Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 114 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 2261
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At harddisken går hele tiden er ikke noe problem på de stille eksemplarene.

Dessverre er dt litt tilfeldig om ditt eksemplr er av den stille eller bråkete utgaven.

Jeg fikk en av hver og byttet ut den ene sånn at nå har jeg 2 stille.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    At harddisken går hele tiden er ikke noe problem på de stille eksemplarene.

Dessverre er dt litt tilfeldig om ditt eksemplr er av den stille eller bråkete utgaven.

Jeg fikk en av hver og byttet ut den ene sånn at nå har jeg 2 stille.
    Stemmer det ”Arendal”, jeg hadde en helt lydløs boks, som dessverre kollapsa etter 4 måneder. Fikk en ny, som heldigvis også er helt lydløs. Jeg trur at di som får en bråkete boks, enten har superhørsel, eller så er di svært uheldige. I min omgangskrets, så er vi 11 stk som har HD-PVR, både parabol og kabel, ingen klager på støy, så man kan jo lure

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så dere to har ingen problemer med å anbefale pvr'n da.... dere er jo relativt velbevandret i bransjen her så....

en ting til, ved kanalskifte, er den med pvr merkbart tregere enn den uten pvr...

er jo uansett ikke verre enn og prøve, og hvis det funker dårlig så kan en jo bytte...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min HD-PVR i dag til 695,- kampanje v kjøp av bredbånd.

Var SVÆRT skeptisk etter å ha lest denne tråden, var svært usikker på om jeg skulle hoppe i fanget til CD med kabel og bredbånd..

Oppgraderte fra den vanlige HD Kaon fra CD.

Støy: Nesten lydløs, hører meg selv puste høyrer enn dekoderen (nei, har ikke KOLS ...) Bråker mindre enn den gamle boksen og den hadde ikke vifte :-)

Frysing/reset: Ikke enda...

EPG/Meyer: Sadistisk dårlig, totalt uoversiktlig og tungvint - best å holde seg unna dette..

Bilde: Hd kanalene er supre, virkelig virkelig en stor oppgradering! De vanlige kanalene er like "dårlige" som på den gamle boksen, men OK - går å se på men velger nok mest HD kanaler i fremtiden tror jeg. Kjører alt i 1080i på min 42" Full-HD

Lyd: Kjører 2.0 stereo så ingen problemer her, bra lyd

Fjernkontroll: Meget bra, stabil og godt gjennomført. Føles ikke ut som denne hører til dekoderen liksom ...

Kanalbytte: Litt tregere enn den gamle dekoderen, men ikke plagsomt .. jeg stresser ikke når jeg ser tv

Jeg er alt i alt meget fornøyd så langt. Siden denne kostet 695,- så føles alt OK. Jeg tror jeg hadde vært litt skuffet om jeg betalt 2995,- --- det føles DYRT for en litt utdatert dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 2.995,- (som jeg gav) så er det langt over grensen til ran ja. Er på min andre boks nå - og vurderer å få byttet den også. Er ikke like støyende som den forrige, men har det med å henge seg da den ikke bør henge seg (f.eks. borte på ferie i to uker, og _ingenting_ har blitt tatt opp....)

EPG'en er så dårlig at jeg lurer virkelig på om de har betalt for å få dette utført, eller om det var et trainee-prosjekt utført av bakfulle "jeg har ikke artium, men jeg klarer å skru på en pc"-utviklere.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men denne grunnpakken til kabel-tv. betales den PR mnd? + feks man vil ha canal total pakken 279 + 259 pr.mnd?

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ligger deres boks an temperaturmessig? Jeg synes den blir uakseptabelt varm i standby.
    Om den har stått avslått på natten og jeg slår den på og sjekker harddisk-temperaturen er den over 50'C. Dette er en helt ny boks, og det er ingen opptak som har gått. Rommet ligger kanskje på 24-25' og stereobenken skulle ha godt med luft rundt den.
    Når den starter opp og vifta begynner å gå synker den etterhvert ned til en 35'C (ca).

Ringte kundeservice, men de hadde ingen svar til meg hverken på maks operativ temperatur eller hva den bør ligge på.. Etterspurte med det samme firmware-oppgraderingen og fikk til svar at den er på vei, at de hadde jobbet med den en god stund og har bygd opp alt fra grunnen av, hehe.. Venter i spenning :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min HD ligger på 45 grader. Det er ikke spes mye ventilasjon rundt boksen.

Vifta er nesten lydløs hos meg, litt surring, men ... det bråker mer fra veien her utenfor :-)

Vi har digital grunnpakke via borettslaget, betaler derfor ikke noe ekstra per måned for selve boksen, bare 695,- for selve boksen + bredbånd i tillegg.

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonaslie
    Min HD ligger på 45 grader. Det er ikke spes mye ventilasjon rundt boksen.

Vifta er nesten lydløs hos meg, litt surring, men ... det bråker mer fra veien her utenfor :-)

Vi har digital grunnpakke via borettslaget, betaler derfor ikke noe ekstra per måned for selve boksen, bare 695,- for selve boksen + bredbånd i tillegg.
    Greit å høre at det er tilsynelatende "normale" temperaturer da, selv om det tross alt bare er en kabel-tvboks!

Ingen som har fått lov å gå inn på alternativet "Vifte" på servicemenyen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runnis
    Ringte kundeservice, men de hadde ingen svar til meg hverken på maks operativ temperatur eller hva den bør ligge på.. Etterspurte med det samme firmware-oppgraderingen og fikk til svar at den er på vei, at de hadde jobbet med den en god stund og har bygd opp alt fra grunnen av, hehe.. Venter i spenning :P
    Bygd opp fra grunnen av :shock:

Håper de brukte kvalifiserte folk denne gangen, ellers kan vi vel forventa en mengde nye bugs, som selvfølgelig vil fikses med en ny softwareoppgradering i 2012

Hva gjelder temperatur, så er det samme situasjon her. Den jobber tydeligvis hardt når den er i standby, kanskje den har en brainstorming session for og finne på nye problemer :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stable
    Jeg har også problem med lyden på Silver HD og Discovery HD, lyden er som du sitter i en tønne. På de andre kanalene er det bra lyd
    Hvis du stiller om dekoderen til å sende stereo i stedet for surround, så fungerer lyden. Dette er jo kjedelig da alt da blir i stereo.

Canal Digital klarer å sende surround signal uten lyd - eller ihvertfall bare lyd i suben, så dette er vel nok et bevis på at folka der ikke er helt oppgående. Dette har jo vart i månedsvis.

stable[/QUOTE]

En liten oppdatering på dette.
    CD sender et surround signal selv om programmet bare er kodet i stereo. Det fører til at dekoderen sender surround lydsignal til surround anlegget uten noe lyd i. For å løse dette må man altså sette dekoderen til å bare sende stereo lyd.

En viktig detalj er at hvis man har tatt opp et program mens dekoderen står i surround modus, så kan man fortsatt se opptaket med lyd ved å stille dekoderen til stereo før man ser det.

stable

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du stiller om dekoderen til å sende stereo i stedet for surround, så fungerer lyden. Dette er jo kjedelig da alt da blir i stereo.

Canal Digital klarer å sende surround signal uten lyd - eller ihvertfall bare lyd i suben, så dette er vel nok et bevis på at folka der ikke er helt oppgående. Dette har jo vart i månedsvis.

stable
    En liten oppdatering på dette.
    CD sender et surround signal selv om programmet bare er kodet i stereo. Det fører til at dekoderen sender surround lydsignal til surround anlegget uten noe lyd i. For å løse dette må man altså sette dekoderen til å bare sende stereo lyd.

En viktig detalj er at hvis man har tatt opp et program mens dekoderen står i surround modus, så kan man fortsatt se opptaket med lyd ved å stille dekoderen til stereo før man ser det.

stable
    Det kan også gjerne være AVreceiveren ikke automatisk dekoder Dolby 2.0. Uten at jeg skal påstå noe så kan det være AVreceivere som manuelt er satt til kun å reagere på 5.1 lyd. Jeg hadde et problem med dette på min Denon da jeg hadde klart å slå av "auto" modusen. HD kanalene veksler mellom å sende Dolby Digital 2.0(stereo) og Dolby Digital 5.1(surround). Min HDPVR for parabol fungerer helt fint med Discovery HD og min AVreceiver viser status om det er Dolby Digital 2.0 (stereo), Dolby Digital 5.1(surround) eller 2 ch PCM(vanligst for de fleste kanaler).

Det kan selvfølgelig være at Silver HD og Discovery HD har klart å sende feil lyd når de skulle sendt Dolby Digital 2.0 men det har jeg aldri merket noe til.

I de tilfellene hvor det bare er lyd i sub'en så er det neppe feil hos CD men heller en feil hos den aktuelle TV kanalen som leverer Dolby Digital lyden. Dekoderen vil bare sende Dolby bitstrømmen videre til AVreceiver. Det er i AVreciveren lyden blir dekodet (ikke i PVR'n). Er det bare lyd i subb'en (eller noen enkelte surround kanaler) så tyder det på at tv kanalen har en feil inn på sin Dolby enkoder siden Dolby bitstrømmen da må være feilkodet.

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå kan det vel ikke bli værre, jo det kan det

Har vel hatt bortimot alle problemene med denne boksen som er beskrevet i tråden. Har lenge trøstet meg med at nå kan det vel ikke bli værre. Så feil kan man ta..... Boksen er død.

Så tok mitt gamle B&O kvelden og dermed er det duket for ny LCD TV, for en lykke:-P , men vent nå litt, det betyr jo en ny boks fra CD:shock: . Skal jeg nå få to bokser som irriterer vettet av meg. Siden jeg kjører Sony så kan jeg vel bare få tak på et nytt kort fra CD og benytte en Conax?

Telefon til CD med det kjekke spørsmål og der var det selvfølgelig nesen i bordkanten og ut med 2000 kroner for ny boks. Jeg er jo helkunde med både internet og kabeltv så da må jeg jo betale det dobbelte av hva de som kun er parabolkunde må betale. Dette er jo en enestående logikk som kun CD forstår.

Så her sitter jeg med to Sonyer uten digitaldekodere. Har ventet siden torsdag for to uker siden så CD holder vel på med å sykle boksen over Dovrefjell så de er vel fremme i midten av neste måned. Regningen på 2000,- klarte fjottene å få frem på null komma niks.

Bare fjernkontrollen til den dekoderen er nok til at jeg blir søkk sliten. Kvittet meg med den og benytter nå en Harmony One som fungerer. Dette er ikke bra for helsaops:

Er det virkelig slik at alle man betaler for boksen, stuver den inn i et kott og kjøper en Conax for å slippe dekodertullet fra CD.

Har sluttet å trimme, hver gang jeg har behov for ei økt så tenker jeg på CD og pulsen stiger raskt opp i 150. For intervalltrening så slår jeg bare på min KDL46W4500 på analoge signaler, fra min utmerkede leverandør CD, og dermed er jeg raskt oppe i 180.

Så får vi håpe at CD nedsetter en hurtigarbeidende prosjektgruppe som kan ta tak i de franske geniene og få de til å lage noe som fungerer. Jeg regner med at hvis softwaren til slutt kommer til å fungere så kommer en ny oppdatering for å parre kort og boks og så er vi igang igjen.

Nå skal det sies at jeg er meget godt fornøyd med CD og internettilgangen. Har vært utrolig stabil gjennom årene så der skal de ha kredit.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Kristiansen
    Nå skal det sies at jeg er meget godt fornøyd med CD og internettilgangen. Har vært utrolig stabil gjennom årene så der skal de ha kredit.
    Siden du skriver her i HD-PVR for kabel, så regner jeg med at du har kabel.

Ja, boksen er ikke god, men ikke så gale som noen skal ha det til.

Det går i stort sett på stabilitet hva gjelder innspilling og den slags. Bildekvalitet er fin, spesielt på HD kanalene. Der boksen svikter er programmerte innspillinger og den slags. Men faktisk har den overaska meg nå, 4 uker uten noe trøbbel der.

Ny software oppdatering har vært på vei siden juni, vi venter ennå!

PS. Hvis boksen skaper seg, så laster jeg inn software på ny.

• Hold av/på knappen på mottakeren inne i 5 sekunder og slipp.
    • Når 8888 vises i displayet trykk på OK deretter MENU på fjernkontrollen.
    00__vil vises i displayet, så teller den til 04__så vil den starta på nytt, dette kan ta bortimot 5 minutter.

Good luck

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dinside har i dag en artikkel om CD HD PVR. Artikkelen er en oppfølging fra i vår, da CD lovte en snarlig oppdatering av software på kabel-pvrèn etter at sat pvrèn hadde fått oppdatering:

Du må nok smøre deg med tålmodighet - DinSide Bolig

Desverre ikke noe nytt i artikkelen, utover at CD "snart" kommer med en oppdatering.

Randulf Småfix

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    PS. Hvis boksen skaper seg, så laster jeg inn software på ny.

• Hold av/på knappen på mottakeren inne i 5 sekunder og slipp.
    • Når 8888 vises i displayet trykk på OK deretter MENU på fjernkontrollen.

00__vil vises i displayet, så teller den til 04__så vil den starta på nytt, dette kan ta bortimot 5 minutter.[/FONT]

Good luck
    Ja, hadde det vært så enkelt så var det ikke noe problem. Hos meg kommer det kun error når jeg gjør dette så det er ikke mulig å gjøre noe med den boksen.

Når man tross alt har betalt 3.000,- for dekoderen så forventer man at den i det minste skal fungere. Min har aldri fungert skikkelig og når den nå har tatt kvelden så blir man ganske oppgitt over produktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det kan også gjerne være AVreceiveren ikke automatisk dekoder Dolby 2.0. Uten at jeg skal påstå noe så kan det være AVreceivere som manuelt er satt til kun å reagere på 5.1 lyd. Jeg hadde et problem med dette på min Denon da jeg hadde klart å slå av "auto" modusen. HD kanalene veksler mellom å sende Dolby Digital 2.0(stereo) og Dolby Digital 5.1(surround). Min HDPVR for parabol fungerer helt fint med Discovery HD og min AVreceiver viser status om det er Dolby Digital 2.0 (stereo), Dolby Digital 5.1(surround) eller 2 ch PCM(vanligst for de fleste kanaler).

Det kan selvfølgelig være at Silver HD og Discovery HD har klart å sende feil lyd når de skulle sendt Dolby Digital 2.0 men det har jeg aldri merket noe til.

I de tilfellene hvor det bare er lyd i sub'en så er det neppe feil hos CD men heller en feil hos den aktuelle TV kanalen som leverer Dolby Digital lyden. Dekoderen vil bare sende Dolby bitstrømmen videre til AVreceiver. Det er i AVreciveren lyden blir dekodet (ikke i PVR'n). Er det bare lyd i subb'en (eller noen enkelte surround kanaler) så tyder det på at tv kanalen har en feil inn på sin Dolby enkoder siden Dolby bitstrømmen da må være feilkodet.
    Jeg mener dette er et CD problem da det jo virker hvis jeg setter PVRen i stereo modus og da dette fungerer uten problemer på andre kanaler som noen ganger har 5.1 lyd. Den såkalte lyden jeg har hørt i suben er vel mest støy så vidt jeg kan huske, men jeg har ikke sjekket dette nærmere etter at jeg fant løsningen på problemet. Min dekoder er default i stereo modus og slår bare om til 5.1 når den får dette signalet, så det er ikke der problemet ligger.

Jeg har bare hatt problemet med Silver HD og ikke Discovery HD, så dette er sannsynligvis to forkjellige ting.

stable

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Dinside har i dag en artikkel om CD HD PVR. Artikkelen er en oppfølging fra i vår, da CD lovte en snarlig oppdatering av software på kabel-pvrèn etter at sat pvrèn hadde fått oppdatering:

Du må nok smøre deg med tålmodighet - DinSide Bolig

Desverre ikke noe nytt i artikkelen, utover at CD "snart" kommer med en oppdatering.

Randulf Småfix
    Nei, den artikkelen ble man ikke klokere av

”Til Canal Digitals forsvar, forklarer Davidsen at det er deres leverandører som må levere oppdateringene, og at de jobber for at dette skal skje så fort som mulig”

Kanskje på tide at de bytter leverandør til en som har peiling på software/hardware

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp mottatt min dekoder, og har lest litt i manualen nå. Der ser jeg at man må bruke antennekabelen som følger med i pakken. Problemet for meg er at antenneuttaket er 4 meter unna der TV-en skal stå. MÅ man bruke den antennekabelen? Blir signalet dårligere hvis man ikke bruker den?

Edit:

Jeg får ikke testet dette ut siden jeg ennå ikke har fått den nye TV-en.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThunderDevil
    Jeg har nettopp mottatt min dekoder, og har lest litt i manualen nå. Der ser jeg at man må bruke antennekabelen som følger med i pakken. Problemet for meg er at antenneuttaket er 4 meter unna der TV-en skal stå. MÅ man bruke den antennekabelen? Blir signalet dårligere hvis man ikke bruker den?

Edit:

Jeg får ikke testet dette ut siden jeg ennå ikke har fått den nye TV-en.
    Nei, du kan bruke enhver koaksial antennekabel.

Dette er digitale signaler, spiller ingen rolle om det er CD sin kabel eller noen annen.

Ditt uttak har sannsynligvis mange hundre meter med kabel før den kommer til ditt uttak, så noen meter mer eller mindre spiller ingen rolle

Side 49 av 114 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •