Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 114 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 2261
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Leste tidligere i denne tråden at noen hadde tunere som var så stille at de måtte legge øret inntil boksen for å høre den. Enten er de stokk døv, eller så er det utrolig stor forskjell mellom eksemplarene av denne tuneren. Og det er jo ikke særlig bra.
    Ja, jeg har en sånn, og alle mine venner som har HD-PVR, det være seg satellitt eller kabel versjonen har null problemer med støy, er vi alle stokk døve eller?

Må være Sagem som har jævlig dårlig QA/QC på produktene de sender ut. Det skal IKKE være bråk i en liten boks som har en harddisk, som summer like lite som i en laptop. En pisseliten prosessor som den i HD-PVR trenger heller ikke all verden av vifteblås

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stokk døv var kanskje å ta litt i, men mindre følsom for lyd da. Hvis du syns det passet bedre. Har opplevd flere ganger at tv eller lignende har laget skikkelig ulyd hos folk, men de har enten ikke hørt det eller trodd det skal være sånn og bare vendt seg til det. Jeg har hatt dreambox med 2,5" harddisk til nå, og den er stille. Den må du legge øret inntil for å høre. Pluss at disken går i dvale når den ikke er i bruk. Helt stille altså. På CanalDigital sin hdpvr så går viften konstant. Den kan høres på lang avstand. Disken går konstant. Den kan høres på lang avstand. I tillegg så er det noe som høres ut som støy/pipelyd fra boksen. Mine foreldre eller svigerforeldre hadde sikkert ikke hørt det/brydd seg, men det plager meg masse. Og man må så definitivt ikke legge øret på boksen for å høre det. Det høres i hele rommet når det er tvlyd på. Og for øvrig så mener jeg at en vifte som går på såpass høyt turtall og en 3,5" harddisk er lett å høre, slik at jeg kan skjønne at en slik boks lager lyd. Men når andre sier deres ikke lager lyd så har jeg lyst på stille boks jeg også.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bråker også sånn at man lett hører den på 4 meters avstand og det trenger ikke være helt stille en gang.

Det er nødt til å være forskjell i produksjonen.

Noen som husker PS3 støydiskusjonene når denne kom8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått noen programvare-oppdatering ennå. Jeg har sett rykter flere plasser at det skulle skje noe før jul. Men når det gjelder CD er vel det for mye å håpe på.:-(
    Jeg synes etterhvert at det begynner å bli litt flaut å være Canal Digital-kunde. Get oppgraderer stadig boksene med ny og forbedret funksjonalitet, men hos CD skjer det absolutt nada.

Newcomer Sunhawk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde til nå den gamle SD pvr og fikk hd pvr dekoderen her om dagen og har med det noen spørsmål jeg håper en av dere har noe konkret svar på

Er det mulig å bruke prosent til å navigere i opptakene?
    Med SD pvr kunne jeg skru på tekst under opptak, for å skru på tekst på nrk og tv2 sine sendinger der dette var mulig.
    Er dette også mulig med HD dekoderen? Ingenting skjer ved å trykke tekst tv knappen under avspilling. Er det noe jeg går glipp av?
    På lik linje med "on demand" knappen eller andre innstillinger?

På forhånd takk

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med HD PVR -> Denon receiver -> Sony projektor

Koblet en HD PVR til en Sony HS51 projektor via en Denon 2807 receiver med HDMI i går, men fikk ikke bilde.

Når PVR'en er koblet direkte til projektor fungerer alt som det skal, og PS3 via receiver til projektor fungerer også fint. Så det virker ikke som om det er noe galt med noen av komponentene. Mistenker at er noe med HDCP og/eller handshake som ikke fungerer helt som det skal.

Noen andre som har kombinasjonen HD PVR + Denon + Sony som får bilde over HDMI når HD PVR'en er koblet via receiver?

Newcomer gormnass sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Reboot loop

Har mottatt min HD-PVR for kabeltv, og brukt den en ukes tid. Jeg synes den bråker mye, og kontaktet kundeservice hos Canal Digital for å høre om den skulle være slik. Fikk snakke med en dame (svensk), og forklarte at jeg synes det var mye støy fra PVR'n.
    Hun satte dermed i gang med sin "Feilsøker-prosedyre";
    Først ville hun at jeg skulle resette hele PVR'n til default-innstillinger.
    "Ble det bedre nå?" spør hun.
    "Nei", sier jeg, "det støyer like mye ennå..".
    "OK, da kan du ta ut alle ledningene bak", "...ble det bedre nå?"
    Nei selvfølgelig ikke sier jeg. Deretter ville hun at jeg koblet til med SCART-kabel for å se om støyen forsvant..??
    Jeg ble litt sint og måtte prøve å forklare (med litt engelske ord innimellom) at det ikke var støy på bilde, men at det var støy fra vifte, eller harddisk som forårsaket dette. Det hadde hun ikke hørt om før, men ville sende ut en teknikker for å se (høre?) på saken..

I mellomtiden ville jeg prøve å høre på radio via PVR'n. Valgte "Radioliste" via menyen på fjernkontrollen, og dermed slo PVR'n seg av, og den kommer ikke på igjen.
    Den går i en slags loop.
    Ser ut til at den booter opp, og rett etter at HD er spunnet opp, så slår den seg av igjen.
    Har igjen prøvet å ta ut strøm, og alle andre ledninger, men til ingen nytte.

Fikk i dag en telefon fra teknikkeren som fortalte at han ikke kunne gjøre noe med støyen. Alle PVR'ene bråker sier han. Fortalte også at PVR'n hadde låst seg i en loop, men han kunne dessverre ikke gjøre noe med dette heller. Jeg måtte kontakte kundeservice igjen.
    Ringte til kundeservice i dag og fortalte om problemene. De ville sende meg en ny, men det kunne sikkert ta 14 dager :cry:
    - Dette passet dårlig nå rett før jul!!!

Det er ikke tvil. Canal Digital sin HD-PVR-programvare er på BETA-stadiet.
    Alt for mye som ikke virker som det skal. Og dette skal en betale kr 2990.- for??:evil:

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he, ja canal digital har litt og jobbe med ja. fikk selv hd pvr'n her for en uke siden og må bare si at hd bildene var skikkelig fine, men den støyen klarer jeg ikke. sitter på 4 meters avstand og jeg hører støyen godt, klager til cd men eneste svaret en får er at damen sier at min støyer ikke.... he he, bruker nok angreretten ja....

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5 måneders erfaring med HD-PVR

Jeg har nå hatt to forskjellige HD-PVR-bokser og etter 5 måneder er min oppsummering som følger:

1) Det tar lang tid å zappe kanaler, og det blir ofte etterslep hvis man holder kanalvelgeren inne for lenge. Ganske irriterende i lengden. Burde også vært mulig å kun velge de kanalene man har som synlige i listen (jeg vet at jeg kan lage favorittlister).

2) Boksen støyer. Fikk min første boks byttet på grunn av støy, men den andre er ikke veldig mye bedre. Bråker mer enn min PS3. Ettersom harddisken spinner enten det tas opp eller ikke blir det vel sånn. Hadde vært veldig bra å kunne velge spindown av disken. Så fikk jeg heller leve med at den ikke klarte å starte opptak på sekundet.

3) Opptakene har ofte bommet på programmet, slik at filmer har blitt kuttet i minst en av endene. Ekstremt irriterende. Nå har jeg lagt på 10 min ekstratid i for- og etterkant. Så nå irriterer jeg meg over spolingen i stedet.

4) Programguiden er bortimot helt ubrukelig. Halvparten av kanalene i pakken min har dårlige eller ingen programdata. Har fått tips fra kundeservice om å la den stå på om natten. I ettertid fikk jeg presisert at den bare måtte stå i standby. Det har den alltid gjort, uten bedring. Fikk beskjed fra kundeservicen deres om at dette ble løst i neste programvareoppdatering. Til tross flere purringer er nyåret det beste estimatet på når den kommer.

5) Kundeservice svarer på mail i løpet av et par dager, og det er jo helt greit for meg. Det som er verre er at de kun svarer på et spørsmål per mail, selv om du ber dem svare på alle spørsmålene man har kommet på. Det har også vært de samme svarene hele tiden. Jeg synes det er for dumt å betale for et produkt som mangler flere av funksjonene i basis digital-tv. De har ikke svart på hvilke kompensasjonsløsninger de har for kunder som ikke får levert det CD har lovet.

6) Ønskefunksjoner hadde vært filmleie/VOD, en raskere boks og en uten så dårlig grensesnitt. Frykter at muligheten for dette er omtrent null...

Konklusjonen er at boksen kan bli bra, men slik som produktet er nå er 3000,- i innkjøp for enkeltkunder helt urimelig dyrt for et produkt som ikke er ferdig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de kan fixe støyen så skal jeg bli meget mwe fornøyd ihvertfall. Resten haster ikke like mye. For den boksen bråker noe helt forferdelig. Hvis ikke de vil gjøre noe med det så må jo folk begynne å modifisere de selv. Bytte ut vifte med støysvak vifte eller koble fra viften helt. Og bytte ut disken med en støysvak disk, evt 2,5" disk osv. Koster meg ingenting å begynne å skru på boksen hvis ikke canaldigital har noen annen løsning. Og jeg er fremdeles forundret over de som har bokser som ikke kan høres med mindre man legger øret inntil boksen. Og er forundret over at kundeservice tydeligvis får så lite klager på støyen. Jeg blir tullete av å høre på den konstante susingen og summingen. De kan bøte litt på problemet veldig enkelt ved å la folk velge selv om de vil ha konstant timeshift-mulighet, altså at disken spiller inn konstant. Det kan jeg veldig fint leve uten hvis det hjelper på støyen å la disken hvile. Det bør være på plass i programvaren rimelig snart.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg savner også og kunne slå av time-shift funksjonen, dette gikk an på den vanlige pvrèn.
    Bruker sjeldent denne funksjonen.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muilig det står en eller annen plass i denne tråden, men jeg orker ikke lete.
    Lurer på hva den usb porten bak kan brukes til.
    Kobles til pc? dvd-brenner? Harddisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovund
    Muilig det står en eller annen plass i denne tråden, men jeg orker ikke lete.
    Lurer på hva den usb porten bak kan brukes til.
    Kobles til pc? dvd-brenner? Harddisk?
    USB-porten har ingen funksjon, den er primært der med tanke på fremtdige tjenester.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at USB inngangen ikke kan brukes, er det tilfelle med nettverkskontakten og? Er det slik at den kan kobles til PC'en el.l. så jeg kan få ut det som ligger der. Er nok kopisperrer kanksje?

Hvordan er det å bytte harddisken i denne? 250 Gig synes jeg er for lite. Skulle hatt 1 TB eller så. Er det grei operasjone å klone den som står i for så å sette i en større?

Det må da finnes hardisker som bråker adskillig mindre en den som står i også..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå startet opp HD PVR nr2 i kinoen og den har samme "gode" 1080i bilde som den første boksen og den samme irriterende støyen.

Vet ikke om jeg orker en runde til med kundeservicen til Canaldigital.:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Har nå startet opp HD PVR nr2 i kinoen og den har samme "gode" 1080i bilde som den første boksen og den samme irriterende støyen.

Vet ikke om jeg orker en runde til med kundeservicen til Canaldigital.:roll:
    Tror ikke jeg orker jeg heller, takk for opplysningen.
    Vet ikke helt om jeg skal returnere støyboksen eller modifisere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror modifisere er veien å gå. Alternativet er dm800hdpvr. Og det koster for mye. Vi får canaldigital pga avtale i borettslaget, så vi må jo betale for det uansett. Og det ser jo ikke ut som canaldigital kan gjøre noe for å fixe problemet. Det bør lages en oppsamlingsside for informasjon rundt modifisering av disse boksene slik at folk kan få hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som mange andre her med HD-PVR fra Canal Digital, så ble jeg også gal av all støyen som denne boksen klarte å produsere. For noen måneder siden tok jeg affære og åpnet boksen og koblet av vifta. Nå hører jeg kun svak knitring fra disken.

Hvor lenge den klarer å leve uten vifte blir spennende å se. Etter noen timers bruk oppgir den at harddisktemperaturen ligger på over 60 grader.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Det bør lages en oppsamlingsside for informasjon rundt modifisering av disse boksene slik at folk kan få hjelp.
    En glimrende ide, og gjerne med bilder og detaljerte anvisninger. Det hjelper oss som ikke har grunnkurs i elektronikk og som også har en smule aversjon mot å åpne sånne dingser . Tidligere i tråden kommer det frem at enkelte bl a har forsøkt å erstatte vifta med en mere stillegående en. Så jeg oppfordrer dere som 'har peil' til å tre frem

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pivo
    For noen måneder siden tok jeg affære og åpnet boksen og koblet av vifta. Nå hører jeg kun svak knitring fra disken.

Hva med denne: ps.no - ZALMAN Fan Mate2 Adjustable Fan Speed Jeg bruker den i min HTPC for å få ned viftestøy, har satt den på laveste innstilling, da hører ikke jeg vifta.

Nokiaas

Side 25 av 114 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •