Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 114 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer på om den bråker like mye som PVR-dekoder deres. Bestilte en slik i vinter, men måtte bare returnere den. Hvem vil vel ha den gode gamle PC-støyen tilbake i stua?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk boksen igår. Den har slått seg av et par ganger uten grunn. Men det jeg lurer på er om det er flere som ikke får opp alternativer på oppløsninger? Det er bare blankt, ikke 576p, 720p og 1080i som det skal være. Noen som vet noe om det? Ellers så får jeg ikke inn Discovery HD, Voom HD, History HD, Silver HD. Vet den skal stå på kanal 50 noen timer, men fungerer fortsatt ikke. Forslag?

Mvh Stein

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

History HD

Jeg mangler History HD i kanallisten til HD-PVR'en. Det rare er at den finnes på kanalplass 410 på den gamle dekoderen. Jeg har forsøkt kanalsøk flere ganger. Jeg har også tatt strømen til dekoderen i 20 sek og resatt den til fabrikkinnstillinger. Ingen ting hjelper.
    Jeg har også forsøkt å ringe 06090 (og valgt feilmelding/digitaltv) men der er det ingen som svarer.- Bare en dame som sier "Venligst vent, så vil vi snart hjelpe deg." Bare jug !!!

Noen ideer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man legger inn kanaler manuelt på hd-pvr'en ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Fikk boksen igår. Den har slått seg av et par ganger uten grunn. Men det jeg lurer på er om det er flere som ikke får opp alternativer på oppløsninger? Det er bare blankt, ikke 576p, 720p og 1080i som det skal være. Noen som vet noe om det?
    Har du forsøkt å resette boksen til fabrikkinstillinger ?

Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Ellers så får jeg ikke inn Discovery HD, Voom HD, History HD, Silver HD. Vet den skal stå på kanal 50 noen timer, men fungerer fortsatt ikke. Forslag?

Mvh Stein
    Jeg fikk beskjed om at disse kanalene ligger i HDTV-pakken til 99,- pr mnd. Discovery HD vil bli lansert i grunnpakken fra 1.september. Så hvis jeg ville ha Discovery HD nå, så måtte jeg abonnere på HDTV-pakken fram til 31.august.

btw. Har du History HD i kanallisten ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk boksen i dag. So far so good. Null problemer med kanaler som ikke er tilgjengelige. Fornøyd, men har registrert det samme problem som enkelte andre med at hd kanalene faller ut. Dette kan skyldes at jeg har en ti meter lang dobbeltskjermet kabel fra veggen. Canal digital anbefaler trippelskjermet (til tross for at de har lagt ved dobbel). Er på "grønn" mht signalkvalitet, men det hjelper ikke.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drakhen
    Får sette meg å justere TV'en litt. Man merker det jo spesielt godt når man går fra HD til vanlig.

Ellers så fungerer dekoderen usedvanlig bra. Har spolt, pauset osv. uten problemer. Har ikke opplevd noe hakking eller annet feil.
    Jeg tror jammen jeg har funnet løsningen på problemet vårt. Jeg skiftet innstillingen på dekoderen fra 720p til 576p. Da fikk jeg nøyaktig (tror jeg) samme bilde som jeg hadde med min lille gamle dekoder med scart. Ble mer sprut over fargene da. Ansiktsfargen ble mer naturlig også. Men er det helt riktig at en skal være nødt til å velge 576p for å få best bilde? Det er jo 720p eller 1080i som egentlig skal være best, eller? Jeg bytter til 720p når jeg ser HD-program da, men det er jo veldig tungvint...:neutral:

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min HD PVR i går. Fikk bare tid til å koble den opp og legge inn kanalene.

Men jeg greier ikke å få bilde når jeg kobler den med HDMI via Denon 4308, kobler jeg den direkte til TVen så får jeg bilde, noen som vet hvorfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilken HDMI versjon som er i bruk på denne dekoderen? Og om det er samme problem med Samsung tvene som med den forrige HD-dekoderen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Jeg tror jammen jeg har funnet løsningen på problemet vårt. Jeg skiftet innstillingen på dekoderen fra 720p til 576p. Da fikk jeg nøyaktig (tror jeg) samme bilde som jeg hadde med min lille gamle dekoder med scart. Ble mer sprut over fargene da. Ansiktsfargen ble mer naturlig også. Men er det helt riktig at en skal være nødt til å velge 576p for å få best bilde? Det er jo 720p eller 1080i som egentlig skal være best, eller? Jeg bytter til 720p når jeg ser HD-program da, men det er jo veldig tungvint...:neutral:
    Skal ikke være sånt at man må drive å bytte oppløsning for å få det klart. Kommer i alle fall til å ringe CD å klage på akkurat dette. Er ikke helt fornøyd med med billedkvaliteten, utenom HD sendingene.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drakhen
    Skal ikke være sånt at man må drive å bytte oppløsning for å få det klart. Kommer i alle fall til å ringe CD å klage på akkurat dette. Er ikke helt fornøyd med med billedkvaliteten, utenom HD sendingene.
    Helt enig. Jeg vurderer å sende tilbake denne dekoderen. Mulig at jeg har blitt litt vel pirkete, men jeg har ikke så lyst til å godta at denne dekoderen til 3000 kr skal gi et dårligere bilde enn den gamle som vi kjøpte for 10 kr. Da er den slett ikke verd prisen. Venter heller til det kommer nye dekodere som forhåpentligvis er bedre. Tror disse HD PVR-ene sliter litt med barnesykdommer ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry F R U S T R E R T ! ! !

Nå er jeg passe irritert her. Jeg bestillte HD-PVR kabelversjon av Canal Digital som en av de første for 14 dager siden. Ser av forumet at de som har bestilt etter meg allerede har fått sin. Satt nå 20 minutter for å komme igjennom til Kundeservice. Fikk beskjed om at bestillingen var mottatt men av en eller annen grunn ikke effektuert :-? . Han jeg snakket med kunne bare beklage. (Hun jeg snakket med for 14 dager siden snakket riktignok svensk) men hun tok jo opptak av bestillingen da! Som om ikke dette var nok så går det ikke an å sette fortgang på bestillingen som nå måtte gjøres på nytt i dag. Jeg havner automatisk bakerst i kø'en. Værsego' å bli gær'n liksom! :shock: Men eller så har jeg det bra!

Newcomer fnorre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jho
    Nå er jeg passe irritert her. Jeg bestillte HD-PVR kabelversjon av Canal Digital som en av de første for 14 dager siden. Ser av forumet at de som har bestilt etter meg allerede har fått sin. Satt nå 20 minutter for å komme igjennom til Kundeservice. Fikk beskjed om at bestillingen var mottatt men av en eller annen grunn ikke effektuert :-? . Han jeg snakket med kunne bare beklage. (Hun jeg snakket med for 14 dager siden snakket riktignok svensk) men hun tok jo opptak av bestillingen da! Som om ikke dette var nok så går det ikke an å sette fortgang på bestillingen som nå måtte gjøres på nytt i dag. Jeg havner automatisk bakerst i kø'en. Værsego' å bli gær'n liksom! :shock: Men eller så har jeg det bra!
    Du kan få ta over min, jeg skal returnere den... Ikke helt overbevist, som de andre sier, tilsvarende eller dårligere bilde enn den gamle C1201 CX-dekoderen på vanlig TV-bilder - blir liksom et grått slør over alt (og har identiske innstillinger på de to dekoderne, forsøkt med div annet også). Kjører på en Samsung 40" M86 via HDMI, gamle hadde SCART, godt fornøyd med gamle, men hadde lyst på HDMI, HD-mulighet, PVR-mulighet, osv... men boksen bråker jo mer enn min svært enkle out-of-the-box Asus Pundit mediasenter-PC. I tillegg er menyene svært gammeldags, og frontdisplayet hentet fra en VCR-spiller fra 1988...

Opptak både HD og SD er imidlertid helt flott, identisk kvalitet med livesending. Og fotball-EM i HD er helt enormt bra!

Men totalt sett går nok dekoderen i retur på 14 dagers angrerett...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jho
    Har a-k-k-u-r-a-t samme erfaringen som deg: Ringte kundeservice 3. juni, svensk dame som tar imot bestillingen, tar det opp på bånd, ingenting skjer, ringer opp og purrer, får beskjed at bestillingen ikke er "registrert", mann beklager, ingen PVR ennå...

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fnorre
    Du kan få ta over min, jeg skal returnere den... Ikke helt overbevist, som de andre sier, tilsvarende eller dårligere bilde enn den gamle C1201 CX-dekoderen på vanlig TV-bilder - blir liksom et grått slør over alt (og har identiske innstillinger på de to dekoderne, forsøkt med div annet også). Kjører på en Samsung 40" M86 via HDMI, gamle hadde SCART, godt fornøyd med gamle, men hadde lyst på HDMI, HD-mulighet, PVR-mulighet, osv... men boksen bråker jo mer enn min svært enkle out-of-the-box Asus Pundit mediasenter-PC. I tillegg er menyene svært gammeldags, og frontdisplayet hentet fra en VCR-spiller fra 1988...

Opptak både HD og SD er imidlertid helt flott, identisk kvalitet med livesending. Og fotball-EM i HD er helt enormt bra!

Huff, er dette mulig!

Jeg returnerte den HD-dekoderen uten PVR for noen måneder siden, fordi bildet på vanlige TV sendinger slett ikke var like bra som fra 1201 CX dekoderen. Svartnivået var dårlig og bildet hadde et grønnskjær over seg. Når jeg leser hva som her skrives, blir det ikke noe kjøp på en stund skjønner jeg:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    Har a-k-k-u-r-a-t samme erfaringen som deg: Ringte kundeservice 3. juni, svensk dame som tar imot bestillingen, tar det opp på bånd, ingenting skjer, ringer opp og purrer, får beskjed at bestillingen ikke er "registrert", mann beklager, ingen PVR ennå...
    Jeg føler med deg.... noe så amatørmessig - Fatter ikke at det går an. De som har vært så heldig å fått sin er jo ikke akkurat frelst på den heller, virker det som, så jeg vet ikke hvordan dette ender. Canal Digital må iallefall gå igjennom bestillingsrutinene sine. Dessuten må de oppgradere ordresystemet slik at de som har havnet i vår situasjon får prioritert utsendelse og ikke havner bakerst i bestillingskøen.

Jeg har vært ekstremt fornøyd med Standard PVR'en som jeg har i dag. Alle her har vel stort sett vært fornøyd med HD-kanalene på HD-PVR'en så i værste fall får jeg bare bytte kortet fra den ene til den andre frem til en ny software løser den "rare" SD-billedkvaliteten på HD-PVR'en.

Ja ja, den som lever får se.... :|

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fnorre

Jeg hadde tidligere den aller eldste digital-dekoderen (type Philips). Himmelvid forskjell i billedkvalitet fra den ihvertfall....

Og på min Fujistu Siemens PQ42-plasma så er det ikke noe "grått slør over alt" - bra smell i fargene uten å være oversaturert, skarpe og fine detaljer - samt at HD-kanalene i tillegg er en sann fryd å se på.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Jeg hadde tidligere den aller eldste digital-dekoderen (type Philips). Himmelvid forskjell i billedkvalitet fra den ihvertfall....

Og på min Fujistu Siemens PQ42-plasma så er det ikke noe "grått slør over alt" - bra smell i fargene uten å være oversaturert, skarpe og fine detaljer - samt at HD-kanalene i tillegg er en sann fryd å se på.
    Det kan nok ha med å gjøre at du ikke har en god dekoder å sammenligne med. (For den gamle Philips.dekoderen er kanskje ikke fullt så god?) Hadde du hatt CDs lille grå, eller den med opptaksfunksjon hadde du nok følt at bildet var bedre med den, tilkoblet med scart. Men uansett er ikke bildet med HD PVR-en dårlig. Men når jeg betaler 3000 kr for en dekoder vil jeg at den skal være bedre enn den gamle som jeg fikk for 10 kroner. Det er det ikke. Det er mer sprut over fargene med den gamle.

Jeg bestemmer meg derfor for å sende tilbake HD PVR-en på bakgrunn av at bildene i SD ikke er bra nok. Jeg har imidlertid falt for opptaksfunksjonen, så jeg har bestemt meg for å kjøpe den vanlige PVR-en i stedet, og se gode bilder i SD. Når HD-kanalene blir flere, og dekoderne blir bedre vil jeg investere i en sånn en.

Slik jeg ser det nå, er HD-dekodere best på HD, mens vanlige digitale dekodere er best i SD. I alle fall når det er snakk om CD sine dekodere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å bringe LITT balanse i dissingen av HD-tunerne, så er jeg utrolig fornøyd med den vanlige HD-men-ikke-PVR-tuneren til CD. Den jeg har henger seg ikke, det er fantastisk bilde i både SD og HD og jeg skrur den aldri av, så oppstartstid er ikke noe problem. Eneste å utsette noe på er elendig tekst-TV.

Kan det være at dårlig bilde fra en og samme boks kan skyldes forskjellige TVer hos folk rundt forbi? Forskjellige HDMI-specs eller gjengivelse av HDMI-signaler? Bare lurer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har både "vanlig" HD-tuner og HD-PVR som har lagt merke til at undertekster på Canal+ (SD-sendinger) er vesentlig dårligere på HD-PVR'en? På den "vanlige" tuneren er teksten passe stor på gjennomsiktig bakgrunn (som på HD-senderinger på HD-PVR'en), mens den på den nye PVR'en er stor og firkantet på svart bakgrunn. Jeg synes dette er veldig irriterende, da teksten i mange tilfeller tar for stor del av bildet. Årsaken må vel sitte i boksen, siden det er forskjellig resultat på samme sendinger på de to tunerne? Er det noen som har vært i kontakt med Canal Digital om dette?

Side 3 av 114 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •