Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 114 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 2261
    Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er jeg blitt kraftig lei dekoderen min..igjen.. Har til nå oversett små irriterende ting som at;
    - den fryser,
    - ikke tar opp tidsinnstilte opptak,
    - tar bare opp et par minutter av innstillt opptak,
    - opptak via epg virker ikke,
    - opptak kan finne på å slettes fra harddisken,
    - tekst tv er totalt ubrukelig,
    - temperaturen ligger på over 50' C ved oppstart - når den ikke har vært i bruk natta før..

Men nå, når jeg drar nytte av den fantastiske pause live-tv-funksjonen og skal sette meg til rette å trykke play, hakker bildet fremover uten lyd - uten at dekoderen virker på noen tastetrykk.. Restart må til, og det stygge trynet til Valen kommer opp..

Forventer snart en skriftlig unnskyldning fra canal digital..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runnis
    Da er jeg blitt kraftig lei dekoderen min..igjen.. Har til nå oversett små irriterende ting som at;
    Har du prøvd en full reset av boksen?
    Trykk MENY, velg informasjon - produktdata.
    trykk rød - i - grønn.
    Velg Harddisk - Formater harddisk - velg Ja.
    Så slå av boksen (evnt ta strømmen) og gjør kanalsøket på nytt.

Alt på harddisken blir slettet.
    Fungerer den fortsatt dårlig krev å få den byttet.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Har du prøvd en full reset av boksen?
    Trykk MENY, velg informasjon - produktdata.
    trykk rød - i - grønn.
    Velg Harddisk - Formater harddisk - velg Ja.
    Så slå av boksen (evnt ta strømmen) og gjør kanalsøket på nytt.

Alt på harddisken blir slettet.
    Fungerer den fortsatt dårlig krev å få den byttet.
    Skal ta den ikveld etter jeg har sett et opptak som ligger på harddisken - forutsatt at det fortsatt er der når jeg kommer hjem

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - den fryser,
    - ikke tar opp tidsinnstilte opptak,
    - tar bare opp et par minutter av innstillt opptak,
    - opptak via epg virker ikke,
    - opptak kan finne på å slettes fra harddisken,
    - tekst tv er totalt ubrukelig,
    - temperaturen ligger på over 50' C ved oppstart - når den ikke har vært i bruk natta før..

Men nå, når jeg drar nytte av den fantastiske pause live-tv-funksjonen og skal sette meg til rette å trykke play, hakker bildet fremover uten lyd - uten at dekoderen virker på noen tastetrykk.. Restart må til, og det stygge trynet til Valen kommer opp..

Forventer snart en skriftlig unnskyldning fra canal digital..
    Når jeg opplever slike ”småproblemer” så laster jeg inn software på ny, det løser som regel mine problemer i en periode.
    • Hold av/på knappen på mottakeren inne i 5 sekunder og slipp.
    • Når 8888 vises i displayet trykk på OK deretter MENU på fjernkontrollen.
    00__vil vises i displayet, så teller den til 04__så vil den starta på nytt, dette kan ta bortimot 5 minutter.

PS. Et meget irriterende problem som av og til skjer med min boks, er at opptaksfil er korrupt. Det er sabla irriterende og oppleve at en film stopper når du har sett 90% av den :evil:

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gladnyhet! :-D

På slutten av en artikkel på aftenposten.no om at Canal Digital endelig offisielt støtter bruk av cam på kabelnettet står det følgende:

"PS! Hva gjelder Canal Digitals HD-PVR-dekoder, kan Holte røpe at den mye omtalte programvareoppdateringen man gjennomførte på HD-mottakeren uten opptaksfunksjon for litt siden, snart er klar også for HD-PVR-modellen. Uten og ville binde seg til en bestemt dato, antyder Holte en måneds tid som et realistisk estimat."

Er virkelig oppdateringen på trappene? Nå står ikke verden til over helga.:shock:
    Hele artikkelen kan leses her
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Er virkelig oppdateringen på trappene? Nå står ikke verden til over helga.:shock:
    Jaja, er oppdateringen til PVR like buggy som HD dekoderen så er det ikke mye å glede seg til. Jeg vil heller kalle det nedgradering. :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

På slutten av en artikkel på aftenposten.no om at Canal Digital endelig offisielt støtter bruk av cam på kabelnettet står det følgende:

"PS! Hva gjelder Canal Digitals HD-PVR-dekoder, kan Holte røpe at den mye omtalte programvareoppdateringen man gjennomførte på HD-mottakeren uten opptaksfunksjon for litt siden, snart er klar også for HD-PVR-modellen. Uten og ville binde seg til en bestemt dato, antyder Holte en måneds tid som et realistisk estimat."

Vel vel......dette er temmelig likt det de hele tiden har påstått, at oppdateringen kommer om kort tid, uten at de kan si noe særlig konkret om når. Begynner å bli temmelig oppgitt av denne måten å holde kunder for narr.:-|

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gladnyhet? Ikke vet jeg, hva i all verden har updaten for HD mottakeren uten opptaksfunksjon å gjøre med HD-PVR modellen?

Det er ikke en forbedret EPG vi venter på, men klart forbedrete PVR-funksjoner!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kirregutt
    Jaja, er oppdateringen til PVR like buggy som HD dekoderen så er det ikke mye å glede seg til. Jeg vil heller kalle det nedgradering. :-(
    Enig, jeg opplever det også som en nedgradering. Den nye EPG'en kunne de spart seg for. Dekoderen bruker alt for lav oppløsning (eller store fonter) til at en slik tidslinjevisning blir praktisk. Det framstår som et upraktisk kaos på min 40". Det virker dessuten som at de har strippet programinfo ned til kun å vise første linje. På en film vil dette typisk kunne være 'Amerikansk action fra 2003', ikke spesielt informativt. Når filmen faktisk har begynt, og man ser på info via infoknappen, så får man en mer utførlig beskrivelse, slik det burde vært i EPG'en!

Ellers liker jeg ikke at informasjon om program (etter infoknapp-trykk) nå strekkes over hele skjermen. I 16:9 aspekt ser skriften ut som den er dratt sidelengs, og det er den jo. Stygt å se på, og unødige feite fonter.

I klassisk EPG-visning kan man ikke lenger bla seg nedover en og en side med kanaler, man må trykke seg innom hver og en av dem. Hvorfor ikke ha det som før, eller enda bedre, kunne bruke P+/- knappene for hele sider. De virker ikke å ha noen funksjon i EPG'en i alle fall.

Det virker tregere enn tidligere å bla seg nedover kanalene i 'hovedmenyen'. Jeg har ikke prøvd å lage en favorittmeny, men regner med det er det samme der.

Jeg har opplevd at dekoder krasjer når den er på, måtte ut og inn med strømplugg for å reboote den. Dette har aldri skjedd meg før denne 'oppgraderingen' kom. (Derimot så kunne den krasje i stand-by modus. )

Verst av alt er at jeg opplever bildet som dårligere etter oppgraderingen, men kanskje er det bare meg som er så oppgitt over alle tingene nevnt over, at jeg ser syner.

-Zorb

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Når jeg opplever slike ”småproblemer” så laster jeg inn software på ny, det løser som regel mine problemer i en periode.
    • Hold av/på knappen på mottakeren inne i 5 sekunder og slipp.
    • Når 8888 vises i displayet trykk på OK deretter MENU på fjernkontrollen.
    00__vil vises i displayet, så teller den til 04__så vil den starta på nytt, dette kan ta bortimot 5 minutter.

PS. Et meget irriterende problem som av og til skjer med min boks, er at opptaksfil er korrupt. Det er sabla irriterende og oppleve at en film stopper når du har sett 90% av den :evil:
    Prøvde dette både når dekoderen var slått av og på, men får en feilmelding som blinker "Err 09" i diplayet..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde dette både når dekoderen var slått av og på, men får en feilmelding som blinker "Err 09" i diplayet..
    Tror han sitter med en HD PVR for parabol, på kabel så er det ingen software ute derfor error melding.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Tror han sitter med en HD PVR for parabol, på kabel så er det ingen software ute derfor error melding.
    Nei, jeg har HD-PVR for kabel.

Jeg vet at der er ingen ny software ute. Men jeg har reinstallert gjeldende software mange ganger på denne måten.

Uansett er jeg drittlei av dette ”kommer neste måned” pisset som Canal Digital har holdt på med i snart et år.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zorbitz
    Enig, jeg opplever det også som en nedgradering. Den nye EPG'en kunne de spart seg for. Dekoderen bruker alt for lav oppløsning (eller store fonter) til at en slik tidslinjevisning blir praktisk. Det framstår som et upraktisk kaos på min 40". Det virker dessuten som at de har strippet programinfo ned til kun å vise første linje. På en film vil dette typisk kunne være 'Amerikansk action fra 2003', ikke spesielt informativt. Når filmen faktisk har begynt, og man ser på info via infoknappen, så får man en mer utførlig beskrivelse, slik det burde vært i EPG'en!

Ellers liker jeg ikke at informasjon om program (etter infoknapp-trykk) nå strekkes over hele skjermen. I 16:9 aspekt ser skriften ut som den er dratt sidelengs, og det er den jo. Stygt å se på, og unødige feite fonter.

I klassisk EPG-visning kan man ikke lenger bla seg nedover en og en side med kanaler, man må trykke seg innom hver og en av dem. Hvorfor ikke ha det som før, eller enda bedre, kunne bruke P+/- knappene for hele sider. De virker ikke å ha noen funksjon i EPG'en i alle fall.

Det virker tregere enn tidligere å bla seg nedover kanalene i 'hovedmenyen'. Jeg har ikke prøvd å lage en favorittmeny, men regner med det er det samme der.

Jeg har opplevd at dekoder krasjer når den er på, måtte ut og inn med strømplugg for å reboote den. Dette har aldri skjedd meg før denne 'oppgraderingen' kom. (Derimot så kunne den krasje i stand-by modus. )

Verst av alt er at jeg opplever bildet som dårligere etter oppgraderingen, men kanskje er det bare meg som er så oppgitt over alle tingene nevnt over, at jeg ser syner.
    -Zorb
    DITTO..
    Fikk også stygge pipelyder når jeg bytter kanal.
    HD-knappen på fjernkontrolleren stopper å virke etter en stund og det er ekstremt irriterende når boksen nå ikke tilpasser bildet automatisk som før, nå strekkes bildet uansett. ALT er stort og stygt nå.
    Favorittlisten funker ikke som den skal. Direktevalg funker ikke. Trykker jeg f.eks. 10 så havner den på 3.

Jeg har fulgt denne tråden lenge nå da jeg gjerne skulle hatt en PVR, men har utsatt kjøpet utallige ganger etter å lest om problemene. Når de ikke engang klarer å lage noe som fungerer på HD-dekoderen, har jeg liten tro på at de klarer å fikse PVR-problemene. Canal Digital kan dra dit peppern gror for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kirregutt
    HD-knappen på fjernkontrolleren stopper å virke etter en stund og det er ekstremt irriterende når boksen nå ikke tilpasser bildet automatisk som før, nå strekkes bildet uansett. ALT er stort og stygt nå.
    Dette er vel strengt tatt feil tråd for å snakke om dekodern uten opptak, men ville bare si at min HD-knapp fungerer som den alltid har gjort, også etter ny software. Discovery osv. var dratt horisontalt til 16:9 etter software-oppgraderingen, men et par trykk på HD gjorde at alle 4:3 sendinger vises i det aspektet de skal vises i. Jeg kan også trykke 10 for å gå til kanal 10. Det høres ut som din boks ikke har det helt bra med ny software, ring CD og få ny sier nå jeg.

Jeg har også fulgt denne tråden helt siden PVRen kom. Jeg kjøpte til og med en helt i starten, og så fotball EM før jeg brukte angrefristen. Makan til søppel, som tydeligvis enda ikke har blitt det spor bedre.

-Zorb

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sier også DinSide at oppdateringen er på veg:
    Flere oppdateringer fra Canal Digital - DinSide Bolig

"...trolig oppdateringer for kabelkundene en gang etter 26. oktober."

Ser at parabolkundene får en ny oppdatering på tirsdag. Får håpe at vi kabelkunder får en stor oppdatering som inneholder det meste, og at vi slipper å få den i to omganger slik som parabolkundene. Men kjenner jeg Canal Digital rett, så får vi vel en oppdatering om en måned som løser halvparten av problemene, og en oppdatering neste sommer som løser resten. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da røk også mine opptak på harddisken. Står 38% brukt, men ingenting er tilgjengelig. Napper ut strømkabel for å resette boksen, med det resultat at det nå står 0% brukt :evil:

Har hatt PVR boksen siden april UTEN problemer i det hele tatt, men det kunne jo ikke vare. Trodde en stund at jeg var en av de heldige med boks som bare virker uten noe tull, men begynner å tvile på om de finnes.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Nå sier også DinSide at

"...trolig oppdateringer for kabelkundene en gang etter 26. oktober."
    Nok en gang glemte CanalDigital å si hvilket år det gjalt. Og "en gang etter.." betyr jo i praksis ingen forpliktelser, som vanlig...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også hive meg på denne klagestormen mot CD sin HD PVR. Makan til dårlig produkt har jeg aldri opplevd. Hadde Get på min tidligere adresse, dit jeg flyttet hadde borettslaget gått for CD. Get sin HD pvr er milevis foran.

Jeg har sendt flere skriftlige klager, på support skjønner de sjelden hva man klager på.

Hva med å sende en stor felles sak til forbrukerrådet? 3000 kr for dekoderen som den har fremstått siden levering er jo svindel.
    Oppdateringen er alt for forsinket, tviler sterkt på at det kommer noe i nær fremtid. Hva med å bruke pengene på å utvikle en god hd-pvr software, fremfor å bruke det på tv-reklame?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic

Hva med å sende en stor felles sak til forbrukerrådet? 3000 kr for dekoderen som den har fremstått siden levering er jo svindel.
    Oppdateringen er alt for forsinket, tviler sterkt på at det kommer noe i nær fremtid. Hva med å bruke pengene på å utvikle en god hd-pvr software, fremfor å bruke det på tv-reklame?

Jepp, jeg er tilbøyelig til å mene det samme. 3000 kr. er alt for mye for et produkt som er beheftet med såpass mange feil og direkte mangler på funksjoner (hva med eksempelvis avspilling i slow-motion?). I tillegg kommer at CD i praksis har et PVR-dekodermonopol på kabel-tv og en uhyre sterk stilling på parabol-tv (tipper at pairingen fortsatt ikke er satt ut i livet).

Selv om Norden er et lite marked betyr denne kvasi-monopoliseringen at CD er en relativ stor kunde hos franske Sagem. Hvorfor bruker så CD ikke sin markedsmakt til sine kunders fordel?

Hvorfor i all verden får Sagem lov til å bruke kun 2 mann i 2 år til å gjøre jobben med updaten? Vi vet og CD vet og Sagem vet hvor skoen trykker. Få nå endelig 8 eller 16 mann til å jobbe med saken!

trilltrall.

.... kanskje, og i så fall verst for oss brukere, ligger problemet i hardwaren og ikke softwaren?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trilltrall
    .... kanskje, og i så fall verst for oss brukere, ligger problemet i hardwaren og ikke softwaren?
    Det er akkurat det jeg har mistenkt hele tiden.

Tviler på at manglene ved denne boksen lar seg fikse med en software oppdatering.

Side 52 av 114 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •