Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 114 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 2261
    Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    skal bestille meg Canal Digital etter sommeren, men kommer det nye dekodere innen da som jeg bør vente på?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den rå krypterte feeden som ligger på harddisken.

Derfor trenger man riktig kort i dekoderen for å se opptak.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er den rå krypterte feeden som ligger på harddisken.

Derfor trenger man riktig kort i dekoderen for å se opptak.
    Da kan man heller ikke forvente å kunne spare opptakene over lengre tid. Hvis nøklene skiftes ut hver mnd, så vil opptaket gi "svart skjerm" etter 1-2 mnd...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geust4321
    Da kan man heller ikke forvente å kunne spare opptakene over lengre tid. Hvis nøklene skiftes ut hver mnd, så vil opptaket gi "svart skjerm" etter 1-2 mnd...
    Hadde et opptak som jeg tok opp for lenge siden på TV1000 som jeg så på i går. Og den fungerte den.
    Jeg abonerer ikke på Tv1000 nå.:-D

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke nøyaktig hvordan Canal digital gjør det, men dataene blir plukket ut av strømmen, den orginale krypteringen blir fjernet og en ny lagt til.

Dataene ligger ikke ukryptert på harddisken, men det er ikke samme krypteringen som blir brukt under sendingen, for den er som kjent "ferskvare".

Det blir heller ikke gjort noen modifikasjoner på dataene bortsett fra dette.
    Bildet er indentisk om det er "live" eller opptak og forskjellige lyd og tekstvalg fungerer fortsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    ...
    Dataene ligger ikke ukryptert på harddisken, men det er ikke samme krypteringen som blir brukt under sendingen, for den er som kjent "ferskvare".
    ...
    Jeg lurer på om CD har endret på dette, jeg har en PVR jeg har hatt i mange år og dette var et problem før, opptak som var mer enn ca 1 uke gamle var ikke mulig å se. Men i vinter en gang ble dette problemet borte, nå kan jeg se gamle opptak. Et eller annet har de endret i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Facebook

Ny sak om mangler ved HD PVR'en på teknofil:
    Facebooksamling mot Canal Digital - teknofil.no

Det er også opprettet en gruppe på Facebook som heter Vi som misliker Canal Digital HD PVR.

Jeg anbefaler folk å melde seg inn her. Canal Digital har tidligere benektet at det er store problemer med boksen + hevder at det er få klager på denne. Dette er ikke akkurat mitt inntrykk etter å ha fulgt med her på avforum.

Dersom mange nok melder seg inn i Facebook-gruppen, kan de ikke lenger lure mediene med å si at det ikke er store problemer med boksen.

En del her skryter av at Canal Digital er flinke til å sende ny boks når den ryker. Det er vel og bra det, men etter så lang tid burde de ha klart å utbedre barnesykdommene slik at man ikke er nødt til å gå gjennom 2-3 bokser i løpet av første året. At de i samme tidsrom heller ikke har klart å få ordnet softwaren en gang, er en skandale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser ikke hele bildet

Jeg har nylig oppdaget at dekoderen "beskjærer" bildet på en del kanaler. Dette skjedde for noen uker siden. Det er ikke TV'en som er problemet (det fungerer som det skal med analogt signal). Beskjæringen er heller ikke lik på alle kanaler. På noen av kanalene spiser den en god bit av både teksting og kanallogoen.

Problemet er det samme på alle de tre oppløsningsalternativene.

Noen andre som har dette problemet? Noen forslag til fix?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnold_layne
    Jeg har nylig oppdaget at dekoderen "beskjærer" bildet på en del kanaler. Dette skjedde for noen uker siden. Det er ikke TV'en som er problemet (det fungerer som det skal med analogt signal). Beskjæringen er heller ikke lik på alle kanaler. På noen av kanalene spiser den en god bit av både teksting og kanallogoen.

Problemet er det samme på alle de tre oppløsningsalternativene.

Noen andre som har dette problemet? Noen forslag til fix?

Prøv "On demand" knappen på fjernkontrollen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av temmor
    Prøv "On demand" knappen på fjernkontrollen...
    Takk, det løste problemet ops:

Kan ikke si at det var et veldig logisk navn på den knappen, forresten.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homey Spur
    Ny sak om mangler ved HD PVR'en på teknofil:
    Facebooksamling mot Canal Digital - teknofil.no

Det er også opprettet en gruppe på Facebook som heter Vi som misliker Canal Digital HD PVR.

Jeg anbefaler folk å melde seg inn her. Canal Digital har tidligere benektet at det er store problemer med boksen + hevder at det er få klager på denne. Dette er ikke akkurat mitt inntrykk etter å ha fulgt med her på avforum.

Dersom mange nok melder seg inn i Facebook-gruppen, kan de ikke lenger lure mediene med å si at det ikke er store problemer med boksen.
    Der blir nok ikke mange medlemmer, jeg fikk bare opp følgende melding når jeg prøvde å bli medlem av gruppen.

Unable to Join
    Group membership restricted

Dette til tross for at “This is an open group. Anyone can join and invite others to join

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Der blir nok ikke mange medlemmer, jeg fikk bare opp følgende melding når jeg prøvde å bli medlem av gruppen.

Unable to Join
    Group membership restricted

Dette til tross for at “This is an open group. Anyone can join and invite others to join
    Hei!

Dette kjenner jeg ikke til. Du har rett i at dette skal være en åpen gruppe for alle. Gjelder dette flere av dere?
    Har du forresten hatt dette problemet på andre grupper? Når ca. var det du forsøkte?
    Jeg vil eventuelt se hva jeg kan gjøre for å fikse dette. Tipper jeg må maile Facebook.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Immortell
    Hei!

Dette kjenner jeg ikke til. Du har rett i at dette skal være en åpen gruppe for alle. Gjelder dette flere av dere?
    Har du forresten hatt dette problemet på andre grupper? Når ca. var det du forsøkte?
    Jeg vil eventuelt se hva jeg kan gjøre for å fikse dette. Tipper jeg må maile Facebook.
    Forsøkte i går, og nå nettopp i dag – No go

Har ikke dette problemet med andre grupper.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Facebook - hva er det?:lol:

Skjønner ikke poenget med disse facebook-gruppene som opprettes i hytt og pine. Må da være hundre ganger bedre at vi holder oss til ett forum?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal

Skjønner ikke poenget med disse facebook-gruppene som opprettes i hytt og pine. Må da være hundre ganger bedre at vi holder oss til ett forum?
    Mediomtale = makt -> AvForum = lite mediomtale
    Facebook = større sjanse for medieomtale

UC ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg også medlem av gruppa. Ikke noe problem å melde seg inn for min del.
    Så får vi nå se hvordan det går...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal

Du har helt rett, men det skjer ikke en dritt uansett.

Jeg har mer eller mindre gitt opp. Hvis det ikke blir dramatiske forbedringer etter software oppgraderingen, så gir jeg opp, og kjøper en skikkelig HD-PVR.

Forresten, når kommer den oppgraderingen, som parabolfolka allerede har fått?

Jaja, jeg har lest den tråden, ser ut som oppgraderingen skapte mer problemer enn den fiksa, kanskje derfor vi kabel folk fremdeles venter i spenning

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd meg litt med dreambox, en DM900C, for å se om det kan være en brukbar erstatning. Har lagt inn gemini image, og softcam så jeg får brukt kortet. Det går veldig fint å se på tv, eller å ta opp. Det som ikke går bra er å prøve å kombinere det. Hvis jeg ser på en kanal, og et timeropptak fra en annen kanal skal begynne, er det ikke snakk om at den skifter kanal automatisk. Da restarter den og blir ikke helt selv igjen før opptaket er ferdig (ikke snakk om å se på det jeg holder på å ta opp).

Med mindre jeg finner en annen programvare til boksen som fungerer bedre, blir det å fortsatt bruke hd pvr å se på tv og ta opp til eget bruk, og bare bruke dreamboxen når jeg skal ta opp noe jeg skal gi til andre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quadduo
    Jeg har prøvd meg litt med dreambox, en DM900C, for å se om det kan være en brukbar erstatning. Har lagt inn gemini image, og softcam så jeg får brukt kortet. Det går veldig fint å se på tv, eller å ta opp. Det som ikke går bra er å prøve å kombinere det. Hvis jeg ser på en kanal, og et timeropptak fra en annen kanal skal begynne, er det ikke snakk om at den skifter kanal automatisk. Da restarter den og blir ikke helt selv igjen før opptaket er ferdig (ikke snakk om å se på det jeg holder på å ta opp).

Med mindre jeg finner en annen programvare til boksen som fungerer bedre, blir det å fortsatt bruke hd pvr å se på tv og ta opp til eget bruk, og bare bruke dreamboxen når jeg skal ta opp noe jeg skal gi til andre.
    Det var trist og høre, trudde at hvis man kjøper en Dreambox, så blir alt mye bedre, men altså ikke.

Da får vi bare vente og håpe på den oppgraderingen, som trekker veldig ut i tid.

Ellers vil jeg bare si, hver gang min HD-PVR gjør noe skummelt, så laster jeg ned softwaren på ny. Da virker den fint i noen dager, men det skal jo ikke være sånn

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel gammelt nytt nå, men vi kan nok bare glemme dette med og kjøpe en bedre HD-PVR enn denne Sagem dritten.

Fra canaldigital.no 27-04-2009

”Nå som vi har introdusert HD-kanaler på tv-plattformene våre, stiller våre HD-leverandører enda strenger krav til sikkerheten og vi må dermed koble programkortet til mottakeren. Dette kaller vi for pairing. Pairing innføres fordi programselskapene ikke ønsker at HD-kanalene skal kunne vises på mottakere som ikke tilfredsstiller de strenge kravene til sikkerhet som vi er pålagt å etterkomme. Dette vil ha noen effekter for deg som kunde. For eksempel kan du som abonnent ikke lenger ta med deg programkortet over til naboen for å se "dine" tv-pakker der – fordi dette vil være et brudd på dine og våre rettigheter som programselskapene pålegger oss.

Våre godkjente mottakere vil kunne "kjenne igjen" alle programkort som er registrert på deg som kunde – forutsatt at vi vet hvilke mottakere du har. Så har du mer enn en tv-mottaker hjemme hos deg, må vi få vite hvilke du har slik at vi kan koble programkortet til dem. Hvis ikke vil du oppleve sort skjerm.

Merk at vi ikke kan godkjenne at programkortene våre brukes i alle typer mottakere, men at vi kun kobler kort til mottakere godkjent av Canal Digital”

Den som tror at Canal Digital vil godkjenne noe annet enn nettopp denne tragiske Sagem boksen tror vel også på julenissen.

Side 47 av 114 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •