Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 114 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 2261
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Du store all verden, er det bare jeg som har fått en HD PVR som virker som den skal?
    Etter å ha byttet to ganger har jeg også en som fungerer bra. Litt støy, men mindre enn en 40Gb PS3.

Byttet den første fordi den døde helt, den andre støyet altfor mye.
    Fikk byttet begge uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra kundeservice

Jeg kontaktet kundeservice med spørsmål om de ville tilby andre HD-PVR-modeller og om softwareoppgraderinger og fikk følgende svar:

Vi har ingen fastsatt dato på når en ny dekoder kommer på markedet.

Den nye hd-pvr dekoderen har allerede oppgradert softwaren sin og fungerer som den skal.

?????

Og:

Det er en meget god dekoder, men som alt annet som er masseprodusert vil man finne tilfeller med feil.

Jaja... like klok.
    Det er moro med monopol, gitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du store all verden, er det bare jeg som har fått en HD PVR som virker som den skal?

Jeg har ikke hatt noen av de nevnte problemene, ikke en eneste gang! Den bråker heller ikke i det hele tatt. Vel, hvis man skrur av alt volum og legger seg helt innntil tuneren, så hører man at den har en hard-disk (som seg hør og bør), men dette er ingen normal måte for meg å se TV på.

Alt i alt er jeg strålende fornøyd med HD PVRen. Glimrende bilde og suverent brukergrensesnitt.
    Bare at du kan kalle brukergrensesnittet på boksen for suverent gjør at jeg mister all respekt for dine meninger. Du er enten totalt clueless, eller har vanvittig merkelige preferanser. Funksjonene og utseende på brukergrensesnittet er noe av det dårligste og styggeste jeg har vært borti. Og da regner jeg med alle boksene jeg har hatt de siste 10 årene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har ikke hatt noen av de nevnte problemene, ikke en eneste gang! Den bråker heller ikke i det hele tatt. Vel, hvis man skrur av alt volum og legger seg helt innntil tuneren, så hører man at den har en hard-disk (som seg hør og bør), men dette er ingen normal måte for meg å se TV på.

Alt i alt er jeg strålende fornøyd med HD PVRen. Glimrende bilde og suverent brukergrensesnitt.
    Du jobber vel ikke tilfeldigvis i Canal Digital?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdpvr

Hei.
    Har bare postive erfaringer med HD PVR fra Cd. Funker kjempefint og jeg har ikke hatt noen problemer. Før nå. Etter å ha koblet den til min nyinnkjøpte Denon AVR 2309 via HDMI får jeg en utrolig mye elektrisk lyd-støy. Det er så ille at jeg ikke kan bruke den. Det virker som om det er noe som generer denne støyen et eller annet sted på "linja". Høres ut som jordingstøy. Tidligere koblet jeg den rett til projektoren via en HDMI - hub og lyden ut i stereo via en analog studio-mikser. Noe støy da også, men til å leve med.
    Er det noen som har lignende erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er virkelig klar for å høre hva du mener er så bra med PVR'n. Liker du virkelig EPG guider som bare viser en kanal om gangen, ikke mulighet for bilde-i-bilde osv?

Let us have it!

Warning: I have just fed the troll

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD PVR kræsj

I dag skjedde det igjen. For tredje gang så kræsjer min HD-PVR for kabel tv. Mista mange filmer som jeg har tatt opp.:twisted: Feilen er at den ikke klarer å starte opp. Ringte kundeservice og dem skulle sende ny. Synd det for den gamle støyet veldig lite. De andre jeg har hatt har støyet veldig lite.
    Jeg spurte også ang oppgradering av softvare og den skal komme i feb. 09. Så da er det bare å krysse fingrene at det stemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som bruker CD Kabel HD PVR sammen med universalfjerkontroll Logitech Harmony 1000? Får ikke lagt inn "Slett opptak" på den røde knappen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en harmony 525 eller noe i den dur. Kan teste det. Regner med de ikke er så voldsomt ulike bortsett fra utseende og skjerm og alt det der. Prøve å få det testet imorgen så skal jeg gi en tilbakemelding når det er gjort.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Ultima]Du store all verden, er det bare jeg som har fått en HD PVR som virker som den skal?quote]
    Nei da, jeg har også fått en som virker :-D

Og det beste er, den er helt lydløs. Må legge øyra helt inn for og høre harddisken i det hele tatt

Har hatt noen små tilfeller med opptak, men i stort sett så virker den fint.
    Kan jo godt tenke meg en EPG som går over mer enn 3 dager, men det skal jo fikses med den etterlyste oppgraderingen.

Ellers er jeg kjempefornøyd :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluenote
    Noen som bruker CD Kabel HD PVR sammen med universalfjerkontroll Logitech Harmony 1000? Får ikke lagt inn "Slett opptak" på den røde knappen.
    Jeg har dette, og den røde knappen på venstre side fungerer flott. Du trenger ikke å legge den inn selv, dette skal den gjøre selv når du definere produktene dine.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Bare at du kan kalle brukergrensesnittet på boksen for suverent gjør at jeg mister all respekt for dine meninger. Du er enten totalt clueless, eller har vanvittig merkelige preferanser. Funksjonene og utseende på brukergrensesnittet er noe av det dårligste og styggeste jeg har vært borti. Og da regner jeg med alle boksene jeg har hatt de siste 10 årene.

Nå skrev jeg ut i fra en "normal" brukers synspunkt. Jeg er klar over at folk her inn er spesielt interesserte i produktene, men når det stadig henvises til støy, treghet, at man ikke kan henge den opp (!!) og "stygge menyer" - så er det "far out" for min del, og helt sikkert også for normalbrukeren.

Jeg kan simpelthen ikke begripe at det er så mange (her inne) som har problemer med denne HD PVRen. "Halve" arbeistokken på jobb og svært mange i min bekjentskapskrets har skaffet seg denne, og jeg har ikke hørt noen klage.

Tvert imot er de meget fornøyd med brukergrensnittet, siden den er så enkel å sette opp og bruke. Det er dette som er viktig for dem, i tillegg til bra bilde og lyd.
    Mange av de som klager i denne tråden har enten vært veldig uheldige - eller åpenbart er opptatte av ting folk flest ikke er interesserte i. De vil ta produktet i bruk uten problemer, og setter pris på en lettfattelig brukermanual. Det verste den jevne forbruker vet om er manualer tykke som telefonkataloger og myriader av funksjoner og justeringsmuligheter som bare forvirrer. Bilde i bilde er eksempel på en tullete funksjon folk flest aldri benytter.

Av de få testene jeg har sett, så får denne tuneren god omtale og det er tydelig at den slår godt an, for den selger som 'hakka møkk'. Tydelig at CD har truffet blink.

Det er jo tragisk å lese enkelte sitter å tviholde på en gammel SD tuner, fordi de har lest så mye kritikk av HD PVR. De går dermed glipp av hele moroa med stadig flere HD-kanaler og ikke minst EPG, som har revolusjonert TV tittingen. Men, dem om det.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at noen liker Canal Digitals HD-PVR. Fornøyde mennesker er flotte greier.

Selv er jeg irritert over at:
    1: Canal Digital ikke tillater meg å kjøpe den HD-PVR'en jeg selv ønsker å bruke til abonnementet.
    2: min HD-PVR støyer. Nesten like mye som min PC.
    3: grensesnittet er helt håpløst.

Jeg jobber med data, og vet at ting kan gjøres så UHYGGELIG mye bedre om en bare jobber litt med saken.

Kinesere flest foretrekker sykkel som fremkomstmiddel, og mange av dem er veldig fornøyde med sin sykkel. Fornøyde mennesker er flotte greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da epg'en ikke fungerer som den skal og den aldri har gjort det heller..... Det er mange på min arbeidsplass (vi er over 500 ansatte) som synes CD sin hd-pvr var 2 skritt frem og 4 tilbake ifht SD-dekoderne. At man i 2008/2009 har et produkt som har en slik 12 øres vifte bygd inn er helt bak mål. Vel, kanskje den koster 1,50 men i et produkt so
    selges til 3.000,- så er det helt bak mål....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    At man i 2008/2009 har et produkt som har en slik 12 øres vifte bygd inn er helt bak mål. Vel, kanskje den koster 1,50 men i et produkt so
    selges til 3.000,- så er det helt bak mål....
    Akkurat dette er det jeg også stusser mest på. Litt 'etterforskning' har vist at det er vifta som er mitt problem mht støy. Harddisken støyer minimalt, og antagelig ikke mer enn det man må kunne forvente av en slik disk. Jeg hadde gjerne sett at CD var bitte litte grann mer ydmyk mht å innrømme at vifta faktisk er av simpleste sort, og ikke være så i overkant arrogant når man henvender seg til kunde'service'. Kundeservicen er så til de grader bak mål at de går resten av Telenor en høy gang.

Er ingen avansert bruker men mener *(som mange andre her ) at man må forvente en del mer til den prisen CD forlanger. Ultima kan selvfølgelig ha rett i det han hevder, alle er vi forskjellige, men jeg mener nå alt i alt at produktet ikke holder mål, selv som amatør i denne forsamlingen å regne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har problemer med at bildet fryser med jevne mellomrom på canal+HD,lyden detter også ut noe som er fryktelig irriterende.Noen som vet om det skyldes dekoderen eller sendinga?Synes også dekoderen støyer for mye,har nå min tredje hd-pvr på et halvår så jeg begynner å bli litt lei av problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et enkelt spørsmål. Kan man ta opp på en digital kanal og se på en annen digital kanal?
    Slik jeg har forstått det, så kan man bare ta opp på en digital og se på en analog (eller omvent) .

Jeg finner flere og flere grunner til å ikke kjøpe denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var mye å lese her, og spør da sikkert om noe som er besvart før

Hvordan er HD pvr vs SD pvr?

-Støy
    -opptak (er det samme som Sd, ta opp 1 se 1, ta opp 2 se ingen?)

og er det kronglete å bytte mellom SD/hd kanaler, eller er 2 forskjellige kanaler?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan simpelthen ikke begripe at det er så mange (her inne) som har problemer med denne HD PVRen. "Halve" arbeistokken på jobb og svært mange i min bekjentskapskrets har skaffet seg denne, og jeg har ikke hørt noen klage.
    Jobber du i Canal Digital?? Har de noe annet produkt å sammenligne med? Eller sitter de der som siklende barn og sier "se det pene bildet - ååååå" og er fornøyd med det?

Det er jo tragisk å lese enkelte sitter å tviholde på en gammel SD tuner, fordi de har lest så mye kritikk av HD PVR. De går dermed glipp av hele moroa med stadig flere HD-kanaler og ikke minst EPG, som har revolusjonert TV tittingen. Men, dem om det.
    Finnes det noen EPG funksjon hvor man kan se hvilket program som går på alle kanalene en har samtidig? Eller må du gå inn på kanalene en etter en, for at man da kun ser hva som går på den enkelte kanalen (og det tar en 2-5 sek pr kanal)??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sims
    Har problemer med at bildet fryser med jevne mellomrom på canal+HD,lyden detter også ut noe som er fryktelig irriterende.Noen som vet om det skyldes dekoderen eller sendinga?Synes også dekoderen støyer for mye,har nå min tredje hd-pvr på et halvår så jeg begynner å bli litt lei av problemer.
    Tipper på signalet ditt, hva sier signalmåleren din på den frekvensen?
    Stå på kanalen før du velger "Teknisk informasjon" - "Informasjon om signalet", da er det frekvensen på den kanalen som den måler på.
    Er den gul eller rød så er den for dårlig, sjekk da interne kabler først.

Side 28 av 114 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •