Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 114 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 2261
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bluenote
    Noe som gjør meg skikkelig forvirret med bildekvaliteten på SD sendinger er følgende; på tirsdag så jeg dramaserien Bleak House på NRK1. Bildekvaliteten var helt fantastisk. Etter at Bleak House var ferdig, sendte NRK1 en trailer for Kodenavn Hunter og bildet var plutselig helt rævva. Er det NRK eller CD som kødder med oss? Jeg blir ikke klok på den forskjellen det kan være innenfor samme kanal på SD sendinger.
    Noen som vet, og/eller opplever det samme?
    Dette ser vi hele tiden, ja. Kvaliteten på SD-sendinger - også på samme kanal - varierer noe helt vanvittig. Et eksempel på svært god SD-kvalitet er TV2's ettermiddags-såpe 'Home and Away' (selv om serien i seg selv er omvendt proporsjonal med bildekvaliteten :P), som nesten overgår enkelte middelmådige HD-sendinger. Men andre TV2-programmer er stort sett litt under pari, også studio-sendinger (og spillefilmer, som de burde klare å få til bedre). Men dette er ikke noe CD kan noe for nei, det er vel bare kildematerialet og den respektive kanals bildebehandling (eller mangel på sådan, alt etter som de prioriterer formoder jeg) før distribusjon som avgjør.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, bildet er ikke bra her, så pass-through hadde vært topp. :???:

Jeg snakket forresten med Canal Digital nok en gang i dag. Hver gang jeg ringer så treffer jeg jo en ny person som har like lite peiling som den forrige. Men nå er det jo tekniske spørsmål jeg stiller, så at alle skal forstå dette er kanskje for mye forlangt. Jeg har ikke forstått dette før i det siste selv. Men det er jo dårlig at den ene har annen informasjon enn den andre.

Uansett! Den siste jeg snakket med sa at hun skulle snakke med ansvarlig på teknisk avdeling. Det er samme person som Teknofil har vært i kontakt med gjentatte ganger i forbindelse med leserspørsmål. Og han fortalte henne at problemet med dårlige bilder i SD var noe de var klar over, og at det kom til å bli rettet i neste softwareoppdatering.

La oss håpe at dette stemmer, og at ting blir fikset. Men jeg tror det ikke før jeg får se det. Jeg sender uansett min HD PVR i retur. Den bråker forferdelig mye, så dette eksemplaret kan jeg uansett ikke ha, selv om bildet skulle bli krystallklart.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Rolle]
    Sitat Opprinnelig postet av hegefrem
    Så at dette med opptak er tatt opp tidligere i tråden. Mine opptak har også vært noe ustabile.
    Så lurer jeg på en ting:
    Hvorfor i alle dager kan jeg noen ganger ta opp to ting samtidig også kommer den på den tredje at det blir konflikt, mens nå i det siste kommer det konflikt når det er to opptak samtidig??? Altså kan jeg bare ha ett opptak av gangen....

veldig gla' for svar fra dere

Hei Hege!

Beklager for seint svar, men nå skal jeg prøve

Ustabile, eller null opptak har jeg opplevd et par ganger. Jeg fant ut at grunnen hva ”lock up” i dekoderen, det vil si at når jeg slo av HD-PVR med fjernkontrollen så sto den ikke med tid og rød lys, men den stod fremdeles på siste kanal, ergo ”locked up”.

Dette med overlapping opptak har jeg opplevd av og til. Som regel skjer det når jeg prøver å programmere et overlappende opptak, når dekoderen allerede tar opp på en annen kanal. Der er bare 2 dekodere, den tar opp på en, jeg ser på en annen kanal, da blir det krøll i systemet

Hvis du opplever mye problemer, så anbefaler jeg rett og slett, slå av og på strømmen til dekoderen, da får du total ”reboot” av systemet. Dette er ikke noe problem, du mister ikke favorittlister og programmerte opptak, siden der er internt batteri.

Forhåpentligvis skal mye av disse problemene fikses med en firmware update en gang i fremtiden

Uansett, så må du følge med her på tråden, her får du mye bedre info og tips enn du får fra CD kundeservice, det er da helt sikkert
    Tusen takk. jeg har prøvd å bytte kanal når jeg skal sette på opptak og finner ikke ut at det overlapper på opptakene heller :???: Får bare håpe det ordner seg med neste firmware.
    Jeg har byttet dekoder 3 ganger på reklamasjon og er egentlig ganske lei av feilene.

takk for svar, følger med videre i tråden 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Den der meldingen får jeg rett som det er da jeg stadig glemmer at jeg har satt opp serie opptak, banner like mye vær gang til jeg husker hvilken dag det er. Hehe ops:
    hehe, pga det dårlige sorteringsopplegget til CD har jeg en liste på stuebordet over opptak (tid, kanal, navn på prog). Jeg holdt på å bli sprø før jeg laget vidunderlista mi :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Såvidt jeg vet, i tillegg til TVNorge HD, bare Eurosport HD (som sender akkurat det samme som vanlig Eurosport).

SVT HD sender vel også tilnærmet likt det som SVT 1 gjør

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IDIOT-feil, noen andre som har denne?

Har fått i drift min HD-PVR og driver og utforsker.
    Fikk en idiotisk feil som jeg lurer på om noen andre har kommet over....

Trykk i for å se hva du ser på....
    Trykk "grønn" for opptak.... zzzzzappp... svart skjerm og dekoderen restarter...

-fint med utstyr som fungerer...., eller

Hadde satt stor pris på om andre kunnet prøve dette å se om det er bare jeg som har denne feilen.

Er det kommet nyere prog enn 1.02a??

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whacko

Trykk "grønn" for opptak.... zzzzzappp... svart skjerm og dekoderen restarter...

Hadde satt stor pris på om andre kunnet prøve dette å se om det er bare jeg som har denne feilen.

Jeg har prøvd, her skjedde det ikke noe uvanlig. Når du trykker på grønn knapp i infovinduet skal du få opp liste over opptak. Av noen merkelig grunn så kommer ikke listen opp i vinduet, men lengst ned på skjermen. Dette er uansett en funksjon jeg aldri bruker, mye enklere og trykke på ”my tv” for og få opp en komplett liste over opptak.

Hvis du ikke hadde noen opptak på listen, så hva det kanskje derfor den krasja?

Nyeste firmware versjon er 1.0.2.a men vi venter alle utålmodig på en oppdatering

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har forsåvidt ingen opptak enda...., misforstod funksjonen da, trodde dette var for å sette den i opptak på gjeldende kanal.
    Får prøve å ta opp litt å se hva somskjer da....

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Whacko

Skjedde det samme hos meg første gangen jeg prøvd og, men når jeg prøver nå får jeg de opp. Burde jo ikke skje at den restarter selv om du ikke har tatt opp noe enda.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, nå har jeg også bestilt denne boksen, må si at jeg er spent på støyen her ja. ifølge CD eminente kundeservice påstod damen at støy ikke var noe problem, min støyer ihvertfall ikke..... sa hun, en annen litt off topic er at jeg spurte om trådløs ruter til cd kabeltv internett, da sa dem at dette hadde de sluttet med og de anbefalte ikke trådløse rutere fordi nettet ble så tregt og da fikk de masse klager..... forstå det dem som vil....

okei, her er spørsmålet mitt, i hvilken oppløsning sendes hd kanalene i den digitale grunnpakken, og jeg som har en pana 42pv600 med en oppløsning på 1024 x 720(eller noe sånt), vil jeg få best resultat med å kjøre 720 p ut ifra dekoder.
    denne panasonicen fikk jo mye skryt for hd bildene sine en gang, men vil det skille mye på bildekvaliteten opp til en full oppløst 42 tommer....

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som ikke får inn History channel hd , silver hd og Tvnorg hd for tiden ? oss meg står det at den har problemer med å få inn signal...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terje00
    Noen andre som ikke får inn History channel hd , silver hd og Tvnorg hd for tiden ? oss meg står det at den har problemer med å få inn signal...

Har hatt samme problem siden i går kveld. Snufs!!:twisted:

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet er TV Norge HD tatt bort og de sender HD programmene på den vanlige kanalen, det står da merket som HD i oversikten. de sparer jo bånbredde på denne måten.

I stedet for å betale for 2 kanaler på transponderen, har de nå bare en med hd båndbredde.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO BDP-103EU
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    Såvidt jeg vet er TV Norge HD tatt bort og de sender HD programmene på den vanlige kanalen, det står da merket som HD i oversikten. de sparer jo bånbredde på denne måten.

I stedet for å betale for 2 kanaler på transponderen, har de nå bare en med hd båndbredde.
    Hva med Silver HD og NGC HD da?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dere logger inn på Min Side på canaldigital.no kan dere se om det jobbes med kabelnettet i området deres, og/eller om det evt. er noen problemer som må fikses. Hos meg funker ihvertfall samtlige HD-kanaler prikkfritt, genialt med 9 HD-kanaler i grunnpakken

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet her. Hvor holder du til, Kimi? Her på Østerås i Bærum er det ikke 9 HD-kanaler for tiden:-( Merkelig å få inn Voom og ikke TVNorge HD...

PS ingen jobbing på kabelnettet her heller...

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøndelag her, Orkanger (utenfor Trondheim). Merkelig dette, er signalstyrken god? Jeg er på 177 grønt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering av software

Nok en dag uten ny software. Gleder meg til den dagen Canal Digital slipper ut oppggradering av softwaren til HD-PVR dekoder.
    Er det noen som veit når??
    Og hva som blir retta opp? Virker som det er mange forskjellige problemmer med denne dekoder.

Newcomer gormnass sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny software?

Jeg har nettopp bestilt denne dekoderen, og er spent på hvordan den virker, bildekvalitet , støy o.l.
    I det siste har jeg bl.a lest mye negativt om den, men at mye skal være rettet opp. (?)
    Har også lest i en annen tråd (husker ikke hvor) om at det allerede var lagt ut ny SW for kabeltv-dekoderen nå i nov/des. Kan noen bekrefte/avkrefte?

mvh Gorm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gormnass
    Jeg har nettopp bestilt denne dekoderen, og er spent på hvordan den virker, bildekvalitet , støy o.l.
    I det siste har jeg bl.a lest mye negativt om den, men at mye skal være rettet opp. (?)
    Har også lest i en annen tråd (husker ikke hvor) om at det allerede var lagt ut ny SW for kabeltv-dekoderen nå i nov/des. Kan noen bekrefte/avkrefte?

mvh Gorm

Nei, jeg har ikke fått noen ny SW.

Side 23 av 114 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •