Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 114 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 2261
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Virker som om man har kjøpt en latterlig kina kopi, og ikke noe man skulle forvente til den prisen de tar for den.
    Hadde det enda vært kina-kopi så hadde den fungert, men dette er til alt overmål fransk makkverk, så da sier det seg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ta opp Trueblood på torsdag etter oppdateringen, som skulle fikse problemet med at avsluttet opptak midt i programmet.

Den kuttet 7 minutt før prg. var ferdig. Satt heldigvis og såg på selv, så startet opptaket igjen.

Prøvde å montere sammen opptaka etterpå med det resultatet at sluttten av True Blood kom på starten...

Standard kanaler har omtrent samme bildekvalitet som før, men det kan være pga at eg kjører hdmi signalet igjennom receiveren, NAD T-747.

Liker den nye EPG'en, den gir litt meir oversikt over tv-programmmet. Dessverre får eg ikkje EPG for meir enn 2 døgn framover, serieopptak er heller ikkje mulig så langt eg kan sjå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohy
    Skulle ta opp Trueblood på torsdag etter oppdateringen, som skulle fikse problemet med at avsluttet opptak midt i programmet.

Den kuttet 7 minutt før prg. var ferdig. Satt heldigvis og såg på selv, så startet opptaket igjen.

Prøvde å montere sammen opptaka etterpå med det resultatet at sluttten av True Blood kom på starten...

Standard kanaler har omtrent samme bildekvalitet som før, men det kan være pga at eg kjører hdmi signalet igjennom receiveren, NAD T-747.

Liker den nye EPG'en, den gir litt meir oversikt over tv-programmmet. Dessverre får eg ikkje EPG for meir enn 2 døgn framover, serieopptak er heller ikkje mulig så langt eg kan sjå.
    Opplevde det samme, skulle ta opp Trueblood og når jeg så på opptaket var det kuttet før det var ferdig. Irriterende saker...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden blårussen i sameiet har bestemt at jeg må bruke Get fra nyttår, så tok jeg en runde på Get tråden og Get hjemmesiden.

Jeg kan se at det blir ikke noen problemfri tilværelse med Get HD-PVR heller. HD tilbudet hos Get er tillegg mye dyrere og dårligere enn hos Canal Digital :cry:

Merkelig så fort ting forandrer seg, her har jeg klaget mye på Canal Digital sitt opplegg, men nå ønsker jeg at jeg kunne fortsette med det jeg har idag.

I neste uke skal serveren her oppgraderes med ny software, så da skal jeg få tilbake mine 9 HD kanaler. Så får jeg kose meg med gratis HD kanaler resten av året, men så er det slutt.

Ser til min forskrekkelse at tilgang til Get sitt fattige HD opplegg koster like mye som et Canal Digital parabol abonnement. Jeg skal undersøke muligheten for og lure opp en tallerken på en av verandaene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt boksen i et år nå. Vært helt problemfri. Slet med dårlig HD bilder, men det var bedret seg da jeg flyttet den en annen plass. Støy ordnet seg med å plassere en tøyfille under. Kundestøtte fra Canal digital har vært topp - har ringt angående bytte av kort, bildeforhold osv osv... Alltid fått god service og boksen har fungert hele tiden. Alt i alt... Veldig fornøyd ed både boks og CD. Tenkte det kunne være greit å gi noen positive tbk angående boksen også - de fleste er nok fornøyd..

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å overføre opptak fra pvr'n til pc?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Går det an å overføre opptak fra pvr'n til pc?
    Tja.. ikke digitalt men du kan koble opp en DVD recorder og gjøre SD opptak mens du spiller av programmer fra HDPVR'n.

Harddisken kan ikke tappes for data. Disken har ukjent filformat. Man vil ikke finne noen filer på disken og i tillegg ligger antagelig opptakene kryptert på disken.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk for svar. Kan man forresten bytte til en større harddisk? f.eks en 2TB?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelltore
    Hatt boksen i et år nå. Vært helt problemfri. Slet med dårlig HD bilder, men det var bedret seg da jeg flyttet den en annen plass. Støy ordnet seg med å plassere en tøyfille under. Kundestøtte fra Canal digital har vært topp - har ringt angående bytte av kort, bildeforhold osv osv... Alltid fått god service og boksen har fungert hele tiden. Alt i alt... Veldig fornøyd ed både boks og CD. Tenkte det kunne være greit å gi noen positive tbk angående boksen også - de fleste er nok fornøyd..

Min har også fungert knirkefritt i ett år. Den støyer ikke i det hele tatt og bildet er svært bra synes jeg. Venner og kolleger virker også å være veldig fornøyde.

Litt mystisk da at de tunerene AV forumets skribenter har fått, fungerer så dårlig..?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Min har også fungert knirkefritt i ett år. Den støyer ikke i det hele tatt og bildet er svært bra synes jeg. Venner og kolleger virker også å være veldig fornøyde.

Litt mystisk da at de tunerene AV forumets skribenter har fått, fungerer så dårlig..?
    Er vel ikke rart det, man skriver jo innlegg for å diskutere problem og løsninger.

AV forumets skribenter er vel også mye mer krevende og kvalitetsbevisste enn folk flest

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Ok takk for svar. Kan man forresten bytte til en større harddisk? f.eks en 2TB?
    Nei. Noen har forsøkt dette så jeg i en tråd men det fungerer ikke å bytte disk.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Er vel ikke rart det, man skriver jo innlegg for å diskutere problem og løsninger.

AV forumets skribenter er vel også mye mer krevende og kvalitetsbevisste enn folk flest
    Selvsagt er folk her inne veldig kvalitetsbeviste og detaljfokuserte, ellers hadde de ikke logget seg inn i dette forumet

Men en god del av beskrivelsene dreier seg om regelrett funksjonssvikt, f. eks. kanaler som mangler og kluss med opptak.

Tatt i betraktning hvor utrolig mange som har skaffet seg HD PVR'en, stusser jeg litt over den jevnt over elendige omtale dekoderen får her på AV forumet. Etter mine erfaringer er folk jevnt over veldig fornøyde. Hvis de ikke hadde fått inn kanaler eller opptaksfunksjonen hadde sviktet, hadde de nok gitt uttrykk for det. Det er et eller annet rart synes jeg.

Nei, jeg jobber ikke for CD, men når folk synes den er for "langsom", så lurer jeg på hvilken TV virkelighet de lever i. Foretrekker de å se innholdet i hver kanal i 10 ns eller noe
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, de har vel bare vært innom andre tunere. Jeg for min del har "erfaring" tilbake til den analoge parabol-verdenen. Da hadde man mye mer valgmulighet og en kunne velge gode tunere hvis en ville. Nå er man tilbake på T-Forden, du kan få hvilken farge som helst, bare du velger svart.

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi krever vel egentlig bare at ting fungerer, spesielt til de prisene som kreves. Det gjør det ikke for Canal Digital sin PVR, og det blir heller ikke korrigert spesielt bra. Så enkelt er det.

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så du har aldri opplevd at du har benyttet EPG til å stille inn et opptak for så ha opplevd at denne kutter før programmet er ferdig?

Jeg tok også opp True Blood og fant opptaket avsluttet før programmet var ferdig.

Når du da kommer med påstanden "Litt mystisk da at de tunerene AV forumets skribenter har fått, fungerer så dårlig..?" så tolker jeg det slik at du mener at vi tar feil og at tuneren fungerer knirkefritt. Da får jeg påstå at du ikke bnytter den funksjonaliteten og dermed aldri har opplevd at den ikke fungerer tilfredsstillende.

Det er to ting som irriterer skikkelig og det er opptak samt det evindelige restart/frys problemet. Etter oppdateringen har jeg ikke hatt restart så jeg håper at den har blitt mere stabil. Kunne de så fikse opptaksproblemet så kunne jeg ha levd med resten av "mindre" irriterende funksjonalitetsbrister,

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Kristiansen
    Så du har aldri opplevd at du har benyttet EPG til å stille inn et opptak for så ha opplevd at denne kutter før programmet er ferdig?

Jeg tok også opp True Blood og fant opptaket avsluttet før programmet var ferdig.
    Kanskje et dumt spørsmål, men dere som mister slutten på EPG opptak, har dere lagt til ekstra minutter på opptakene? Jeg har valgt 15 minutter tillegg på slutten av EPG opptak, og har ikke hatt problemer med at jeg har mistet slutten på innspillinger. Spilte også inn True Blood på torsdag uten at noe var tapt på slutten.

Har derimot hatt et tilfelle at alle opptak som var på hdd forsvant, så helt feilfri er ikke min heller nei.:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig forbindelse mellom fjernkontroll og dekoder

For at jeg skal klare å skifte kanal må jeg ofte trykke 10 ganger på kanalknappen eller plussknappen på fjernkontrollen før PVR-dekoderen reagerer (peker med fjernkontrollen rett mot dekoderen). Dette er utrolig irriterende. Jeg lurer på om det er flere som sliter med samme problemet slik at dette er en svakhet med dekoderen, eller om det er jeg som må ringe CD og få tilsendt ny fjernkontroll Erfaringer?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg bruker Harmony one, og har enda ikke hatt noen problemer der.
    Men jeg måtte gå tilbake på ekstra tid på slutten og begynnelsen av opptak da dette skapte en del problemer ved programmering av programmer som startet likt med andre som sluttet.
    Har vel kanskje hatt et par tilfeller av at den ikke har tatt opp det jeg ville, men det har ikke vært noe stort problem for meg. Har heller ikke programmert opptak for flere dager fremover heller, kanskje dette har spart meg for trøbbel.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Muligens dette er tatt opp her tidligere, men jeg spør likevell.

Har en Yamaha 3900 reciver som dekoderen er koblet mot med hdmi.
    Nå må reciveren stå på dersom vi skal se tv. Mener å ha hørt at det skal være mulig å sende signalet gjennom reciver mens den er avslått.

Noen som vet hvordan jeg stiller dette inn?

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gary66
    For at jeg skal klare å skifte kanal må jeg ofte trykke 10 ganger på kanalknappen eller plussknappen på fjernkontrollen før PVR-dekoderen reagerer (peker med fjernkontrollen rett mot dekoderen). Dette er utrolig irriterende. Jeg lurer på om det er flere som sliter med samme problemet slik at dette er en svakhet med dekoderen, eller om det er jeg som må ringe CD og få tilsendt ny fjernkontroll Erfaringer?
    Har samme problemet, såvidt jeg har funnet ut er det tvn som gjør at det ikke fungerer, har en Samsung 856. Dersom jeg vrir tvn for mye mot dekoderen må man trykke seg ihjel. Vrir jeg den bort fungerer den uten problemer. Helt idiotisk, men hvem som påvirker hvem har jeg ikke forsket videre på. (kjører HDMI mellom tv dekoder)

Side 58 av 114 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •