Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 114 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hansmag
    CD er fortsatt like arrogante: Canal Digital lover bedring - teknofil.no:evil:
    Jepp, men flott at Teknofil følger opp saken. Vi får håpe at oppslag som dette sammen med klager til kundeservice gjør at de setter inn større ressurser for å utbedre problemene med dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FAL9000
    Jeg kontaktet kundeservice med spørsmål om de ville tilby andre HD-PVR-modeller og om softwareoppgraderinger og fikk følgende svar:

Vi har ingen fastsatt dato på når en ny dekoder kommer på markedet.

Den nye hd-pvr dekoderen har allerede oppgradert softwaren sin og fungerer som den skal.

?????

Og:

Det er en meget god dekoder, men som alt annet som er masseprodusert vil man finne tilfeller med feil.

Jaja... like klok.
    Det er moro med monopol, gitt!

Snakket akkurat med CD og kundebehandleren kunne fortelle at softwareoppgraderingen kommer 21. januar. Den som lever får se :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tinge
    Snakket akkurat med CD og kundebehandleren kunne fortelle at softwareoppgraderingen kommer 21. januar. Den som lever får se :-D
    Hei.
    Gode nyheter. Jeg fikk omtrent samme svar i en mail fra CD i dag.
    I mitt område skal software legges ut 21.01.09.
    I Oslo og Akserhus allerede 15.01.09.

Jeg har litt tro på dette. Jeg skal i hvertfall gi dem denne sjansen før jeg maser mer på dem. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også dette:

"Følgende bugs er fikset:
    -Reboot ved valg av <Radiokanaloversikt> hvis man er i en favorittkanalliste*
    -Dolby Digital 5.1 lyd gjennom HDMI er fikset.
    -Det blå Canal Digital oppstartsbilde er fjernet, oppstartstiden er den samme.
    -Ny norsk tekst ved "SMATV" søk, tidligere var denne på engelsk.
    -Nå blir ikke signalet borte fra Scart 1 selv om S-VHS er aktivert på Scart 2.
    -Generell bedre stabilitet, de har gjort noe med minnehåndtering som skal gjøre den bedre når den har stått på over tid."

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk at Teknofil har tatt tak i dette!

Nå er det jo denne bildekvaliteten på SD-sendinger som jeg har klaget mye over, derfor var det gledelig å lese dette i dagens artikkel på Teknofil:

"Ifølge Canal Digital selv vil de viktigste oppdateringene denne gangen være bedre programguide, mulighet for serieopptak, bedre opptakshåndtering, bedre billedkvalitet, en minne-oppdatering som hindrer at systemet henger seg og generelt bedre stabilitet."

Halleluja! Krysser alt jeg har for at denne oppdateringen løser alle mine SD-bildekvalitetproblemer!

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Manglende lyd over SPDIF

Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Eller kjøp denne Art nr:103820
    NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk
    Den fungerer for meg.
    Har akkurat montert opp en CD HD PVR mot et Samsung Hjemmekino-anlegg HT-Z310R. Kjøpte også denne konverteren, for å få digital lyd fra dekoderen (Koaks -> konverter -> Optisk). Men fikk ikke lyd på Digital In på hjemmekinoen. Satte PVR'en til hjemmekinoinnstilling, men det hjalp ikke. Noen som har hatt det samme problemet?

Måtte koble optisk direkte fra TVen (Samsung A656) til hjemmekinoen, men får vel bare 2.0 da....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare med EPG i matrisevisning kan boksen bli LITT mer brukervennlig. Jeg har ikke slitt med viftestøy eller låsing av produktet, men siden den er så dårlig gidder jeg ikke å bruke den i lengden og faller tilbake på den gamle PVRen.
    Holder fortsatt på og bygge min egen MediaPC og de første testene viser at CD ikke sender EPG mer enn 2-3 programmer fram i tid, derfor er man tvunget på nettet for å hente mer. Noe de fleste programmer støtter dog

Har teknofil kjørt tester mellom CD og Get sine HD PVR modeller?
    Etter å ha besøkt en kamerat med Get sin HD PVR mener jeg Get leder med en hel hestelengde CD når det gjelder funksjon og EPG.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å se at noen med litt mer innflytelse enn kundene tar tak i saken. For kundene ser ikke canal digital ut til å ta så alvorlig. Så lenge størstedelen av kundemassen ikke vet bedre så er de fornøyd. Blir spennende å se hva som skjer med den oppdateringen som skal komme nå i slutten av januar. Lov å håpe på forbedringer, men jeg blir nesten overrasket hvis det kommer noen oppdatering i det hele tatt.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppdateringer

Fikk oppdateringer i dag når jeg skrudde på dekodern.. brukte ca 10 min på å oppdatere seg. så ikke noen endringer men gjenstår og se..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Fikk oppdateringer i dag når jeg skrudde på dekodern.. brukte ca 10 min på å oppdatere seg. så ikke noen endringer men gjenstår og se..
    Oppdaterte nettopp. Kan heller ikke se at noe er endret. Bl a er EPG'en like råtten.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Om det kun er de endringene som "force" nevnte litt høyere oppe i tråden så er de ikke så synlige...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansmag
    Oppdaterte nettopp. Kan heller ikke se at noe er endret. Bl a er EPG'en like råtten.....
    Det stemmer nok det.
    Jeg sendte et oppfølgingsspørsmål til CD om den kommende programvaren også inneholdt følgende: (Det som Teknofil skrev om.)
    bedre programguide, mulighet for serieopptak, bedre opptakshåndtering, og bedre billedkvalitet.

Jeg fikk dette svaret:
    Den nye softwaren på HD-PVR skal fikse:

1. Reboot ved valg av <Radiokanaloversikt> hvis man er i en favorittkanalliste.
    2. Dolby Digital 5.1 lyd gjennom HDMI er fikset.
    3. Det blå Canal Digital oppstartsbilde er fjernet, oppstartstiden er den samme.
    4. Ny norsk tekst ved "SMATV" søk, tidligere var denne engelsk.
    5. Nå blir ikke signalet borte fra Scart 1 selvom S-VHS er aktivert på Scart 2.
    6. Generellt bedre stabilitet, de har gjort noe med minnehåndteringen som skal gjøre den bedre når den har stått på over tid.

Det som desverre ikke blir fikset før neste oppdatering er:

1. Bedre plakat ved "Ikke tilgang".
    2. Grid EPG
    3. Serie-link EPG
    4. Endret design i hovedmeny

Dette gjelder KUN for kabel tv da det ikke blir sendt ut noe ny software for HD-PVR dekoderen på parabol ennå.
    Ser at de unngår å si noe angående billedkvaliteten. Har noen av dere som har fått oppdateringen i dag merket noe bedre billedkvalitet ?
    Er det noen endringer i "videoinnstillingene" ? f.eks mulighet for 576i ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ihvertfall DD via HDMI nå. Ingen 576i i videoinnstillinger. Kan ikke si jeg ser noen endring på SD-kanalene

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte istad. EPG'en hos meg viser fortsatt kun nåværende og neste program dersom det lille vinduet ikke står på TV4 samtidig. Men før kunne jeg sette vinduet fast på TV4, uansett hvilken kanal jeg så på. Når jeg tar frem EPG'en nå følger bildet den kanalen man går fra. Og da må jeg velge TV4 manuelt hver gang i EPG'en først for at listene skal oppdatere seg. Sukk... Noen som har noe tips her, har alle det slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Oppdaterte istad. EPG'en hos meg viser fortsatt kun nåværende og neste program dersom det lille vinduet ikke står på TV4 samtidig. Men før kunne jeg sette vinduet fast på TV4, uansett hvilken kanal jeg så på. Når jeg tar frem EPG'en nå følger bildet den kanalen man går fra. Og da må jeg velge TV4 manuelt hver gang i EPG'en først for at listene skal oppdatere seg. Sukk... Noen som har noe tips her, har alle det slik?

Prøv å slå av dekoderen i 5 min. Det hjalp hos meg.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Fikk også dette:

"Følgende bugs er fikset:
    -Reboot ved valg av <Radiokanaloversikt> hvis man er i en favorittkanalliste*
    -Dolby Digital 5.1 lyd gjennom HDMI er fikset.
    -Det blå Canal Digital oppstartsbilde er fjernet, oppstartstiden er den samme.
    -Ny norsk tekst ved "SMATV" søk, tidligere var denne på engelsk.
    -Nå blir ikke signalet borte fra Scart 1 selv om S-VHS er aktivert på Scart 2.
    -Generell bedre stabilitet, de har gjort noe med minnehåndtering som skal gjøre den bedre når den har stått på over tid."
    Fantastisk :cry:

Da er det vel bare og forberede seg på nye 9 måneder venting før neste oppdatering kommer :evil:

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runero7@online.no
    Prøv å slå av dekoderen i 5 min. Det hjalp hos meg.
    Takk runero, funket det. Da er den tilbake på gode gamle TV4 igjen... hehe.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Takk runero, funket det. Da er den tilbake på gode gamle TV4 igjen... hehe.
    Har de ikke greid å fikse dèt engang?!? Makan til amatørnisser!!! :evil: Helt ufattelig latterlig at det lille bildet i EPG'en ikke holder seg på den kanalen du ser på når du går inn i den... Har ikke fått noen oppdatering her enda (kommer vel i løpet av noen dager), men forstår det altså slik at dette ikke er gjort noe med. Og i tillegg så må vi vente til neste oppdatering (når i huleste blir det da tro, de har brukt 7 mnd på den første...!!) før det kommer noen som helst endring i EPG, og layout i menyene. *sukk*

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høh....Oppdateringen skulle liksom fikse reboot når man gikk inn på 'Radiokanaloversikt'. Det har de 'fikset' ved å disable hele valget. Skjer null og niks når man velger 'Radiokanaloversikt' nå. Det kaller jeg kreativt arbeid.

Side 30 av 114 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •