Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 114 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 2261
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kirregutt
    Et enkelt spørsmål. Kan man ta opp på en digital kanal og se på en annen digital kanal?(
    Ja, det kan man.
    Man kan også ta opp to kanaler samtidig som du ser på et annet opptak.
    Analoge kanaler finnes ikke i boksen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Finnes det noen EPG funksjon hvor man kan se hvilket program som går på alle kanalene en har samtidig? Eller må du gå inn på kanalene en etter en, for at man da kun ser hva som går på den enkelte kanalen (og det tar en 2-5 sek pr kanal)??
    EPG-en er ikke mye å skryte av synes jeg, dog så har de lovet tidslinje visning og serielink snart.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ellers er jeg kjempefornøyd :lol:
    Ja, da hva det slutt på moroa :evil:

En ½ time etter jeg skrev et positivt innlegg her så tok den kvelden, Pb03, Er01, Er07 og så videre. Tror ikke problemene med HD-PVR er så få som Canal Digital og en del folk her skal ha det til. Når jeg beskrev problemet for kundeservice så slapp jeg alt det vanlige tullet som, har du prøvd å starte på ny og så videre. Nei, jeg hørte bare at fyren pusta tungt, så sa han, ja vel, da er det vel bare å sende en ny da. Ja, og det raskest mulig, sa jeg.

Det jævlige er at den jeg hadde hva helt lydløs, nå skal jeg banne på at jeg får en som bråker noe forferdelig, så har man det gående

Jeg lurer på hva som skjer når garantien går ut etter 2 år, skal vi betale nye 3000 kroner da? eller har vi kanskje allerede kjøpt en ordentlig HD-PVR fra en ikke fransk produsent

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg lurer på hva som skjer når garantien går ut etter 2 år, skal vi betale nye 3000 kroner da? eller har vi kanskje allerede kjøpt en ordentlig HD-PVR fra en ikke fransk produsent
    Ta det forholdsvis rolig. Dette er et produkt som det vil være 5 års reklamasjonsrett på. Merk ordet 'reklamasjonsrett' og ikke 'garanti'. Tror ikke CD opererer med noen garantier, men reklamasjonsrett har man etter kjøpsloven

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte den billigste HD-tuner boksen. Vurderer bare stappe kortet i en passende HTPC etter hvert og la tuneren samle støv i et skap. Har uansett ikke noe akutt behov for å ta opp det som går på tv, da det som regel alltid er tilgjengelig på Internett etter at det er blitt sendt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da hva det slutt på moroa :evil:

En ½ time etter jeg skrev et positivt innlegg her så tok den kvelden, Pb03, Er01, Er07 og så videre. Tror ikke problemene med HD-PVR er så få som Canal Digital og en del folk her skal ha det til. Når jeg beskrev problemet for kundeservice så slapp jeg alt det vanlige tullet som, har du prøvd å starte på ny og så videre. Nei, jeg hørte bare at fyren pusta tungt, så sa han, ja vel, da er det vel bare å sende en ny da. Ja, og det raskest mulig, sa jeg.

Det jævlige er at den jeg hadde hva helt lydløs, nå skal jeg banne på at jeg får en som bråker noe forferdelig, så har man det gående

Kjenner til problemmet ditt. Har hatt 3 HD-PVR som har blitt ødelagt. Værste er at programmer som en har tatt opp blir borte. At det ikke går ann å ta ut en backup.
    Den siste jeg hadde var også lydløs. Så jeg håper jeg får en lydløs tilbake. De 2 første var ikke lydløse.

Det kommer vist ny softvare i feb i følge Canal Digital dama jeg snakket med på lørdag.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runero7@online.no
    Kjenner til problemmet ditt. Har hatt 3 HD-PVR som har blitt ødelagt. Værste er at programmer som en har tatt opp blir borte. At det ikke går ann å ta ut en backup.
    Den siste jeg hadde var også lydløs. Så jeg håper jeg får en lydløs tilbake. De 2 første var ikke lydløse.

Det kommer vist ny softvare i feb i følge Canal Digital dama jeg snakket med på lørdag.
    Ja, dette er fransk høyteknologi og kvalitet på sitt beste :shock:

Lurer på hva som skjer med alle disse boksene som går i retur?
    Sannsynligvis er vel en av de franske superteknikerne inne i boksen og flikker litt, så sendes den ut som ny til neste godtroende nordmann

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation spørreundersøkelse ang CD HD tuner

Fikk i dag mail fra canal digital, der de har laget en spørre undersøkelse angående HD tunerne til CD.
    I spørreundersøkelsen har man mulighet å skrive hva man ikke er fornøyd med, hva som kan gjøres bedre ang HD tunerne, osv.

Anbefaler alle med HD tuner fra canal digital til å svare på spørreundersøkelsen og fortelle hvor dårlige disse produktene er slik at de forhåpentlig gjør noe med alle bugsene.

Her er spørreundersøkelsen www.QuestBack.com

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddyper
    Fikk i dag mail fra canal digital, der de har laget en spørre undersøkelse angående HD tunerne til CD.
    I spørreundersøkelsen har man mulighet å skrive hva man ikke er fornøyd med, hva som kan gjøres bedre ang HD tunerne, osv.

Anbefaler alle med HD tuner fra canal digital til å svare på spørreundersøkelsen og fortelle hvor dårlige disse produktene er slik at de forhåpentlig gjør noe med alle bugsene.

Her er spørreundersøkelsen www.QuestBack.com

Har svart på denne undersøkelsen og det ble ikke mye skryt fra meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble ikke mye skryt her heller

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, jeg fikk ikke noe spørreundersøkelse!!! Dessverre så tracker de hvem som har svart, så jeg kan ikke benytte den ovenfor.

Kanskje de ikke sendte meg noen siden jeg allerede har gitt klar tilbakemelding per kundeservice? Som jeg ikke fikk svar på en gang...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Kanskje de ikke sendte meg noen siden jeg allerede har gitt klar tilbakemelding per kundeservice? Som jeg ikke fikk svar på en gang...
    Har du ikke fått svar ville jeg sendt henvendelsen på nytt. Jeg har i alle fall opplevd at svar har uteblitt, og når jeg tar kontakt på nytt fått beskjed om at de aldri har lest henvendelsen en gang.

Dersom du har den gamle klagen så bare copy-past og send den på nytt. Canal Digital synes å være av den oppfatning at det er få problemer med dekoderen. Da er det viktig at det klages slik at de ikke lenger kan sitte på sin høye hest å si at kundene er fornøyde med denne boksen.

Er du parabolkunde, klikk her:
    http://www.canaldigital.no/parabolskjema

Er du kabel-tv kunde, klikk her:
    http://www.canaldigital.no/kabelskjema

Newcomer Haroy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en HD-PVR for parabol fra Canal DIgital der jeg bor nå, men skal snart flytte til en leilighet hvor det er Canal Digital kabel-tv. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke boksen jeg har kjøpt til parabol på kabel-tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haroy
    Jeg har en HD-PVR for parabol fra Canal DIgital der jeg bor nå, men skal snart flytte til en leilighet hvor det er Canal Digital kabel-tv. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke boksen jeg har kjøpt til parabol på kabel-tv?
    Nei, det går ikke.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er i ferd med å utbedre sorroundanlegget mitt, og ny forsterker kjøpes snart. Har lest om visse problemer med sorroundlyd i forhold til HD-PVR. Hva går problemet på? Er det noe spesielt jeg bør ta hensyn til ved innkjøp av forsterker?
    Å hvordan skal jeg koble?

Har fått med meg man gjerne kobler bildet også gjennom forsterker før tv'n. Hvordan blir det dette med HD-PVR som jo ikke leverer 576i?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med HD pvr. (signalproblemer)

Jeg snakket i dag med en av teknikkerne til CD han sa at det var mange faktorer som kunne forårsake at dekoderen oppførte seg ustabilt.

Jeg har ved flere anledninger opplevd at HD kanalene detter ut av programlisten og får en svart skjerm uten noen som helst feilmelding.

Jeg har også irritert meg over at lyden forsvinner ca. hvert 5 min.

Løsning:

trykk meny på kontrollen til HD pvr

velg mottakerinnstillinger> kanalsøk>kabel-tv kanalsøk

da får du opp en meny med modulering,frekvens,symbolrate

her er det noen endringer.
    originalt står modulering på QAM på 64 bits signal dette endres til QAM256

på frekvens står det 338000 kHZ denne endres til 466000 kHz

symbolraten forblir uendret.

Vet ikke om noen av dere andre som har denne dekoderen opplever samme problemstilling men legger ut denne "løsningen" så dere kan prøve det og se om ting blir stabilisert.

En annen ting som kan gjøre dekoder ustabil er bredbånds routere som står plassert rett på dekoder. derfor økte vi frekvensen på dekoder for å gjøre avstanden mellom disse to frekvensene så stor som mulig.

Når det gjelder syncing på lyd og bilde er dette faktisk i 99% av tilfellene tvselskapets feil.
    Canal Digital formidler jo bare signalet videre fra tvselskapene. Dette har med produksjon av programmer å gjøre.

Eksempel: ved direkte sendte nyheter opplever man ofte forsikelser ved sendinger der utenlandskorrespondenter med lyd og bilde ikke harmonerer. Det er utstyret til Tvselskapene som lager disse forsinkelsene.

fint med tilbakemelding på om dette faktisk fungerte.

Så langt i dag ser det ut til at det har fungert.

mvh

Andersj

Edit: Leif

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Hei!

Er i ferd med å utbedre sorroundanlegget mitt, og ny forsterker kjøpes snart. Har lest om visse problemer med sorroundlyd i forhold til HD-PVR. Hva går problemet på? Er det noe spesielt jeg bør ta hensyn til ved innkjøp av forsterker?
    Å hvordan skal jeg koble?

Har fått med meg man gjerne kobler bildet også gjennom forsterker før tv'n. Hvordan blir det dette med HD-PVR som jo ikke leverer 576i?
    Ikke noe særlig å tenke på, men siden du lurer på ny receiver, så kjøper du helst en som decoder alle HD lydformater internt, da er du klar for HD lyd fra Blu-ray. HD-PVR sender ikke ut 576i, men der finnes triksing for og få det til. Når det er sagt, så er 1080i signalet fra HD-PVR mer enn godt nok.
    Hva gjelder Dolby 5.1 så får du det via SPDIF Coax, du trenger dermed en receiver som har Coax inngang, men det har vel de fleste uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ]Hva gjelder Dolby 5.1 så får du det via SPDIF Coax, du trenger dermed en receiver som har Coax inngang, men det har vel de fleste uansett.[/FONT]
    Eller kjøp denne Art nr:103820
    NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk
    Den fungerer for meg.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SPDIF Coax er slik jeg har det nå. Så det er bare å koble likedan for eventuelt ny receiver da regner jeg med. Jeg ble bare litt usikker etter å ha lest noe problemer ved levering av lyd inne her et sted. Dette gjaldt vel kanskje hdmi?
    Men sånn generelt greier HD-PVR levere lydformatene? (HD, Dolby osv)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD er fortsatt like arrogante: Canal Digital lover bedring - teknofil.no:evil:

Side 29 av 114 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •