Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 114 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 2261
    Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Det har vært en oppgradering på den vanlige HD dekoderen, for HD PVR er den ikke kommet enda.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en hdpvr dekoder igår fra canaldigital og er sålangt veldig fornøyd. Eneste er at jeg er litt usikker på hvordan antenne koblingen(e) skal være bak, men jeg ha da fått bilde så noe har jeg sikkert gjort rett.
    Men jeg får ikke DD lyd....
    Nå kjører jeg bilde med hdmi fra dekoder--->forsterker--->TV
    Nå kjører jeg lyd med coaxial fra dekoder-->forsterker.
    Får lyd, men ikke DD. Lyser kun PCM i displayet på forsterkeren (yamaha rxv1800).
    Blir det riktig dersom jeg gjør følgende:
    Bilde med hdmi fra dekoder--->TV
    Lyd med coaxial fra dekoder--->forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovund
    Fikk en hdpvr dekoder igår fra canaldigital og er sålangt veldig fornøyd. Eneste er at jeg er litt usikker på hvordan antenne koblingen(e) skal være bak, men jeg ha da fått bilde så noe har jeg sikkert gjort rett.
    Men jeg får ikke DD lyd....
    Nå kjører jeg bilde med hdmi fra dekoder--->forsterker--->TV
    Nå kjører jeg lyd med coaxial fra dekoder-->forsterker.
    Får lyd, men ikke DD. Lyser kun PCM i displayet på forsterkeren (yamaha rxv1800).
    Blir det riktig dersom jeg gjør følgende:
    Bilde med hdmi fra dekoder--->TV
    Lyd med coaxial fra dekoder--->forsterker

Gå inn på menyen, motagerinnstilninger, lydinnstilninger og velg hjemmekino.
    Det er kun Canal+first, Canal+Action, Canal+hits, Canal+HD, SVT2, SVT HD, Discovery HD, Woom HD, Silver HD og BBC HD som sender i DD. Og husk å koble DIGITAL LYD-utgangen (S/PDIF)
    til inngangen i din hjemmekino-forsterker.
    Håper dette hjalp deg

Rune

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runero7@online.no
    Gå inn på menyen, motagerinnstilninger, lydinnstilninger og velg hjemmekino.
    Det er kun Canal+first, Canal+Action, Canal+hits, Canal+HD, SVT2, SVT HD, Discovery HD, Woom HD, Silver HD og BBC HD som sender i DD. Og husk å koble DIGITAL LYD-utgangen (S/PDIF)
    til inngangen i din hjemmekino-forsterker.
    Håper dette hjalp deg

Rune
    Takker for raskt svar!
    Er slik jeg har det nå, men nå får jeg kun bilde og PCM, men ikke DD.
    Jeg har klart å få DD lyd, men da fikk jeg ikke bilde.... Så her er noe muffins.
    Lydinnstillingene står på "hjemmekino".

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har laget en liten "tegning" over slik jeg har det oppkoblet nå

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har laget en liten "tegning" over slik jeg har det oppkoblet nå
    Det er foreløpig ikke noen DD lyd igjennom HDMI kontakten, kun fra S/PDif.
    Dette er lovt fikset i en software oppgradering.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Det er foreløpig ikke noen DD lyd igjennom HDMI kontakten, kun fra S/PDif.
    Dette er lovt fikset i en software oppgradering.
    Jeg kjører en coax kabel fra s/pdif til forsterker, men får kun PCM.
    Er mulig det er noe med oppsettet til forsterkeren som er galt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å ta ut HDMI, sett den rett i tv-en.
    Da vet du at lyden må komme fra S/PDif hvis du får noe lyd ut av forsterkeren, mulig HDMI overstyrer den andre eller at den er satt opp feil.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Prøv å ta ut HDMI, sett den rett i tv-en.
    Da vet du at lyden må komme fra S/PDif hvis du får noe lyd ut av forsterkeren, mulig HDMI overstyrer den andre eller at den er satt opp feil.
    Hørtes ut som en plan. Skal teste ut når jeg kommer hjem.
    Tror nok det er løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke peiling på dette, men fikk min HD-PVR fra CD for ca. 3 uker siden.
    Det første jeg reagerte på var støyen, tror ikke det er viftestøy, høres mer ut som en jevn "susing" fra komponentene inne i boksen. Vanskelig å beskrive. For meg er den veldig plagsom.
    Det går f.eks ikke ann å slå av TV'n og lese en bok mens den spiller inn.
    Da må man gå i et annet rom for ikke å bli gal.

En annen ting som overrasket meg er at bildet er bedre ved bruk av scart på SD-kanaler. Dette har resultert i at jeg kun bruker scart som før. Bildet blir også kuttet på SD-kanaler ved bruk av HDMI.

Har PV-600

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicky
    Det første jeg reagerte på var støyen, tror ikke det er viftestøy, høres mer ut som en jevn "susing" fra komponentene inne i boksen. Vanskelig å beskrive. For meg er den veldig plagsom.
    Ring til CD, si at den støyer for mye, så skal du se du får byttet den. Jeg fikk byttet min pga støy uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har problem med "bildebeskjæringen" via HDMI, anbefales det å forsøke "on demand" -knappen 8)

Sitat Opprinnelig postet av Nicky

En annen ting som overrasket meg er at bildet er bedre ved bruk av scart på SD-kanaler. Dette har resultert i at jeg kun bruker scart som før. Bildet blir også kuttet på SD-kanaler ved bruk av HDMI.

Har PV-600

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    On-demand-knappen? Hva gjør den i denne sammenheng? Vi fikk cd sin hdpvr for et par uker siden og er ikke veldig imponert. Spesielt 3 ting som plager mye. Jeg limer inn fra et annet sted, fordi flere tydeligvis opplever samme problemene. Jeg har ikke lest gjennom hele tråden her, kan godt hende det er nevnt tidligere her også.

Kjøpte min tuner i sommer og da fungerte den forholdsvis bra. Etterhvert har jeg oppdaget flere problemer med den. Det som irriterer mest er at den ikke klarer å sende lyden til tv'n når jeg slår av tv'n og slår den på igjen. Må da restarte tuner for å få tilbake lyden. Dette problemet er kun via HDMI overføring. Har prøvd med ny tuner, med samme resultat.
    Den klarer heller ikke å "skremme" opp bildet til fullskjermvisning på alle kanaler. Må koble til med scart for å fullskjervisning.
    For eksempel på discovery channel så er det svarte rammer på alle kanter. Kjedelig. I tillegg så bråker boksen mye. Viftestøy, harddiskstøy og elektronikkstøy. Det er plagsomt ved vanlig tvtitting. Det var de tre største irritasjonsmomentene.

Videre så syns jeg menyene er stygge. Ikke mye HD over de nei. Og å bla i epg'en går utrolig treigt. Av en eller annen grunn så byttes det alltid til svensk tv4 når jeg går inn på epg-bildet. Oversiktsepg'en er dårlig. Det vises ikke program i kanallisten slik at man enkelt kan se hva som går på alle kanaler. Jeg er vant med dreambox og syns løsningen der er veeldig mye bedre. Men der får man ikke automatisk langtids epg desverre.

Noen som har noen løsning på noe av det jeg plages med? Skal det være så mye støy i boksen? Går det ikke an å få bort de svarte rammene på blant annet discovery channel? Noen som sa det var pga tull med hdmi-implementasjonen i boksen. Plagsomt er det ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen løsning på noe av det jeg plages med? Skal det være så mye støy i boksen? Går det ikke an å få bort de svarte rammene på blant annet discovery channel? Noen som sa det var pga tull med hdmi-implementasjonen i boksen. Plagsomt er det ihvertfall.[/QUOTE]

Legg en gummisåle under eller fest fire gummiknotter i hvert hjørnet, det vil garantert ta bort mye av støyen.

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    On-demand-knappen? Hva gjør den i denne sammenheng?
    Den skifter mellom 4:3, 14:9 og "Full Screen"... Du kan med andre ord bruke den til å "få bort" de svarte rammene på Discovery.

Et annet spørsmål er jo hvorfor du ønsker å forvrenge bildet på denne måten.. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan mener du det er å forvrenge? Jeg har sort ramme rundt hele bildet. Hvis det skal være sånn så sitter jeg med bilde som tilsvarer 28" på en 40" tv. Hva skal det være godt for? Svarte rammer på siden når sendingen er i 4:3 har jeg ingen problemer med. Men feit svart ramme rundt hele bildet skal vel ikke være meningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bo1e: Det må være enten feil innstilling eller feil ved dekoder. Jeg har fullt bilde. Har du prøvd "on demand"-knappen?

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis et eller annet med programmering av forsterkeren, hadde samme problemet. Vet ikke hvordan påhengsmotorforsterkeren(yamaha) er på dette, men på min må jeg velge hvilken digital inngang som hører til hvilken funksjon på forsterkeren. Eks dig1->DVD, dig2->DVR. Hadde tatt feil av hvem som var hvem. Fiksa det og lyden kom som ei kule, eneste er at man ikke kan justere DD lyden med fjernkontrollen til dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ameiza
    Bo1e: Det må være enten feil innstilling eller feil ved dekoder. Jeg har fullt bilde. Har du prøvd "on demand"-knappen?
    Jeg har prøvd den knappen nå ja, og da blir bildet strekt og går utenfor skjermen osv.
    Så lenge sendingen er 4:3 så ser det riktig ut. Svart ramme på sidene men bildet går helt opp og helt ned på skjermen. Men med en gang sendingen er det jeg antar er 16:9 så istedenfor å fylle skjermen så krympes bildet og det blir svarte rammer oppe og nede i tillegg til på sidene. Dette gjelder bare på noen kanaler, blant annet discovery og animal planet. På de aller fleste kanalene er alt i skjønneste orden. 4:3 vises med rammer på sidene mens 16:9 fyller skjermen. Og i tillegg så bråker tuneren mye mer enn hva jeg syns er greit, så jeg tenker å høre med canaldigital om det går an å få byttet den. Leste tidligere i denne tråden at noen hadde tunere som var så stille at de måtte legge øret inntil boksen for å høre den. Enten er de stokk døv, eller så er det utrolig stor forskjell mellom eksemplarene av denne tuneren. Og det er jo ikke særlig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slingbox

Noen som vet om Slingboxen har støtte for denne HD-PVR'en? Tenker på om den virtuelle fjernkontrollen i Slingplayer gir tilgang til all boks-funksjonalitet...??

Bmj

Side 24 av 114 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •