Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann!

Nettopp fått denne HD-PVR boksen til kabelnett i hus. Virker helt ok foreløpig for min del men det er da 2 ting som jeg finner litt utrolig.

1. Den blir veldig varm når den har stått i standby! Hvor i huleste gjør den det og finnes det noen måte å få den kald på?

2. Vifta irriterer meg litt men ikke så mye som varmen.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enurweb
    Heisann!

Nettopp fått denne HD-PVR boksen til kabelnett i hus. Virker helt ok foreløpig for min del men det er da 2 ting som jeg finner litt utrolig.

1. Den blir veldig varm når den har stått i standby! Hvor i huleste gjør den det og finnes det noen måte å få den kald på?

2. Vifta irriterer meg litt men ikke så mye som varmen.
    • Helt normalt med 48-50 grader i standby, hvorfor vet jeg ikke. Men vi mistenker at boksen har en ”brainstorming session” for og finne på nye bugs neste gang den starter opp
    • Hvis det er kun varmen som irriterer deg, så er du heldig, my friend

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje formulerte jeg meg litt galt da jeg skriver irriterer meg over varmen. Jeg bekymrer meg litt over varmen er vel mer passende.

Ettersom om CD boksen er konstant varm så varmer den opp DVD spilleren som står under den i TV benken. Jeg merket det først da jeg skulle ta ut en DVD plate fra en kald DVD spiller og platen var varm.

På meg så virker det veldig snodig at den holder en slik temp i standby modus.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    • Helt normalt med 48-50 grader i standby, hvorfor vet jeg ikke. Men vi mistenker at boksen har en ”brainstorming session” for og finne på nye bugs neste gang den starter opp.
    Det er nesten så jeg tror du har rett, lo godt når jeg leste det

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et problem som dukker opp titt og ofte.

Bilde faller ut og jeg får blå skjerm med feilmelding ”Problems receiving signal, check aerial antenna”

Antennesignalet er det ikke noe i veien med, hvis jeg napper ut antennekabelen og kobler til igjen, så kommer bildet tilbake med en gang. Så problemet er definitivt boksen.

Hvis dette skjer under opptak, så er det jammen ikke rart at noen opptak blir ufullstendige eller uteblir helt.

Noen andre som opplever samme problem?

Det er jo ingen vits og spørre CD om dette, svaret vet jeg allerede: "Det vil ordne seg etter software oppgraderingen"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter i dag med en pc jeg bruker som tuner. Dette fungerer i grunn greit, men er ekstremt mye knot når noe først skjærer seg, søke inn nye kanaler osv.

Så nå har jeg tilbud om å kjøpe HD-PVR boksen til 695, men er veldig usikker på om dette er noe jeg bør slå til på eller ikke.

Slik det er nå får jeg tatt opp, satt på pause, epg for 10 dager fremover og har HD-Kanalene. Ulempene med min løsning er at HD-Kanalene en gang iblant ikke vises skikkelig, og jeg må innom en annen kanal før jeg går tilbake for å få vist den skikkelig. I tillegg er prosessen med å søke inn nye kanaler ett mareritt og tar evig lang tid, samt det er ett prosjekt i seg selv å sette opp epg.

Epg og kanalsøk er en sjelden gang blir gjort, og problemet med HD-kanaler er ikke SÅ stort, så jeg er veldig usikker på om jeg skal bytte over til boksen fra kanal digital eller ikke.

Noen som raskt kan nevne fordeler og ulemper med denne boksen så jeg slipper å lese gjennom alle sidene?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdt 695kr, vel, det kan jeg ikke si. Jeg har benyttet meg av tilbudet og den er sykt irriterende. Den tar ikke alltid opp et helt program, den støyer mye og den er treg.

Det verste er at den støyer mye. Hvis jeg skal ha receiveren på et behagelig volum -40/-35 ved tvtitting er det skikkelig merkbart. Jeg må ha et høyt volum for å overdøve boksen og ender opp med slitne ører uansett.

Hvis du tar backup av oppsettet vil jeg si det er en bedre løsning, samt at du får mer lagringsplass, serieopptak og god epg.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg slo til på tilbudet for en stund siden, har ikke vært plaget noe maskinelt, noe støy er det fra viften, men i mitt hus ikke plagsomt. PS3, akvarium og varmepumpe gjør sitt til at jeg er vant til noe sus. 695.- er etter min mening billig, men det er klart at produktet skal fungere (uansett pris)

Så jeg er har (heldigvis) ikke hatt alle de negative opplevelsene som de andre har fortalt om.

(har den gamle i hd dekoderen i backup i kjellestuen dersom det verste skulle inntreffe :-D )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Må også hive meg på denne klagestormen mot CD sin HD PVR. Makan til dårlig produkt har jeg aldri opplevd. Hadde Get på min tidligere adresse, dit jeg flyttet hadde borettslaget gått for CD. Get sin HD pvr er milevis foran.

Jeg har sendt flere skriftlige klager, på support skjønner de sjelden hva man klager på.

Hva med å sende en stor felles sak til forbrukerrådet? 3000 kr for dekoderen som den har fremstått siden levering er jo svindel.
    Oppdateringen er alt for forsinket, tviler sterkt på at det kommer noe i nær fremtid. Hva med å bruke pengene på å utvikle en god hd-pvr software, fremfor å bruke det på tv-reklame?
    Hei!

Vi er mange som klager på Canal Digital. Vi er en gjeng som har samet oss på Facebook også. Du finner oss her:

Link til Facebook gruppe

Vi har opprettet dialog med forbrukerombudet, og ønsker også flere innspill på hva vi bør gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool HJEEELP! Jeg har pvr-boksen men kan ikke bla i EPG

Hei

Jeg har en slik flott svart, slank boks fra CD. Innimellom ønsker jeg å ta opp et program to, tre dager frem i tid.

På NRK kommer programmet som regel opp, men på de fleste andre kanalene ligger det ingen data om tv-programmene for dagene som følger.

Hva skjer?

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @hoop

Prøv å sett det lille visnings-vinduet på TV4 når du blar i EPG'en... da bør det funke. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er tv4 en slags magisk kanal for å få opp tv-oversiktene for de nærmeste dagene? åpner denne tv-kanalen for oppdatering av all program-oversikt?

takk, forresten!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hoop
    er tv4 en slags magisk kanal for å få opp tv-oversiktene for de nærmeste dagene? åpner denne tv-kanalen for oppdatering av all program-oversikt?

takk, forresten!
    Det varierer litt hvilken kanal folk får opp i visningsvinduet, men de fleste får opp svensk tv4. Trikset er uansett å ikke under noen omstendigeter trykke ok, man må bare vente til EPG er ferdig lastet, før man kan gjøre noe som helst..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cevillan
    Det varierer litt hvilken kanal folk får opp i visningsvinduet, men de fleste får opp svensk tv4. Trikset er uansett å ikke under noen omstendigeter trykke ok, man må bare vente til EPG er ferdig lastet, før man kan gjøre noe som helst..
    takker.

...og når jeg så har gjort det, skal da programoversikten fra alle kanalene til CDs kabeltv-koldtbord åpenbare seg?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker.

...og når jeg så har gjort det, skal da programoversikten fra alle kanalene til CDs kabeltv-koldtbord åpenbare seg?
    Er vel ikke riktig så enkelt.....Men er du tålmodig nokk på hver kanal så kommer det frem. Men som nevnt tidligere trykk for al del ikke på ok knappen så du får annen kanal en svensk tv4 i den lille ruten. EPG signalene følger denne kanalen.

Med en tålmodighets prøve så får jeg faktisk frem EPG for flere dager fremover.

Lykke til.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Er vel ikke riktig så enkelt.....Men er du tålmodig nokk på hver kanal så kommer det frem. Men som nevnt tidligere trykk for al del ikke på ok knappen så du får annen kanal en svensk tv4 i den lille ruten. EPG signalene følger denne kanalen.

Med en tålmodighets prøve så får jeg faktisk frem EPG for flere dager fremover.

Lykke til.....
    takk for hjelpen!

da går jeg til verket med fornyet optimisme, skjønt etter å ha lest noen sider på denne spesialist-bloggen, skjønner jeg at det står relativt dårlig til med CD sin PVR :-)

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

takk for hjelpen!

da går jeg til verket med fornyet optimisme, skjønt etter å ha lest noen sider på denne spesialist-bloggen, skjønner jeg at det står relativt dårlig til med CD sin PVR :-)
    Jeg vil ut i fra denne tråden påstå at jeg har en som fungerer veldig bra......stort sett tatt opp alle programmer jeg har bestemt. Har måtte re-starte den noen ganger og formatere opp hd en gang, pluss at generelt så hører jeg den ikke selv på lavt volum om kvelden.
    Men jeg har sørget for at den har det luftig og godt rundt seg, laget noen klosser slik at jeg fikk større avstand under den også.

Men den er ikke verdt de 3000 jeg betalt for den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Programvaruversion 2.3.0 lanserad 6 oktober 2009.

Slettet, fant ut at det gjaldt parabol

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ganske fornøyd HD-PVR bruker.

Min HD-PVR har et helt akseptabelt støynivå nå. Da jeg mottok den fra CanalDigital, prøvekjørte jeg den først oppå stuebordet. Da bråkte den som en liten jetmotor. Det var veldig mye viftestøy. Helt uakseptabelt.

Men så plasserte jeg den i stereoracket under TVen. Nå har den en stor forforsterker under seg, og en solid hylle rett over seg. Den står ganske trangt. Men det er fri luft ut til sidene, forover og bakover. Nå bråker den slett ikke så mye. Jeg hører den, men det er ikke noe stort problem. Jeg ser to mulige forklaringer:
    1. Støynivået faller når HD-PVR har vært i bruk en stund.
    2. Det demper støyen å ha en stor hylle under, og stor hylle rett over.

Min er også veldig varm når den står i standby. Den henger seg opp, og trenger omstart rundt 5 - 8 ganger per år. Men så langt har jeg ikke trengt å re-formattere harddisken. Meny-systemet ser gammeldags ut, men det fungerer greit. Jeg prøver ikke lenger å dele et opptak i to, for det vet jeg ikke fungerer. Jeg har lært at jeg for all del ikke må trykke OK-knappen når jeg bruker programguiden. Bildet er veldig fint på Sony flat-TV, spesielt på HD-kanalene. På tross av disse problemene, synes jeg HD-PVR for kabel fungerer OK.

Hos meg er det et problem at jeg bor i overkant langt fra CanalDigital sitt forsterkerskap. Jeg kan bare ha TV og internett på den veggen i stua der kabelen kommer inn i huset. Jeg kan ikke ha TV i andre rom. Internett-boksen må også stå der den står. Dersom CD hadde installert et vegguttak i et annet rom, ville kabelen bli lengre, og signalet for svakt. Installatøren fra CD fortalte at det ikke hjelper å sette inn en signalforsterker, for den vil forsterke opp støyen like mye som signalet. Så det er ingenting å gjøre.

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen programguide på tv2

Hei,

Er det flere som har problemer med at det ikke er noe som helst i programguiden for tv2? Alle andre kanaler fungerer.

Tips?

Side 53 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •