Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 114 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 2261
    Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et problem til:

På flere kanaler (spesielt dokumentarkanalene) så fyller ikke bildet hele skjermen. Jeg får en svart "ramme" rundt, om dere skjønner. Det gjør jeg også etter oppdateringen. At Canal Digital ikke har sett dette er nesten skremmende.

Går det an å bruke komponentkabel på denne boksen? Kanskje det løser problemet? Funker den like bra på HD som HDMI?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Et problem til:

På flere kanaler (spesielt dokumentarkanalene) så fyller ikke bildet hele skjermen. Jeg får en svart "ramme" rundt, om dere skjønner. Det gjør jeg også etter oppdateringen. At Canal Digital ikke har sett dette er nesten skremmende.

Går det an å bruke komponentkabel på denne boksen? Kanskje det løser problemet? Funker den like bra på HD som HDMI?
    Det problemet får jeg heldigvis løst med ”On Demand” knappen (unntatt Discovery, men der er jo logoen også utenfor bildet, så det er nok sendingen)

Ellers har jeg igjen opplevd det gamle problemet med EPG, at den plutselig bare viser 2 program. Tidligere fikk jeg i gang den ved å gå til Discovery Science eller TV4, nå hjelper ikke det heller, må reboote for og midlertidig løse problemet.

Konstaterer at jeg faktisk hadde færre problem før oppgraderingen, dessuten hadde jeg tilgang til HD kanaler, det har jeg ikke nå.

Siden bildekvaliteten heller ikke ble noe bedre, så har dette vært en gedigen skuffelse, selv om jeg ikke hadde noen større forventninger.

Noen som vet hva tid CD har tenkt å godkjenne en ordentlig HD-PVR?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Det problemet får jeg heldigvis løst med ”On Demand” knappen (unntatt Discovery, men der er jo logoen også utenfor bildet, så det er nok sendingen)

Ellers har jeg igjen opplevd det gamle problemet med EPG, at den plutselig bare viser 2 program. Tidligere fikk jeg i gang den ved å gå til Discovery Science eller TV4, nå hjelper ikke det heller, må reboote for og midlertidig løse problemet.

Konstaterer at jeg faktisk hadde færre problem før oppgraderingen, dessuten hadde jeg tilgang til HD kanaler, det har jeg ikke nå.

Siden bildekvaliteten heller ikke ble noe bedre, så har dette vært en gedigen skuffelse, selv om jeg ikke hadde noen større forventninger.

Noen som vet hva tid CD har tenkt å godkjenne en ordentlig HD-PVR?
    Discovery sender dessverre alltid letterbox 4:3 (unntaket er Discovery HD). Når HDPVR'n i tillegg konverterer til 16:9 full skjerm vha. pillarbox så blir det sort ramme rundt hele bildet. Pillarboxen kan man som kjent slå av med on demand knappen eller TV knappen men man vil fortsatt se letterboxen Discovery sender.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mye å si om denne oppgraderingen foreløpig. Får primært håpe at boksen blir litt mer stabil. Det vil jo vise seg. Undrer meg litt over at lyden forsvinner når man bruker den nye EPGen. Skal det være sånn?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter oppdateringen: Hver gang jeg slå av boksen bruker den veldig mye lengre tid enn før. Nærmere ett minutt samtidig som det kommer endel lyder fra harddisken og den røde dioden i frontpanelet står og blinker. Teorier?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Etter oppdateringen: Hver gang jeg slå av boksen bruker den veldig mye lengre tid enn før. Nærmere ett minutt samtidig som det kommer endel lyder fra harddisken og den røde dioden i frontpanelet står og blinker. Teorier?
    samme her!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme her..

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1
    Og den har slått seg av av seg selv et par ganger etter oppdateringa.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten på SD-kanaler har da blitt dårligere etter oppgraderingen...?
    Jeg fatter ikke hvordan noen såkalte "ingeniører" kan skape ett sånt makkverk av en dekoder i 2009. Hvor vanskelig kan det være liksom...?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke spesiellt..

Sitat Opprinnelig postet av Stig73
    Jeg fatter ikke hvordan noen såkalte "ingeniører" kan skape ett sånt makkverk av en dekoder i 2009. Hvor vanskelig kan det være liksom...?
    Går siste året som elektronikkingeniør på NTNU, og mitt felt er digitalt design, altså kan jeg lage dekodere osv osv.. Jeg og stiller meg kritisk til at det går ann å slippe noe så dårlig på markedet, og de som står for design på menyene skulle blitt skutt. Virker som om man har kjøpt en latterlig kina kopi, og ikke noe man skulle forvente til den prisen de tar for den.

Canal Digital burde gitt kompensasjon til de som har vært så uheldig å kjøpe denne dekoderen. Just my 2 cents..

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk dette svaret: Hei og takk for henvendelsen.

Dekoderen bruker noe lengre tid på å slå seg av fordi det er lagt inn en sjekk av harddisken. Dette for å forhindre feil som at harddisken rapporterer at den er full når den ikke er det.

Canal Digital ønsker deg en fin dag!

Med vennlig hilsen
    Canal Digital
    TV - BREDBÅND - TELEFONI

Kundebehandler
    Jan K Wikhaug

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Canal Digital burde gitt kompensasjon til de som har vært så uheldig å kjøpe denne dekoderen. Just my 2 cents..
    Jeg fikk i alle fall en måned gratis kabel-TV, det var da noe...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns det er veldig mange grinunger her inne, wow 1 helt minutt da gitt? virker som dere er helt tvnarkomane

ta det med ro, hent en kopp kaffe, les avisa ikke få panikk av at det blinker anerledes i 1 minutt. Livet går videre

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at den bruker 1 min før den er helt av er det samme som parabol versjonen, den legger vist epg data inn på harddisken når den slåes av.
    Man kan trykke 2 ganger raskt på av knappen for å få den til å slå seg av raskt, greit å vite hvis man opplever en feil som krever oppstart på nytt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig73
    Jeg opplever også SD kanalene som dårligere etter oppgraderingen (576P, 720P og 1080i)

Men heldigvis virker ”576i over HDMI” trikset fremdeles. Siden jeg mistet HD kanalene etter oppgraderingen, så kan jeg jo like godt ha den på 576i hele tiden, og få bedre bilde på SD kanalene

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har erfaring med å bytte harddisk på disse ? Lest på et annet forum at noen hadde fått det til. Eneste man vistnok trenger å gjøre er å kjøre en binary wipe, altså fylle disken med 0er.

Erfaringer ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mammut89
    Noen her som har erfaring med å bytte harddisk på disse ? Lest på et annet forum at noen hadde fått det til. Eneste man vistnok trenger å gjøre er å kjøre en binary wipe, altså fylle disken med 0er.

Erfaringer ?
    Jeg prøvde med en 500G seagate men det er i hvertfall ikke plugg and play, fikk bare ER07 på boksen.
    Hører at den spinner opp på vanlig måte men så kommer ER07 og boksen slår seg ikke på, ingen meny eller bilde på skjermen.

Newcomer chFresh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil på hd

Etter at jeg oppdaterte så var alle opptak borte, men det er kun 22% plass igjen på hdd, noen som vet om det er mulig og overføre gammle opptak til pc eller om det er mulig og få inn gamle Fw slik at jeg får sett disse opptakene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

opptak er borte?

Har samme feilen som chFresh..

Åpnet opptakslisten når jeg kom hjem i dag og alle opptakene untatt friends som ble tatt opp halv fem i dag er borte. Står at jeg har brukt 36%..

Fikk opp alle opptakene i går kveld (med den nye oppdateringen på plass) og boksen fungerte greit (forutenom at EPG'en er klin umulig noen ganger med å få opp mer enn 2 programmer etter hverandre på en kanal - selv om den ble satt på TV4).

Hva er funksjonen til den grønne knappen "Komplett liste" og taster inn en pin kode under opptakene?

La merke til en ting i går når jeg gikk igjennom opptakslista - alle opptakene hadde et nøkkelsymbol til venstre for tittelen på opptaket.. Foreldrekontroll er ikke skrudd på..

Så... hvordan få opptakene tilbake?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går det mot slutten på min tid som CD kunde.

Fant nettopp ut at styret i sameiet har bestemt at vi skal gå over til Get kabel TV og bredbånd fra nyttår.

Det positive er at jeg slipper og stri mer med denne dekoderen, så spørs det jo om Get sin HD-PVR er problemfri den heller :-?

Det negative er at jeg taper 3000 kroner som jeg har betalt for boksen, for man blir vel ikke akkurat nedringt hvis man legger den ut til salg. Jeg må betale leie hver måned for Get HD-PVR, jeg må betale ekstra for og få alle HD kanalene som Get tilbyr, jeg får ikke mulighet for TVNorge HD, Animal Planet HD, History HD eller National Geographic HD.

I tillegg taper jeg vel mye på at jeg nettopp har bundet meg i et år til nåværende bredbåndsleverandør.

Side 57 av 114 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •