Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 114 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kommer til å rykke inn i boksen snart, må ta det neste gang fruen er på reise...

Jeg har flyttet PC'n på loftet og trekt kabler ned igjennom veggen til PC-skjerm+TV-skjerm, lyd og usb.
    DVD, tastatur, mus osv. går alt på usb.
    Herlig å bruke PC i stuen uten en lyd, står på hele døgnet.

Men nå kom altså denne støybomben inn i stuen, hater !!!

En tanke er å flytte selve hardisken fra PVR'n opp på loftet, har plass til noen ledninger til inne i veggen.
    En annen tanke er å kutte viften og tilføre kald luft fra loftet i et rør eller noe slikt.

Skal bli artig å starte på dette.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicky
    Jeg kommer til å rykke inn i boksen snart, må ta det neste gang fruen er på reise....
    Du får komme med bilder og komentarer når du får satt igang. Jeg har tenkt å dykke inn i den jeg og. Men er interesert i om det går an å bytte harddisken, slik at jeg kan få en med større lagringsplass og en med mindre støy. Men er jo interesant å få en vifte som støyer mindre og.

Venter på en oppdatering slik at timeshift funksjonen kan skrues av, er jo ikke nødvendig å ha den gående hele tiden.

Hadde et annet problem igår også. Så på en film jeg hadde tatt opp, så begynte den å ta opp CSI mens jeg så på filmen. Da filmen var ferdig, begynte jeg å se på opptaket den fremdeles gjorde av CSI, men 20 minutter uti stoppet den. Da ble det svart i opptaket resten av tiden, selv om den hadde tatt opp i 50 minutter. Forferdelig irriterende!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vært svært takknemlig for alle tips og triks som gjør at jeg kan senke støyen på denne bråkebøtta.

Noe jeg har lagt merke til og som jeg stusser en del på er at boksen er veldig varm selv om den står på standby. Ingen andre komponenter jeg har blir varme i standby. Det må jo også bety at boksen bruker en del strøm i standby?

Jeg skrev en til dels lang og krass e-post til kundeservice om denne boksen, men jeg har ikke fått svar og det er 1 mnd siden. Den er sikkert ikke lest en gang.

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nokiaas
    Hva med denne: ps.no - ZALMAN Fan Mate2 Adjustable Fan Speed Jeg bruker den i min HTPC for å få ned viftestøy, har satt den på laveste innstilling, da hører ikke jeg vifta.

Nokiaas
    Usikker på om de kontaktene passer, men det kan jo uansett ordnes på andre måter.

Søtabror har en lignende tråd om denne flotte dekoderen. Den er lang, men inneholder noen bilder av hvordan dekoderen ser ut inni:
    Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk) - Minhembio forum

I den tråden er det også beskrevet en flott måte å dempe støyen på:

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pivo
    Usikker på om de kontaktene passer, men det kan jo uansett ordnes på andre måter.

Søtabror har en lignende tråd om denne flotte dekoderen. Den er lang, men inneholder noen bilder av hvordan dekoderen ser ut inni:
    Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk) - Minhembio forum

I den tråden er det også beskrevet en flott måte å dempe støyen på:
    Hvem trenger Bang & Olufsen når man kan lage en slik designmøbel til stua

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge...... men jeg er noe usikker på om fruen godkjenner denne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Du kan ikke endre rekkefølgen på kanalene etterpå, så
    de bør velges i ønsket rekkefølge." (redigere kanalliste)

Er det mulig? Hvor talentløs går det an å bli egentlig? Får mer og mer lyst å kaste hele cd-boksen i bosset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er den verste tuneren jeg har hatt, og Canal Digital er elendig å støtte den. Å tenke at den har vært ute ca. 8 mnd og det har ikke vært 1 eneste firmware oppdatering fra CD for å løse noen av de problemene den har som kan løses via software er bare elendig. I dag løste seg igjen mens fruen holdet på med kanal svitsjing og hun var veldig frustrert, jeg skjønner hun. I tillegg bråker den som bare f...n!

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Restarter

Da har min gått dukken også ser det ut til. Den restarter seg hele tiden kontinuerlig. Kommer ikke inn på menyene engang. Noen som har vært borti i dette?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt penger så skulle jeg testet ut drømmeboksen.

Jeg skjønner ikke hvorfor de har laget boksen nesten helt tett???

De kunne spart seg for viften hvis de hadde laget et godt kabinett, men nok lufting. Hvis de i tillegg kunne stoppe HDD når det ikke var bruk for den så hadde det gått an å bruke den i det minste.

/S

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Jeg skjønner ikke hvorfor de har laget boksen nesten helt tett???

De kunne spart seg for viften hvis de hadde laget et godt kabinett, men nok lufting. Hvis de i tillegg kunne stoppe HDD når det ikke var bruk for den så hadde det gått an å bruke den i det minste./S
    Boksen er vel som forventet, fransk høyteknologi på sitt beste

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    "Du kan ikke endre rekkefølgen på kanalene etterpå, så
    de bør velges i ønsket rekkefølge." (redigere kanalliste)

Er det mulig? Hvor talentløs går det an å bli egentlig? Får mer og mer lyst å kaste hele cd-boksen i bosset.
    Man kan sette inn kanaler i mellom to andre kanaler i favorittlisten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp jeg fant ut det, men det er fremdeles dårlig å ikke ha mulighet til å redigere en kanalliste på vanlig vis på en såpass dyr tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mister lyden ved avspilling av VCR gjennom HD-PVR

Hei!

Jeg har en VCR tilkoblet SCART/VIDEO kontakten på HD-PVR. Den andre SCART kontakten på HD-PVR er tilkoblet TV'en (HDMI støtter ikke text-TV har jeg lest et eller annet sted så for å få det trengs SCART tilkobling).

Ifølge manualen for HD-PVR er tydeligvis tilkobling av VCR via SCART/VIDEO beregnet på å kunne ta opp dekodete digitale signaler (eneste mulighet for å kunne få noe ut av boksen ....).

Jeg ønsker imidlertid å kunne spille av VCR gjennom HD-PVR for å slippe en ekstra SCART kabel direkte fra VCR opp til tv'en. Dette går faktisk bra når HD-PVR er avslått (dvs i Standby): HD-PVR er er da transparent slik at signal inn på SCART/VIDEO sendes ut på SCART/TV.

MEN: Lyden forsvinner på veien. :evil: Jeg kan ikke finne at det er noe i oppsettet på TV'en (Sony 46W4500) som kan forårsake dette, ser derfor ut som den blir borte i koblingen gjennom HD-PVR. Noen som har peiling på hva dette kan skyldes??

mio

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mio
    Hei!

Jeg har en VCR tilkoblet SCART/VIDEO kontakten på HD-PVR. Den andre SCART kontakten på HD-PVR er tilkoblet TV'en (HDMI støtter ikke text-TV har jeg lest et eller annet sted så for å få det trengs SCART tilkobling).

Ifølge manualen for HD-PVR er tydeligvis tilkobling av VCR via SCART/VIDEO beregnet på å kunne ta opp dekodete digitale signaler (eneste mulighet for å kunne få noe ut av boksen ....).

Jeg ønsker imidlertid å kunne spille av VCR gjennom HD-PVR for å slippe en ekstra SCART kabel direkte fra VCR opp til tv'en. Dette går faktisk bra når HD-PVR er avslått (dvs i Standby): HD-PVR er er da transparent slik at signal inn på SCART/VIDEO sendes ut på SCART/TV.

MEN: Lyden forsvinner på veien. :evil: Jeg kan ikke finne at det er noe i oppsettet på TV'en (Sony 46W4500) som kan forårsake dette, ser derfor ut som den blir borte i koblingen gjennom HD-PVR. Noen som har peiling på hva dette kan skyldes??

mio
    Forstår jeg deg riktig når du sier at du bare bruker SCART-tilkobling fra HD PVR og til TV'en?? Og dermed får null og niks utbytte av de 9 HD-kanalene du har til rådighet, i tillegg til dårligere bilde på SD-kanalene??

HD PVR har egen generator for Tekst-TV, så da er det ikke noe problemer med tekst-tv over HDMI - så lenge du bruker HD PVR'en til å navigere i tekst-tv, i stedet for TV'en.

Så da ville jeg heller koblet VCR'en din direkte til TV'en, og så brukt HDMI på HD PVR'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Forstår jeg deg riktig når du sier at du bare bruker SCART-tilkobling fra HD PVR og til TV'en?? Og dermed får null og niks utbytte av de 9 HD-kanalene du har til rådighet, i tillegg til dårligere bilde på SD-kanalene??
    Nei, nei. Bruker selvfølgelig HDMI til TV, både SD og HD, men vi har en del "antikvarisk" VHS-materiale som feks barnefilmer som vi fortsatt må kunne se på.

Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    HD PVR har egen generator for Tekst-TV, så da er det ikke noe problemer med tekst-tv over HDMI - så lenge du bruker HD PVR'en til å navigere i tekst-tv, i stedet for TV'en.
    Sony-tv'en har et større tekst-minne enn HD-PVR, vil derfor heller bruke tv'en til å navigere enn HD-PVR'en. Jeg har i tillegg bruk for den andre SCART-konnektoren på TV'en til OSD fra receiveren, dette er også en grunn for å prøve å unngå en direkte SCART kabel mellom VCR og tv.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ”pissed off” kom tilbake fra jul og nyttår i nordsjøen i dag.
    Går inn i stuen og der står HD-PVR og viser Pb03 ja vel, der forsvant alle mine opptak som jeg programmerte. Fikk ikke liv i satan, prøvde 3 ganger med strøm av og på, før an våkna opp. Da starta an og gikk rett i opptak av NRK3 og Viasat4 ikke mulig å stoppe, så strøm av, strøm på, da fyrte an opp som normalt.

Har skrive en del positivt om denne HD-PVR her tidligere, og det står for så vidt, men den er ikke og stole på hva gjelder opptak dessverre. Dette er ikke første gang an skuffer meg.

Hvor i hel.... er den firmware oppgraderingen som skulle komme rett etter jul i følge CD?

Det positive er at an er fremdeles helt lydløs. Summingen fra harddisken er ”non eksistent” temperatur på harddisken ligger på stødige 34 grader, og viften hører jeg ikke i det hele tatt, kanskje an ikke virker

PS. Jo an virker, der siger ut litt lonka luft på ena sian :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mio
    Har testet på min nå og der forsvinner ikke lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er nyeste firmware på boksene her til lands? Jeg leste litt på den svenske siden som ble nevnt litt lenger oppe her, og firmwaren de snakket om der stemte ikke med hva boksen min sier den har av firmware. Der var siste 1.4.1? mens min boks sier 1.2 eller noe i den dur. Stemmer det?

Og angående det med teksttv. Stemmer det at det blir bare krøll hvis man spiller inn og har lyst å bruke undertekster fra teksttv når man spiller av opptaket? Satt et program med undertekst fra teksttv på pause, og da jeg startet avspillingen så fungerte ikke undertekstene lenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Hva er nyeste firmware på boksene her til lands? Jeg leste litt på den svenske siden som ble nevnt litt lenger oppe her, og firmwaren de snakket om der stemte ikke med hva boksen min sier den har av firmware. Der var siste 1.4.1? mens min boks sier 1.2 eller noe i den dur. Stemmer det?
    Nyeste er V1.4.1 (a)

Side 26 av 114 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •