Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 114 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 2261
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Monster6
    MEN når det er sagt, så kom det jo noko godt(?) ut av samtalen med CD; fikk adgang til teknisk meny, der ein kan formatere harddisken og ein del anna snacks. Bl. a. er det valg for å tilbakestille flash og eeprom der! Er det nokon som har prøvd seg på det? (for å komme rundt kopisperra...)
    Eneste du får gjort der er å formatere harddisk og tilbakestille flash til fabrikkinstilling. Ikke mye spennende.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Canal digital HD-PVR og koblet i går opp min splitter nye 52" (Samsung 866) og må si at bildekvaliteten er upåklagelig! Til og med surround fungerte smertefritt via koaxialkabel fra tuner til forsterker. Herlig herlig.

Men har ett lite problem. Det ser ut som at kanaler som sendes i HD blir cropet. På f.eks BBC HD blir logon nesten delt i to. Har prøvd alle mulige innstillinger på TVen uten at det fjerner problemet.

Kan det være et problem i signalene som sendes fra PVRen?

Takker og bukker for svar/hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sterha
    Har en Canal digital HD-PVR og koblet i går opp min splitter nye 52" (Samsung 866) og må si at bildekvaliteten er upåklagelig! Til og med surround fungerte smertefritt via koaxialkabel fra tuner til forsterker. Herlig herlig.

Men har ett lite problem. Det ser ut som at kanaler som sendes i HD blir cropet. På f.eks BBC HD blir logon nesten delt i to. Har prøvd alle mulige innstillinger på TVen uten at det fjerner problemet.

Kan det være et problem i signalene som sendes fra PVRen?

Takker og bukker for svar/hjelp!
    prøv "on demand"-knappen på CD-HDpvr kontrollen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ta Ut opptak fra canal digital.

Canal digital sier at det ikke går ann og få ut opptak fra canal digital sin boks.

Det stemmer ikke. sitter nå og redigerer filmer jeg har tatt opp på boksen og deretter fått inn på pcen.

Ikke noe problem.

Enda en ting de ikke har klart. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Welle
    Canal digital sier at det ikke går ann og få ut opptak fra canal digital sin boks.

Det stemmer ikke. sitter nå og redigerer filmer jeg har tatt opp på boksen og deretter fått inn på pcen.

Ikke noe problem.

Enda en ting de ikke har klart. hehe

Åssen klarer du det??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min Oppskrift

Min oppskrift for og få gjort det er:

Jeg satt opp Canal Digital HD PVR Boksen - Koblet den inn i tven via HDMI. OG derreter ut av tven med scart og inn i en dvd opptaker.

Dette kan helt sikkert gjøres på denne måten også: CD - hdmi inn i tv - hdmi/scart/ annen kabel fra tv og inn i pc/ekstern hardisk eller mediacenter. Det siste er vel den beste måten.

Jeg sitter desverre ikke på dagsdato med informasjon og utstyr til og gjøre det på den andre måten jeg nevnte det.

Men tilbake til min måte da, når du har fått "brent" det på dvd, så setter du den inn i pcen, bruker et program som kalles dvd-shrink og får det rett inn på pcen.

MEn for og få det på dvd så må du "se det" mens du tar opp det som er på "kanalen" litt tungvint. men nå vet dere det her inne så er sikkert noen som klarer og cracke det greiene her mer brukervennelig. Jeg har ikke tid

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en litt snodig /irrierende opplevelse her om dagen da det ringte en selger fra Canal Digital;

Siden jeg var en skikkelig god kunde (jeg har vert kunde i hele 2 uker) så skulle jeg få et godt tilbud på familiepakken til kun kr 244 pr mnd..
    Noe som altså er helt ordinær pris..

Skjerpings Anal Digital!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

haha

Slå til på tilbudet, (eller han) :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Hadde en litt snodig /irrierende opplevelse her om dagen da det ringte en selger fra Canal Digital;

Siden jeg var en skikkelig god kunde (jeg har vert kunde i hele 2 uker) så skulle jeg få et godt tilbud på familiepakken til kun kr 244 pr mnd..
    Noe som altså er helt ordinær pris..

Skjerpings Anal Digital!
    Hahaha, og heia Molde!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg satt opp Canal Digital HD PVR Boksen - Koblet den inn i tven via HDMI. OG derreter ut av tven med scart og inn i en dvd opptaker.

Dette kan helt sikkert gjøres på denne måten også: CD - hdmi inn i tv - hdmi/scart/ annen kabel fra tv og inn i pc/ekstern hardisk eller mediacenter. Det siste er vel den beste måten.

Jeg sitter desverre ikke på dagsdato med informasjon og utstyr til og gjøre det på den andre måten jeg nevnte det.

Men tilbake til min måte da, når du har fått "brent" det på dvd, så setter du den inn i pcen, bruker et program som kalles dvd-shrink og får det rett inn på pcen.

MEn for og få det på dvd så må du "se det" mens du tar opp det som er på "kanalen" litt tungvint. men nå vet dere det her inne så er sikkert noen som klarer og cracke det greiene her mer brukervennelig. Jeg har ikke tid
    Har vel aldri vært noe problem og kopiere programmer via scart til en DVD opptaker ;-)

Det er når du skal kopiere digitalt som problemene melder seg, hørt tales om HDCP ?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den metoden gir jo et ikke ubetydelig kvalitetstap, ikke minst fra HD-kanaler...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har forsket noe på det så er det vel en smal sak å få koblet den interne hardisken i boksen til en PC for kopiering.

Tviler på om Sagem har laget sitt eget komprimeringssystem som ikke er kompatibelt med vanlige PC standarder.

Jeg har ikke villet åpne boksen på runn av garanti osv, men det er det sikkert noen andre som har gjort?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har påstått at disken er loddet fast på hovedkortet i boksen. Jeg har ikke kikket selv (enda) men det gjør det ihvertfall litt mer komplisert. Går sikkert fint an å lodde den av og deretter fixe noen plugger istedenfor. Men det er vel litt arbeid. Jeg skal prøve å få satt av en time til å skru på boksen snart

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en vanlig ATA eller S-ATA kontakt på harddisken er det ikke noe problem å få koblet en vanlig kabel på den, er det derimot en spesialdisk hvor selve kontaktsettet sitter på printet er det nærmest "umulig" å få gjort noe.

Det er Western Digital disker i mine bokser.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Uten at jeg har forsket noe på det så er det vel en smal sak å få koblet den interne hardisken i boksen til en PC for kopiering.

Tviler på om Sagem har laget sitt eget komprimeringssystem som ikke er kompatibelt med vanlige PC standarder.

Jeg har ikke villet åpne boksen på runn av garanti osv, men det er det sikkert noen andre som har gjort?
    Inholdet er kryptert så dette er nok ikke enkelt.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er det nok ikke så enkelt nei.

Vi må nok gå veien om analog kobling inntil noen finner på noe lurt med HDMI kontakten i steden.

HD-PVR med Blu-ray brenner hadde gjort seg.
    De har det i Japan, men ingen vet når det kommer til Norge.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg, eller er teksten helt forkludret? Med en SVÆR sort bakgrunn på tekst feltet? Er det mulig å fjerne dette sorte feltet?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Er det bare meg, eller er teksten helt forkludret? Med en SVÆR sort bakgrunn på tekst feltet? Er det mulig å fjerne dette sorte feltet?
    Det er en av CDs berømmelige features.. Det går dessverre ikke an å fjerne bakgrunnen uten å fjerne teksten. Det var en av de 100 tingene som de ikke fiksa i oppdateringen. :evil:
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å deaktivere teksten permanent.. Makan til irriterende..

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Da er det bare å deaktivere teksten permanent.. Makan til irriterende..
    Det er jo en glimrende anledning til å friske opp finsken når du ser på YLE :?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Side 38 av 114 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •