd eller bilde.
    Får opp menyene fra receiveren på skjermen så der er det kontakt.
    HDMI fra dekoder til 2307 og videre til TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det Canal Digital HD dekoder de har på Lefdal på Alnabru? Var innom der om så bilder fra fotball EM på TV2 sport HD. Mange her inne har skryt hemningsløst av HD bildene fra EM, og siden jeg er i makedet for HD pvr var jeg spent. Men det jeg så på de 40 skjermene utstillt hos Lefdal var begredelige greier. Milevis unna den HD kvaliteteten jeg er vant med fra HDDVD og Blu-ray. Håper ikke dette er representativt for HD matriale fra dekoder..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @berger

Har ikke Canal Digital HD dekoder, men bruker PC og DVB-C tuner kort, og får HD via det (via Extender til 52" 1080p skjerm). Vet heller ikke hva slags oppsett de har på Alnabru. Men tenkte bare å påpeke at par ting du bør se etter før du dropper HD Sendingene på TV2 Sport HD er i 720p, altså ikke samme potentsiale som det kunne vært i 1080i / 1080p. Må også huske at en Blu-Ray & HD-DVD er det brukt <x> antall timer på å remastre materialet for å gjøre det perfekt + at det er i 1080p normalt. Når TV2 Sport HD sendes er det mer eller mindre real-time encoding til 720p H.264, ikke samme mulighet til å perfeksjonere bildet.

Når det er sakt er jeg veldig fornøyd med TV2 Sport HD, selv om det er 720p. Den beste testen er når det er live kamp, og så switch'e mellom TV4/TV2 SD sending og TV2 Sport HD. Da vil du lett se hvor mye skarpere det er.

Ellers ville jeg tatt en titt på Discovery HD på en god 50" 1080p skjerm. De sender veldig ofte natur/showcase program som vil vise hvor bra det kan bli.

Det er problemer med HD osv. Men det går mest på utstyret + at det kunne definitivt være mere materiale på TV i HD. Synes vi ligger etter der i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei!

Har HD-PVR 102-CT her også koblet til en Pio PDP-580XD via HDMI. Lurer på noen ting:
    - Hva er best mellom 720p og 1080i? Jeg ser ikke noe forskjell mellom dem ops:
    - Hva er best på HD COLOR SPACE innstilling: RGB eller YCbCr?

Ellers må jeg bare være enig med tingene sagt i denne tråden. 3000kr er altfor dyrt for et produkt som:

- Bråker som en gammel tog med oljeproblemer!
    - Har elendige brukergrensesnitt. Og INFO siden er treg å byte til neste side (skjer automatisk).
    - Har en veldig dårlig EPG. Man kan ikke sjekke hva som er i flere kanaler samtidig, som man kan i andre PVR.

Hvis det hadde vært noen gode alternativer til denne HD-PVR hadde jeg returnert den med en gang, men det ser ut at denne Saghem shit er den eneste nåværende løsning for CD kabel.

Til dem med signal problemer må jeg si at jeg har sjøl en 10+ metter ledning mellom dekoderen og veggkontakten, men selve Canal Digital har installert en signal forsterker på kontakten for 1 år siden fordi jeg hadde dårlig signal med min gamle SD digital dekoderen. Forsterkeren er en liten boks koblet til strøm ved siden av kontakten på veggen. Denne kan være en bra løsning for dere også. I min gamle dekoderen hadde jeg 60-64 signalstyrke før forsterkeren var installert, etter på hadde jeg 76-80. Endringen var veldig stort!

Takk.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp bestilt en HD-PVR fra CD og vurderer sterkt å kansellere ordren etter alt jeg har lest her samt testen hos Aftenposten.

Er det noen som har forslag til software og hardware man kan benytte på PC for å få til en bedre løsning? Jeg vurderer å heller byggee en HTPC til å ta seg av denne jobben.

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get TOTALT overlegen

Bah... hva f... er det egentlig Canal Digital driver på med? Bare fordi de er størst tror de at de kan servere oss hva som helst?

Begynner å grine når jeg leser test av GET sin HD-PVR. Sjekk de menyene da! Og mulighetene... og boksen kan henges på veggen med display på toppen! Med skjulte ledninger... hva er det egentlig CD gir oss??? En steinalderboks med latterlig kvalitet og med menyer som ser ut som de er hentet rett ut fra Windows 1.0 som var basert på DOS???

Skjerp dere CD!!! Dette er pinlig. Bra for dere at Get ikke finnes for eneboliger i Trøndelag, da hadde dere ikke hatt mange teknologibevisste kunder igjen her oppe i hvert fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om GET's HD PVR har hatt sine problemer så vil jeg som GET-kunde totalt sett si meg meget fornøyd med boksen. Og bedre vil det bli når GET får lansert GetLive (Get drøyer med PC-styring - teknofil.no).

Synes litt synd på dere som må slite med CD sin HD PVR... får håpe de gjør alt for å gi dere et bedre tilbud.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Bah... hva f... er det egentlig Canal Digital driver på med? Bare fordi de er størst tror de at de kan servere oss hva som helst?
    Ja det er helt tragisk. Det finnes mange gode HD PVR men Canal Digital måtte selvfølgelig satse på noe fransk dritt. Det aller verste er at vi har ikke noe valg. Tenk om vi kunne få gå ut å finne et ordentlig ferdigutviklet produkt, putte in kortet og ferdig med det. Men nei da, her skal vi nok slite i maaange laaange år med denne dritten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry hd pvr'en har låst seg

Har vært veldig fornøyd med denne boksen etter at jeg fikk ordnet problemet med hardisken :-D men nå har det skjedd, boksen har gått helt i vranglås.:evil:

Når jeg starter hd pvr'en så står det bare "INIT" i display samt at lysdiode blinker rødt, jeg kommer ikke inn på menyer og kan ikke se tv, har ringt canal digital men de har ikke peiling hva dette skyldes eller hvordan dette kan fikses.

Er det noen som har en løsning på dette eller har samme problem som meg?????

Har prøvd å ta ut strømmen i 10 minutter men dette hjalp ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ny boks på vei hjem til meg. Problemet med harddisken kommer med jevne mellomrom og formatering hjelper hver gang. Da jeg forklarte problemet til kundeservice ble jeg lovet ny boks sporenstreks (2 uker lev.tid). Det synes jeg er god service. Jeg hadde forventet å måtte sende inn boksen min først, men så er ikke tilfelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den her bråker like mye som XBOX 360!!! Utrolig. Men siden det ikke finnes andre alternativer er vi f*cked!

Tusen takk Canal Digital.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å kjøpe en bra HD PVR, den billigste boksen fra CD og flytte over kortet?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har planer om å skaffe meg HD-dekoder i sammenheng med bestilling av totalpakken til canal+. Denne tråden er mildt sagt urovekkende. HD-PVR'n er altså absolutt ikke noe å satse på? Å det finnes heller ikke noen alternativer for meg som vil ha HD-PVR? Jeg har aldri hatt PVR før, så jeg kan vel sikkert leve uten. Den "vanlige" Hd-dekoderen fra canal digital er folk fornøyd med?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Den "vanlige" Hd-dekoderen fra canal digital er folk fornøyd med?
    Nei, de er nok ikke det, men som sagt, vi har null alternativer.
    Får bare leve med det franske Sagem drittet de tilbyr

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Jeg har planer om å skaffe meg HD-dekoder i sammenheng med bestilling av totalpakken til canal+. Denne tråden er mildt sagt urovekkende. HD-PVR'n er altså absolutt ikke noe å satse på? Å det finnes heller ikke noen alternativer for meg som vil ha HD-PVR? Jeg har aldri hatt PVR før, så jeg kan vel sikkert leve uten. Den "vanlige" Hd-dekoderen fra canal digital er folk fornøyd med?
    Jeg har hatt HD PVR'en for kabel siden de kom i salg, og jeg er egentlig forholdsvis greit fornøyd. Klart, den er overpriset og kunne støyet mindre, men sååå ille er det ikke. Det er egentlig bare to ting som irriterer meg; at man ikke kan velge 576i over HDMI (vel, man KAN trikse det til men det er rimelig tungvindt) og at underteksten på kanaler der teksten er lagt på av dekoderen (altså de kanaler der du kan velge språk på teksten, eller slå den av) ser forferdelig ut... Opptak funker fint, man kan spole seg kjapt igjennom (i motsetning til den gamle PVR'en), pause-funksjonen funker smertefritt (i motsetning til den gamle PVR'en) og bildekvaliteten på HD-kanaler er helt super. SD-kanaler blir desverre litt for "soft" når dekoderen oppskalerer til 720p eller 1080i, derfor jeg etterlyser 576i som valgmulighet over HDMI da det gir bedre bilde på SD-kanaler (om man har en god TV ihvertfall).

Men alt i alt så vil jeg absolutt ikke fraråde folk å kjøpe boksen. Den har selvsagt den vante Canal Digital-standarden (som vil si at den ser og føles billig ut, både fysisk og under bruk), men den fungerer som den tiltenkt og gir bra HD-bilde. Dog ser jeg jo at det er folk som har hatt fler problemer med den enn jeg har, men så lenge du får en boks som fungerer slik den skal er den altså ikke så fryktelig ille - egentlig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Jeg har hatt HD PVR'en for kabel siden de kom i salg, og jeg er egentlig forholdsvis greit fornøyd. Klart, den er overpriset og kunne støyet mindre, men sååå ille er det ikke. Det er egentlig bare to ting som irriterer meg; at man ikke kan velge 576i over HDMI (vel, man KAN trikse det til men det er rimelig tungvindt) og at underteksten på kanaler der teksten er lagt på av dekoderen (altså de kanaler der du kan velge språk på teksten, eller slå den av) ser forferdelig ut... Opptak funker fint, man kan spole seg kjapt igjennom (i motsetning til den gamle PVR'en), pause-funksjonen funker smertefritt (i motsetning til den gamle PVR'en) og bildekvaliteten på HD-kanaler er helt super. SD-kanaler blir desverre litt for "soft" når dekoderen oppskalerer til 720p eller 1080i, derfor jeg etterlyser 576i som valgmulighet over HDMI da det gir bedre bilde på SD-kanaler (om man har en god TV ihvertfall).

Men alt i alt så vil jeg absolutt ikke fraråde folk å kjøpe boksen. Den har selvsagt den vante Canal Digital-standarden (som vil si at den ser og føles billig ut, både fysisk og under bruk), men den fungerer som den tiltenkt og gir bra HD-bilde. Dog ser jeg jo at det er folk som har hatt fler problemer med den enn jeg har, men så lenge du får en boks som fungerer slik den skal er den altså ikke så fryktelig ille - egentlig.
    Takk for den meldingen Kimi.

Endelig litt positivt om den HD-PVR greia :-D

Jeg kjøper HD-PVR med en gang jeg får lov av CD, det vil si når CD får fingen ut og supplerer bedriften, som drifter nettet her i Stavanger, med software for HD. Jeg plager de heila tia om dette, hver gang sier de, venter på Canal Digital, som vi har gjort nå i ca 7 måneder. Jeg mener, hvor sat...ans vanskelig er det å sende ut en softwarepakke i disse dager?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er trist det ikke er mer konkurranse. Canal Digital har noen helt sprellville leveringstider i tillegg til at produktene suger eselmelk (les: sucks). Bare synd forbrukere flest finner seg i det.

Noen som har svar på spørsmålet mitt et par innlegg oppover?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Er det mulig å kjøpe en bra HD PVR, den billigste boksen fra CD og flytte over kortet?
    Mener bestemt at jeg har lest på forumet her at det går å bruke kortet i annen dekoder en CD sine, blant annet i HTPC. Har ikke prøvd selv.
    Men mann må vel kjøre igang kortet med CD sin. ops:

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Mener bestemt at jeg har lest på forumet her at det går å bruke kortet i annen dekoder en CD sine, blant annet i HTPC. Har ikke prøvd selv.
    Men mann må vel kjøre igang kortet med CD sin. ops:
    Det er opptil flere her inne som har Dreambox DM800C. Det støtter HD, fungerer i kabelnettet til CD og har mulighet for installering av harddisk slik at den blir en HD-PVR. De som har den skryter hemningsløst av den; visstnok kjapp, bra bilde og støysvak. Men den har èn stor catch IMO: du kan ikke ta opp på en kanal og se på en annen. Da er mye av poenget borte, derfor synes jeg fortsatt CD's egen dekoder er det beste alternativet.

DM800 er også betydelig mye dyrere, tror den ligger rundt 4500,- og da må du kjøpe harddisk i tillegg slik at prisen fort kryper over 5000,- Dessuten, så må du jo kjøpe en dekoder fra CD for å i det hele tatt få kortet, så minimum 1000,- til altså (for vanlig HD-dekoder). Da er man oppe i 6000,- kr, som er dobbelt så mye som det CD sin HD-PVR koster... Selv om man driter penger skal det mye til for å rettferdiggjøre det når selve nøkkelpunktet med en PVR - opptak på andre kanaler enn den du ser på - mangler...

Side 6 av 114 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •