Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 114 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av larsja
    Kort og dekoder hører sammen. Om det funker hos noen så er det fordi at de er insanly heldig.. det skjer i få % av alle situasjoner.
    He,he. Da er nok jeg en av dem.
    Jeg har brukt et kort fra en annen dekoder i flere måneder i min HD-PVR uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sims
    Nei skifter ikke over til tv4,men det virker som det kun er epg på tv4 som virker så der.Ringte kundeservice for å klage på at epg ikke virket.Der fikk jeg beskjed om at de skulle sende meg en ny dekoder fordi det nok var noe galt med min.Er jo snart på fornavn med de på kundeservice,det sier vel det meste
    For meg så høres det ut som om du har resatt dekoderen for en stund siden, og at du ikke har slått den av siden det.
    Grunnen til at jeg sier det er at på min boks så virker ikke epg'en ordentlig etter første oppstart etter resett. Jeg må stoppe og starte den en gang til for at det lille bildet skal skifte til tv4 når jeg går inn i epg'en. Først da virker epg'en over flere dager.

Dette var bare en tanke. Det kan selvfølgelig være noe galt med din dekoder.

btw. Jeg er helt enig i at det er idiotisk at det lille bildet må skifte til tv4 for å få epg'en til å virke ordentlig. Håper det blir fikset i en oppdatering snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tinge
    Jeg har fortsatt ikke fått noen oppdatering og CD sier at den skulle vært i vårt nett den 21. Flere som fortsatt sitter med versjon 1.02?
    Det siste jeg har fått høre er at Oslo, Vestfold og Trondheim skal være oppdatert. Men det er blitt forsinkelser, så de fleste sentraler vil få denne i løpet av siste uke i Januar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    For meg så høres det ut som om du har resatt dekoderen for en stund siden, og at du ikke har slått den av siden det.
    Grunnen til at jeg sier det er at på min boks så virker ikke epg'en ordentlig etter første oppstart etter resett. Jeg må stoppe og starte den en gang til for at det lille bildet skal skifte til tv4 når jeg går inn i epg'en. Først da virker epg'en over flere dager.

Dette var bare en tanke. Det kan selvfølgelig være noe galt med din dekoder.

btw. Jeg er helt enig i at det er idiotisk at det lille bildet må skifte til tv4 for å få epg'en til å virke ordentlig. Håper det blir fikset i en oppdatering snart.
    Jo da har har slått av dekoderen etter at den ble resatt.Får heller ikke lenger til å pause i direktesendinger eller opptak på manuell måte da jeg får beskjed om at hardisk er full .Men hvis jeg går inn i opptakslista viser det at kun 23% er brukt.Nei har mista troen på kvaliteten på denne dekoderen.Får jo nå min tredje på et halvår så man kan jo begynne å lure på om jeg er ekstra uheldig eller om dette er et mandagsprodukt.Jeg heller vel mot det siste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he. Da er nok jeg en av dem.
    Jeg har brukt et kort fra en annen dekoder i flere måneder i min HD-PVR uten problemer.
    Jeg har også ingen problem med det!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CardShare funker jo fint både på kabeltv og satelitt med kortet i en dreambox eller i en kortleser koblet til en server. Så hvis alle canaldigital sine kort er pairet nå så finnes det veier rundt det. Ellers hadde vel ikke cardshare vært så enkelt å få til?

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsja
    OKOK nå skal jeg fortelle dere en liten historie om hvordan dette fungerer.

Dekoderen har et dekodernummer - kortet har et kortnummer. Når du tar kortet ut av dekoderen som har det dekodernummeret som kortet hører sammen med vil ikke lengre de oppdateringene som kommer til kortet bli godkjent.

Om du tar og setter kortet i en annen dekoder så vil det bli stengt den 2. tirsdagen hver mnd. fordi at da er det månedskjøring på oppdateringer og alt som ikke stemmer blir stengt umiddelbart.

Så der har du det...

Kort og dekoder hører sammen. Om det funker hos noen så er det fordi at de er insanly heldig.. det skjer i få % av alle situasjoner.

Men skjønner ikke why denne kort diskusjonen er oppe engang. Kort og dekoder hører sammen og vil i så og si alle tilfellene krasje når du bytter om og herjer.

Denne diskusjonen er nytteløs. Greier ikke og diskutere gjennom en kort oppdatering
    Og dette vet du fordi...?? Er du tekniker hos CD?

Såvidt jeg vet er det eneste stedet kortnummeret og dekodernummeret henger sammen er på kontrakten hos CD og i CDs kunderegister.

Har selv en leieboer som har hatt sitt satelittkort i kabeltvdekoder i snart 3 år uten større problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kabel tv. Kortet bruker jeg på hytten på parabolen, har fungert et år. Stått i på hytten hele tiden, altså ikke vekslet mellom hjem og hytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kort

Vil det bli noe problem for meg og avbestille abbonomange mitt ang kanaler osv, hvis jeg sender dekoderen tilbake til apene som laget den?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det siste jeg har fått høre er at Oslo, Vestfold og Trondheim skal være oppdatert. Men det er blitt forsinkelser, så de fleste sentraler vil få denne i løpet av siste uke i Januar.
    Jepp, det var det de sa til meg også på fredag, så den som lever får se. De brukte imidlertid en hel arbeidsdag på å finne det ut så kontroll har de vel strengt tatt ikke:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Vi har fått canal digital som leverandør av digital tv på vårt kabeltv nett. I den forbindelse har de kommet med et "knalltilbud" hvor man ved kjøp av 2 pvr dekodere får pvr dekoder nr1 for 2990,- og nummer 2 for 1990,-.

Det jeg lurer på da er hvis jeg bestiller inn 5 dekodere,(1 til meg og 4 til naboer rundt meg) vil disse fungere selv om de ikke står i mitt hus? Eller vil de være bundet opp til meg på noen måte? Vi har jo muligheten til å spare 4000 kroner på å gjøre det på den måten så veldig flott hvis noen kan komme med et svar på dette!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abbonemanget vil jo være bundet opp til deg.

Du vil jo da få 5 dekodere og 5 kort som alle står i ditt navn.

Tror ikke Canal digital vil sette pris på den løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig fått boksen

Etter ca. 2 måneder dukket endelig boksen opp, og om sant skal sies så er jeg nå bortimot fornøyd*. Den jeg har fått nå støyer klart mindre enn den jeg sendte tilbake, og kabelnettet ser ut til å støtte HD, i motsettning til hva kundebehandleren hos CD mente det var. Den støyer fortsatt mer enn den burde, og jeg synes det derfor er merkelig at det ikke er mulig å deaktivere det at den alltid tar opp det man ser på. Dette er noe jeg regner med å aldrig bruke likevel, og det burde løse bortimot hele støyproblemet.

*Gitt at de får ut den store oppdateringen snart, og at den ikke skuffer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AtomicPunk
    Den støyer fortsatt mer enn den burde, og jeg synes det derfor er merkelig at det ikke er mulig å deaktivere det at den alltid tar opp det man ser på. Dette er noe jeg regner med å aldrig bruke likevel, og det burde løse bortimot hele støyproblemet.
    Pause funksjonen ville da blitt treg hvis HDD ikke var aktivert.
    Det tar kun noen få sekunder før den ville vært klar så det burde vært et valg for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poco_Niño
    Heisann!

Vi har fått canal digital som leverandør av digital tv på vårt kabeltv nett. I den forbindelse har de kommet med et "knalltilbud" hvor man ved kjøp av 2 pvr dekodere får pvr dekoder nr1 for 2990,- og nummer 2 for 1990,-.

Det jeg lurer på da er hvis jeg bestiller inn 5 dekodere,(1 til meg og 4 til naboer rundt meg) vil disse fungere selv om de ikke står i mitt hus? Eller vil de være bundet opp til meg på noen måte? Vi har jo muligheten til å spare 4000 kroner på å gjøre det på den måten så veldig flott hvis noen kan komme med et svar på dette!
    CD kan ikke vite hvor boksene står så dette vil fungere, i alle fall så lenge dere bruker kortene som følger med, som da vil stå i ditt navn.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital slenger ut HD-PVR bokser til 1990,- for tiden, så at dere må betale 2990,- betyr bare at dere ikke har greid å forhandle frem en god nok avtale.

Jeg tipper boksene koster 700 - 800 kroner i innkjøp for CD, mens Sagem Boksene trolig koster rundt 350 - 400, så det er nok ende en grunn til at de ikke vil dele dette markedet med andre.

Superman

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poco_Niño
    Med tanke på kvaliteten på dette franske vidunderet, så er det absolutt en fordel og ha en ny i backup hele tiden

Det tar nemlig sin tid og få en ny ikke som og bestille fra en nettbutikk, der man som regel har produktet i hus etter 3-4 dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten noen her som har klart å bruke en universalfjernkontroll på dekoderen? Jeg får til å slå dekoderen av og på, få opp kanallisten (ok-knappen), samt å trykke inn tall og slik velge kanal. men piltastene fungerer ikke på universalfjernkontrollen min.

Det skal være mulig å taste inn en tresifret kode som stiller inn universalfjernkontroller til å snakke sammen med dekoderen, noen som vet hva denne koden er?

Thorstein K

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ikke 1234 som er den standard koden da? om ikke må du sikkert kontkate leverandøren til fjernkontrollen elns.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann og takk for svar.

Jeg lurer på dersom jeg gjør det slik at jeg kjøper for 4 kompiser også. Hvis jeg da ønsker å kjøpe f.eks TV2 sport pakken, vil denne bli aktivert på alle dekoderne?

Vi har fått den digitale grunnpakken til 99,- i måneden så kanskje derfor de er strenge på dekoderprisene? Eller er dette en vanlig pris i fellesavtaler?

Side 34 av 114 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •