Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 114 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Yess, har bladd gjennnom denne tråden nå, fordi jeg vurderer å kjøpe denne hd-pvr'en fra canal Digital for de signalene jeg får via kabel-tv i borettslaget. Men er den verdt prisen? Finnes det andre hd-pvr'er som gjør en like god jobb på cd sine sendinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JDigit
    På den "vanlige" tuneren er teksten passe stor på gjennomsiktig bakgrunn (som på HD-senderinger på HD-PVR'en), mens den på den nye PVR'en er stor og firkantet på svart bakgrunn. Jeg synes dette er veldig irriterende, da teksten i mange tilfeller tar for stor del av bildet.
    Aha! Jeg har ikke hatt dekoder fra CD tidligere, og mottok HD-PVR for en uke siden. Jeg reagerte også på at undertekst er alt for stor, og ikke minst på at skriften er lagt på ugjennomsiktig svart bakgrunn slik at det stjeler et stort areal av bildeflaten. Hvis det er slik at HD-dekoderen uten PVR lager transparente undertekster gjør det valget enda lettere for meg mht. retur av HD-PVR. Den bråker alt for mye. Da frister en billigere, stillegående dekoder med bedre underteksting langt mer.

-Zorb

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nevnt tidligere i tråden at jeg er svært fornøyd med kvaliteten på standard PVR kabel løsning med scart fra Canal Digital. Har dessverre fortsatt ikke fått sett HD PVR bildet enda pga min bestilling som de ikke har effektuert. Håper det er ok å legge ved bilder av kvaliteten fra STANDARD PVR (tatt med Iphone på mitt 3 uker gamle Philips 42PFL9603) Har noen bilder av HD PVR med standard og hdsignal?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojoj, jøje meg. Canal Digital har greid det igjen, driter på kundene sine. Hvor mange år må man vente på en skikkelig HD dekoder?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men...er ikke dette bra bilder da? Det er jo tross alt scart-overføring...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jho
    Jeg har nevnt tidligere i tråden at jeg er svært fornøyd med kvaliteten på standard PVR kabel løsning med scart fra Canal Digital. Har dessverre fortsatt ikke fått sett HD PVR bildet enda pga min bestilling som de ikke har effektuert. Håper det er ok å legge ved bilder av kvaliteten fra STANDARD PVR (tatt med Iphone på mitt 3 uker gamle Philips 42PFL9603) Har noen bilder av HD PVR med standard og hdsignal?
    Jeg skal få knotet til noen bilder på både SD og HD-kanaler. Rent umiddelbart mener jeg at jeg har minst like godt bilde på SD. På HD er det ikke snakk om konkurranse i det hele tatt. SD begynner da å ligne på et gammelt C64-spill

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hatt PVR'en i nesten to uker nå, har jeg bestemt meg for å sende den tilbake. Det tar nesten 5 sekunder før den skifter kanal etter jeg har trykket på knappen. "Bare" tre dagers kanal-lister, kan ikke stole på at om man setter et opptak på pause, at det vil virke når man trykker på play.

Det er litt støy også, mindre støy enn x360 men mer enn ps3, noe jeg synes er litt slitsomt når man skal se på TV om kvelden.

For 3000 forventer jeg et produkt med en del bedre kvalitet. Hadde trodd at jeg ville vende meg til disse feilene, men har bare blitt mer og mer irriterende.

Er altså misfornøyd, så her blir det bruk av angrerett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva som har skjedd. Men nå er kvaliteten på vanlige sendinger blitt merkbart bedre. Oppdaget det i går. Så nå ligger det på samme nivå som med den gamle dekoderen :-D

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @jho

Velkommen i klubben, samme her. Bestilte onsdag kveld for 16 dager siden, og ble fortalt 1-7 dager levr. av den svenske gutten. Broder best. 5 min før meg og fikk hentelapp etter 6 dager. Jeg venter fortsatt... Etter første purringen min etter en uke ble jeg fortalt at "de hadde gjort en feil som hun skulle rette - og at levr. fortsatt ble 7 dager" - m.a.o. slett feilreg og legge inn ny best. --> bakerst i køen.

Purret igjen for et par dager siden, da var svaret at "ingen hadde fått denne boksen ennå" sånn var det - jeg måtte bare vente. Hun ble stille da jeg fortalte at broder hadde hatt boksen i over en uke nå... Hun endret seg da til "at han måtte være en av de få heldige"... sukk. :-(

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drakhen
    Vet ikke hva som har skjedd. Men nå er kvaliteten på vanlige sendinger blitt merkbart bedre. Oppdaget det i går. Så nå ligger det på samme nivå som med den gamle dekoderen :-D
    Dette skjønner jeg ingenting av. :shock: Det er jo umulig. Hvis ikke dekoderen din har begynt å sende 576i da, og det er jo....umulig. Sender jo bare 576p, 720p og 1080i. Hvilke innstillinger bruker du. Har du mottatt en oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mye negativt her! Det gjorde meg smånervøs før jeg mottok min i dag.

Jeg har ingen problemer med min. Alt fungerer utmerket! Kanalbytte tar ca 3 sekunder. Bilde og lyd er bra (HDMI). Det har etter noen timers bruk ikke dukket op en eneste feil jeg irriterer meg over.

Så langt er dette et kjempeprodukt! To tunere er flott, tar opp ett program mens jeg fortsatt kan pause fotballkampen på en annen kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Dette skjønner jeg ingenting av. :shock: Det er jo umulig. Hvis ikke dekoderen din har begynt å sende 576i da, og det er jo....umulig. Sender jo bare 576p, 720p og 1080i. Hvilke innstillinger bruker du. Har du mottatt en oppdatering?
    Sender i 1080i. Har heller ikke fått noen oppdateringer. Men sendingene ble bare plutselig mye bedre. Til og med dama merket det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke særlig overbevist om at dette er et bra nok produkt, men ble optimistisk når jeg oppdaget dette alternativet:

Dreambox.no - Agenturet og import av DreamBox i Norge

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88charlie
    Blir ikke særlig overbevist om at dette er et bra nok produkt, men ble optimistisk når jeg oppdaget dette alternativet:

Dreambox.no - Agenturet og import av DreamBox i Norge
    Når det gjelder HD i kabelnett, så tviler jeg på at noe annet enn Canal Digital sine egne dekodere vil virke. Som vanlig er vel denne HD PVR noe av det billigste ræl de kunne finne i Kina. Det dreier seg nemlig om at suge ut mest mulig penger fra oss kunder som ikke har noe reelt valg hva gjelder leverandør av TV signaler.

Selv har jeg ennå ikke fått lov av Canal Digital å bestille denne HD PVR. Grunnen er at nettet er ikke klargjort for HD kanalene. Sameiet med over 200 leiligheter gikk over til Canal Digital i Januar. Den lokale elektrobedriften som drifter nettet venter fremdeles på software fra Canal Digital. Planen var å ha det klart til fotball EM, nå sier de det skal ver klart til OL. Hvis det mot forventning skulle skje, så er jeg rimelig sikker på og få følgende melding når jeg prøver og bestille: ”Vi har for tiden ikke HD PVR på lager, men regner med at få de inn i løpet av fjerde kvartal, ha en god dag.”

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man med denne i motsetning til PVR (SD), begynne å se på opptak som fortsatt tar opp? Og da tenker jeg ikke pause funskjon men opptak...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beldever
    Kan man med denne i motsetning til PVR (SD), begynne å se på opptak som fortsatt tar opp? Og da tenker jeg ikke pause funskjon men opptak...
    Ja, det kan man.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir bare mer og mer fornøyd med denne dekoderen.

- Man kan begynne å se et opptak som fortsatt holder på. (Det kunne ikke den gamle pvr'en)
    - Hvis man ser på et program fra starten og litt uti programmet kommer på at dette skulle jeg ha tatt opp, kan man man bare spole tilbake og starte opptaket. (Det kunne ikke den gamle pvr'en)
    - Man kan redigere i opptakene. Klippe vekk, slå sammen opptak etc. (Det kunne ikke den gamle pvr'en)
    - Hvis man stopper avspilling av et opptak, husker pvr'en hvor man stoppet ,og neste gang man spiller av opptaket kan man velge om man vil fortsette der man stoppet sist eller om man vil starte fra begynnelsen. (Det gjorde ikke den gamle pvr'en)
    - Hvis man ser på et opptak og et nytt timeropptak starter blir man ikke kastet ut til direkte tv. (Det ble man på den gamle pvr'en)
    - Jeg har allerede gjort en masse opptak, avspillinger, sletting av opptak etc. uten noen problemer.
    - Jeg synes fjernkontrollen er god og enkel å bruke (uten for mange knapper). Man trenger heller ikke å være skarpskytter for at pvr'en skal reagere.
    - Jeg synes bildekvaliteten er god når man velger 576p til sd-sendinger og 720p/1080i til hd.
    - Jeg synes ikke den støyer. Jeg kan høre den hvis jeg skrur av lyden på tv'en, men det er ikke plagsomt.

Noen feil og mangler er det naturligvis.
    - Jeg tror at bildekvaliteten kunne ha vært ennå bedre på sd om man kunne ha valgt 576i. Det burde også ha vært en autofunksjon som valgte oppløsning etter oppløsningen på sendingen. evt. en knapp på fjernkontrollen til å velge oppløsning med.
    - Det kunne ha vært penere undertekster på f.eks Discovery og Animal Planet.
    - Jeg kunne også ønsket meg en advarsel hvis man forsøker å bytte kanal eller går inn i epg'en mens man ser et program på etterskudd (pausefunksjonen). Jeg glemmer ofte at jeg ikke ser på programmet direkte. Slik det er nå, blir live-bufferen slettet når man bytter kanal etc.

Jeg håper at dette kan rettes med firmware-oppdateringer.

Min HD-PVR går IKKE i retur. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket visst for tidlig.

Jeg har nå fått en feil som kan vise seg å kreve retur; HD-PVR'en nekter å gjøre opptak da den melder at HDD er full og at jeg må slette noe innhold. Problemet er bare at harddisken er langt fra full og det hjalp ikke å slette innhold. Gjennoppretting til fabrikkinnstillinger hjalp ikke.

Noen som vet hvordan man reset'er dette eller formaterer harddisken?

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer:

Positive:
    - Mange muligheter på opptakssiden
    - Knallbilde på HD-sendingene

Negative: (Sammenligning med force 315c)
    - glatt og slørete bilde på sd-sendinger
    - Store og svarte undertekster som tar opp alt for mye av bilde på 4:3 program
    - Epg og info er rett og slett stygg , helelr ikke særlig brukervennlig
    - Mangler epg på noen kanaler
    - Latterlig treg zapping
    - Den BRÅKER alt for mye.
    - 2990 er alt for dyrt

Hvorfor får vi ikke muligheten til å slå av live-opptak funksjonen, dette kunne eliminert mye av harddisk-støyen når man ikke føler behov for opptak.
    Dette produktet føyer seg fint inn i rekken av halvferdige bedritne tunere som canal digital pøser ut. Det faktum at de oxo ikke vil gi oss de fleste hd-kanalene ved lansering er latterlig. Disse kanalene skal jo komme som endel av grunnpakken utover høsten.

Dette makkverket går i retur. Får bare håpe de åpner opp for eksterne produsenter etterhvert, slik de gjorde med force 315.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Jeg blir bare mer og mer fornøyd med denne dekoderen.

- Man kan begynne å se et opptak som fortsatt holder på. (Det kunne ikke den gamle pvr'en)
    - Hvis man ser på et program fra starten og litt uti programmet kommer på at dette skulle jeg ha tatt opp, kan man man bare spole tilbake og starte opptaket. (Det kunne ikke den gamle pvr'en)
    - Man kan redigere i opptakene. Klippe vekk, slå sammen opptak etc. (Det kunne ikke den gamle pvr'en)
    - Hvis man stopper avspilling av et opptak, husker pvr'en hvor man stoppet ,og neste gang man spiller av opptaket kan man velge om man vil fortsette der man stoppet sist eller om man vil starte fra begynnelsen. (Det gjorde ikke den gamle pvr'en)
    - Hvis man ser på et opptak og et nytt timeropptak starter blir man ikke kastet ut til direkte tv. (Det ble man på den gamle pvr'en)
    - Jeg har allerede gjort en masse opptak, avspillinger, sletting av opptak etc. uten noen problemer.
    - Jeg synes fjernkontrollen er god og enkel å bruke (uten for mange knapper). Man trenger heller ikke å være skarpskytter for at pvr'en skal reagere.
    - Jeg synes bildekvaliteten er god når man velger 576p til sd-sendinger og 720p/1080i til hd.
    - Jeg synes ikke den støyer. Jeg kan høre den hvis jeg skrur av lyden på tv'en, men det er ikke plagsomt.

Noen feil og mangler er det naturligvis.
    - Jeg tror at bildekvaliteten kunne ha vært ennå bedre på sd om man kunne ha valgt 576i. Det burde også ha vært en autofunksjon som valgte oppløsning etter oppløsningen på sendingen. evt. en knapp på fjernkontrollen til å velge oppløsning med.
    - Det kunne ha vært penere undertekster på f.eks Discovery og Animal Planet.
    - Jeg kunne også ønsket meg en advarsel hvis man forsøker å bytte kanal eller går inn i epg'en mens man ser et program på etterskudd (pausefunksjonen). Jeg glemmer ofte at jeg ikke ser på programmet direkte. Slik det er nå, blir live-bufferen slettet når man bytter kanal etc.

Jeg håper at dette kan rettes med firmware-oppdateringer.

Min HD-PVR går IKKE i retur. :-D
    Takker ”force” for et meget godt innlegg!

Jeg har følelsen etter å ha lest alle innlegg her i tråden, at HD PVR er glimrende på HD kanaler, greit, så skal det vær. Men den er mindre god på SD. Kan det vær grunnet dårlig scalering?
    Siden mange melder at di får bedre bilde når di sender 576 ut og lar TV ta seg av oppscalering, så virker det på meg ganske klart.

Da er det jo ikke noe problem i det hele tatt, så lenge du har en skjerm, typ Pioneer som oppscalerer bedre en de fleste på markedet :-D

Edit: Jeg mener selvfølgelig at det beste er om vi kan velge 576i ut, men som du sier, det kommer forhåpentlighvis med neste firmware oppgradering.

Side 4 av 114 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •