Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 114 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tinge
    Fikk oppgradering i dag :-D Selvfølgelig ikke de store forskjellene, men det lille bildet følger i alle fall kanalen når man går inn på epg-en.
    Vel, hvor lenge var Adam i Paradis? Epg-en viser TV4 uansett hvilken kanal du går inn fra.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tinge
    Vel, hvor lenge var Adam i Paradis? Epg-en viser TV4 uansett hvilken kanal du går inn fra.
    Her viser den Discovery Science

Men det har vel som en annen skrev her, noe med hva type nett man er på, uansett så er det jo bare å trykke på OK, så viser den jo kanalen man kom inn fra. Det som irriterer meg med EPG er at den viser ofte bare 2 programmer. Det eneste som hjelper er reboot, og det går jo ikke hvis den er i opptak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det går ikke an å hoppe ut av epgen og tilbake til kanalen man var på hvis man først har hatt lyst å sjekke programmet for en annen kanal. Da må man bla seg tilbake til kanalen man var på, og bytte til epg for den kanalen før man går ut av epgen. Ikke tungvindt i det hele tatt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har skrevet flere ganger tidligere, så har jeg hatt to HD PVRer her hjemme, som begge har bråket som støvsugere. Måtte bare sende dem tilbake. I dag var jeg på besøk hos en kamerat som nettopp har kjøpt en HD PVR. Nesten ikke en lyd! Jeg satt to meter unna, og hørte bare en lav (nesten behagelig) suselyd. Her hjemme sitter vi jo fire-fem meter unna, så da må den jo være nesten umulig å høre? Det kommer en lav suselyd fra den vanlige PVRen som vi har nå også, men det er så lavt at vi ikke hører det når vi ser på TV. Det eksemplaret jeg så (eller hørte) i dag bråker garantert ikke mer enn den vanlige PVRen. Det er tydeligvis voldsomt stor forskjell på disse dekoderne.

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Her viser den Discovery Science

Men det har vel som en annen skrev her, noe med hva type nett man er på, uansett så er det jo bare å trykke på OK, så viser den jo kanalen man kom inn fra. Det som irriterer meg med EPG er at den viser ofte bare 2 programmer. Det eneste som hjelper er reboot, og det går jo ikke hvis den er i opptak.
    Hjelper det ikke å la den stå på Disc SC (alt TV4) ?? Det gjør det hos meg, da kommer programmene ramlende etter 10-30 sek.
    Virker som om hver gang boksen har vært avslått så følger "lille" bildet kanalen, men kun første gang man går inn.... Helt fantastisk eller hva...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Som jeg har skrevet flere ganger tidligere, så har jeg hatt to HD PVRer her hjemme, som begge har bråket som støvsugere. Måtte bare sende dem tilbake. I dag var jeg på besøk hos en kamerat som nettopp har kjøpt en HD PVR. Nesten ikke en lyd! Jeg satt to meter unna, og hørte bare en lav (nesten behagelig) suselyd. Her hjemme sitter vi jo fire-fem meter unna, så da må den jo være nesten umulig å høre? Det kommer en lav suselyd fra den vanlige PVRen som vi har nå også, men det er så lavt at vi ikke hører det når vi ser på TV. Det eksemplaret jeg så (eller hørte) i dag bråker garantert ikke mer enn den vanlige PVRen. Det er tydeligvis voldsomt stor forskjell på disse dekoderne.
    Da har jeg bare en ting å gjøre. Klage og sende i retur helt til jeg får en som ikke høres ut som en F-16-skvadron på tulltur. Godt at du kan bekrefte at alle ikke er like ille.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whacko
    Hjelper det ikke å la den stå på Disc SC (alt TV4) ?? Det gjør det hos meg, da kommer programmene ramlende etter 10-30 sek.
    Du har helt rett Whacko, takker

Løsningen blir da og gi f... i ”lillebildet”, altså ikke røre OK knappen når man er inne i EPG.

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min dekoder for en drøy uke siden, og min også bråker noe vanvittig! Jeg har som vane og sovne til musikk fra TV-en hver natt, men med dekoderen på, er dette umulig. Det er rett og slett til å bli sprø av :shock: Jeg har fra før av en PC som tar kaka og en PS3, så med denne nykomlingen har jeg nå et helt orkester på rommet - et surt et vel og merke..

Synes også det er latterlig at TV4 kommer opp inne på EPGen, når jeg er på en helt annen kanal. Lipsync er også mildt sagt irriterende.

Når det er sagt, så synes jeg bildene er fantastiske, for ikke å snakke om (de fleste av) HD-kanalene, de er en fryd for øynene :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste nytt om oppdatering, dog ikke direkte fra CD selv:
    Canal Digital lover bedring - Mobilen/Teknofil

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansmag
    Siste nytt om oppdatering, dog ikke direkte fra CD selv:
    Canal Digital lover bedring - Mobilen/Teknofil
    Jepp, jeg så også dette. Den oppdateringen som allerede er sendt ut er kanskje bare den lille oppdateringen som skulle komme først? Den store oppdateringen som det er snakk om skulle vel innebære ganske radikale endringer, og det er det jo foreløpig ikke tegn til. Jeg fikk i hvertfall ikke inntrykk av det da jeg hjalp en kamerat med å koble opp spilleren forleden dag. Da kom det en oppdatering samtidig, og jeg så ikke at den endret noe.

Jeg kan også nevne at jeg var hos min onkel i dag, som nettopp har blitt parabolkunde hos Canal Digital. Han har også kjøpt denne dekoderen, og den bråkte heller ikke så mye som de to vi har hatt her hjemme hos oss. Ikke på langt nær faktisk. Så det er definitivt store forskjeller.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk HD PVR -kabel forrige uke, den bråker nesten ikke :-)

Når det gjelder software, håper jeg de skal ta en radikal oppgradering. Dette vil de dog ikke kunne gjøre uten å sende ut nye bruksanvisninger til alle, de må regne med mye behov for telefon support. De må ta høyde for at planlagte opptak ikke vil forsvinne etc, så det er nok ikke bare å sende ut et nytt image, sånn uten Widerøe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overføring av opptak til dataen. Mulig?

Hei,

Noen som har peiling på åssen man kommer seg inn på: Canal Digital HD PVR 101-ST.

Det er jo ett nettverkkort på den, så har vært litt konge om det hadde gått ann å overført opptakene man har på disken over til dataen.
    Evt om det går ann å bytte disken som e i den på noe måte eller om det ligger eget spesielt system på disken?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går dessverre ikke an å overføre opptak til dataen. Men det er jo USB-inngang på dekoderen, så det kan kanskje hende at det vil bli mulig i fremtiden. Men foreløpig er den funksjonen ikke tilgjengelig.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Det går dessverre ikke an å overføre opptak til dataen. Men det er jo USB-inngang på dekoderen, så det kan kanskje hende at det vil bli mulig i fremtiden. Men foreløpig er den funksjonen ikke tilgjengelig.
    På grunn av kopibeskyttelse, rettigheter og slikt tviler jeg på at dette blir mulig...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    På grunn av kopibeskyttelse, rettigheter og slikt tviler jeg på at dette blir mulig...

Vil heller ikke tro dette, men burde vel kunne gå uansett.. men det e usb på den så kansje en mulighet til å overføre til ekstern disk i fremtiden får vi håpe

Men står at man kan overføre opptakene via Scart kabel slik jeg har forstått det tullete om man ikke kunne fått det over på disk også hadde hvertfall vært greit om det hadde gått

Men noen som vet det med å bytte ut disken?
    Åssen disker som brukes evt om det ligger noe system på disken?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å se på dekoderen om den mottar hd av det som vises på tvn?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mohamedina
    Vil heller ikke tro dette, men burde vel kunne gå uansett.. men det e usb på den så kansje en mulighet til å overføre til ekstern disk i fremtiden får vi håpe

Men står at man kan overføre opptakene via Scart kabel slik jeg har forstått det tullete om man ikke kunne fått det over på disk også hadde hvertfall vært greit om det hadde gått

Men noen som vet det med å bytte ut disken?
    Åssen disker som brukes evt om det ligger noe system på disken?
    Disken er lodda fast på printet så den er vanskelig å bytte. Resten vet jeg dessverre lite om.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dumblo
    Er det mulig å se på dekoderen om den mottar hd av det som vises på tvn?
    Tror ikke det, men TV-kanalen oppgir vel om programmet er i HD eller ikke tror jeg. Står vel "HD" i et av hjørnene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Disken er lodda fast på printet så den er vanskelig å bytte. Resten vet jeg dessverre lite om.
    ååå... så kjedeli :P
    Sleipe folk.. Kom ikke akk som en bombe at de hadde laget det slik men:P
    Men takk for svaret

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Jaurao

I helga begynte min dekoder å streike - nekter å ta opp meir, med grunngiving at disken er full. Disken er sjølvsagt ikkje full - ikkje halvfull ein gong :evil: Ringde derfor CD i dag og fikk beskjed om å prøve å formatere disken. Sjølvsagt ingen mulegheit å kopiere ut eksisterande program på USB pga. kopisperre - så inntil vidare er det maraton i TV-sjåing for å få kikka på det som ligg på disken før det må slettast.

MEN når det er sagt, så kom det jo noko godt(?) ut av samtalen med CD; fikk adgang til teknisk meny, der ein kan formatere harddisken og ein del anna snacks. Bl. a. er det valg for å tilbakestille flash og eeprom der! Er det nokon som har prøvd seg på det? (for å komme rundt kopisperra...)

Å, ja - gløymde det nesten; for å kome inn på teknisk meny må du gå inn på menyen -> informasjon -> produktdata og trykke knappane raud, info, og grøn etterkvarandre.

PS: Har versjon 1.1.1 av programvaren.

Side 37 av 114 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •