Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 114 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Hva er nyeste firmware på boksene her til lands? Jeg leste litt på den svenske siden som ble nevnt litt lenger oppe her, og firmwaren de snakket om der stemte ikke med hva boksen min sier den har av firmware. Der var siste 1.4.1? mens min boks sier 1.2 eller noe i den dur. Stemmer det?
    Nyeste er V 1.0.2.a. Den svenskene snakker om er for satellitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle

Hvor i hel.... er den firmware oppgraderingen som skulle komme rett etter jul i følge CD?
    Sa de hvilken jul ? :-?

Nå må vi snart ta å riste dem. Det må da kunne gå an å få vridd noe informasjon ut av dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Surround

Jeg irriterer meg grønn av at HD-PVR-en ikke støtter surround-lyd via HDMI, og at man er nødt å benytte en S/PDIF-kabel i tillegg til HDMI-kabelen dersom man ønsker surround-lyd. Dette er et stort problemfor meg, da jeg kun har digital optisk inngang på min receiver, og ikke koaksial S/PDIF. (Bør jeg kjøpe en coax to optical switch?)

Det er jo ganske rart at den vanlige HD-dekoderen klarer å overføre surround-lyd via HDMI. Sendte mail til CD og spurte om dette ville bli fikset i en oppdatering og fikk følgende svar:

«Du MÅ bruke S/PDIF for å få surroundlyd på HD PVR. Om vår HD Zapper leverer surround via HDMI, så kan det hende at dette blir mulig på vår HD PVR med ny softwareversjon. Denne var ventet før nyttår, men har enda ikke innfunnet seg.»

Ikke så mye å bli klok på... :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei... Denne tråden var uendelig lang så beklager hvis temaet har vært oppe før.

Jeg kjøpte denne HD-PVR dekoderen til Canal Digital for 1 år siden. Men jeg har nesten ikke brukt den pga verdens mest idiotiske EPG guide.

Fra før hadde jeg den "analoge" PVR-en som presenterte alle kanalene pent underhverandre slik at man kunne få en kjapp oversikt over hva som gikk på de forskjellige kanalene. Har ikke denne dekoderen denne funksjonen at all?

Forøvrig er EPG guiden ustabil på begge tunerne og du får bare se 1 eller 2 programmer som kommer etter det som går nå. Henger ikke CD med i svingene eller? Besøkte en kamerat med ny Get HD-PVR som var helt grei, hadde de funksjonene man forventer. Men EPG guiden var jo for flere uker framover.

Vurderer sterkt å selge driten beholde abbonementet og lage meg en MythTv PVR istedenfor, men ville bare ha litt feedback før jeg gjør noe drastisk med den lange loffen av en tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av large

Forøvrig er EPG guiden ustabil på begge tunerne og du får bare se 1 eller 2 programmer som kommer etter det som går nå. Henger ikke CD med i svingene eller?
    Et tips her er å gå fra kanallisten til programlisten med markøren, deretter ut igjen til kanallisten uten å bytte kanal, og så tilbake til programlisten for å browse listen. Da kommer alle programmene for 3-4 dager fremover.

Det er akkurat som om man må refreshe kanalen for å få frem alle programmene. Slik er det i hvert fall hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aksjon

Jeg er i det hele tatt mektig lei kundeservicen til canal digital. Jeg liker ikke å ringe å sitte i telefonkø, så jeg sender mine henvendelser elektronisk. Det virker imidlertid som at man svartelistes dersom man har mer enn en håndful henvendelser i året, slik at man da får sene eller ingen svar. Dette er i alle fall min erfaring, selv om jeg alltid er høflig i mine henvendelser.

Et annet irritasjonsmoment er at de sjelden klarer å svare på mer enn et spørsmål, selv om man har flere i en henvendelse. Og dersom man skulle finne på å vise til tidligere korrespondanse finner de aldri denne i sitt system, og ber deg i stedet om sende alt på nytt. Da er det tilbake til start.

Kanskje alle vi som leser denne tråden burde sende hver vår henvendelse til kundeservice og etterlyse firmwareoppdateringen. Dersom den ikke kommer kan vi gjøre det samme igjen om et par uker. Man skulle tro at dersom de bare får mange nok henvendelser om dette, så vil de etter hvert gjøre mer for å få oppdateringen ut.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med.

Hvilken addresse og hva skal vi skrive?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en forespørsel om de ville begynne tilby CAM + kort for kabelkunder, og fikk et svadasvar ala:

"Takk for din henvendelse.

Canal Digital tilbyr per i dag desverre ikke programkort og CAM modul til bruk direkte i tv. Om dette vil bli mulig på et senere tidspunkt så vil det komme mer info om dette på Digital-tv og HDTV via parabol, kabel-nett og fiber-nett. BredbÃ¥nd og telefonitjenester. - Canal Digital NO

Per i dag tilbyr vi kun digitale dekodere og tilhørende smartkort...."

Så da sendte jeg inn et nytt spørsmål:
    "Ok, så dere selger kun kort med en av deres egne HD- dekodere.
    Synd, for det jeg har testet av deres HD-PVR boks var ikke mye å
    skryte av. Tregt og gammeldags GUI, en EPG som var kjempetreg osv. Har
    dere tenkt å forbedre denne, eller tillate andre typer dekodere på
    kabelnettet deres?"

.. og fikk dette som svar:
    "Hei.
    Takk for din henvendelse.

Vår HD-PVR kan til tider virke treg, men for litt siden har vi sendt ut oppdateringer til epgen,og den burde være i orden nå.
    Vi har ikke mange klager på denne dekoderen,så hvis man til tider har litt problemer hjelper det vaneligvis med å resette dekoderen til fabrikk innstillingene.
    Det er kun dekodere som er godkjent av Canal Digital som kan brukes, evt Force og Dreambox som ikke er noe vi selger vil også fungere,
    men ingen av dekoderene til Get,Nextgentel,Altibox osv."

.. OK .. så nå får dere pinadø sette i gang å klage mer på deres HD-PVR!! :twisted:
    Send mail til: <kabel-tv@canaldigital.no> <- Sikkert en bra mailaddresse å etterlyse firmware oppdatering på også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også med.
    Jeg kunne ikke finne noen e-post adresse på CD sine sider. Men jeg fant en adresse fra en tidligere henvendelse. Så jeg har sendt en forespørsel om mer informasjon om firmware-oppdateringen til denne adressen: kundeservice@canaldigital.no

Hvis noen har en nyere/bedre adresse så vennligst post den her.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har en TV som er godkjent for RiksTV kan man jo putte kortet sitt i denne.

Min Sony W4500 fungerer glimrende, men familien vil ha opptaksmulighet og det er det dårlig med så da blir det HD-PVR enn så lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er melding sendt til Canal Digital (kabel-tv@canaldigital.no). EPG, støy, digital-lyd via HDMI pluss noe annet snask var innholdet fra meg.

Håper de får et par hundre henvendelser på kjappen fra medlemmer og medlemmers venner herfra.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min besluttning er da soleklar; bygg din egen PVR! Selger denne jalla-HD-PVR boksen fra CD og beholder kortet selv. Får håpe noen andre liker den "franske boksens" særheter, kanskje en franskmann?

Finn.no får hvertfall 1 stk CD HD-PVR i sin liste, makan til opplegg gidder jeg ikke mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send også klager til Forbrukerombudet! Det er totalt uakseptabelt at Canal Digital skal fortsette å selge et så elendig og dyrt produkt til kunder som i realiteten ikke har andre alternativer.

Forbrukerombudet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sinclair
    Send også klager til Forbrukerombudet! Det er totalt uakseptabelt at Canal Digital skal fortsette å selge et så elendig og dyrt produkt til kunder som i realiteten ikke har andre alternativer.

Forbrukerombudet
    Smart å dokumentere alle klager og svar fra CD, samt henvise til denne tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbrukerombudet var ikke ett dumt forslag.
    Hadde også vært supert å fått TV2 Hjelper Deg på saken også. :-)

Jeg har selv planer om en PVR, men venter for å se om CD skjerper seg.
    Blir vel en Dreambox istedet regner jeg med, men ut i fra det jeg har skjønt så må man kjøpe en dekoder fra CD bare for å få kortet.

Det er helt ufattelig at det går an å selge ett produkt som i mine øyne ikke virker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om de lenger svarer på henvendelser til kundeservice@canaldigital.no. Tror jeg fikk en e-post om at denne er blitt avviklet.

På nettsidende til Canal Digital, når man trykker på kundeservice, ligger det skjema man kan fylle ut for å sende elektronisk henvendelse til kundeservice.

Link til skjema for kabel-tv:
    https://canaldigital.no/TV/kabel-tv/...-kundeservice/
    Link til skjema for parabol:
    https://canaldigital.no/Kundeservice...rabol/Kontakt/

Paradoksalt ser det i kveld ut til at de he problemer med akkurat denne delen av nettsidene sine, slik at man får en sikkerhetsadvarsel når man prøver å gå inn der. Kanskje de har blitt advart om at vi planlegger å sende mange henvedelser :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte epost med sutring til kabel-tv@canaldigital.no, siden kundeservice på nettsidene ikke funker. Klaget på støy, talentløs epg-løsning, problemer med opptak, stygt gui. Og etterlyste firmwareoppgradering. Og ga beskjed om at jeg hadde inntrykk av at det var veldig mange med denne boksen som hadde akkurat de samme innsigelsene og problemene.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av large
    Min besluttning er da soleklar; bygg din egen PVR! Selger denne jalla-HD-PVR boksen fra CD og beholder kortet selv. Får håpe noen andre liker den "franske boksens" særheter, kanskje en franskmann?

Finn.no får hvertfall 1 stk CD HD-PVR i sin liste, makan til opplegg gidder jeg ikke mer.
    Vel, problemet er at de som skal kjøpe den ikke klarer skaffe seg kortet til CD som må brukes for at den skal virke. Så jeg tviler på at du får solgt den...

HTPC med FloppyDTV eller noe slikt er absolutt et alternativ som bør vurderes...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for din henvendelse.
    Vi gjør oppmerksom på at denne e-postadressen (kabel-tv@canaldigital.no) ikke lenger er i bruk, og ber deg derfor benytte vårt kontaktskjema for kontakt med Kundeservice.

Er du parabolkunde, klikk her:
    http://www.canaldigital.no/parabolskjema

Er du kabel-tv kunde, klikk her:
    http://www.canaldigital.no/kabelskjema

Med vennlig hilsen
    Canal Digital
    Det ser ut som eposten ble videresendt selv om adressen ikke er i bruk lenger, så da svarer de sannsynligvis på den likevel.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gormnass
    Har mottatt min HD-PVR for kabeltv, og brukt den en ukes tid. Jeg synes den bråker mye, og kontaktet kundeservice hos Canal Digital for å høre om den skulle være slik. Fikk snakke med en dame (svensk), og forklarte at jeg synes det var mye støy fra PVR'n.
    Hun satte dermed i gang med sin "Feilsøker-prosedyre";
    Først ville hun at jeg skulle resette hele PVR'n til default-innstillinger.
    "Ble det bedre nå?" spør hun.
    "Nei", sier jeg, "det støyer like mye ennå..".
    "OK, da kan du ta ut alle ledningene bak", "...ble det bedre nå?"
    Nei selvfølgelig ikke sier jeg. Deretter ville hun at jeg koblet til med SCART-kabel for å se om støyen forsvant..??
    Jeg ble litt sint og måtte prøve å forklare (med litt engelske ord innimellom) at det ikke var støy på bilde, men at det var støy fra vifte, eller harddisk som forårsaket dette. Det hadde hun ikke hørt om før, men ville sende ut en teknikker for å se (høre?) på saken..

I mellomtiden ville jeg prøve å høre på radio via PVR'n. Valgte "Radioliste" via menyen på fjernkontrollen, og dermed slo PVR'n seg av, og den kommer ikke på igjen.
    Den går i en slags loop.
    Ser ut til at den booter opp, og rett etter at HD er spunnet opp, så slår den seg av igjen.
    Har igjen prøvet å ta ut strøm, og alle andre ledninger, men til ingen nytte.

Fikk i dag en telefon fra teknikkeren som fortalte at han ikke kunne gjøre noe med støyen. Alle PVR'ene bråker sier han. Fortalte også at PVR'n hadde låst seg i en loop, men han kunne dessverre ikke gjøre noe med dette heller. Jeg måtte kontakte kundeservice igjen.
    Ringte til kundeservice i dag og fortalte om problemene. De ville sende meg en ny, men det kunne sikkert ta 14 dager :cry:
    - Dette passet dårlig nå rett før jul!!!

Det er ikke tvil. Canal Digital sin HD-PVR-programvare er på BETA-stadiet.
    Alt for mye som ikke virker som det skal. Og dette skal en betale kr 2990.- for??:evil:

Du store all verden, er det bare jeg som har fått en HD PVR som virker som den skal?

Jeg har ikke hatt noen av de nevnte problemene, ikke en eneste gang! Den bråker heller ikke i det hele tatt. Vel, hvis man skrur av alt volum og legger seg helt innntil tuneren, så hører man at den har en hard-disk (som seg hør og bør), men dette er ingen normal måte for meg å se TV på.

Alt i alt er jeg strålende fornøyd med HD PVRen. Glimrende bilde og suverent brukergrensesnitt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 27 av 114 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •