Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 114 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

I norge?

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ok, da er det nok ikke så enkelt nei.

Vi må nok gå veien om analog kobling inntil noen finner på noe lurt med HDMI kontakten i steden.

HD-PVR med Blu-ray brenner hadde gjort seg.
    De har det i Japan, men ingen vet når det kommer til Norge.

Så en Reklame i dag, har den foran meg hvor det står Blu-Ray Opptaker,
    Er det en sånn du er ute etter? Om det er slik så vil jo oppskriften min være glimrende intil videre, men hva med blu-ray disker som er tomme? får man de kjøpt?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Welle
    Så en Reklame i dag, har den foran meg hvor det står Blu-Ray Opptaker,
    Er det en sånn du er ute etter? Om det er slik så vil jo oppskriften min være glimrende intil videre, men hva med blu-ray disker som er tomme? får man de kjøpt?
    Du får kjøpt tomme BDer, men de koster skjorta og halve slekta (Jeg har en billig skjorte og liten slekt:-P ). Ca 50 kr pr plate for 25Gb-versjonen.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsja
    OKOK nå skal jeg fortelle dere en liten historie om hvordan dette fungerer.

Dekoderen har et dekodernummer - kortet har et kortnummer. Når du tar kortet ut av dekoderen som har det dekodernummeret som kortet hører sammen med vil ikke lengre de oppdateringene som kommer til kortet bli godkjent.

Om du tar og setter kortet i en annen dekoder så vil det bli stengt den 2. tirsdagen hver mnd. fordi at da er det månedskjøring på oppdateringer og alt som ikke stemmer blir stengt umiddelbart.

Så der har du det...

Kort og dekoder hører sammen. Om det funker hos noen så er det fordi at de er insanly heldig.. det skjer i få % av alle situasjoner.

Men skjønner ikke why denne kort diskusjonen er oppe engang. Kort og dekoder hører sammen og vil i så og si alle tilfellene krasje når du bytter om og herjer.

Denne diskusjonen er nytteløs. Greier ikke og diskutere gjennom en kort oppdatering

Sitat Opprinnelig postet av ronste
    Da får vi vente å se hva som skjer den andre tirsdagen neste mnd (Skulle vel bli den 10 feb) og se om kortet mitt blir stengt.
    Jeg skal komme tilbake med en oppdatering.

Stein M
    Ja larsja.
    Jeg lovde å komme med en tilbakemelding angående kort og parring.

Da har den andre tirsdagen denne mnd passert (10 feb) og gjett hva.
    Kortet fungerer......

Ifølge deg skulle det ikke gå ann.
    Så jeg tror du får utdype hvorfor dette ikke fungerer, eller er det fordi jeg er så "insanly heldig"?

Ifølge deg så
    Sitat Opprinnelig postet av larsja
    "Kort og dekoder hører sammen. Om det funker hos noen så er det fordi at de er insanly heldig.. det skjer i få % av alle situasjoner."
    Stein M

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok også en av de sinnsykt heldige, med tanke på at jeg har hatt 3 forskjellige tunere, og det samme kortet hele veien..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortet mitt funker både i cd-boksen og i dreamboxen.

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort/dekoder....

Som jeg nevnte sist diskusjonen var oppe mener jeg bestemt at det ikke finnes noen parring og jeg ba vedkommende begrunne dette nærmere ved for eksempel å si hvor han hadde dette fra om han var tekniker hos CD e.l
    Dette kom det aldri svar på...

Har også vært diskusjon om kortet oppdateres hvis det står i en tv eller dreamboks. Da kommer det supre svaret "kortet må stå i en dekoder for å oppdateres". Hva er en Dreamboks? Hva inneholder en TV som tar CAM/kort?

JO, en DEKODER!!!!

Noen prøver her å påberobe seg teknisk kunnskap de ikke innehar. Såvidt meg bekjent og inntil videre finnes det ingen parring, og dersom du mister signalet er det sannsynligvis fordi du har hatt "dekoderen" din avslått i flere uker eller har sett på kun en kanal i flere uker og gått glipp av oppdateringen.

Ingen fare med dette, og dersom CD begynner med parring, finnes det vel et og annet argument mot deres flotte PVR som kan brukes for å parre mot annen "dekoder".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå 3 dekodere. En SD PVR som jeg kjøpte for 2 år siden, en HD PVR som jeg kjøpte for en måned siden, samt en HD dekoder jeg fikk på døren i forbindelse med komplett avtalen i borettslaget.

Endte da opp med 3 kort. Jeg sier da opp 2 av kortene, men beholder det siste jeg fikk, da det ligger 2 favoritt kanaler gratis på det kortet.

Det er helt uproblematisk å bruke dette kortet(som kom med borettslags avtalen) i en av de andre dekoderne. Bruker det nå i HD PVRen. Dette var ett forslag fra kundeservice hos CD.

Funker som bare det hos meg. Informasjon om abb. og sånt ligger vel i kortet.
    Har ikke mye å gjøre med dekoder etter hva jeg ble fortalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kan jo jeg slenge meg på denne parringsdiskusjonen.

jeg fikk mail fra CD som bekreftet at kortene ikke er parret.

jeg fikk mine to HD tunere for noen dager siden. de er ikke paket ut engang, jeg tok kortene og satte de rett inn i min nybygde HTPC og etter noen sekunder på NRK så kom bildet. satte den tuneren til opptak på en annen kanal for å få tuner og kort nr 2 til å laste ned koder. samme sak der etter noen sekunder var bilde der.

så parring er det ikke. faktisk så skryter jo CD av at vi kan ta med kabelkortet til fks hytta og bruke det der.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nokiaas
    da kan jo jeg slenge meg på denne parringsdiskusjonen.

jeg fikk mail fra CD som bekreftet at kortene ikke er parret.

jeg fikk mine to HD tunere for noen dager siden. de er ikke paket ut engang, jeg tok kortene og satte de rett inn i min nybygde HTPC og etter noen sekunder på NRK så kom bildet. satte den tuneren til opptak på en annen kanal for å få tuner og kort nr 2 til å laste ned koder. samme sak der etter noen sekunder var bilde der.

så parring er det ikke. faktisk så skryter jo CD av at vi kan ta med kabelkortet til fks hytta og bruke det der.
    RiksTV parrer kort og boks i Conax systemet. Også der kan man flytte kort mellom mottagere (eller ta det med på hytta) men de skal være registret på samme kunde for at det fungerer. Mottagere som ikke er godkjent fungerer IKKE.

Dersom infoen din stemmer så vil jeg tippe at CD unngår å tilby kort til ikke godkjente mottagere siden de ikke vil ha noen mulighet for å fungere dersom parringen tas i bruk.

Satellit Information Online så er det en interessant artikkel fra 2005-2006 med informasjon som sier at alle CD's godkjente mottagere fra 2005 er levert med støtte for chipset parring. Dvs. samme parringstype som som bl.a. RiksTV benytter og ComHem kabeltv's HDTV kanaler benytter i Sverige. Infoen har SI-online fått fra Canal Digitals forhandler "roadshow" i 2006.

Det står også at når "optional pairing" aktiveres så vil ikke parring smartkort kunne flyttes over til en annen boks med støtte for chipset parring så lenge denne boksen ikke er registrert på samme kunde. Eldre smartkort vil fungere i alle bokser så lenge det benyttes "optional pairing". Parring kortene vil også fungere i alle andre bokser uten parring støtte står det.

Det står også at dersom "mandatory pairing" aktiveres så vil smartkortet utelukkende fungere i de mottagerene kortet er pairet med. Infoen din og tidligere info på forumet kan tyde på at pairingen som benyttes nå muligens er "optional pairing". RiksTV benytter antagelig "mandatory paring" da siden utelukkende godkjente mottagere fungerer. ComHems HD kanaler i Sverige fungerer også utelukknde på ComHem's HD bokser med parringstøtte. Det tyder også på at ComHem kjører med "mandatory parring".

Newcomer moray sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frustrasjon

Trenger bare å dele min frustrasjon rundt denne dekoderen.

Var vant til to dreamboxer (7000S), og flyttet til et sted med kabelTV. Siden CD tilnærmet har monopol, så falt valget enkelt. PVR dekoder fra CD.

Visste ikke at det som ventet meg var en ulidelig treghet i maskinen, menyer som er så spartanske at man nesten ikke kan stille inn noen parametre, en fjernkontroll som minner mest om noe man for til barneleker. Får også blassere bilde, og bildet går ikke over hele skjermen, men ca. en centimeter på høyresiden er ikke med. Menyene og fjernkontrollen kan jeg leve med men tregheten går meg på nervene, og har den positive effekten at vi faktisk ser mindre på TV. Og det er jo vel og bra.

Jeg kan "tele til tre" forholdsvis sakte ved kanalskifter, er dette normalt? Økt bruk av TV-guide har også blitt et resultat, på grunn av at zapping ikke er egnet med denne boksen pga. at den er så treg..

Finnes det noen gode alternativer? Ser at Dreambox har en HD dekoder for kabel,noen som har prøvd den?

Edit: I tillegg bråker den hele tiden, skulle gjerne hatt mulighet for spindown av HD (Mulig dette går, men)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    moray, det er nok ikke like mye støtte for Dreambox på kabel som på satelitt, men mener å ha lest at folk har fått det til. Det funker jo på PC, så jeg ser ingen grunn til at det ikke skal gå. Spørsmålet er hvor mye man må sette opp selv.

Er det noen som har skiftet HDD i orginalboksen? Vurderer å åpne min, fjerne vifta og sette inn en mer stillegående disk. Er det mulig? Det blir nå til at vi IKKE bruker den, og jeg lider meg gjennom analoge bilder. Min andre halvdel kaller boksen for et helikopter og begynner å uffe seg hver gang vi skal se på kanaler som krever boksen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    moray, det er nok ikke like mye støtte for Dreambox på kabel som på satelitt, men mener å ha lest at folk har fått det til. Det funker jo på PC, så jeg ser ingen grunn til at det ikke skal gå. Spørsmålet er hvor mye man må sette opp selv.

Er det noen som har skiftet HDD i orginalboksen? Vurderer å åpne min, fjerne vifta og sette inn en mer stillegående disk. Er det mulig? Det blir nå til at vi IKKE bruker den, og jeg lider meg gjennom analoge bilder. Min andre halvdel kaller boksen for et helikopter og begynner å uffe seg hver gang vi skal se på kanaler som krever boksen.
    Disken er visst lodda rett på printet så det kan bli noe knotete å skifte, men ingenting er umulig.
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Disken er visst lodda rett på printet så det kan bli noe knotete å skifte, men ingenting er umulig.
    Neida, det er den ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke? Delte meninger om det da. Virkelig på tide å få skrudd opp boksen å få tatt noen bilder i det minste.

Og dreambox funker helt supert på canaldigital sitt kabelnett. Hadde en dm600c før vi fikk bråkeboksen fra canaldigital. Den er/har billigere, mindre, bråker mindre, kjappere, bedre gui, bedre funksjonalitet osv osv. Men den mangler HD, så nå er dreamboxen forvist til soverommet. Jeg har ikke prøvd hd-dreamboxene, så de kan jeg ikke uttale meg om. De koster jo noen kroner de også, men hvis de holder samme nivå som de tidligere dreamboxene så er det ikke noe å være redd for.

Newcomer moray sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en Dreambox vil være det beste alternativet igjen, da. Er det omtrent likt og konfiguere som DM7000S?

Kan man logge på den og streame bilder til f.eks laptop?

For min del så holder det ikke å bare bytte harddisk for å bli fornøyd, må nok bytte ut hele boksen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tidligere nevnt i en post her i tråden (jeg fant ikke posten) har noen svensker åpnet den og tatt bilder. Vanskelig å si om HDDen er loddet rett på printet.
    Her er hvertfall tråden, og bildene er litt nede på siden. Noen høyoppløste bilder er det også. For meg ser det ut som om disken er loddet rett på, men jeg er ingen ekspert så hvis noen med litt mer kunnskap om innmat enn meg kan uttale seg ville det vært topp
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Som tidligere nevnt i en post her i tråden (jeg fant ikke posten) har noen svensker åpnet den og tatt bilder. Vanskelig å si om HDDen er loddet rett på printet.
    Her er hvertfall tråden, og bildene er litt nede på siden. Noen høyoppløste bilder er det også. For meg ser det ut som om disken er loddet rett på, men jeg er ingen ekspert så hvis noen med litt mer kunnskap om innmat enn meg kan uttale seg ville det vært topp
    Jeg så litt på bildet, og gikk inn på WD sin side.
    HD er en hd som beregnet for video.
    Spesifikasjonene på denne er at det er en vanlig disk som er levert med SATA interface.
    Man kan også se på bildet hvordan konnektoren ser ut.

Den er derfor ikke loddet på.

Se WD AV 250 GB Hard Drives ( WD2500AVJS )

Stein M

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronste
    Man kan også se på bildet hvordan konnektoren ser ut.
    Den er derfor ikke loddet på.

Se WD AV 250 GB Hard Drives ( WD2500AVJS )
    Den er lett å få ut også.
    En skrue under boksen under klistremerke "Sagem comu...", skyv topdeksel bakover. Så sitter printet kun i to plastlåser, en på hver side. Disse holdes ut og så skyver man printet ut bakover.
    HDD sitter i 4 skruer som vanlig på undersiden av printet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på bildene tidligere ja, men er ikke så godt å se akkurat hvordan disken er festet. Er muligens bare dyttet i pluggen som er loddet fast på hovedkortet. Men disken er ihvertfall en vanlig sata-disk. Men ser ikke ut som det er så mye plass til å manøvrere disken rundt der. Den står jo helt i fronten av boksen. Må kikke litt nærmere på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva dere har fått oppklart eller ikke, men det finnes ikke pairing på Canal Digital Kabel-TV. Dette kan jeg bekrefte med 100% sikkerhet.
    Du kan bruke hvilket som helst kort i hvilken som helst dekoder. (Til kabel-tv. 01163* kort)

Når det gjelder parabol ligger det pairing i noen kortserier. Er ikke helt sikker på om dette er 01126 eller 01127. Men på parabol er det pairing og du vil ikke få oppdatert kortet i en annen tuner enn den som er registrert i CD sitt system. Du kan derimot oppdatere kortet i "medfølgende dekoder" for så å flytte den over i en annen dekoder. Dette vil da fungere til neste oppdatering som er 1. gang i mnd som nevnt tidligere. (2. tirsdag i mnd?)

-epder

Side 39 av 114 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •