Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 114 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 2261
    Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Beklager 1-2-3 mente ikke å hisse deg (enda) mer opp. Trykkleifsdjevelen slo til. Jeg betalte også 695.- Så nå kan du roe deg litt ihvertfall vedrørende prisen...

Testet oppskriften - den fungerte så takk for det - i tillegg til det som stod på Teknofil så må man huske å slå av dekoderen ellers så kommer man ikke inn i denne menyen.
    Hehe, var nok litt arg på Canal Digital i går kveld ja. Beklager det. Var ikke meningen å bli sint på deg i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    J Det jeg plages med, eller retter sagt irriterer meg er at nå jeg slår på dekoderen så kommer ikke bildet på tv automatisk, jeg må trykker på TV/AV knappen for å få bildet gjennom HDMI, noen som har forslag til løsning ?
    Du må finne ut hvordan du stiller din TV til å vise HDMI som default/standard. På Panasonic må du feks trykke en kombinasjon av + - AV tror jeg. Tidligere stod det tips om dette på Teknofil.no, men vet ikke om det fortsatt er der.

Her står det faktisk: Panasonics hemmelige meny - teknofil.no

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansmag
    Du må finne ut hvordan du stiller din TV til å vise HDMI som default/standard. På Panasonic må du feks trykke en kombinasjon av + - AV tror jeg. Tidligere stod det tips om dette på Teknofil.no, men vet ikke om det fortsatt er der.

Her står det faktisk: Panasonics hemmelige meny - teknofil.no
    Nyttig. Hva med Pionner Kuro tro?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Alle opptak slettet på CD HD PVR 102-CT

Jeg hadde lagret ca 85% med serier og filmer på harddisken. Masse fra den første tiden da jeg hadde tilgang til alle kanalene. Jeg har ikke rukket å se mer enn ca halvparten av det jeg har tatt opp. Det var ca 5 sider med opptak.

I dag oppdaget jeg at det kun var 9 opptak (eldste 29. mai) som ikke fylte én side på opptakslisten en gang!! Dette er ikke bra.

Jeg er sikker på at jeg ikke har valgt "slette alle" når jeg har slettet ett og annet opptak innimellom.

Er det mulig å finne frem de slettede opptakene igjen?

Nixxon

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nixxon
    Jeg hadde lagret ca 85% med serier og filmer på harddisken. Masse fra den første tiden da jeg hadde tilgang til alle kanalene. Jeg har ikke rukket å se mer enn ca halvparten av det jeg har tatt opp. Det var ca 5 sider med opptak.

I dag oppdaget jeg at det kun var 9 opptak (eldste 29. mai) som ikke fylte én side på opptakslisten en gang!! Dette er ikke bra.

Jeg er sikker på at jeg ikke har valgt "slette alle" når jeg har slettet ett og annet opptak innimellom.

Er det mulig å finne frem de slettede opptakene igjen?

Nixxon
    dette har skjedd med meg også. jeg klarte ikke å finne de igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Hva gjør dere når dere ikke ser på TV skrur dere dekoderen av? Synes det tar alt for lang tid å starte dekoderen når den står i standby føles som om det ar 10 - 15 sekunder å slå den på. Ganske irriterende, dette gjør at jeg aldri gidder å slå den av.

Så over til noen spørsmål. Ser at GET har et webgrensesnitt der man kan logge seg på via web og starte opptak til dekoderen herfra. Kiss hadde en mediaspiller for over 2-3 år siden som hadde samme teknologi så det er definitivt ikke noe nytt. Er det noen som vet om Canal Digital har noe tilsvarende webpålogging til dekoder for styring av opptakt og sjekk av tvprogrammer?

Synes EPG'en er jævelig treg. Enkelte ganger må man gå ut og inn av kanalen for å få hele kanallista. Ser også en del på dansk TV2 da vi har dansker i familien. På denne kanalen finnes det ingen EPG. Synes det er merkelig når kanalen har text-tv og hele tvprogrammet ligger der. Må derfor bruke tvguide.dk for å finne ut hva som går. Forøvrig en grei tjeneste som har oversikt over alt som går på alle kanaler i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

Ser at det heller ikke er noe Video On demand tjeneste. Stemmer dette? For 4-5 år siden bodde jeg på lambertseter og hadde en UPC/GET Motoroladekoder, slev på denne tiden var det Video On Demand. Det var ganske tregt men det funket nå hvis man var litt tålmodig.

Blir mer og mer oppgitt over Canal Digital. Ting som har vært en selvfølge i medieavspillere de siste 3-5 årene finnes ikke så vidt jeg skjønner i CD'en nett. Ganske irriterende!

Noen som har noen tips til gjemte funksjoner og menyer? Skulle gjerne ha skjult tilgang til alle progammer jeg ikke kan se/har kjøpt tilgang til. Irriterende å bla fordi alle tv1000 og Canal plus kanalene når man surfer for å komme til hd kanalene som ligger høyt oppe i kanalrekkefølgen.

Leser i manualen at hvis man lager seg en favorittliste så kan man IKKE endre på rekkefølgen i kanalene etter at de er lagt inn i lista. Stemmer dette? Siden jeg leste det har jeg ikke giddet å rote med dette.

Selv på den "1984 modellen" av en dekoder Canal Digital hadde før SD-pvr dekoderen så kunne man endre på rekkefølgen å kanalene i favorittlista.

Nok oppgulp for i dag. Canal Digtial er definitiv ikke sunt for blodtrykket....
    Lista er lang. Vi er mange som er frustrerte. Dekoderen holder desverre dårlig kvalitet, og programvaren kunne med fordel vært både mer stabil og med mye mer funksjonalitet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har startet en ny tråd på Teknofils nye forum, innlegg.no, om denne dekoderen. Fortalte om alle problemene jeg har hatt den siste uka. Teknofil foreslår å sende et samlet klagebrev til Canal Digital. Hva tror dere? Vi kan jo ta debatten på det forumet også. Er kanskje greit å diskutere dekoderen og Canal Digital et sted der det er lettere at et nettsted også involverer seg i saken.

Her er tråden:
    Oppdatering til Canal Digitals HD PVR for kabel - Innlegg.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering for Canal Digital HDPVR kommer 11. juni til kabelTV kunder.
    Bare å glede seg. Splitter ny EPG. Sjekk erfaringer fra Satelittkunder...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluenote
    Oppdatering for Canal Digital HDPVR kommer 11. juni til kabelTV kunder.
    Bare å glede seg. Splitter ny EPG. Sjekk erfaringer fra Satelittkunder...

Hvor har du lest det? Jeg har bare hørt at dem skal forandre på kanallista.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare ny kanalliste som kommer 11. juni ja? Står ingenting på nettsidene til CD om at oppdateringen kommer samtidig.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meningen at softwaren skal bli tilnærmet lik på satelitt og kabelboksen, men spørsmålet er når.

Det hadde ikke vært dumt om det var 11. juni men hvem vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    11 juni på Canal Digitalsk er sikkert 11 juni 2010... Har noen mulighet til å bekrefte?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, så har skjedd igjen :twisted:

Reiste på jobb i Nordsjøen for 15 dager siden, når jeg kom hjem i kveld, så viser det seg at faenskapet slutta å ta opp en dag etter jeg reiste, så istedenfor 20 opptak, har jeg 2 stk. Når jeg starta driten på NRK1, så fikk jeg melding: du har ikke tilgang til denne kanalen, hallo!

Men så etter ca 20minutter virker alt helt greit, forstå det den som kan.

Som om ikke dette var nok, så låste seg min Pioneer Blu-ray spiller når jeg oppdaterte firmware, så den er om mulig enda mer dau enn HD-PVR akkurat nå.

AV hobbyen er til tider en prøvelse, for og si det mildt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ny brukerguide

Ny brukerguide for kabel tv HDPVR (med flerkanals EPG) lagt ut på canaldigital.no, tipper oppdatering er rett rundt hjørnet..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Andersss
    Ny brukerguide for kabel tv HDPVR (med flerkanals EPG) lagt ut på canaldigital.no, tipper oppdatering er rett rundt hjørnet..
    Det håper jeg også. Ser ut som det blir annen menyer også.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på side 35 (pdf viser s. 37 men det står 35 nederst til høyre) i manualen (som ligger her) at det også er serieopptak på gang... Jaggu på tide!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Ser på side 35 (pdf viser s. 37 men det står 35 nederst til høyre) i manualen (som ligger her) at det også er serieopptak på gang... Jaggu på tide!!
    Hjelper fint lite hvis ikke stabiliteten blir milevis bedre enn den er nå.

Hvis man reiser vekk en uke eller 2, så er man utrolig heldig hvis alle opptakene har blitt utført. Etter hver arbeids reise har jeg opplevd alt fra manglende opptak til helt død dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei ja vi har hatt hd pvr opptakeren fra can.digital i noen måneder og etter vårt behov er den helt suveren overiktlig og enkel meny...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det dags for et nytt problem. Hadde 5 opptak på harddisken. Plutselig gikk det ikke å se på dem, kun sort skjerm. Reboota boksen flere ganger uten at det hjalp. Lastet ned software på ny (dette har fungert tidligere når det blir for mange problemer). Etter denne operasjonen fant jeg at alle 5 opptak var borte vekk og harddisken tom. Dette har aldri skjedd tidligere, nedlasting av software skal ikke gjøre noe med harddisk eller programmerte opptak.

Jeg venter nå enda mer utålmodig på den nye softwaren. Men jeg tviler sterkt på at den vil løse stabilitetsproblemene. Virker på meg som der er noe fundamentalt gale med hele greia. Sånn sett er det akkurat som jeg forventa når jeg fant ut at Sagem er fransk.

Jeg gir boksen en siste sjanse med den nye softwaren, hvis jeg holder ut så lenge da. Har uansett begynt å se etter bedre alternativer. Dreambox blir en god del dyrere, men jeg betaler gjerne hva det koster, hvis jeg kan få noe som fungerer og ikke bare tilbyr nedtur etter nedtur, som er tilfelle nå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    [FONT=Verdana]Da var det dags for et nytt problem. Hadde 5 opptak på harddisken. Plutselig gikk det ikke å se på dem, kun sort skjerm.
    Når du lagrer opptak på harddisken antar jeg at de ikke lagres ukryptert (det ville ha vært for dumt med tanke på alle de sikkerhetstiltakene de gjør på andre områder med feks smartkort/HDCP etc). Opptakene må dermed lagres kryptert på harddisken. Hvordan gjøres så dette? Dekrypterer de det innkommende signalet (DVB-CSA), for så å rekryptere bilde+lyd med ny krypteringsnøkkel/algoritme? hvor lagres så denne krypteringsnøkkelen? Hvis den lagres på harddisken er den jo ikke særlig beskyttet (I motsetning til nøkler som lagres på smartkort). Hvis de bare lagrer det innkommende (krypterte) signalet, så er man jo avhengig av at krypteringsnøkkelen fortsatt eksisterer i smartkortet, og det er den jo ikke alltid. Conax bruker å rotere mellom 2 nøkkel-id'er, dvs når det er foretatt 2 nøkkelskifter, så er den eldste nøkkelen borte... Da får man sort skjerm

Er det noen som vet noe mer om hvordan opptakene blir beskyttet på harddisken? Noen som har nappet ut harddisken og koblet den til en PC for å se hvordan filene ser ut?

Side 46 av 114 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •