Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 114 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 2261
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer på om der er andre som sliter med samme bug som meg.

Av og til når jeg ser på HD kanaler, så er boksen veldig treg når jeg prøver å reversere, 4X OK, så trykker jeg en gang til for 10X, skjer ikke noe, trykker en gang til, og bingo da går han i 300X, så er jeg lost. Så får jeg stoppet den, og går fremover med 4X eller 10X, så prøver jeg play, da går han 60X eller 300X forward, helsikkens irriterende. Det er ikke konstant, bare av og til, regner med at det er en bug som den klassiske softwareoppgraderingen skal fikse

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som tenker i banen at det faktisk er HARDwaren det er problemer med og at det aldri kommer noen softwareoppdatering, men at de heller lanserer en helt ny boks som jeg må kjøpe til blodpris - uten å få byttet inn boksen jeg har nå selvfølgelig..?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runnis
    Noen andre som tenker i banen at det faktisk er HARDwaren det er problemer med og at det aldri kommer noen softwareoppdatering, men at de heller lanserer en helt ny boks som jeg må kjøpe til blodpris - uten å få byttet inn boksen jeg har nå selvfølgelig..?
    Jeg har også tenkt i de banene ”runnis” det er derfor jeg lenge har snakket om fransk teknologi som ikke holder mål.

Mye tyder på at internminne og hovedkort (I/O bus) ikke holder mål, da er det svært lite du kan fikse med softwareoppgradering.

Som du sier, så ender det vel med at vi må kjøpe en ny fransk ”High end” boks til en sum av ca. 5000 kroner, som selvfølgelig også er parret med kortet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nei, du kan bruke enhver koaksial antennekabel.

Dette er digitale signaler, spiller ingen rolle om det er CD sin kabel eller noen annen.

Ditt uttak har sannsynligvis mange hundre meter med kabel før den kommer til ditt uttak, så noen meter mer eller mindre spiller ingen rolle
    Nei, dette stemmer ikke.
    Vi som jobber med dette ser veldig ofte at det er interne shit kabler som er årsaken til krappy signaler, bruk CD sin kvalitetskabel.
    Hvis den som fulgte med ikke er lang nok ring dem og be om å få en ny, de har 5m og 10m til en billig penge.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Nei, dette stemmer ikke.
    Vi som jobber med dette ser veldig ofte at det er interne shit kabler som er årsaken til krappy signaler, bruk CD sin kvalitetskabel.
    Hvis den som fulgte med ikke er lang nok ring dem og be om å få en ny, de har 5m og 10m til en billig penge.
    Har testet signalstyrke på Animal Planet HD med noen forskjellige kabler.

Canal Digital ”kvalitetskabel” 2,5m - Signal: 96
    No brand kabel#1 5,0m - Signal: 99
    No brand kabel#2 5,0m - Signal: 99
    Monster Cable 4,2m - Signal: 102

Den korte Canal Digital kvalitetskabelen gav altså lavest signalstyrke, bildekvalitet var selvfølgelig perfekt med alle kablene.

Jeg vil fremdeles hevde at man kan bruke enhver antennekabel såfremt den ikke er skadet. De tilfellene av krappy signaler, som du snakker om, tror jeg skyldes dårlig terminering eller annen skade.

Men det var greit at diskusjonen kom opp, nå har jeg gått over til å bruke monsterkabelen, jeg har også kuttet ut galvanisk skille, for den stjal over 10% av signalstyrken fant jeg ut :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg vil fremdeles hevde at man kan bruke enhver antennekabel såfremt den ikke er skadet. De tilfellene av krappy signaler, som du snakker om, tror jeg skyldes dårlig terminering eller annen skade.
    Dette er tull. Etter din argumentasjon fungerer en sytråd like bra. Det er klart at en kabel som er bedre skjermet er mindre følsom som for støy. Hvis jeg husker riktig er CD kabelen trippelskjermet. Jeg vil nok heller stille spørsmålstegn ved det eksperimentet ditt. Passet du f.eks på at alle de ulike antennekablene lå likt plassert i forhold til elektriske ledninger?

Digitale signaler er også følsomme for støy. Forskjellen blir typisk at enten har du bilde eller ikke, i motsetning til analog-tilfellet hvor bildekvaliteten blir tilnærmet lineært synkende med støynivået.

Svar til han som startet diskusjonen: Du MÅ nødvendigivis ikke bruke CD's kabel. Jeg ville prøvd en billigvariant fra Clas olson først. Pass på at de ikke ligger paralelt med elektriske ledninger over lange strekk. Mest sansynlig vil dette holde.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blibak
    Dette er tull. Etter din argumentasjon fungerer en sytråd like bra.
    Ja, hvis du kan finne en 75 Ohm koaksial sytråd, som gir god nok signalstyrke, så vil den sannsynlighvis fungere like bra :lol:

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen fler som har mottatt en kundeundersøkelse vedrørende CDs dekodere på e-post?

Greit med enda en måte for å uttrykke sin frustrasjon over et produkt som fungerer dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, har ikke fått den. Fikk bare en jalla-epost med kundenyheter her i forrige uke

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan legge ved linken til undersøkelsen her etter jobb, så flest mulig får delt sine erfaringer 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på min andre boks selv.

Den første fungerte prikkfritt fra februar til juni. Så døde den plutselig.
    CD var imøtekommende og sendte straks en ny boks. Den fungerte i noen få dager så påstod den plutselig at harddisken var full (den var faktisk tom). Forsøkte å laste ned programvare på nytt, men fikk ERR 09 i displayet.

Det ble ferietid og orket ikke en ny runde med CD. Det var kun opptaksfunksjonen og programoversikten som ikke fungerte derfor kontaktet jeg ikke CD igjen før i august. Jeg antok at jeg måtte bytte ut denne boksen også, men personen fra CD foreslo at jeg skulle forsøke å formattere harddisken først. Fikk en halvkryptisk oppskrift på hvordan man utfører dette og vips så fungerte boksen igjen.

Den har fungert i snart i en uke og jeg bare krysser fingrene for at dette skal fortsette en stund til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris

Noen som kan forklare prisforskjellen på HD-PVR for parabol og kabel-tv

TV-opptaker med HD-kvalitet (HD PVR) - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje fordi parabol-brukerne betaler mer pr måned og slikt sett jevner det seg ut... ?

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homey Spur
    Noen som kan forklare prisforskjellen på HD-PVR for parabol og kabel-tv
    Blir jo bare spekulasjon. Tror på første hypotese, men håper på siste:

1) Parabol kunder har et valg mellom Viasat og CD, samt evt. Riks-TV. Da må de være konkurransedyktige på pris.

Kabel-TV kunder er låst til CD, gjennom manglende alternativer, og dermed ikke så sensitive i forhold til pris.

2) CD selger ut restopplaget av denne haugen, og har mange igjen for Sat, men kun noen få igjen på kabel. Dermed legger de alt til rette før de introduserer en ny HD PVR med topp funksjonalitet, VOD, genialt brukergrensesnitt, stabil etc.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    CD selger ut restopplaget av denne haugen, og har mange igjen for Sat, men kun noen få igjen på kabel. Dermed legger de alt til rette før de introduserer en ny HD PVR med topp funksjonalitet, VOD, genialt brukergrensesnitt, stabil etc.
    Lurer bare på hvor mye vi får i innbytte for vår franske Citroën 2CV hvis vi kjøper ny Mercedes HD PVR

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Møkka dekoder! :twisted: Nå får jeg opp hardisk full, men jeg har brukt ca 33% og det hjelper ikke å slette program heller.
    Er det noe jeg kan gjøre?? Vil helst ikke formatere hardisken ettersom jeg har filmer/serier som jeg ikke har sett ferdig.

Vurdere å kjøpe IPBox 9000HD. Er det noen her som har erfaring av den?? Er det 2 turnere på den? Dvs ta opp 2 program samtidig?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering i vente?

Har kjøpt en Samsun LED, og men har bare vanlig CD PVR. På grunn av HD-signalene er låst har jeg skjønt at jeg må ha Canal Digital sin HD PVR. Det er snakk om kabel-TV, og den PVR-en har jeg skjønt at det har vært en del styr med. Men det virker som om det er en oppdatering på vei:

Du må nok smøre deg med tålmodighet - DinSide Bolig

Så her bør man vente? Betaler ikke 3000 for gårsdagens teknologi.

EDIT: Det snakkes om en softwareoppdatering. Betyr det at bare er å kjøre på, vil det være samme dekoderen uansett?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlenhau
    Har kjøpt en Samsun LED, og men har bare vanlig CD PVR. På grunn av HD-signalene er låst har jeg skjønt at jeg må ha Canal Digital sin HD PVR. Det er snakk om kabel-TV, og den PVR-en har jeg skjønt at det har vært en del styr med. Men det virker som om det er en oppdatering på vei:

Du må nok smøre deg med tålmodighet - DinSide Bolig

Så her bør man vente? Betaler ikke 3000 for gårsdagens teknologi.

EDIT: Det snakkes om en softwareoppdatering. Betyr det at bare er å kjøre på, vil det være samme dekoderen uansett?
    Vil være samme gamle plastikkskiten ja, men forhåpentligvis litt mer brukervennlig og stabil med ny firmware. Kjør på
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plutselig begynner TV-signalene fra dekoderen å hakke/flimre etter en halvtime-2 timer. Jeg skjønner ikke hva problemet er. Signalstyrken faller gjerne 20-30 i styrke når hakkingen begynner.

Noen andre som har hatt dette problemet, og vet om det er noen løsninger på det?

Edit:
    Er 110-120 i signalstyrke bra?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min boks i går. Det første som slår meg er støyen. Den bråker betydelig mer enn den gamle pvr-boksen. Det sier litt når man kan få en kraftig pc tilnærmet lydløs i forhold. Den har heldigvis en epg som kan vise hva program og filmer handler om, det kunne ikke den gamle...

Jeg lurer veldig på om jeg skal sende den tilbake og håpe på en mer stillegående boks. Det er vel like stor sjanse som å vinne i lotto.

Side 50 av 114 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •