Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 114 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 2261
    Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette virker som latterlig opplegg! Er vel bare å sette igang med en storm av klager igjen da. Send mail alle mann!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok visst feil. Det kom faktisk en oppdatering. Innholdet i oppdateringen er minimalt for å si det mildt, men de gjorde faktisk noe. Imponerende. Det de har oppdatert ser jo ut som et par timers arbeid max. Pittesmå fixer som ikke gjør noe som helst med de store problemene.

De har tatt vekk et bilde i oppstarten? 3 minutters arbeid, og who cares?
    De har fjernet radiokanaloversikt-funksjonen, istedenfor å fixe buggen som gjorde at boksen rebootet? Veldig bra. Kan ikke ha tatt 3 minutter engang.
    De har oversatt en uinteressant menytekst til norsk? spennende. Nok en 3 minutters jobb.

2 bugger har de klart å fixe? dd-lyd via hdmi og signal på begge scart-kontaktene? Ting som burde vært i orden før de begynte å selge boksene. Og så påstår de bedre stabilitet, når boksen står på over tid. Tar den med en klype salt. Og det er uansett ikke så spennende. De problemene de ikke har gjort noe med burde hatt høyere prioritet. Når kommer neste oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Jeg tok visst feil. Det kom faktisk en oppdatering. Innholdet i oppdateringen er minimalt for å si det mildt, men de gjorde faktisk noe. Imponerende. Det de har oppdatert ser jo ut som et par timers arbeid max. Pittesmå fixer som ikke gjør noe som helst med de store problemene.

De har tatt vekk et bilde i oppstarten? 3 minutters arbeid, og who cares?
    De har fjernet radiokanaloversikt-funksjonen, istedenfor å fixe buggen som gjorde at boksen rebootet? Veldig bra. Kan ikke ha tatt 3 minutter engang.
    De har oversatt en uinteressant menytekst til norsk? spennende. Nok en 3 minutters jobb.

2 bugger har de klart å fixe? dd-lyd via hdmi og signal på begge scart-kontaktene? Ting som burde vært i orden før de begynte å selge boksene. Og så påstår de bedre stabilitet, når boksen står på over tid. Tar den med en klype salt. Og det er uansett ikke så spennende. De problemene de ikke har gjort noe med burde hatt høyere prioritet. Når kommer neste oppdatering?
    Snakket med CD om når den virkelige oppgraderingen kom, den som er omtalt på teknofil.no og fikk til svar at den er rett rundt hjørnet. Oppgraderingen skal skje i to omganger, først denne lille og så den store.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nesten begynne å tro at ledelsen ved CD har gått på Telenors Arrogant-akademi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har vel vært rett rundt hjørnet i et år snart? Må være et stort hjørne.

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jippi..., eller NOT!

Så var oppdateringen i hus, men akk nei, det noen tydeligvis ikke skjønner er EPG problemet. Ser her at enkelte har funnet trikset med TV4, det har ikke jeg prøvd da det hos meg er Discovery Science som gjør samme saken. Det kan være avhengig av hvilket nett man er i.
    Så til sakens kjerne, grunnen til dette er at EPGen sendes ut på den transponderen som sender Disc SC/World på Thor 3 (kanskje også TV4 på Thor 5) derfor kommer det (raskere) når man har denne kanalen i det lille vinduet.
    Dette burde programmererne skjønne og enten bruke tuner nr2 til å gå på denne transponderen og plukke infoen når EPG velges. Det aller beste ville vel være at tuner 2 bruker ethvert ledig øyeblikk til å laste ned EPG-data og legge disse i minne slik at når man da velger EPG så er det bare å lese minnet.

Dette er vel kanskje for mye forlangt av en boks til "bare" 3000,- eller??

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men....

Hva med de virkelige manglene...., det vi savner fra tidligere bokser...

En av de funksjonene jeg savner mest er "schedule" av programmer jeg vil se på, ikke nødvendigvis ta opp, men se live. Dette var på den gode gamle philips-boksen, til nå fortsatt en av de beste boksene som har vært laget.

Man går inn i EPGen (får oppdatert den) og velger at kl 21.35 vil jeg se på CSI på TVN. Hvis jeg da sitter å ser på noe annet og har glemt at jeg skal se det kommer det opp melding på skjermen om påminnelse og jeg kan velge ok for å hoppe til det programmet.
    Man skulle tro at denne boksen har såpass prosessorkraft at dette er peanuts å få til.

For dere som har støyende bokser, har dere de frittstående eller inni et skap?
    Min står øverst med MediaPlayer, DVD og forsterker under, således har den det fint og luftig. Har kun hørt antydning til viftestøy en gang og da tror jeg den hadde det litt varmt, ellers ingen plagsom støy.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke høre noe lyd på HDMI (inn i TV)når jeg setter lyden på Hjemmekino. Var det ikke dette som var fikset nå ? Er det noe mer jeg må gjøre. Kjørte oppdateringen og så skrudde jeg av/på igjen.

Arne M

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whacko
    Så var oppdateringen i hus, men akk nei, det noen tydeligvis ikke skjønner er EPG problemet. Ser her at enkelte har funnet trikset med TV4, det har ikke jeg prøvd da det hos meg er Discovery Science som gjør samme saken. Det kan være avhengig av hvilket nett man er i.
    Så til sakens kjerne, grunnen til dette er at EPGen sendes ut på den transponderen som sender Disc SC/World på Thor 3 (kanskje også TV4 på Thor 5) derfor kommer det (raskere) når man har denne kanalen i det lille vinduet.
    Dette burde programmererne skjønne og enten bruke tuner nr2 til å gå på denne transponderen og plukke infoen når EPG velges. Det aller beste ville vel være at tuner 2 bruker ethvert ledig øyeblikk til å laste ned EPG-data og legge disse i minne slik at når man da velger EPG så er det bare å lese minnet.

Dette er vel kanskje for mye forlangt av en boks til "bare" 3000,- eller??
    Sorry, dette er tråden for kabel HD-PVR, men er sikker på at dere SAT folk sliter med det samme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdateringen kommer av seg selv når den blir lagt ut i "mitt område"? Min boks har ihvertfall samme firmware-versjon nå som hele tiden. Hva heter den nye versjonen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Versjon 1.1.1

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Sorry, dette er tråden for kabel HD-PVR, men er sikker på at dere SAT folk sliter med det samme
    Ble kanskje litt for teknisk for deg...., det som sendes på kabelnettet er omforming av det som ligger på satelitt, forventer ikke at alle skal skjønne dette, men slik er det med mindre det streames via IP til hovedsentralen.

Not your bad...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt Skuffende

Mottok min HD-PVR dekoder i går, kl 14:00.
    Etter en tur med hunden så lengtet jeg etter og koble den opp, og gikk gjennom bruksanvisningen, Koblet alt som det skule og satt inn HDMI kabelen og slo den på.

Et kraftig f-16 motor sus traff meg men gikk vekk så det var greit.
    Støyen var litt høy men var noe jeg valgte og overse i første omgang.

Alle kanalene kom fort inn og alt gikk greit.
    Satt på opptak på Canal+HD "Shrek den Tredje" kl 17:00 til 18:35
    Men sovnet i sofaen ca 16:30. Da jeg våknet at det plutselig ble så stille i rommet så jeg en svart skjerm og en blinkene dekoder på problemet som er nevnt før pb03 og trykker ok tasten osv da byttet den om på error beskjedene 07-01-09 som også er nevnt tidligere, jeg ble forbanna og ringte de.

Fikk svar om at det hørtes ut som en strømadapter feil. og godtok det, etter jeg spratt inn på dette forumet 1 min senere fant jeg ut at flere hadde fått samme svar og i error listen til Ayabara så så jeg at det kan ikke være problemet så jeg ringte og forlanget en ny og en måneds gratis abbonomang. Det gikk greit.

Men det rare var at når jeg kom hjem samme kvelden etter jobbmiddag, så satt jeg den på, og da fungerte den..... i 10min, fikk da en feilmelding "Sett inn smartkortet" hvor mange skal inn? tenkte jeg. så jeg gikk bort og tok det ut og inn ut og inn. men så poppet den tilbake til pb03. Så gikk jeg og la meg.

Tenkte jeg skulle prøe igjen til morran, da slo den seg på igjen, og nå har jeg tenkt og prøve igjen. Så sier ifra om noe uventet skjer. for dere som er interreserte.

Jeg kan ikke si noe om deres andre feil her, er ikke så veldig teknisk når det gjelder 756i problemet osv, vet bare at jeg har en samsung plasma 50" tv som støtter 1080i

Tv signalene syntes jeg var helt bra nok for meg. Noe bedre kanal byttetid enn den gamle jeg har, men det også er ikke noe problem for meg, egpen så ut som noe som er laget i ms paint av en ape.. som tidligere er kommentert.

Men da går jeg og prøver igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffet

Gikk som forventet det der, virker som det er smartkortleseren min som også har gått rett til h**** hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er visstnok oppdatert idag......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm...I tvil

Bestilte Hd PVR på fredag, men begynner å tvile på om det var en god ide`.

Har vært fornøyd med SD PVRen, selv om menyer, og sånt ser litt Korea ut.
    Kanaloversikten var ok. Hvis HD pvren har samme meny som HD dekoderen som jeg fikk på døra(komplett avtale) er den noe drit. SD bilde der og er dårlig, men HD var ok.

Får se når den kommer i posten om den er vært å ha. Hvis ikke er det bare å bruke returett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zuper
    Den er visstnok oppdatert idag......
    Hva er det som er oppdatert i dag da?? Noe spennende??

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tinge
    Snakket med CD om når den virkelige oppgraderingen kom, den som er omtalt på teknofil.no og fikk til svar at den er rett rundt hjørnet. Oppgraderingen skal skje i to omganger, først denne lille og så den store.
    Som du sikker så på TeknoFil så har ikke Sagem HDPVR for kabelnett samme bildefeil som de andre Sagem HD dekoderene. Slik jeg tolket artikkelen på Teknofil så vart det software fix for kabel boksen uten harddisk og de to satellitt HD mottagerene Sagem skulle komme med. Nå vil det sikkert komme software uansett men HDPVR for kabel har hvertfall ikke den irriterende bildeprosesseringsfeilen som gjør at oppskalering osv. gir veldig dårlig resultat. De mottagerene jeg har sett for digitalt bakkenett har eksakt samme feil (f.eks. fra Grundig).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bindingstid

Hva gjør de med bindingstid på canal + som jeg laget med CD når jeg sender boksen i retur? Må jeg fortsette i 12 måneder selv om jeg ikke har HD PVR Dekoderen?

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er sikker. Den oppdatering som kom til HD-PVR er bortimot verdiløs. Ikke dig. lyd i HDMI kabel, samme EPG og i går skrudde den seg av av seg selv. Null bedre stabilitet. Crap.

Arne M.

Side 31 av 114 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •