Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 114 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 2261
    Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Støyen blir garantert ikke bedre. Det ble den ikke på paraboldekoderne hvertfall.

Jeg synes at dette var en skremmende liten liste med forbedringer. Se bare på paraboloppdateringen fra mars. Det virker som om den oppdateringen var mye større:

24. mars 2009 - Canal Digital NO

Blir spennende å se i morra. Men som sagt tidligere i tråden: jeg er stygt redd for at vi etter oppdateringen sitter og lurer på hvorfor dette tok så lang tid. For som jeg har sagt så mange ganger før: Canal Digital er jo tross alt en amatørbedrift. Og det sier jeg i fult alvor. Men greit, de skal få denne siste sjansen.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, der står ikke noe om bedre bildekvalitet, skuffende siden jeg vet at SD bildet blir bedre med 576i over HDMI.

Dessverre så funker ikke ”576i over HDMI trikset” når jeg kjører HDMI gjennom receiver.

Men vi får som sagt se i morra, litt gang på tråden blir det vel okke som :wink:

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om serieopptak er med i oppdateringen? Kan ikke se noe på sidene til AnalDigital, og det er noe hvertfall jeg har ventet på helt siden tallerkenfolket fikk sin første oppdatering...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Noen som vet om serieopptak er med i oppdateringen? Kan ikke se noe på sidene til AnalDigital, og det er noe hvertfall jeg har ventet på helt siden tallerkenfolket fikk sin første oppdatering...
    Oppdateringen skal legges ut 12:00 i dag, så vi får vel smøre oss med enda litt tålmodighet

Men etter tilgjengelig informasjon og dømme, så trenger vi nok ikke og sprette champagnen. Det eneste relevante jeg kan se er ”mer stabile opptaksfunksjoner”

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Ja, det blir spennende å se om støyen blir redusert, det er ikke nevnt. Jeg sender den tilbake hvis den ikke blir bedre etter oppdateringen.
    Jeg har hatt 2 HD PVr fra CD til parabol, den første ble for varm=over 43 grader, og etter å ha funnet en boks i en butikk som bare var 35 grader, så fikk jeg byttet. Nå står den med god lufting og er normalt på ca 38-40 grader, og støyer bare ved oppstart...
    så lufting er viktig for denne boksen...har en kamerat som har en for kabel, den står uten noe over seg, og bråker aldri.....

så jeg tror ikke oppdateringen hra noe med støy å gjøre....

mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er min igang med å oppdatere seg.:-D Blir spennende å se.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Nå er min igang med å oppdatere seg.:-D Blir spennende å se.
    Fett... 8) Hold oss oppdatert på hva som skjer... noen av oss må vente til vi er hjemme! Håper serieopptak fungerer nå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Fett... 8) Hold oss oppdatert på hva som skjer... noen av oss må vente til vi er hjemme! Håper serieopptak fungerer nå.
    For og si det på en enkel måte, du går ikke glipp av mye hvis du fullfører arbeidsdagen

Serieopptak finnes ikke. Den eneste forandringen jeg kan se er EPG, som jeg nå finner helt ubrukelig, heldigvis går det og forandre til den jeg vant med. Ellers er alt like tregt som før. Da gjenstår det kun å se om stabiliteten på opptak har blitt bedre, men jeg har vel i grunn ingen forventninger på det området heller.

OBS OBS OBS, Etter oppdatering var alle mine programmerte opptak slettet, så nå må jeg legge inn alt på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Har dessverre liten tid til å teste alt nå.
    Epg'en ser ut til å virke mye bedre. Men jeg finner ikke noe om serieopptak. (Jeg er ikke helt sikker på hvordan det skal virke, så det kan være jeg bare er blind).
    Ikke noe 576i i videoinnstillingene.
    Forøvrig har jeg funnet lite nytt. Men som sagt - har lite tid akkurat nå)
    Synes også at blandingen av sort bakgrunn og blå bakgrunn i menyene ser litt merkelig ut. Ser litt halvferdig ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryddigere EPG med to visningsvalg. Ikke i nærheten av f.eks. AltiBox. Skuffende at den ikke greier mer enn tre dagers visning. Virker noe kjappere, spesielt på gammel EPG og kanalskifte. Ingen serieopptak! CD vil nok aldri støtte 576i bilde over HDMI. Foreløpig ingen opptakstyring via mobil. Alt i alt en forbedring på drift men ikke en markedsleder verdig på funksjonalitet.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke parabolkunde fått serieopptak i siste software?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Ikke sånn som i Viasat sin HDPVR....men man kan jo legge inn repeat på alle opptak man vil.må bare passe på å slå av repeat når "serien" er slutt..sånn har det jo vært lenge....ville tro at det også er på kabel varianten...av CD sin HDPVR....

mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Det er nok bare i brukerveiledningen serieopptak eksisterer, der står det dessuten

*Funksjonen Serieopptak kommer snart

(Erfaringen med Canal Digital forteller meg da, at det kommer ikke i nær fremtid)

Finner heller ikke noe om serieopptak i paraboltrådene, men de har tydeligvis nok av andre problem og stri med

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Ikke sånn som i Viasat sin HDPVR....men man kan jo legge inn repeat på alle opptak man vil.må bare passe på å slå av repeat når "serien" er slutt..sånn har det jo vært lenge....ville tro at det også er på kabel varianten...av CD sin HDPVR....

mvh
    Jo da, man kan legge inn opptak som ukentlig, daglig osv.

Det funker jo helt til sendetiden forandres, og det skjer jo ganske ofte, så er man like langt :cry:

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, det var jo ikke så mye å skryte av. Retur av dekoder i morgen. Det ble sagt av kundeservice at oppdateringen skulle skru ned viftehastigheten, men den bråker like mye som tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å se om den blir mer stabil på opptak, men det vil jo de som har boksen først kunne kommentere når det har gått litt tid.

Det at PVR'en glemmer å ta opp programmer rett som det er + må få sin harddisk formatert innimellom er hovedgrunnen til at jeg ikke har kjøpt boksen ennå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har dristet seg til et kanalsøk?

Det gjorde jeg, for å se om de HD kanalene jeg mangler hadde dukket opp. Resultatet var deprimerende, nå har jeg plutselig ikke HD kanaler i det hele tatt :evil:

Så, for meg er resultatet etter den store oppdateringsdagen følgende:

Jeg har fått en EPG som jeg ikke kommer til å bruke.
    Jeg har måtte legge inn alle mine programmerte opptak på ny.
    Jeg har mistet alle HD kanalene.

Maken til tull skal man lete lenger etter.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Noen som har dristet seg til et kanalsøk?

Det gjorde jeg, for å se om de HD kanalene jeg mangler hadde dukket opp. Resultatet var deprimerende, nå har jeg plutselig ikke HD kanaler i det hele tatt :evil:

Så, for meg er resultatet etter den store oppdateringsdagen følgende:

Jeg har fått en EPG som jeg ikke kommer til å bruke.
    Jeg har måtte legge inn alle mine programmerte opptak på ny.
    Jeg har mistet alle HD kanalene.

Maken til tull skal man lete lenger etter.
    Hehe, nei, jeg har bare ringt CD og får tilsendt en ny dekoder. Høres ut som du bør gjøre det samme. Da jeg ringte CD var det en beskjed om at oppdateringen var stoppet. Er det noen som har hørt mer om det?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvorfor tok dette så lang tid?

Sukk. Jeg skammer meg over å være kunde hos svindlerfirmaet Canal Digital. Skulle gjerne hatt en annen kabel-TV-leverandør, men det får jeg ikke.

Det er helt vanvittig å tenke på at Canal Digital har brukt så ekstremt lang tid på å lage en ny programvare som nesten ikke retter en eneste feil! Hva i alle dager er det de driver med?

Dekoderen er noe raskere, men langt fra rask nok. Det stod vel også at kanalskifte skulle gå fortere? Vel, det gjør det definitivt ikke.

Noe jeg har irritert med grenseløst over er at dersom en setter et program på pause i f.eks. 15 min, og plutselig kommer på at en ønsker å gå inn i EPG for å programmere et opptak, så hopper dekoderen til TV4, og når jeg går tilbake til den kanalen jeg så på, så ser jeg direktesendingen, og har dermed mistet de 15 minuttene. Jeg har tenkt at dette er en feil som er så åpenbar at Canal Digital umulig kan overse den. Pøh! Dekoderen hopper ikke lenger til TV4 når jeg trykker på EPG, men den hopper fremdeles til direktesending. Herregud så udugelige Canal Digital er.

I tillegg opplevde jeg at "radio" ikke virket etter oppdateringen. Jeg ringte til Canal Digital og fikk beskjed om å tilbakestille til standardinnstillinger. Det hjalp heldigvis. En kamerat som har samme dekoderen opplevde at det ikke var lyd etter oppdateringen. Måtte tilbakestille han også. Helt latterlig!

Og ja, da jeg ringte så fikk jeg også beskjeden om at oppdateringen var stoppet og at jeg skulle laste inn igjen den gamle. Men da jeg spurte kundebehandleren om det så hadde hun selvfølgelig aldri hørt om det. Så gikk hun for å spørre kolleger, og de hadde heller ikke hørt om det. Til slutt mente de at det måtte være en teknisk feil! Så hos Canal Digital kundeservice er alt som det pleier altså.

Og la meg bare få si det igjen: Canal Digital er en amatørbedrift! Og det mener jeg alvorlig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Og hvorfor tok dette så lang tid?

Sukk. Jeg skammer meg over å være kunde hos svindlerfirmaet Canal Digital. Skulle gjerne hatt en annen kabel-TV-leverandør, men det får jeg ikke.

Det er helt vanvittig å tenke på at Canal Digital har brukt så ekstremt lang tid på å lage en ny programvare som nesten ikke retter en eneste feil! Hva i alle dager er det de driver med?
    Samme situasjon her, eller kanskje enda verre siden sameiet eier nettet som driftes av et lokalt selskap. De som drifter nettet har ventet en evighet på software fra Canal Digital for og kunne oppgradere nettet til HD. Dette fikk man endelig til for et halvår siden, riktignok bare 6 HD kanaler, men allikevel.

Etter et kanalsøk med den nye softwaren på plass, så forsvant HD kanalene fra kanallisten.

Ringte ”kundeservice” men der var selvfølgelig ingen hjelp og få. Bare svada som: Ifølge informasjonen jeg får opp på skjermen så har ditt nett ingen HD kanaler, vi eier ikke nettet og da kan jeg ikke sende noen feilmelding.

Så jeg får vel enda en gang mase på driftsselskapet om disse HD kanalene. De vil selvfølgelig si at der er ikke noe galt med nettet og at HD kanalene ligger ute, det er nok riktig siden alt virket fint helt til jeg fikk den nye ”skal fikse alle problemer” softwaren.

Jeg er sååå lei hele suppa.

Side 56 av 114 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •