Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 114 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 2261
    Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Takker ”force” for et meget godt innlegg!

Jeg har følelsen etter å ha lest alle innlegg her i tråden, at HD PVR er glimrende på HD kanaler, greit, så skal det vær. Men den er mindre god på SD. Kan det vær grunnet dårlig scalering?
    Siden mange melder at di får bedre bilde når di sender 576 ut og lar TV ta seg av oppscalering, så virker det på meg ganske klart.

Da er det jo ikke noe problem i det hele tatt, så lenge du har en skjerm, typ Pioneer som oppscalerer bedre en de fleste på markedet :-D

Edit: Jeg mener selvfølgelig at det beste er om vi kan velge 576i ut, men som du sier, det kommer forhåpentlighvis med neste firmware oppgradering.
    Hei!

Jeg har en Pioneer TV, og SD-bildene synes jeg som sagt er dårligere enn med den gamle dekoderen som sender 576i. Det er rett og slett det som er problemet. HD PVR-en sender ikke 576i. Hadde den gjort det hadde jeg vært fornøyd.

Noe annet som irriterte meg litt var at når en trykker på "info" for å lese om programmet, så går det ikke an å bla manuelt til neste side, men en må vente noen sekunder før en dekoderen blar automatisk før en får lese "slutten." Håper dere skjønner hva jeg mener. ;-)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Hei!

Jeg har en Pioneer TV, og SD-bildene synes jeg som sagt er dårligere enn med den gamle dekoderen som sender 576i. Det er rett og slett det som er problemet. HD PVR-en sender ikke 576i. Hadde den gjort det hadde jeg vært fornøyd
    Jepp 1-2-3

Uten at fått HD PVR i huset ennå, så trur jeg at problemet ligger akkurat der.
    Vi kan da bare håpe på en firmware oppgradering, så det går an og sende ut 576i.
    Men siden vi kjenner Canal Digital ganske godt nå, så vil jeg ikke holde pusten

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jepp 1-2-3

Uten at fått HD PVR i huset ennå, så trur jeg at problemet ligger akkurat der.
    Vi kan da bare håpe på en firmware oppgradering, så det går an og sende ut 576i.
    Men siden vi kjenner Canal Digital ganske godt nå, så vil jeg ikke holde pusten
    Kan en oppdatering fikse dette her altså? Jeg tror uansett jeg venter til det kommer en bedre HD PVR. Jeg har bestillt den vanlige PVR-en nå som sender 576i, og da bli bildet nydelig. Dessuten er vel ikke akkurat utvalget av HD-kanaler så bra heller, så da velger jeg å vente.

Men Force, du skriver mye om hva HD PVR-en kan, som ikke den gamle PVR-en kan. Men jeg leste på CD sine hjemmesider at den gamle PVR-nettopp har fått en oppdatering. Ble ikke disse problemene løst der?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere prøvd å kjøre 576i ut via scart RGB?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Har dere prøvd å kjøre 576i ut via scart RGB?
    Ja da, og det funker det, men når jeg kjøper en HD PVR til 3000 kr som har HDMI-inngang, så er det litt teit at jeg må bruke scart for å få det bildet jeg vil ha. ;-) Derfor kjøper jeg heller den til 1000 kr som gir de samme bildene. ;-) ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har dette skjedd med min HD PVR også :evil:

Jeg har nå fått en feil som kan vise seg å kreve retur; HD-PVR'en nekter å gjøre opptak da den melder at HDD er full og at jeg må slette noe innhold. Problemet er bare at harddisken er langt fra full og det hjalp ikke å slette innhold. Gjennoppretting til fabrikkinnstillinger hjalp ikke.
    Er det noen som vet hvordan man legger inn firmware på nytt, evt hvordan man klarer å fikse dette problemet????????

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Force, du skriver mye om hva HD PVR-en kan, som ikke den gamle PVR-en kan. Men jeg leste på CD sine hjemmesider at den gamle PVR-nettopp har fått en oppdatering. Ble ikke disse problemene løst der?
    Nei, jeg tror ikke disse problemene ble løst der. Nå kan jeg ikke finne igjen den notisen på CD sine sider, men den fikset et problem med at man kunne slå av boksen selv om det var et opptak i gang. Man mistet dermed opptaket. Nå får man en advarsel om at det er et opptak i gang og man kan velge å avbryte. Den skulle også fikse et problem med en "harddisk-kontrol" som kunne starte helt av seg selv, også noen ganger når det var et opptak i gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddyper
    Nå har dette skjedd med min HD PVR også :evil:

Er det noen som vet hvordan man legger inn firmware på nytt, evt hvordan man klarer å fikse dette problemet????????
    Det høres urovekkende ut at to stykker allerede har dette problemet. Jeg har dessverre ikke noen løsning på problemet, men kan dere huske hva dere gjorde rett før problemet oppstod ? Jeg tenker spesielt på opptaks-/redigerings-funksjoner. Hvis dere kan finne ut hvorfor det oppstod, kan det kanskje hjelpe andre med å unngå å gå i samme "fella" inntil en løsning finnes.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter nå å ser. på tv i 576i over hdmi. :-D
    Joda det er mulig - i hvertfall på mitt tv (Pioneer 4280).
    Det er ikke særlig brukervennlig, men mulig.
    Jeg fant det ut ved ren slump.

Bildekvaliteten er meget bra. Det ser ut til å være en anelse skarpere enn fra den gamle pvr'en. Men det er marginalt.

Som sagt så er det ikke særlig brukervennlig og egner seg best for testing - ikke daglig bruk. Det er også mulig at det ikke fungerer på andre tv'er.

Det kan være lurt å ha en scart-ledning klar, så du kan stille den tilbake hvis du får svart skjerm.

Oppskrift:

1. Gå inn på "videoinnstillinger"
    2. Sett "Aktivering av HD-signal" til NEI
    3. Sett "Scart kabel for TV" til RGB (er ikke sikker på om dette er nødvendig)
    4. Trykk OK (skjermen blir nå svart)
    5. Skift til en annen HDMI- inngang på tv'et . På Pioneer f.eks. inngang 4 evt. inngang 3, hvis den er satt opp til hdmi. (Forutsetter at hd-pvr er koblet til inngang 1).
    6. Skift så tilbake til den inngangen hd-pvr'en er tilkoblet. (Du burde da få et bilde med samme oppløsning som før du startet)
    7. Gå ut av menyen (Trykk TV)
    8. Skift til en annen kanal på HD-pvr'en.

Du burde nå få et bilde som er i 576i.

Det store problemet med dette er at hvis du nå slår av pvr'en og på igjen, så blir bildet svart. Det hjelper ikke lenger å skifte hdmi-inngang. (her kommer scart-kabelen inn i bildet. ). Så husk å still den tilbake til HD-tv igjen før du slår den av.

Jeg garanterer ingen ting av dette, men lykke til hvis du vil forsøke det !

Kanskje noen også slumper over en annen og enklere måte å gjøre dette på.

Edit:
    - For de som bare har 1 HDMI inngang, kan man slå av og på tv'et istedet for punkt 5 og 6 over.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men kan dere huske hva dere gjorde rett før problemet oppstod ?
    Jeg slettet kun en film som jeg hadde tatt opp, etter jeg hadde gjort det så virket ikke opptaksfunksjonen lenger. :-?

Det som irriterer meg nå er at jeg har en pvr som ikke kan brukes som pvr, vurderer sterkt å benytte meg av angre fristen.

Har prøvd å finne info om denne dekoderen hos www.sagem.com uten hell.

hvilken firmware har dere som har fått denne pvr'en, jeg har V1.0.2.a ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme firmware som deg.

Jeg har nettop lest på andre fora at noen har løst harddiskproblemer (på andre sagem-bokser) ved å ta ut strømledningen mens maskinen står på. Det er jo verdt et forsøk.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Jeg sitter nå å ser. på tv i 576i over hdmi. :-D
    Joda det er mulig - i hvertfall på mitt tv (Pioneer 4280).
    Det er ikke særlig brukervennlig, men mulig.
    Jeg fant det ut ved ren slump.

Bildekvaliteten er meget bra. Det ser ut til å være en anelse skarpere enn fra den gamle pvr'en. Men det er marginalt.

Som sagt så er det ikke særlig brukervennlig og egner seg best for testing - ikke daglig bruk. Det er også mulig at det ikke fungerer på andre tv'er.

Det kan være lurt å ha en scart-ledning klar, så du kan stille den tilbake hvis du får svart skjerm.

Oppskrift:

1. Gå inn på "videoinnstillinger"
    2. Sett "Aktivering av HD-signal" til NEI
    3. Sett "Scart kabel for TV" til RGB (er ikke sikker på om dette er nødvendig)
    4. Trykk OK (skjermen blir nå svart)
    5. Skift til en annen HDMI- inngang på tv'et . På Pioneer f.eks. inngang 4 evt. inngang 3, hvis den er satt opp til hdmi. (Forutsetter at hd-pvr er koblet til inngang 1).
    6. Skift så tilbake til den inngangen hd-pvr'en er tilkoblet. (Du burde da få et bilde med samme oppløsning som før du startet)
    7. Gå ut av menyen (Trykk TV)
    8. Skift til en annen kanal på HD-pvr'en.

Du burde nå få et bilde som er i 576i.

Det store problemet med dette er at hvis du nå slår av pvr'en og på igjen, så blir bildet svart. Det hjelper ikke lenger å skifte hdmi-inngang. (her kommer scart-kabelen inn i bildet. ). Så husk å still den tilbake til HD-tv igjen før du slår den av.

Jeg garanterer ingen ting av dette, men lykke til hvis du vil forsøke det !

Kanskje noen også slumper over en annen og enklere måte å gjøre dette på.
    Takk for tipset, men jeg har dessverre bare en HDMI-inngang på min Pioneer. Den er 2,5 år gammel. Så da blir det vanskelig. Men jeg tror uansett ikke at jeg vil "eksperimentere" med det hvis det bare fører til nedsatt brukervennlighet.

Men er det noen som vet om en oppdatering kan løse problemet med 576i??

Jeg har koblet min HD PVR til TV-en igjen nå for å se kveldens EM-kamp i HD. (Har ikke fått sendt den tilbake siden det ikke fulgte med noen returslipp. Venter på den.) Jeg synes ikke bildet har forandret seg her. Men så har den jo ikke vært tilkoblet da. ;-) Kjetil Rekdal, Bengt Eriksen og de andre i studio er fremdeles litt sjøsyke. Bildet på min gamle dekoder (scart, 576i) er garantert bedre. Men som sagt: bildet er ikke akkurat dårlig, men det gamle var bedre. Men dette har jeg jo sagt noen ganger nå....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, men jeg har dessverre bare en HDMI-inngang på min Pioneer. Den er 2,5 år gammel. Så da blir det vanskelig. Men jeg tror uansett ikke at jeg vil "eksperimentere" med det hvis det bare fører til nedsatt brukervennlighet.
    Vel, det gjør du som du vil med.
    Nå "fører" det vel ikke til nedsatt brukervennlighet, det var selve metoden for å få 576i jeg mente var litt knotete.

ps. For de som bare har 1 HDMI inngang, kan man slå av og på tv'et istedet for punkt 5 og 6 over.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettop lest på andre fora at noen har løst harddiskproblemer (på andre sagem-bokser) ved å ta ut strømledningen mens maskinen står på. Det er jo verdt et forsøk.
    Det hjalp dessverre ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddyper
    Det hjalp dessverre ikke
    Det var dumt.

Men jeg har også funnet service-menyen til denne boksen. Det er en formateringsmuliget der. Du kan forsøke den hvis du tør. Men husk at dette er noe du gjør helt på eget ansvar. Jeg har ikke forsøkt det selv.

ADVARSEL !
    Det følgende gir tilgang til service-menyen. Det å endre innstillinger her kan medføre at boksen blir ødelagt/ubrukelig og gjøres helt på eget ansvar.

1. Gå til: "MENY" -> "Teknisk informasjon" -> "Produktdata"
    2. På fjernkontrollen trykk følgende 3 taster etterhverandre: Rød tast - i(info) - Grønn tast.
    3. Kjør markøren ned til "Harddisk" og trykk "OK"
    4. Nederst i listen skal det nå stå "Formater hardisk"
    5. Jeg antar at det bare er å trykke "OK" når du har markert "Formatere harddisk". :-D

Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

løsning på full hardisk

Det var dumt.

Men jeg har også funnet service-menyen til denne boksen. Det er en formateringsmuliget der. Du kan forsøke den hvis du tør. Men husk at dette er noe du gjør helt på eget ansvar. Jeg har ikke forsøkt det selv.

ADVARSEL !
    Det følgende gir tilgang til service-menyen. Det å endre innstillinger her kan medføre at boksen blir ødelagt/ubrukelig og gjøres helt på eget ansvar.

1. Gå til: "MENY" -> "Teknisk informasjon" -> "Produktdata"
    2. På fjernkontrollen trykk følgende 3 taster etterhverandre: Rød tast - i(info) - Grønn tast.
    3. Kjør markøren ned til "Harddisk" og trykk "OK"
    4. Nederst i listen skal det nå stå "Formater hardisk"
    5. Jeg antar at det bare er å trykke "OK" når du har markert "Formatere harddisk". :grin:

Lykke til !
    Yes, dette virker, du reddet kvelden til en fortvilet tv titter :razz:

En stor takk til Force som fant løsningen på problemet mitt.

Nå slipper jeg å levere tuneren tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funket for min boks også. Takker så meget for meny-infoen. Det reddet uka mi.

Jeg mistenker at min HD-PVR kan ha fått denne problemet fordi den var plassert vel nært 4stk 10" basser. Problemet oppsto over natten da den skulle ta noen opptak på kmorgenkvisten.

Freddyper; Var din plassert nært høyttalere?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Vel, det gjør du som du vil med.
    Nå "fører" det vel ikke til nedsatt brukervennlighet, det var selve metoden for å få 576i jeg mente var litt knotete.

ps. For de som bare har 1 HDMI inngang, kan man slå av og på tv'et istedet for punkt 5 og 6 over.
    Hehe, ja det funket faktisk. Men straks jeg slår av dekoderen, må jeg gjøre alt på nytt. Så det er ingen optimal løsning da...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud, det skal ikke være mulig! 3. juni bestilte jeg denne dekoderen.
    10. juni purret jeg. Da var ikke bestillingen registret sa de(?!). Ny bestilling ble gjort. Så; i dag ringer jeg for å purre enda en gang. Tror dere f*** meg ikke det samme har skjedd igjen!!!!! Ingen bestilling er registrert på mitt navn! (Jeg forstår det slik at mange her på forumet bestilte etter 3. juni, så Canal Digital HAR faktisk dette produkt tilgjengelig..., eller?!) Hva ER egentlig problemet til disse folkene? Hva er poenget med bestilling over telefon når de ikke klarer å koordinere kjeften og fingrene på tastaturet sitt samtidig? Mitt forslag er derfor; de burde avstå fra å ta imot bestillinger over telefon da folkene som tar i mot disse er, hold dere fast; ARMLØSE!! Takk for meg.

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    Mitt forslag er derfor; de burde avstå fra å ta imot bestillinger over telefon da folkene som tar i mot disse er, hold dere fast; ARMLØSE!! Takk for meg.
    Hehe, good one!

Dessverre står det vel på nettsida til CD at man må ringe for å bestille HD-PVR. ops: Men da burde de jaggu få på plass medarbeidere med armer...

Side 5 av 114 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •