Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Takk. Det er jo godt å høre at det ikke er noe galt med min boks.
    Men jeg begynner å bli lei av alltid å bli nedprioritert av CD. Bare fordi man ikke bor i Oslo.
    Jeg har fortsatt ikke fått noen oppdatering og CD sier at den skulle vært i vårt nett den 21. Flere som fortsatt sitter med versjon 1.02?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital suger lut!

- For det første så er det bare flaks om du får inn HD-kanalene deres på dekoderen du får tilsendt. Bare glem at alle HD-kanalene virker hele tiden, som regel virker kun 2-3 av de samtidig - ellers er det 'problemer med signalmottak'.

- Dekoderen til Canal Digital er en stor VITS! For de fleste kanaler viser den kun hvilke programmer som kommer de nærmeste 3-4 timene, og man må gå inn på hver enkelt kanal for å se hva som kommer på TV for akkurat den kanalen. I tillegg går det treigt å skifte kanaler, pluss det er en masse irriterende bugs i softwaren, programvaren er totalt ulogisk bygd opp! Som om ikke det var nok er det ikke MULIG å ta opp serier! Kun tidsstyrte opptak, som man hadde på de gamle VHS-opptakerne i sin tid - Hallo, vi har EPG, vi har digital opptaker, men må inn og skrive inn dato og klokkeslett for opptakene våre? SKJERPINGS!

- Fjernkontrollen til dekoderen er den dårligste fjernkontrollen jeg har vært borti. Totalt ulogiske taster, det er ren bingo hva de forskjellige knappene betyr, og betydningen av knappene endrer seg avhengig av hvilket skjermbilde man befinner seg i.

- Dersom man for eksempel vil bruke Canal Digital sammen med Media Center, eller en annen dekoder - glem det! Canal Digital har i sin store visdom nemlig parret programkortet med dritt-dekoderen sin, slik at man ikke kan bytte ut tuneren dersom man vil det! Man har altså ikke noe annet valg enn å bruke den katastrofale dekoderen til Canal Digital.

- I tillegg driver Canal Digital og sensurerer flere filmer som går på natterstid - filmer som er fullt lovlig å vise og se i Norge, men som altså Canal Digital mener er for sterk kost for deres kunder. Hvorfor?

STYR UNNA CANAL DIGITAL! Drittprodukt! Møkk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skifter det lille bildet oppe i hjørnet over til tv4 når du er inne i epg'en ?
    Ja. Det er jo bare å trykke OK i EPG så får du kanalen du nettopp så på, men bugen er jo så dum at jeg må bare smile...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dk
    - For det første så er det bare flaks om du får inn HD-kanalene deres på dekoderen du får tilsendt. Bare glem at alle HD-kanalene virker hele tiden, som regel virker kun 2-3 av de samtidig - ellers er det 'problemer med signalmottak'.

- Dekoderen til Canal Digital er en stor VITS! For de fleste kanaler viser den kun hvilke programmer som kommer de nærmeste 3-4 timene, og man må gå inn på hver enkelt kanal for å se hva som kommer på TV for akkurat den kanalen. I tillegg går det treigt å skifte kanaler, pluss det er en masse irriterende bugs i softwaren, programvaren er totalt ulogisk bygd opp! Som om ikke det var nok er det ikke MULIG å ta opp serier! Kun tidsstyrte opptak, som man hadde på de gamle VHS-opptakerne i sin tid - Hallo, vi har EPG, vi har digital opptaker, men må inn og skrive inn dato og klokkeslett for opptakene våre? SKJERPINGS!

- Fjernkontrollen til dekoderen er den dårligste fjernkontrollen jeg har vært borti. Totalt ulogiske taster, det er ren bingo hva de forskjellige knappene betyr, og betydningen av knappene endrer seg avhengig av hvilket skjermbilde man befinner seg i.

- Dersom man for eksempel vil bruke Canal Digital sammen med Media Center, eller en annen dekoder - glem det! Canal Digital har i sin store visdom nemlig parret programkortet med dritt-dekoderen sin, slik at man ikke kan bytte ut tuneren dersom man vil det! Man har altså ikke noe annet valg enn å bruke den katastrofale dekoderen til Canal Digital.

- I tillegg driver Canal Digital og sensurerer flere filmer som går på natterstid - filmer som er fullt lovlig å vise og se i Norge, men som altså Canal Digital mener er for sterk kost for deres kunder. Hvorfor?
    Otherwise okay?
    Det er dessverre umulig når man bor i et sameie der det er forbudt og sette opp parabol. RiksTV er heller ikke noe alternativ, dyrt, ingen HD kanaler osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    Ja. Det er jo bare å trykke OK i EPG så får du kanalen du nettopp så på, men bugen er jo så dum at jeg må bare smile...
    Hvis du flytter i fra TV4 (i allefall hos meg) får jeg ikke lastet ned EPG informasjon. IRRITERENDE!!!!

og ja... i Bodø er det gammelsoftware enda ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tinge
    Jeg har fortsatt ikke fått noen oppdatering og CD sier at den skulle vært i vårt nett den 21. Flere som fortsatt sitter med versjon 1.02?
    Var 1.02 hos meg (Bergen) i går, men det ser jo ikke ut til at den siste har fikset så mye? Er det den "lille oppdateringen" eller den "store oppdateringen", som CD så fint beskriver de, som blir pushet ut i disse dager?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skifter det lille bildet oppe i hjørnet over til tv4 når du er inne i epg'en ?
    Nei skifter ikke over til tv4,men det virker som det kun er epg på tv4 som virker så der.Ringte kundeservice for å klage på at epg ikke virket.Der fikk jeg beskjed om at de skulle sende meg en ny dekoder fordi det nok var noe galt med min.Er jo snart på fornavn med de på kundeservice,det sier vel det meste

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Som om ikke det var nok er det ikke MULIG å ta opp serier! Kun tidsstyrte opptak, som man hadde på de gamle VHS-opptakerne i sin tid - Hallo, vi har EPG, vi har digital opptaker, men må inn og skrive inn dato og klokkeslett for opptakene våre? SKJERPINGS!

Hvis du mot formodning får epgn til å oppdatere seg, (noe den bør gjøre hvis du IKKE trykker ok for å endre det lille bildet) så er det jo bare å finne programmet du vil ta opp og trykke REC (rød og sølv-knapp) trenger ikke å skrive inn noe som helst. Dersom du prøver å ta opp en reprise av samme episode som du allerede har tatt opp så gjør den ikke det. Det kan vel forsåvidt sies å være smart..., eller...

Det skal ikke være korrekt at kortet er PARRET såvidt jeg vet er dette et rykte. Men du må restarte tuneren for å få det til å virke (halvparring ved oppstart), dette såvidt jeg har klart å finne ut. Dersom du har et kort med "Full Pakke" og et med grunnpakke må du jo kunne ta med deg kortet å se fotballkampen på dekoder 2 hvis kona skal se Opraaah....

Har nå versjon 1.1.1 Mener å ha lest at dekoderen må stå i stby for å få oppdatering, er jo bare å slå den av om natta og vente på Julenissen...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man for eksempel vil bruke Canal Digital sammen med Media Center, eller en annen dekoder - glem det! Canal Digital har i sin store visdom nemlig parret programkortet med dritt-dekoderen sin, slik at man ikke kan bytte ut tuneren dersom man vil det! Man har altså ikke noe annet valg enn å bruke den katastrofale dekoderen til Canal Digital
    Stemmer vel ikke helt det, ifølge meldinger her, så går det fint og bruke kortet i en dreamboks, altså ingen "pairing" ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var da voldsomt til kritikk av PVR recorderen.
    Ja det finnes mangler på denne, men det er jo bedringer på vei som skal (Vel sent) som løser mange av de problemene som folk er irritert av her inne på dette forumet.

Når det gjelder fjernkontrollen synes jeg den ikke er så ille.
    Selv min far på 70 og samt min svigerfar på 73 har ikke noe problem med å bruke hverken denne fjernkontroll eller operere boksen.

Når det gjelder parring av kort og dekoder stemmer ikke dette.
    Jeg har nå selv en Sony 52W4500 med CAM fra Technicrypt CXV (Kjøpt hos Serviceavdelingen på Alnabru).
    Med denne kan jeg både bruke kortet mitt, eller som nå der jeg nå låner et kort fra min far som har Canal Digital pvr recoder på satelitt.
    Selv her fungerer hans kort på kabelnettet.
    Dette gjør at jeg kan bruke hans kort med familiepakken på satelitt i mitt kabelnett.
    Med dette gjør at jeg kan bruke pvr recorderen samtidig som jeg kan se de digitale signalene på Sony tv'en.

Jeg fikk min pvr recorder rundt okt mnd.

Jeg kan også fint benytte meg av min svigersfars kort (han er på kabel).
    Han fikk sin pvr recorder i des. mnd.

Ut fra alt det som leses her inne på forumet skulle en tro at dette produktet ikke fungerer i det hele tatt.
    Jeg tror at mange er fornøyd, men det kan alltids lages et bedre produkt.
    De mange som er fornøyd er vel ikke her inne og sier sin mening.

Og nei.
    Jeg har ingen kobling til Canal digital men er en bruker som mener at produktet gjør jobben sin.

Selv er jeg enig med at epg er tungvint, men jeg ser frem til denne blir oppdatert. Imens bruker jeg epg til Sony 52W4500 som er fungerer ok.
    Har selv problemer noen ganger med at jeg ikke får frem hele oversikten fremover i tid. Dette tyder på at epg i pvr recorden ikke er problemet, men heller nettet til Canal Digital som har et problem.

Ellers har jeg ikke hatt noen problemer med HD sendingene til Canal Digital.
    Eneste gang var når jeg byttet ut antennekabelen som jeg fikk av Canal Digital til en litt lengere som jeg kjøpte hos Clas Ohlsen. Denne fungerte dårlig, så jeg gikk tilbake til den som fulgte med dekoderen.

Mitt neste prosjekt blir å anskaffe meg "Wireless Cardsplitter" siden jeg må levere tilbake kortet til min far.
    Med dette håper jeg at jeg kan bruke et kort i "Wireless Cardsplitter" som forsyner pvr recorderen samt tven med kort.
    Har nå funnet 2 forskjellige cardsplittere, men er usikker på hvem jeg skal velge.

Stein M.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare si meg enig i det aller meste som "dk" skriver (men tror ikke kort og box er pairet (enda)), og riste litt mer på hodet over de som har uttalt at boksen fra canaldigital skal være suveren. Oblivious er et ord som trenger seg frem i hodet mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Jeg vil bare si meg enig i det aller meste som "dk" skriver (men tror ikke kort og box er pairet (enda)), og riste litt mer på hodet over de som har uttalt at boksen fra canaldigital skal være suveren. Oblivious er et ord som trenger seg frem i hodet mitt.
    Jeg sier ikke at den er suveren, men at den gjør jobben sin.
    Det vil alltid finnes bedre produkter ute, og det hadde vært fint om Canal Digital kunne latt oss som forbrukere velge sin egen boks på det frie markede.
    Problemet nå er at Canal Digital ikke lar deg som kunde kun få et kort, men bundler dette med en dekoder som mange her inne på forumet ikke liker.

Mitt forslag er derfor at en skaffer seg den billigste boksen fra Canal Digital med kort og deretter kjøper en boks på det frie markedet eller lager sin egen HTPC. Boksen fra Canal Digital settes på loftet siden kort og boks idag ikke er parret sammen.

Jeg har selv oppleved at boksen låser seg, samt at jeg kan høre litt viftestøy (men hvem opplever ikke dette med alle tekniske dupedingser idag).

Jeg har en jobb som består å sette sammen mange forskjellige teknisk produkter til en løsing. Opplever her både hardware feil (Sjelden) og software feil (Mye). Jeg vet at det er mange produkter som sliter med teknik spesielt på software siden idag.
    I forhold til støy må jeg si at Playstation 3 er en boks som bråker mye mer.
    Jeg sitter 3m fra pvr recorderen, og kan kun høre denne når det er helt stille i rommet. Vanligvis har jeg lyd på det jeg ser på tven, slik at dette ikke er noe problem.

Stein M

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du kjøper en billig boks med kort. Og setter boksen på loftet og kortet i en annen dekoder. Hvordan vil kortet da mota oppdateringer uten at du må løpe opp på loftet og oppdatere kortet anenhver dag.

Think about that one...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsja
    om du kjøper en billig boks med kort. Og setter boksen på loftet og kortet i en annen dekoder. Hvordan vil kortet da mota oppdateringer uten at du må løpe opp på loftet og oppdatere kortet anenhver dag.

Think about that one...
    Er du sikker på at kortet ikke blir oppdatert med en annen boks.
    Her ennå ikke opplevd noen problemer, og jeg har brukt kortet en stund nå.

Stein M

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Think about that one...

Nå er det vil ikke akkurat fare for at CD skal komme med oppdateringer annenhver dag. Er du heldig kommer det oppdateringer annet hvert år...

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Think about that one...
    Jeg tror du må tenke på den selv....

Hva skal du oppdatere boksen eller kortet?

Kortet inneholder ditt abb og oppdateres fra hovedsentralen/satelitt uansett hvilken boks det står i.
    Boksen oppdateres på samme måte, og en HD boks tar ikke imot og kjører oppgraderinger for en SD-boks osv osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaring med bruk av kortsplitter på Canal Digital

Jeg har tenkt på å bruke kortsplitter slik at jeg kan ha et abn. kort fra Canal Digital som jeg fordeler til tv'ene i huset samt pvr recorderen.

Er det noen som har erfaring med kortsplitteren til Future Innovation Future Innovation Europe Skandinavien eller SmartWi Kortdeler SmartWi Kortdelare Sladdlös Kortsplitter (Cardsplitter) - SatVision Scandinavia og i tilfelle hvem av disse er det som er den beste / er minst trøbbel med.

Jeg har Sony W4500 tv'er samt Canal Digital sin pvr recorder.

Stein M

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronste
    Jeg har tenkt på å bruke kortsplitter slik at jeg kan ha et abn. kort fra Canal Digital som jeg fordeler til tv'ene i huset samt pvr recorderen.

Er det noen som har erfaring med kortsplitteren til Future Innovation Future Innovation Europe Skandinavien eller SmartWi Kortdeler SmartWi Kortdelare Sladdlös Kortsplitter (Cardsplitter) - SatVision Scandinavia og i tilfelle hvem av disse er det som er den beste / er minst trøbbel med.

Jeg har Sony W4500 tv'er samt Canal Digital sin pvr recorder.

Stein M
    D der så meget intressant ut!
    Dette lurer jeg også på

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whacko
    Jeg tror du må tenke på den selv....

Hva skal du oppdatere boksen eller kortet?

Kortet inneholder ditt abb og oppdateres fra hovedsentralen/satelitt uansett hvilken boks det står i.
    Boksen oppdateres på samme måte, og en HD boks tar ikke imot og kjører oppgraderinger for en SD-boks osv osv...

OKOK nå skal jeg fortelle dere en liten historie om hvordan dette fungerer.

Dekoderen har et dekodernummer - kortet har et kortnummer. Når du tar kortet ut av dekoderen som har det dekodernummeret som kortet hører sammen med vil ikke lengre de oppdateringene som kommer til kortet bli godkjent.

Om du tar og setter kortet i en annen dekoder så vil det bli stengt den 2. tirsdagen hver mnd. fordi at da er det månedskjøring på oppdateringer og alt som ikke stemmer blir stengt umiddelbart.

Så der har du det...

Kort og dekoder hører sammen. Om det funker hos noen så er det fordi at de er insanly heldig.. det skjer i få % av alle situasjoner.

Men skjønner ikke why denne kort diskusjonen er oppe engang. Kort og dekoder hører sammen og vil i så og si alle tilfellene krasje når du bytter om og herjer.

Denne diskusjonen er nytteløs. Greier ikke og diskutere gjennom en kort oppdatering

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OKOK nå skal jeg fortelle dere en liten historie om hvordan dette fungerer.

Dekoderen har et dekodernummer - kortet har et kortnummer. Når du tar kortet ut av dekoderen som har det dekodernummeret som kortet hører sammen med vil ikke lengre de oppdateringene som kommer til kortet bli godkjent.

Om du tar og setter kortet i en annen dekoder så vil det bli stengt den 2. tirsdagen hver mnd. fordi at da er det månedskjøring på oppdateringer og alt som ikke stemmer blir stengt umiddelbart.

Så der har du det...

Kort og dekoder hører sammen. Om det funker hos noen så er det fordi at de er insanly heldig.. det skjer i få % av alle situasjoner.

Men skjønner ikke why denne kort diskusjonen er oppe engang. Kort og dekoder hører sammen og vil i så og si alle tilfellene krasje når du bytter om og herjer.

Denne diskusjonen er nytteløs. Greier ikke og diskutere gjennom en kort oppdatering
    Da får vi vente å se hva som skjer den andre tirsdagen neste mnd (Skulle vel bli den 10 feb) og se om kortet mitt blir stengt.
    Jeg skal komme tilbake med en oppdatering.

Stein M

Side 33 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •