Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 114 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Teknofil følger saken, men Canals holdning er meeeeeget skremmende:
    http://www.teknofil.no/wip4/ingen-da...epl?id=36495ls

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Takk for utfyllende svar. Kanskje jeg skal purre på de samme tingene?
    Jeg tror ikke Canal Digital har vondt av å høre at mange sliter. Fint om du også fører en feillogg, enten her slik at jeg kan linke til den, eller på facebook gruppa:
    Vi som er lei Canal Digital sitt dårlige tilbud. | Facebook

Det er praktisk å samle erfaringer slik at vi har noe konkret å gå mot CD med.

Til Hansmag: Jeg er klar over den, og synes det er knallbra at trykket holdes på Canal Digital. Det er faktisk ekstremt skremmende at de ikke anerkjenner problemer med boksen og at brukere ikke i det hele tatt blir spurt. Lanseringen av denne boksen virker å være kun en intern prosess i CD?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om vi setter sammen en lang liste over feil og bombarderre CD med denne og purringer på oppdatering daglig?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Immortell
    Jeg får ofte samme feil. Du har rett med at det kun kan løses med et "manuelt" opptak på opptak nummer to. Den feiler ofte om du tar to samtidige opptak.
    Denne feilen oppstod etter siste softwareoppdatering såvidt jeg kan huske. Jeg har meldt feilen til CD
    Utrulig nok så funker faktisk dette på min boks

Kan se på opptak imens den tar opp på 2 andre kanaler, no problem.

Ellers kan jeg melde at for første gang siden jeg fikk min første boks i oktober 2008, så kom jeg tilbake fra Nordsjøen i dag, kryss i taket, den har faktisk klart og fullføre alle mine serieopptak, 46 stk totalt ligger lagra :shock:

Tidligere har den kollapsa fullstendig en gang, fikk bestille en ny, når sommertiden kom, så slutta den plent, fikk reinstallere software for og få an i gang. De andre gangene har den av noen uforklarlig årsak slutta med opptak etter sånn ca. 5 dager.

Som sagt, denne gangen virka den i 2 uker. Men kan jeg stole på den, nei så aldeles ikke.

Jeg konstaterer at fransk teknologi holder ikke mål

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Utrulig nok så funker faktisk dette på min boks

Kan se på opptak imens den tar opp på 2 andre kanaler, no problem.

Ellers kan jeg melde at for første gang siden jeg fikk min første boks i oktober 2008, så kom jeg tilbake fra Nordsjøen i dag, kryss i taket, den har faktisk klart og fullføre alle mine serieopptak, 46 stk totalt ligger lagra :shock:

Tidligere har den kollapsa fullstendig en gang, fikk bestille en ny, når sommertiden kom, så slutta den plent, fikk reinstallere software for og få an i gang. De andre gangene har den av noen uforklarlig årsak slutta med opptak etter sånn ca. 5 dager.

Som sagt, denne gangen virka den i 2 uker. Men kan jeg stole på den, nei så aldeles ikke.

Jeg konstaterer at fransk teknologi holder ikke mål
    Gratulerer!!
    Har du parabol eller kabel?
    Kabel kan ennå ikke ta serieopptak, så det er ikke et alternativ her. Jeg har kabel.

Når det gjelder å ta opp to og se ett opptak samtidig går det stort sett, men ikke alltid. Det kan virke tilforlaterlig og man kan tro den setter i gang, men den kutter ofte ut ett av opptakene. I praksis betyr det at man må passe på den, og følge med på om den tar opp. Jeg opplever dette omtrent 1 av 5 ganger jeg forsøker å gjøre samtidige opptak.

Jeg er også på boks nummer to. Den jeg har her støyer som juling, så strengt tatt skulle jeg fått byttet den, men jentungen har en drøss opptak av Dora, og guttungen har mye Star Wars. Så valget er pest eller feber..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!!
    Har du parabol eller kabel?
    Kabel kan ennå ikke ta serieopptak, så det er ikke et alternativ her. Jeg har kabel.

Når det gjelder å ta opp to og se ett opptak samtidig går det stort sett, men ikke alltid. Det kan virke tilforlaterlig og man kan tro den setter i gang, men den kutter ofte ut ett av opptakene. I praksis betyr det at man må passe på den, og følge med på om den tar opp. Jeg opplever dette omtrent 1 av 5 ganger jeg forsøker å gjøre samtidige opptak.

Jeg er også på boks nummer to. Den jeg har her støyer som juling, så strengt tatt skulle jeg fått byttet den, men jentungen har en drøss opptak av Dora, og guttungen har mye Star Wars. Så valget er pest eller feber..
    Jeg har kabel. Med serieopptak mener jeg daglig/ukentlig opptak, det fungerer fint, så lenge ikke sendetiden for serien forandres da

Hva gjelder støy, så hører jeg det kun ved oppstart, min første boks var også lydløs.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jeg har kabel. Med serieopptak mener jeg daglig/ukentlig opptak, det fungerer fint, så lenge ikke sendetiden for serien forandres da

Hva gjelder støy, så hører jeg det kun ved oppstart, min første boks var også lydløs.
    Canal Digital kabel-TV i Stavanger var nytt for meg.Jeg vet at Get og Lyse har kabelnett i Stavanger,men Canal Digital??? Jeg trodde denne tråden var rettet mot Canal Digitals kabelvirksomhet??
    Stølen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Canal Digital kabel-TV i Stavanger var nytt for meg.Jeg vet at Get og Lyse har kabelnett i Stavanger,men Canal Digital??? Jeg trodde denne tråden var rettet mot Canal Digitals kabelvirksomhet??
    Stølen
    Hele Grasholmen har Canal Digital kabel TV, så mine innlegg har definitivt havna i rett tråd

Vet ikke om CD eier noen nett i Stavanger, tviler på det. Men SMATV nett finnes det mange av.

Hyggelig pris har vi også, 155 Kr/mån for grunnpakken :-D

PS. Dette kombinert med Blu-ray er jo mye bedre enn streaming, ikke sant stølen?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cd sin opptaksfunksjon fungerer tydeligvis ikke slik som GET sin. i CD har de sikkert programmert inn på tid via EPG, altså at Frustrerte fruer går fra tidsrom xx til yy. boksen starter så opptak mellom de to tidspunktene uavhengig av hva som faktisk går på kanalen. En bedre løsning ville vært å sende et signal i forkant og slutten av programmene som beskjed til boksen om å starte å slutte opptak. Get har en slik funksjon om jeg ikke tar feil.
    Håper du fikk svar. Spør om noe er uklart.
    For å få til løsninger som gjør at HDPVR'n tar hensyn til programendringer/forsinkelser så må HDPVR få "real time" data fra TV kanalene. Viasats og GETs PVR system kan benytte seg av slike proprietære "real time" data men jeg tror ikke noen kanaler leverer slik data og dermed vil det ikke fungere i praksis. Viasat/GETs proprietære NDS system er nok basert på NDS proprietær EPG men det er trolig mulig å sende ut "real time" data som forteller PVR'n når programmet er "aktivt".

Derfor er funksjoner som automatisk kan legge til ekstra tid på slutten av opptaket løsningen som fungerer best.

Selv om systemet hadde fungert kanonbra så vil garantert programforsinkelser uansett kunne føre til konflikt med andre opptak.

Det fantes også åpne standarder for slikt i analog tv. PDC - Program Delivery Control. En videospiller startet og stoppet opptak på bakgrunn av PDC koder kanalen sendte i teletext/VBI. Noen kanaler sender fortsatt dette men det er svært få som benytter det til annet enn klokke,kanalnavn osv. I Skandinavia tror jeg kun det er Dansk TV2 og DR som aktivt benytter PDC til å styre videoopptagere. Systemet er ganske umoderne
    (det var jo beregnet for VHS maskiner).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Hvilken knapp er dette?
    Har ikke pvr dekoderen, men den vanlige hd dekoderen. Mulig jeg må finne riktig tråd for den isteden.
    Svarer på rappen siden jeg vet svaret på spørsmålet:

På den vanlige HD dekoderen heter knappen "HD" i stedet for "on demand"

nixxon :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    For å få til løsninger som gjør at HDPVR'n tar hensyn til programendringer/forsinkelser så må HDPVR få "real time" data fra TV kanalene. Viasats og GETs PVR system kan benytte seg av slike proprietære "real time" data men jeg tror ikke noen kanaler leverer slik data og dermed vil det ikke fungere i praksis. Viasat/GETs proprietære NDS system er nok basert på NDS proprietær EPG men det er trolig mulig å sende ut "real time" data som forteller PVR'n når programmet er "aktivt".

Derfor er funksjoner som automatisk kan legge til ekstra tid på slutten av opptaket løsningen som fungerer best.

Selv om systemet hadde fungert kanonbra så vil garantert programforsinkelser uansett kunne føre til konflikt med andre opptak.

Det fantes også åpne standarder for slikt i analog tv. PDC - Program Delivery Control. En videospiller startet og stoppet opptak på bakgrunn av PDC koder kanalen sendte i teletext/VBI. Noen kanaler sender fortsatt dette men det er svært få som benytter det til annet enn klokke,kanalnavn osv. I Skandinavia tror jeg kun det er Dansk TV2 og DR som aktivt benytter PDC til å styre videoopptagere. Systemet er ganske umoderne
    (det var jo beregnet for VHS maskiner).
    Hei! Jeg kan ikke svare for hvordan GET løser dette rent teknisk, men brukeropplevelsen der var at dersom et program ble forsinket, så flyttet opptaket seg tilsvarende. Ved konflikter, altså med enn to samtidige opptak, måtte boksen velge å prioritere bort ett opptak. Jeg vet ikke hva som var kriteriene, men naturligvis er det en ulempe. og noe jeg oppfattet som en feil. Løsningen var uansett løst slik at ting til en stor grad fungerte! Løsningen er også utviklet i samarbeid med brukerne, noe CD konsekvent unnlater å gjøre. Jeg registrerer at Get på et halvår bygget mer stabil og mer brukervennlikg funksjonalitet enn det CD har gjort noensinne.

Jeg mener at et system med å sende info realtime gir mindre drawbacks enn å sette ett påslag på opptaket. Det gir mange ulemper, som at man får med mer reklame på opptaket, og det har heller ingen som helst form for kontroll på større forsinkelser. Opptakseffektivitet økes og plass-søling minimeres også. Den største følgefeilen med en slik løsning er uansett at boksen ikke skiller mellom to påfølgende opptak, og navngir opptaket etter det siste programmet. En bruker har altså ingen oversikt over opptakene. En teknisk begavet person, slik som oss, kan forstå at slikt skjer, og prøve seg frem. Kona mi sier derimot at opptaket er ødelagt og sletter alt. Det er ikke bra brukeropplevelse. Teknologien bak det er for meg litt uinteressant. Det dreier seg nesten alltid om investeringsvilje og kompetanse for å løse slike problemer (jeg er i programvarebransjen). Det at det ikke funker som det bør er for meg viktig. CD er i posisjon til å endre dersom de har viljen.

Jeg husker det gamle VHS systemet bare ved benevnelse. En god ide som bør videreføres og oppgraderes.

Takk for gode innspill! Du vet tydeligvis hva du prater om!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dreier seg nesten alltid om investeringsvilje og kompetanse for å løse slike problemer (jeg er i programvarebransjen). Det at det ikke funker som det bør er for meg viktig. CD er i posisjon til å endre dersom de har viljen.
    Riktig Immortell.

Virker på meg som investeringsviljen og kompetansen i Canal Digital er særdeles lav når det kommer til å ordne opp i softwareproblemer.

Selv jobber jeg for et serviceselskap i Nordsjøen. Hvis våre folk var like treige som CD når det kommer til firmware/sofware oppgraderinger, så hadde vi vært ”out of business” innen fjorten dager, så er det ”in the real world”

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hele Grasholmen har Canal Digital kabel TV, så mine innlegg har definitivt havna i rett tråd

Vet ikke om CD eier noen nett i Stavanger, tviler på det. Men SMATV nett finnes det mange av.

Hyggelig pris har vi også, 155 Kr/mån for grunnpakken :-D

PS. Dette kombinert med Blu-ray er jo mye bedre enn streaming, ikke sant stølen?
    Er dette et internt nett for byggefeltet på Grasholmen som administreres av dere selv? Dette høres intressant ut.Hvem eier nettet og har dere en avtale med CD om pakke? Dette er også et alternativ for oss i det borettslaget jeg bor i. Vi eier vårt interne nett,men har pr.dato en avtale med GET.
    Når det gjelder streaming så er det pr. dato for meg på babystadiet knapt.Jeg har kjøpt HTPC i håp om å få norske fotballkamper via WEB tv,men dette er pr. dato mer eller mindre mislykket.Dårlig tilgjengelighet og elendig kvalitet for oss som hadde et lønnlig håp om å legge det opp på JVC HD 1 projector og få hjelp av scalingen i HD 1,men nei utgangspunktet er for dårlig.Det er mulig at det vil bli bra i fremtiden,men det er nok et stykke dit.
    Stølen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Er dette et internt nett for byggefeltet på Grasholmen som administreres av dere selv? Dette høres intressant ut.Hvem eier nettet og har dere en avtale med CD om pakke? Dette er også et alternativ for oss i det borettslaget jeg bor i. Vi eier vårt interne nett,men har pr.dato en avtale med GET.
    Rønning elektro drifter nettet, som eies av sameiene.

Jeg tror alle sameier / borettslag som inngår avtale med Canal Digital får en god rabattert pris, har forstått det sånn av andre innlegg her på forumet.

Her er link til Canal Digital kabel TV, under fakta om kabel-tv kan du finne litt info om avtaler og SMATV nett.

Kabel-tv - Canal Digital NO

Det vanskeligste når man bor i borettslag eller sameie er nok og få de andre med på forandringer, men en god pris er jo folk flest interessert i :grin:

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg kan ikke svare for hvordan GET løser dette rent teknisk, men brukeropplevelsen der var at dersom et program ble forsinket, så flyttet opptaket seg tilsvarende. Ved konflikter, altså med enn to samtidige opptak, måtte boksen velge å prioritere bort ett opptak. Jeg vet ikke hva som var kriteriene, men naturligvis er det en ulempe. og noe jeg oppfattet som en feil. Løsningen var uansett løst slik at ting til en stor grad fungerte! Løsningen er også utviklet i samarbeid med brukerne, noe CD konsekvent unnlater å gjøre. Jeg registrerer at Get på et halvår bygget mer stabil og mer brukervennlikg funksjonalitet enn det CD har gjort noensinne.

Jeg mener at et system med å sende info realtime gir mindre drawbacks enn å sette ett påslag på opptaket. Det gir mange ulemper, som at man får med mer reklame på opptaket, og det har heller ingen som helst form for kontroll på større forsinkelser. Opptakseffektivitet økes og plass-søling minimeres også. Den største følgefeilen med en slik løsning er uansett at boksen ikke skiller mellom to påfølgende opptak, og navngir opptaket etter det siste programmet. En bruker har altså ingen oversikt over opptakene. En teknisk begavet person, slik som oss, kan forstå at slikt skjer, og prøve seg frem. Kona mi sier derimot at opptaket er ødelagt og sletter alt. Det er ikke bra brukeropplevelse. Teknologien bak det er for meg litt uinteressant. Det dreier seg nesten alltid om investeringsvilje og kompetanse for å løse slike problemer (jeg er i programvarebransjen). Det at det ikke funker som det bør er for meg viktig. CD er i posisjon til å endre dersom de har viljen.

Jeg husker det gamle VHS systemet bare ved benevnelse. En god ide som bør videreføres og oppgraderes.

Takk for gode innspill! Du vet tydeligvis hva du prater om!
    Det er jo flott hvis GETs HDPVR kan flytte opptaket automatisk dersom det f.eks. oppstår ekstraomganger i en fotball kamp(hvis det er slik det fungerer). Jeg hadde sett meldinger ang. Viasat om at det ikke fungerte helt bra i praksis men nå er det ganske lenge siden.

GET benytter samme proprietære NDS DVR system som Viasat og Sky i England. Det går også under produktnavnene Sky+ og Viasat+. Det er egentlig ikke noe GET har utvilklet men det har nok vært til stor nytte at det er utviklet av NDS og "betatestet" av Sky kunder i England.
    http://www.nds.com/pdfs/Get_casestudy.pdf
    NDS XTV DVR

NDS DVR systemet er veldig bra det men det aller beste er et PVR system som ikke er proprietært men som følger DVB standarden. Proprietære systemer kan være bedre i en periode men det er en fare for at det kan bli langt dyrere og mer begrenset på lengre sikt. Canal Digials PVR benytter DVB standard og er f.eks. gratis i bruk mens det må betales for bruken av PVR på Viasat (kr. 99/måned + at man må kjøpe HDPVR'n). HDPVR dekoderleie hos GET koster også 100kr./måned men da slipper du å kjøpe HDPVR'n ( egentlig en bra deal tror jeg)

GET og Viasat må antagelig betale NDS for bruken av NDS DVR systemet og siden det er veldig vanskelig å bytte system (det er noe av hensikten med proprietært system....) så kan NDS i teorien skru opp prisene så fort de har skikkelig ballegrep
    (det vil jo uansett være praktisk umulig for GET/Viasat å bytte system)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plutselig oppstått feil..

Noen som har vært borti at den berømte HD PVR 101-ST til CD, bare står og blinker P604 når den blir slått på, når jeg trykker på noen knapper kommer d opp er07 og er01 på mottakeren.. Begynner og blinke 00-- og når den kommer til 01-- etter en stund skifte displayet til P603...... prøvd alt m den i dag og ingenting nytter.. Får jo inn m den gamle forcen så skjønne ikke noe... Og hvorfor kan ik CD skrive opp alle feil kodene så kan man heller slappe litt av når man vet ka d e.. E jo søndag idag og stengt........

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er jo flott hvis GETs HDPVR kan flytte opptaket automatisk dersom det f.eks. oppstår ekstraomganger i en fotball kamp(hvis det er slik det fungerer). Jeg hadde sett meldinger ang. Viasat om at det ikke fungerte helt bra i praksis men nå er det ganske lenge siden.

GET benytter samme proprietære NDS DVR system som Viasat og Sky i England. Det går også under produktnavnene Sky+ og Viasat+. Det er egentlig ikke noe GET har utvilklet men det har nok vært til stor nytte at det er utviklet av NDS og "betatestet" av Sky kunder i England.
    http://www.nds.com/pdfs/Get_casestudy.pdf
    NDS XTV DVR

NDS DVR systemet er veldig bra det men det aller beste er et PVR system som ikke er proprietært men som følger DVB standarden. Proprietære systemer kan være bedre i en periode men det er en fare for at det kan bli langt dyrere og mer begrenset på lengre sikt. Canal Digials PVR benytter DVB standard og er f.eks. gratis i bruk mens det må betales for bruken av PVR på Viasat (kr. 99/måned + at man må kjøpe HDPVR'n). HDPVR dekoderleie hos GET koster også 100kr./måned men da slipper du å kjøpe HDPVR'n ( egentlig en bra deal tror jeg)

GET og Viasat må antagelig betale NDS for bruken av NDS DVR systemet og siden det er veldig vanskelig å bytte system (det er noe av hensikten med proprietært system....) så kan NDS i teorien skru opp prisene så fort de har skikkelig ballegrep
    (det vil jo uansett være praktisk umulig for GET/Viasat å bytte system)
    Hei! Jeg flyttet for snaue året siden og kom fra GET til CD sin HD PVR. På Get sin er jeg ganske sikker på at den flyttet opptakene. Jeg kan som sagt huske feil, men føler meg ganske sikker. Jeg er enig i at det ikke fungerte spesielt bra i starten, men fant raskt ut at utviklingsavdelingen i GET fulgte med på diverse fora og faktisk spurte oss brukere aktivt. Det tok ikke lange tiden før det største feilene var luket ut og maskinen faktisk begynte å fungere bra. Softwareoppdateringene kom ofte.

Jeg vet ikke hvordan DVB og NDS er å programmere mot, men av det jeg kan forstå er NDS sitt system mer brukervennlig for sluttbrukerne, noe som burde være styrende? Teknologivalget er for meg ikke så viktig når det som er i bruk ikke fungerer for brukerne.

En stor kunde som Cd bør også kunne stille krav til å fremskaffe fungerende API'er mot foreksempel NDS og kan da helt sikkert begynne å kontrollere utviklingen slik de selv vil ha den. Det er i den bransjen jeg selv er, så jeg vet at kunder kan stille krav. Om det er køddent å jobbe mellom DVB og NDS kan det sikkert kjøres orkestrering via en mellomvare som gjør risikoen mindre om NDS begynner å bli vanskelige.

Poenget mitt er at det jeg kan se av brukskvalitet på CD sin boks er under enhver kritikk, og at det egentlig bare ligger unnskyldninger på å ikke være kreativ eller ta i bruk "nyere" metoder for å løse tekniske problemer. mange av de problemene boksen har gjør at den er diskvalifisert for altfor mange brukere, og det er i stor grad folk med mer enn normal teknisk kompetanse som faktisk klarer å få tatt i bruk og ha nytte av mesteparten av funksjonaliteten. Det igjen fører til at brukerne ikke adopterer teknologien raskt, og vi som er interessert blir sittende med gammelt ræl lenge fordi CD ikke ser noe poeng å lansere nytt. For meg er det dårlig ledelse og dårlig forretningsteft.

Takk for innspill med høy innsikt! Du lærer meg noe nytt, og det setter jeg pris på!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Finnmark
    Noen som har vært borti at den berømte HD PVR 101-ST til CD, bare står og blinker P604 når den blir slått på, når jeg trykker på noen knapper kommer d opp er07 og er01 på mottakeren.. Begynner og blinke 00-- og når den kommer til 01-- etter en stund skifte displayet til P603...... prøvd alt m den i dag og ingenting nytter.. Får jo inn m den gamle forcen så skjønne ikke noe... Og hvorfor kan ik CD skrive opp alle feil kodene så kan man heller slappe litt av når man vet ka d e.. E jo søndag idag og stengt........
    Hei, og velkommen hit!
    Har hatt feilen (tilsvarende) for lenge siden. Jeg husker ikke løsningen, men husker jeg løste det via kundeservice. Lykke til!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Finnmark
    Det står vel heller Pb04 eller Pb03 på display.

Pb03 er ”start up – initialisation problem”
    Pb04 er “internal communication failure”

Så lenge du ikke får Pb07 så er der håp.

Du kan prøve følgende resept på og tvangsinstallere software på ny, det har redda meg et par ganger.

For å tvinge dekoder til å laste ned software på nytt kan du prøve og:

1. Hold av/på knappen på mottakeren inne i 5 sekunder og slipp.

2. Når 8888 vises i displayet trykk på OK deretter MENU på fjernkontrollen. 00 --vil vises i displayet hvis det ble gjort riktig, den vil telle opp til 04 -- så vil mottakeren starte opp på nytt med den nye softwaren. Oppgraderingen tar ca 5 minutter

Hvis ikke det hjelper, så er det bare og få en ny HD-PVR, du blir ikke den første for og si det sånn, selv er jeg inne på min andre per i dag

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd Pvr

Den e nok helt gåen den mottakeren min, vifta går ikke engang..
    Den går opp til 02 så kommer d opp pb603....
    Må nok sende inn driten....
    Skal kontakte kundeservice idag...

Side 44 av 114 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •