Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 114 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 2261
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg oppdaget i går kveld at EPG nå virker for 5 dager.

Kanskje derfor mine opptak i natt aldri ble gjennomført

Når det gjelder denne boksen, kan man ikke stole på noe som helst, foruten at ting vil gå galt da.

Hvor ble forresten den store oppgraderingen som skulle komme i juni av, eller mente de kanskje juni 2010?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er helt tragisk.
    Min begynte å restarte seg selv når den stod på opptak. Som regel fikk jeg bare 10-15 minutter av hvert opptak. Jeg måtte formatere harddisken for å løse problemet, men dermed mistet jeg alle mine opptak av Planet Earth fra BBC HD. Jeg hadde samlet hele serien. Pluss en del andre programmer og filmer som jeg hadde samlet sammen til en regnværsdag. Nå er jeg lei av hele greia. Makan til makkverk.
    I tillegg har boksen min nå mistet TV2 Zebra og Nyhetskanalen.

Jeg er lei. Jeg er sint. Og jeg er flau over å være kunde hos CD. Nå må det åpnes opp for andre operatører på kabelnettene ! Jeg vil ha alternativer !

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Jeg er lei. Jeg er sint. Og jeg er flau over å være kunde hos CD. Nå må det åpnes opp for andre operatører på kabelnettene ! Jeg vil ha alternativer !
    Som om jeg skulle sagt det selv! Folk snakker om fritt kanalvalg, og det er greit nok det, men etter min mening er fritt operatørvalg minst like viktig! Viktigere faktisk! Blir kabelnettene åpnet så forlater jeg Canal Digital på flekken! Åpning av kabelnettene vil jo garantert tvinge operatørene til å tilby bedre produkter til gunstigere priser også! Blir kabelnettene åpnet i morgen, så skal jeg love dere at oppdateringen til HD PVR kommer i overmorgen. Men i og med at vi er bundet til CD uansett så er det ikke så farlig at vi kunder må vente litt.

Nå er det forresten ett år siden jeg først fikk beskjed om at oppdateringen var på veg! Ett år!!

Canal Digital er amatører! Og det er ikke noe jeg bare sier. Etter å ha vært kunde hos dem i noen år så har jeg erfaring nok til kunne kalle dem amatører. Kundebehandlingen er ekstremt dårlig og kunnskapsløs, dekoderene er elendige, HD PVR vil jeg faktisk kalle ubrukelig, prisene er for høye, og de har arrogante og negative holdninger til tilbakemeldinger fra kunder og medier. Det eneste positive jeg kan si om CD er at kanalpakka deres er bra. Der stopper det!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm..

Hei.. jeg har fulgt med på denne tråden en stund, og venter også på denne oppdateringen jeg hører så mye om.. men... Jeg kjøpte min hdpvr brukt for noen måneder siden.. og fikk ordna nytt smartkort fra CD, da dette ikke fulgte med.. har jo selvsagt brukt den hver dag siden, opptak og alt mulig.. og det som er rart er at jeg har ikke hatt noe problemer med den.. alt har fungert akkurat som det skal, den har aldri hengt seg opp eller gjort noe annet slags tull.. bildet er som det skal være, lyden er som det skal være.. Bare synes det er så rart når jeg hører om alt det de fleste sliter med.. det eneste jeg ser frem til med oppdateringen er enda litt bedre bilde..

mvh.
    Roggie

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roggie78
    Hei.. jeg har fulgt med på denne tråden en stund, og venter også på denne oppdateringen jeg hører så mye om.. men... Jeg kjøpte min hdpvr brukt for noen måneder siden.. og fikk ordna nytt smartkort fra CD, da dette ikke fulgte med.. har jo selvsagt brukt den hver dag siden, opptak og alt mulig.. og det som er rart er at jeg har ikke hatt noe problemer med den.. alt har fungert akkurat som det skal, den har aldri hengt seg opp eller gjort noe annet slags tull.. bildet er som det skal være, lyden er som det skal være.. Bare synes det er så rart når jeg hører om alt det de fleste sliter med.. det eneste jeg ser frem til med oppdateringen er enda litt bedre bilde..
    Sånn begynte det for meg også, alt funka fint i flere måneder og jeg skrev flere positive innlegg her på tråden. Men etter hvert kom problemene med opptak og låsing og til slutt tok den første boksen kvelden. Min andre boks funker til tider bra, men alt for ofte opplever jeg låsing og missede opptak samt opptak som ikke lar seg spilles av. Den er rett og slett alt for ustabil.

Vi får bare håpe at din HD-PVR fortsetter og virke som den skal, men jeg har mine tvil

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD kanaler har falt ut

Jeg har digital kabel-tv. Når jeg kom tilbake fra ferie med dekoderen strømløs i 14 dager, viser det seg at Eurosport HD, Discovery HD og BBC HD har falt ut. Programinfo kommer opp når jeg velger kanalen, men bildet er helt svart. Øvrige kanaler (også HD) fungerer som de skal. Jeg har ringt Canal Digital som har kjørt en oppdatering, men det har ikke hjulpet. Noen som har vært borti tilsvarende problem og som vet hvordan det kan løses

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gary66
    Jeg har digital kabel-tv. Når jeg kom tilbake fra ferie med dekoderen strømløs i 14 dager, viser det seg at Eurosport HD, Discovery HD og BBC HD har falt ut. Programinfo kommer opp når jeg velger kanalen, men bildet er helt svart. Øvrige kanaler (også HD) fungerer som de skal. Jeg har ringt Canal Digital som har kjørt en oppdatering, men det har ikke hjulpet. Noen som har vært borti tilsvarende problem og som vet hvordan det kan løses
    Har du en favorittliste (B)? Jeg har laget en egen favorittliste, og opplever til stadighet at kanaler faller ut/går i svart i denne listen. Kanalen fungerer imidlertid fint på den forhåndsvalgte listen fra CD (A). Etter en dag eller to kommer (som oftest) kanalen tilbake igjen til favorittliste B.

Er det forresten andre som sliter med at det "hakker" i lyden på Silver HD? Kan nesten virke som det er dårlig kontakt med receiveren min, men det funker helt fint på andre kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten andre som sliter med at det "hakker" i lyden på Silver HD? Kan nesten virke som det er dårlig kontakt med receiveren min, men det funker helt fint på andre kanaler.[/QUOTE]

Jeg har også problem med lyden på Silver HD og Discovery HD, lyden er som du sitter i en tønne. På de andre kanalene er det bra lyd

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA ser det ut som jeg går for min 3 eller er det den 4 nye HD PVR tunern.

Den har begynnt og slå seg av igjen, tar ikke opp hele programmet som den er satt til og gjøre. Slår jeg av TVèn så kutter også opptaket ut fra dekodern. Starter igjen hvis jeg slår på TVèn....

Men hva skal man gjøre. Finnes jo ingen alternaitver....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    DA ser det ut som jeg går for min 3 eller er det den 4 nye HD PVR tunern.

Den har begynnt og slå seg av igjen, tar ikke opp hele programmet som den er satt til og gjøre. Slår jeg av TVèn så kutter også opptaket ut fra dekodern. Starter igjen hvis jeg slår på TVèn....

Men hva skal man gjøre. Finnes jo ingen alternaitver....
    Du kan jo prøve om det hjelper og laste inn software på ny.

Det gjør jeg når den begynner å skape seg, da virker den som regel OK i x antall dager, så er det på an igjen

Men jeg har en følelse av at det bare er et tidsspørsmål før den tar kvelden totalt, akkurat som min første :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og der døde min hd-pvr.

Jeg har faktisk vært ganske fornøyd - den har ikke laget mye lyd, og det har ikke vært noe bugs, men så plutselig så begynte den å mase om at kanalene måtte reinstalleres ca annenhver gang den var avslått. Alle opptakene var borte også gitt.

I jakten på feil så rotet jeg meg inn i harddiskmenyen hvor jeg først forsøkte å kjøre hd-test. Den ble aldri ferdig. Formatere harddisken gikk heller ikke.

Uansett - ringte CD og fikk ny uten diskusjon, så jeg skal vel ikke klage SÅ høyt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Software 2.0

På nettsiden til canal Digital ligger brukermanualer til div dekodere.
    Når jeg leser brukermanualen til HD-PVR så står det på side 65 at software er 2.0
    https://www.canaldigital.no/Kundeser...rveiledninger/
    Så da er det bare å håpe at den kommer snart!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runero7@online.no
    Når jeg leser brukermanualen til HD-PVR så står det på side 65 at software er 2.0
    Menyene ser annerledes ut også ser jeg - og epg'en...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå er det vel flere måneder siden CD sa at det gjenstod kun et par ukers testing av stabilitet, så skulle vi få den.

Sannsynligvis har de oppdaget at stabiliteten er like dårlig som nå, eller kanskje enda verre?

Jeg er stygt redd for at det er ikke bare softwaren som er skyld i stabilitetsproblemene med denne franske ”høyteknologiske” boksen.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ja, nå er det vel flere måneder siden CD sa at det gjenstod kun et par ukers testing av stabilitet, så skulle vi få den.

Sannsynligvis har de oppdaget at stabiliteten er like dårlig som nå, eller kanskje enda verre?

Jeg er stygt redd for at det er ikke bare softwaren som er skyld i stabilitetsproblemene med denne franske ”høyteknologiske” boksen.
    Jeg vil påstå at det er både hightech og banebrytende å få plass til en jetmotor fra en F16 i et så lite kabinett. Hvorfor de har satt den der er et annet spørsmål.
    Angående softwareoppdateringa kommer vel den dagen etter at det begynner å snø i helv***. Nok eder og galle fra min side. Godt å få blåst ut litt damp.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Jeg vil påstå at det er både hightech og banebrytende å få plass til en jetmotor fra en F16 i et så lite kabinett. Hvorfor de har satt den der er et annet spørsmål.
    Angående softwareoppdateringa kommer vel den dagen etter at det begynner å snø i helv***. Nok eder og galle fra min side. Godt å få blåst ut litt damp.
    Fiiine, helt enig

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten andre som sliter med at det "hakker" i lyden på Silver HD? Kan nesten virke som det er dårlig kontakt med receiveren min, men det funker helt fint på andre kanaler.
    Jeg har også problem med lyden på Silver HD og Discovery HD, lyden er som du sitter i en tønne. På de andre kanalene er det bra lyd[/QUOTE]

Hvis du stiller om dekoderen til å sende stereo i stedet for surround, så fungerer lyden. Dette er jo kjedelig da alt da blir i stereo.

Canal Digital klarer å sende surround signal uten lyd - eller ihvertfall bare lyd i suben, så dette er vel nok et bevis på at folka der ikke er helt oppgående. Dette har jo vart i månedsvis.

stable

Newcomer gormnass sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av norcane

..... Men hva skal man gjøre. Finnes jo ingen alternaitver....
    For meg ble alternativet RiksTV. Kjøpte i dag en Grundig 8860 VOB HDPVR. ..som natt og dag i forhold til Sagem-skitet...

Etter MYE frem og tilbake med CD "Kundeservice", bytting av dekoder 3 ganger, gav jeg opp. Fikk sagt opp abonnementet, og krever å få tilbakebetalt utgiftene for HDPVR'n (har ikke hørt noe fra dem ennå, kun bekreftet oppsigelsen.)
    Sendte en melding via "Tilbakemelding kundeservice" hos CD.
    Jeg skrev at CD ikke har overholdt kontrakten jeg hadde med dem, siden produktet jeg har kjøpt av dem ikke fungerer slik det skulle. Jeg måtte uansett sende dekoderen i retur 3 ganger slik at CD kunne "reparere" den. Ble lovet hver gang at den skulle være i orden når jeg mottok en "ny". Den siste jeg mottok var en brukt, som bl.a støyet forferdelig.
    Jeg forventer å få pengene tilbake!! :evil:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gormnass
    For meg ble alternativet RiksTV. Kjøpte i dag en Grundig 8860 VOB HDPVR. ..som natt og dag i forhold til Sagem-skitet...

Etter MYE frem og tilbake med CD "Kundeservice", bytting av dekoder 3 ganger, gav jeg opp. Fikk sagt opp abonnementet, og krever å få tilbakebetalt utgiftene for HDPVR'n (har ikke hørt noe fra dem ennå, kun bekreftet oppsigelsen.)
    Sendte en melding via "Tilbakemelding kundeservice" hos CD.
    Jeg skrev at CD ikke har overholdt kontrakten jeg hadde med dem, siden produktet jeg har kjøpt av dem ikke fungerer slik det skulle. Jeg måtte uansett sende dekoderen i retur 3 ganger slik at CD kunne "reparere" den. Ble lovet hver gang at den skulle være i orden når jeg mottok en "ny". Den siste jeg mottok var en brukt, som bl.a støyet forferdelig.
    Jeg forventer å få pengene tilbake!! :evil:
    Hallo, jeg har også fått bytta en HD-PVR, jeg er ikke fornøyd med stabiliteten, men så er det, mange som sliter med det. Men en ting er sikker, og det er at CD har markedets beste og billigste tilbud når det kommer til HD kanaler og SD kanaler generelt. Jeg skulle aldri, om det så smell i ******* bytte til RiksTV. For det er virkelig ”Mikke Mus” når det kommer til HD kanaler og teknologi, så er det bare

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, trenger litt råd her... den gamle dig dekoderen min streiker (1201), og jeg lurer på og oppgradere, men jeg er alergisk mot støy og de andre problemene som er listet opp her.
    en mulighet er og kjøpe den uten pvr, dermed også uten harddisk og vifte, dvs helt lydløs.... eller den med pvr, jeg tar opp ting i ny og ne, men jeg tenker også på og kjøpe ny bluray spiller istedenfor ps3, kan da vente litt og kjøpe med pvr, da får jeg tatt opp uansett...

en av de største kildene til lyd eller ulyd er jo dette konstante opptaket som går, harddisken og vifta går da hele tiden, vet det har vært snakk om det, men er det noen som vet, at muligheten for og slå av continius opptak vil komme med den etterlengtede software oppgraderingen......

må si jeg heller mot dekoderen uten pvr, noen......

Side 48 av 114 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •