Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 2261
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cevillan
    Hva foregår egentlig på tråden "Canal digital HD-PVR for Kabel tv"?? Det har ikke kommet noen oppdatering for kabel tv, har det vel? (bortsett fra den ene lille som strengt tatt ikke oppdaterte noenting...)
    Nei, den store oppdateringen for kabel TV har ikke blitt sent ut ennå.

Når det skjer, så blir det garantert full aktivitet på denne tråden

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

For en tid tilbake ble det diskutert HDD skifte i denne tråden. Nå har det kommet SSD
    Komplett.no - OCZ Solid State Disk Core V2 , 250GB, som er helt lydløse.
    Har noen peiling på om en kan skifte til en slik en????

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak eller delvis opptak...

Har et interessant problem som nå har skjedd flere ganger. Lurer på om noen har vært borti det samme eller kan prøve å komme borti det.
    Jeg legger inn opptak av House på NRK3 på tirsdager via EPGen. Programmet varer i 45 min, men ihvertfall 2 ganger har det stoppet etter 40 min. Irriterende å ikke få se slutten?? Neida ikke i det hele tatt!!!!!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whacko
    Har et interessant problem som nå har skjedd flere ganger. Lurer på om noen har vært borti det samme eller kan prøve å komme borti det.
    Jeg legger inn opptak av House på NRK3 på tirsdager via EPGen. Programmet varer i 45 min, men ihvertfall 2 ganger har det stoppet etter 40 min. Irriterende å ikke få se slutten?? Neida ikke i det hele tatt!!!!!
    Det er et problem hos meg også. Det skjer heldigvis ikke så ofte, men ofte nok for at jeg alltid sitter med følelsen av at opptaksfunksjonen ikke er til å stole på.

Får håpe det blir bedre med ny software, hvis da bare CD får fingen ut og gjør den tilgjengelig for oss som har kabel også.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kan jo legge inn at den skal ta inn i et antall minutter etter at sendingen er ferdig. Jeg har i allefall lagt inn 10 min i etterkant, sjelden ting sendes før skjema, men det kan skje at det blir forskyvninger.

/S

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Dere kan jo legge inn at den skal ta inn i et antall minutter etter at sendingen er ferdig. Jeg har i allefall lagt inn 10 min i etterkant, sjelden ting sendes før skjema, men det kan skje at det blir forskyvninger.

/S
    Problemet er at programmet varer i 45 minutter og boksen tar opp 40 minutter skulle jeg lagt inn 10 min etter så skulle boksen da tatt opp 55 minutter. Problemet er ikke at programmet er forskjøvet men at den slutter å ta opp 5 min for tidlig. Lurer på om det kan ha noe med midnatt å gjøre...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos oss nå så fungerer ikke lenger den opptakslisten som vi etterhvert nå har opparbeidet oss (13-14 opptak, alt fra "barnetv man-søn 18:00-19:00", serier på faste tidspunkter etc). Det hjelper heller ikke å redigere på opptakstidspunktene og lagre igjen - sparker ikke igang. Dessuten har EPG den siste uka / 10 dagene vært enten unormal treg eller totalt fraværende. Det har fungert tilfredsstillende inntil før påsken her - men ikke noe har blitt tatt opp mens vi har vært på ferie...

Er det "tilbakestill til fabrikkinnstillingene" og programmere alt sammen på nytt igjen som da gjelder? Eller bytte ut boksen (igjen)?

edit: ved forsøk på direkte-opptak her nå kommer beskjeden "harddisk er full"..... Det var brukt 14% av plassen, jeg slettet litt slik at tallet gikk ned til 9%. Samme melding. Konka harddisk? Det er en del opptak med Dora + Hannah Montana som unga kommer til å halshugge meg for hvis de forsvinner (hvis jeg må bytte harddisk eller formattere skiten)...

Newcomer gormnass sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at programmet varer i 45 minutter og boksen tar opp 40 minutter skulle jeg lagt inn 10 min etter så skulle boksen da tatt opp 55 minutter. Problemet er ikke at programmet er forskjøvet men at den slutter å ta opp 5 min for tidlig. Lurer på om det kan ha noe med midnatt å gjøre...

Samme problem som meg :evil:
    Jeg skulle spille inn "Krigens Brorskap" på NRK3 forrige dagen. Valgte å gå inn i Guiden rett før programmet begynnte og trykket spill inn.
    - Ca 15 minutter etter at programmet begynte, valgte jeg å spille av fra begynnelsen fra My TV-menyen. Rett før programmet skulle slutte, 5 minutter altså, var det tomt!! PVR'n hadde stoppet innspillingen før det egentlig skulle. Det var ingen forsinkelser hos NRK så vidt jeg vet..

Og en annen ting; Når får vi tilbake radiokanalene!!!

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pratet med en representant fra cd i går, som mente at oppdateringen til kabel-pvr skulle slippes før sommeren. Dessverre ingen konkrete datoer da... :cry:

Dette var høyest på prioriteringslisten p.t. iht ham, så da kan vi jo bare krysse fingrene for at den snart er på vei.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er paa ferie naa og har programmert PVRen til aa ta opp 24.
    Det ser ut for at jeg maa regne med at jeg kommer hjem og blir fly for.....
    Ingenting er vel som det skal paa dette utstyret og det maa vel vaere, for aa si det mildt, kontraktsbrudd fra CD. Skulle sett dem inn i oeynene og kalt det rett og slett svindel.
    Fra man pakket ut (manglet kabel og feil paa kort) til man ringer for aa spoerre om hjelp (har ikke peiling) saa er jo absolutt alt med paa aa skape mere og mere frustrasjon for 10-tusenvis av brukere.
    Det ser jo heller ikke ut for at de vet naar det skal bli bedre.
    Er det ikke paa tide at man bruker returretten sin og ber om aa faa en vanlig digital dekoder inntil de har faatt driten til aa virke som den skal.
    En felles signert liste til dem om at man vurderer dette burde faa dem til aa vaakne snart. Eller er de virkelig saa arrogant at de ingnorerer det ogsaa?

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Pratet med en representant fra cd i går, som mente at oppdateringen til kabel-pvr skulle slippes før sommeren. Dessverre ingen konkrete datoer da... :cry:

Dette var høyest på prioriteringslisten p.t. iht ham, så da kan vi jo bare krysse fingrene for at den snart er på vei.
    Jeg tror det ikke før jeg får se det ! :evil:

Jeg blir mer og mer lei av denne dekoderen. Hadde bestemt meg for å vente på oppgradering av software, og se om det får dekoderen til å bli mer stabil og brukervennlig. Samtidig så merker jeg at tålmodigheten blir mer og mer tynnslitt.

Hvis vi skal måtte vente til kanskje juni/juli for å få denne oppgraderingen, så blir jeg mer og mer klar for å selge dritten og skaffe meg Dreambox DM800 HD !

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at det bare er mulig å stille inn ETT opptak fra EPG av gangen når klokkeslettene overlapper?

Får nemlig bare til ETT opptak der og evt. ett opptak "manuelt".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siste nytt er altså at oppdateringen kommer en gang før fellesferien....:cry:
    skal vi finne oss i det?:twisted:

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansmag
    siste nytt er altså at oppdateringen kommer en gang før fellesferien....:cry:
    skal vi finne oss i det?:twisted:
    Nei, det skal vi ikke. Men på den andre siden har vi ikke noe valg... Hadde det blitt arrangert VM i dårlig kundeservice hadde CD glatt gått av med seieren :evil:
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke jeg spammer for mye med denne?
    Jeg har opprettet en facebook-gruppe der alle som har problemer med denne boksen kan samles.
    Jeg har selv opplevd mange av de problemene som er diskutert i denne tråden, og mener at produktet er for dårlig til å lanseres. Vi er i praksis betalende betatestere, noe som ikke er rett.
    Fint om dere bidrar med deres egen feillogg på gruppa.

Sammen er vi sterke, og får vi nok engasjement og gode nok argumenter kan vi samlet ta dette med forbrukerombudet eller direkte med CD.
    Du finner gruppa her:

Vi som er lei Canal Digital sitt dårlige tilbud. | Facebook

Beklager om denne er oppfattet som spam. Formålet er å samle en pressgruppe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Er det slik at det bare er mulig å stille inn ETT opptak fra EPG av gangen når klokkeslettene overlapper?

Får nemlig bare til ETT opptak der og evt. ett opptak "manuelt".
    Jeg får ofte samme feil. Du har rett med at det kun kan løses med et "manuelt" opptak på opptak nummer to. Den feiler ofte om du tar to samtidige opptak.
    Denne feilen oppstod etter siste softwareoppdatering såvidt jeg kan huske. Jeg har meldt feilen til CD

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte samme feil. Får også samme feil når jeg forsøker å ta opp Star Wars - Clone wars serien til guttungen. Må passe på å ta opp neste program også.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Immortell
    Jeg får ofte samme feil. Du har rett med at det kun kan løses med et "manuelt" opptak på opptak nummer to. Den feiler ofte om du tar to samtidige opptak.
    Denne feilen oppstod etter siste softwareoppdatering såvidt jeg kan huske. Jeg har meldt feilen til CD

Fått noe svar fra CD?

En annen "feil" er at hvis jeg tar opp to prg etter hverandre på samme kanal, havner de en én "fil" i opptaksmenyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Fått noe svar fra CD?

En annen "feil" er at hvis jeg tar opp to prg etter hverandre på samme kanal, havner de en én "fil" i opptaksmenyen.
    Fikk et "svar" ja. Jeg klipper og limer:
    "Vi jobber med en ny software som skal være klar i løpet av kort tid (kan desverre ikke gi noe tidsperspektiv). Dette skal løse de fleste av problemene du nevner. Støyen fra viftedn kan vi desverre ikke gjøre noe med."

Dette er ikke et tilfredsstillende svar slik jeg ser det.

Jeg klipper også ved noe av innholdet i mailen min slik at d uer informert om hva jeg klaget på (denne gangen)

"> 1. Ved opptak (både via epg, eller direkte, eller på timer), blir ikke lyden med på kanalen History channel HD. Denne feilen har vært i mer enn 1 måned, og irriterer meg. Samtlige opptak blir ødelagt.
    >
    > 2. Flere uventede restarter på boksen.
    >
    > 3. Det er til tider vanskelig å få den til å godta to samtidige opptak. Dette er et "nytt problem i og med at det har kommet etter siste softwareoppdatering. Den må lures, enten ved å ta direkteopptak på en kanal, eller ved å prøve å initiere opptak flere ganger via epg.
    >
    > 4. epg oppdaterer seg ikke automatisk. Den må settes til kanal 15 for at epg skal oppdateres. Denne feilen kommer ofte.
    >
    > 5.Det er ofte mye viftestøy fra boksen.
    >
    > Jeg vil vite:
    > Når fikses disse feilene? Dette er/burde virkelig være kjente feil.
    >
    > Hvorfor er ikke programvaren og boksen skikkelig testet når den sendes på markedet? Jeg er i praksis en betatester"

Jeg har opplevd det samme som deg ved at om man tar opp to programmer så blir de "en fil". Det kommer av at du enten har valgt å legge på ett minutt eller mer i starten eller slutten av opptakene for å få med alt. Den eneste løsningen jeg har funnet er å ta bort dette påslaget for å få opptakslisten til å bli korrekt igjen.

Cd sin opptaksfunksjon fungerer tydeligvis ikke slik som GET sin. i CD har de sikkert programmert inn på tid via EPG, altså at Frustrerte fruer går fra tidsrom xx til yy. boksen starter så opptak mellom de to tidspunktene uavhengig av hva som faktisk går på kanalen. En bedre løsning ville vært å sende et signal i forkant og slutten av programmene som beskjed til boksen om å starte å slutte opptak. Get har en slik funksjon om jeg ikke tar feil.
    Håper du fikk svar. Spør om noe er uklart.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Immortell
    Fikk et "svar" ja. Jeg klipper og limer:
    "Vi jobber med en ny software som skal være klar i løpet av kort tid (kan desverre ikke gi noe tidsperspektiv). Dette skal løse de fleste av problemene du nevner. Støyen fra viftedn kan vi desverre ikke gjøre noe med."

Dette er ikke et tilfredsstillende svar slik jeg ser det.

Jeg klipper også ved noe av innholdet i mailen min slik at d uer informert om hva jeg klaget på (denne gangen)

"> 1. Ved opptak (både via epg, eller direkte, eller på timer), blir ikke lyden med på kanalen History channel HD. Denne feilen har vært i mer enn 1 måned, og irriterer meg. Samtlige opptak blir ødelagt.
    >
    > 2. Flere uventede restarter på boksen.
    >
    > 3. Det er til tider vanskelig å få den til å godta to samtidige opptak. Dette er et "nytt problem i og med at det har kommet etter siste softwareoppdatering. Den må lures, enten ved å ta direkteopptak på en kanal, eller ved å prøve å initiere opptak flere ganger via epg.
    >
    > 4. epg oppdaterer seg ikke automatisk. Den må settes til kanal 15 for at epg skal oppdateres. Denne feilen kommer ofte.
    >
    > 5.Det er ofte mye viftestøy fra boksen.
    >
    > Jeg vil vite:
    > Når fikses disse feilene? Dette er/burde virkelig være kjente feil.
    >
    > Hvorfor er ikke programvaren og boksen skikkelig testet når den sendes på markedet? Jeg er i praksis en betatester"

Jeg har opplevd det samme som deg ved at om man tar opp to programmer så blir de "en fil". Det kommer av at du enten har valgt å legge på ett minutt eller mer i starten eller slutten av opptakene for å få med alt. Den eneste løsningen jeg har funnet er å ta bort dette påslaget for å få opptakslisten til å bli korrekt igjen.

Cd sin opptaksfunksjon fungerer tydeligvis ikke slik som GET sin. i CD har de sikkert programmert inn på tid via EPG, altså at Frustrerte fruer går fra tidsrom xx til yy. boksen starter så opptak mellom de to tidspunktene uavhengig av hva som faktisk går på kanalen. En bedre løsning ville vært å sende et signal i forkant og slutten av programmene som beskjed til boksen om å starte å slutte opptak. Get har en slik funksjon om jeg ikke tar feil.
    Håper du fikk svar. Spør om noe er uklart.
    Takk for utfyllende svar. Kanskje jeg skal purre på de samme tingene?

Side 43 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •