Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 114 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fikk Dolby Digital 5.1 på de kanaler som leverer dette (HD-kanalene)....

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Jeg fikk Dolby Digital 5.1 på de kanaler som leverer dette (HD-kanalene)....
    Ikke jeg. Forsatt helt stlle, rettere sagt, hvis jeg er i kanalen og går inn i menyen og bytter lyd til dig, har jeg lyd når jeg vender tilbake til TV. Med en gang jeg bytter kanal blir dig lyden borte igjen. Men jeg har lyd på de kanalene som sender analog lyd.

Arne M

ps. Jeg har 5.1 lyd på digkabelen til forsterkeren, bare ikke på HDMI til TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whacko
    Ble kanskje litt for teknisk for deg...., det som sendes på kabelnettet er omforming av det som ligger på satelitt, forventer ikke at alle skal skjønne dette, men slik er det med mindre det streames via IP til hovedsentralen.

Not your bad...
    ...noe epg'en nå faktisk blir. Før ble all epg-data lagt inn på EN server (i Nittedal tror jeg), sendt opp til satelitt, tatt ned i hovedstasjonene og kjørt ut på nettet. Men etter at serveren begynte å knele opptil flere ganger om dagen ble løsningen byttet ut med dagens: en server i hver hovedstasjon som får oppdateringene sine via nettet 8)

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilderbeast
    ...noe epg'en nå faktisk blir. Før ble all epg-data lagt inn på EN server (i Nittedal tror jeg), sendt opp til satelitt, tatt ned i hovedstasjonene og kjørt ut på nettet. Men etter at serveren begynte å knele opptil flere ganger om dagen ble løsningen byttet ut med dagens: en server i hver hovedstasjon som får oppdateringene sine via nettet 8)
    Dette gjelder i CD sine egne nett/større nett >2000 abb, det vil si i de fleste byer. Men ikke i alle nett. Det finnes nett som har CD som operatør men ikke er eid av CD, såkalte SMATV-nett.
    Har 5 nett selv så jeg tror jeg vet det....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at Dolby Digital kun støttes i HDMI versjon 1.3. Sjekk utstyret

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Har den siste uken vært umulig å få epg til å funke på min pvr.Den er på de fleste kanaler helt blank,med andre ord ubrukelig.Har prøvd å resette dekoderen uten at det hjalp,noen som vet hva problemet er?P.S kommer ikke til å være nådig med kundeservice hvis jeg må ringe dit igjen for gud vet hvilken gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sims
    Har den siste uken vært umulig å få epg til å funke på min pvr.Den er på de fleste kanaler helt blank,med andre ord ubrukelig.Har prøvd å resette dekoderen uten at det hjalp,noen som vet hva problemet er?P.S kommer ikke til å være nådig med kundeservice hvis jeg må ringe dit igjen for gud vet hvilken gang.
    Prøv å resete boksen ved å holde st.by knappen i front inne i 3 sec, rød/grønn lyser.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke PVR fra Canal Digital

Ha ha ha.

Jeg som vurderte å kjøpe PVR fra CD. Glad jeg kikket innom forumet her. Blir nok heller en Dreambox. Kanskje jeg skal ringe CD og si det

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zalozalo
    Ha ha ha.

Jeg som vurderte å kjøpe PVR fra CD. Glad jeg kikket innom forumet her. Blir nok heller en Dreambox. Kanskje jeg skal ringe CD og si det
    Gjør det... haha hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    standby 15 min zebra 15 min... funker fett her. zebra retter mange feil i kanal listen.. ergo også epg om man er heldig og nettet du bor i er et 860mhz nett

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg som ikke har fått den oppdateringen som skulle komme innen 21. januar ? (den som de fikk i Oslo forrige uke)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Er det bare meg som ikke har fått den oppdateringen som skulle komme innen 21. januar ? (den som de fikk i Oslo forrige uke)
    Jeg har heller ikke fått den. Ringte CD i går ettermiddag og fikk beskjed om at den skulle komme i løpet av kvelden:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tinge
    Jeg har heller ikke fått den. Ringte CD i går ettermiddag og fikk beskjed om at den skulle komme i løpet av kvelden:evil:
    Takk. Det er jo godt å høre at det ikke er noe galt med min boks.
    Men jeg begynner å bli lei av alltid å bli nedprioritert av CD. Bare fordi man ikke bor i Oslo.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk følgende svar på mail i dag:
    Kjære Kunde.

Takk for din henvendelse.

Ny oppdatering skal ligge klart i ditt nett fra 22,01,2009.

Gjør din Dekoder strømløs og ta ett nytt kanalsøk så vil du automatisk få denne.
    Det hjalp ikke en dritt. Makan ! :x

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Men jeg begynner å bli lei av alltid å bli nedprioritert av CD.
    Jeg har en følelse av at med en gang man har blitt abonnent og kjøpt sin dekoder, så er man nedprioritert på permanent basis. Her der jeg bor har vi nå ventet i et år på at nettet skal bli oppgradert til alle HD kanalene som de skryter så mye av. Er møkklei av alle meldinger om det økende antallet HD kanaler som nå inngår i grunnpakken. Nøyaktig informasjon er jo også umulig å få, først sa de at nettet skulle være oppgradert til EM i fotball, så skulle det være klart til OL. Nå får jeg som svar, ”vi håper og få deres nett oppgradert til HD i løpet av 2009” Godag mann økseskaft, sier jeg.

Nå er det 14 dager siden min HD-PVR tok kvelden, erstatningen som jeg skulle få innen 7 dager har jeg selvfølgelig ennå ikke sett til, så i morgen får jeg vel ringe til ”kundeservice” og mase igjen.

Ha en god kveld, med eller uten oppdatering

Selv får jeg vel nyte håndballkampen i miserabel analog bildekvalitet :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nå er det 14 dager siden min HD-PVR tok kvelden, erstatningen som jeg skulle få innen 7 dager har jeg selvfølgelig ennå ikke sett til, så i morgen får jeg vel ringe til ”kundeservice” og mase igjen.
    Jeg bestilte HD PVR i slutten av november. Litt før jul ringte jeg for å høre om den var på vei. Det var den ikke, men ordren min hadde de, så jeg måtte bare vente litt til. Det er jo ikke så værst, tatt i betraktning at jeg kjenner en som har ringt inn besilling 3 ganger uten at de greide å registrere den i sitt system. En uke ut i januar ringte jeg igjen for å etterlyse boksen. Ordren min hadde de fortsatt, men desverre hadde den gått i lås. Litt senere i samtalen ble det sagt at ordren ikke hadde gått i lås, men i loop. Om ordren hadde gått i loop så skulle jeg vel ha fått postkassen full av hentelapper for lenge siden? Dette er så "far out" funnet på at jeg regner med hele "kundeservice" gikk ned i knestående av latterkrampe når jeg la på.

Det er mulig at jeg har havnet på en svarteliste, for jeg har før levert tilbake en HD PVR på grunn av støy. Denne hadde jeg med en gang de ble lansert, og på den tiden ble det også lovt at nettet i sameiet jeg bor i skulle oppgraderes til HD i løpet av 2008. Ved siste etterlysning av boksen spurte jeg om nettet er oppgradert, og det trodde kundebehandleren at det ikke er. En annen kundebehandler mente at dersom jeg har internett fra CD, så er også nettet oppdatert for HD. Stemmer det? Jeg har internett fra CD, men fortsatt ingen HD PVR, så får ikke sjekket det.

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Situasjonen med levering av HD-PVR for tiden skal være at du skal ha den senest 7 dager etter at din ordre er ferdig registrert, avhengig av hvor i landet du bor. 7 dager er worst case. Snakket med CD i forrige uke og de hadde masse dekodere på lager.

Dersom du er kunde i et SMATV-nett er det tvilsomt at du får se HD før mars, da er det satt en deadline for avgjørelse vedrørende digital plattform.
    Problemet med å legge ut HD er et softwarekompatibiltetsproblem med HD-dekoderene (ikke PVR). Dersom din netteier ønsker kan han sikkert få ut HD før den tid, men da må du ha HD-PVR for å få det inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg har en følelse av at med en gang man har blitt abonnent og kjøpt sin dekoder, så er man nedprioritert på permanent basis. Her der jeg bor har vi nå ventet i et år på at nettet skal bli oppgradert til alle HD kanalene som de skryter så mye av. Er møkklei av alle meldinger om det økende antallet HD kanaler som nå inngår i grunnpakken. Nøyaktig informasjon er jo også umulig å få, først sa de at nettet skulle være oppgradert til EM i fotball, så skulle det være klart til OL. Nå får jeg som svar, ”vi håper og få deres nett oppgradert til HD i løpet av 2009” Godag mann økseskaft, sier jeg.

Ha en god kveld, med eller uten oppdatering

Selv får jeg vel nyte håndballkampen i miserabel analog bildekvalitet :cry:
    Uff da. Jeg trodde virkelig at de hadde fått oppgradert alle nettene sine nå, med all den reklamen for HD-TV. Dette er virkelig sløvt. Men prisen er vel den samme, kjenner jeg dem rett ?
    Men jeg håper virkelig du får den nye HD-PVR'en din snart. Jeg hadde nok ikke overlevd lenge med analog-tv.

Ang. det med å kontakte "kundeservice" (noe det nok ikke lenger kan kalles, desverre) så har jeg hatt en nokså hårreisende kommunikasjon med dem på mail i kveld. De har vært overraskende raske til å svare i kveld, men de unngår glatt å svare på spørsmålet mitt om de kan bekrefte at oppdateringen virkelig er lagt ut, og i så fall om det er testet at den virker. Hver gang jeg purrer på dem får jeg svar fra en ny "kundebehandler" (aldri den samme) som vil ha meg til å resette, ta strømmen osv. (alle de vanlige "mirakelkurene") selv om jeg har gjort dem oppmerksom på at alt dette er forsøkt flere ganger og at jeg mener at feilen ligger på deres side. Jeg ber dem også pent om å svare på spørsmålet mitt. Etter den siste purringen på om oppdateringen ER lagt ut, får jeg dette svaret:

"Hvist ingen av disse fremgangsmåtene har fungert vil jeg nok be deg om å avvente til fredag ettermiddag."

Forstå det den som kan. :???:
    He,he. Nå sitter jeg bare og ler og rister på hodet. :grin: Men jeg gir meg ikke før en eller annen "kundebehandler" (hmm... hvordan er det mulig å gi så udugelige folk slike "fine" titler :???: ) kommer med et fornuftig svar.
    Vel, nok klaging for i kveld. Jeg får prøve å ta opp tråden igjen i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sims
    Skifter det lille bildet oppe i hjørnet over til tv4 når du er inne i epg'en ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har lest en del, jeg har hatt hdpvr sia august
    fant ut i går om epg'n og trykk ok på kanallista 2 ganger da kommer det programme opp, gjør det på min hvertfall. Håpe dere forstår er engleskmann hehe.p.s noen som har fått oppdatering i trønderlag? mvh.

Side 32 av 114 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •