Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 114 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 2261
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Lurer foresten på en lite ting. Hvilke av HD-kanalene er det som har samme sendeskjema i bade SD og HD? TV Norge vet jeg, så da kan jeg bare legge til TV Norge HD i favorittlista, og droppe vanlig TV Norge. Men hva med de andre kanalene? Dokumentarkanalene, Eurosport, SVT...
    Såvidt jeg vet, i tillegg til TVNorge HD, bare Eurosport HD (som sender akkurat det samme som vanlig Eurosport).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Prøv ”On demand” knappen på fjernkontrollen, nederst rad, nest lengst til høyre.
    Hadde passet bedre om knappen hva merket med Aspect, Scaling eller lignende.
    Det virket faktisk! Ikke akkurat innlysende at knappen skal ha den funksjonen ut fra navnet, men men ...

Takk for hjelpa!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at dette med opptak er tatt opp tidligere i tråden. Mine opptak har også vært noe ustabile.
    Så lurer jeg på en ting:
    Hvorfor i alle dager kan jeg noen ganger ta opp to ting samtidig også kommer den på den tredje at det blir konflikt, mens nå i det siste kommer det konflikt når det er to opptak samtidig??? Altså kan jeg bare ha ett opptak av gangen....

veldig gla' for svar fra dere

-Hege

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet dekoder på posten lørdag formiddag, og dag sender jeg den i retur.
    Makan til støyende maskin skal en lete lenge etter.

Nei, holder meg til vanlig PVR litt til, også bruker jeg vanlig HD-burk når jeg skal se HD-sendinger.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg plages ekstremt med lipsync særlig på opptakene jeg gjør. Bildet kommer før lyden, så audio-delay funker ikke. Noen flere som opplever dette? Hvis alle andres bokser er ok så må jeg jo bytte. Bråker gjør den og. *dobbeltsukk*

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tull fra CD Kundeservice

Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    Jeg ser Pb03 til jeg trykker på standby-knappen. Da blir det Er07, Er01 og Er09, akkurat som beskrevet tidligere i denne tråden. Jeg tviler også på at det er defekt strømadapter (derav mine ...'er), men visste likssom ikke helt hvordan jeg skulle protestere.

Hadde samme problem, Ringte CD, Fikk beskjed om at de skulle sende ny strømforsyning. Bare tull. Målte strømforsyning og den er ok. Ringte CD en gang til 10 min. senere og fortalte at jeg "hadde testet med naboens strømforsyning" ( samme dekoder i hele brl.) Da skulle de sende ny dekoder......... Skal teste i virkeligheten når ny dekoder kommer, men er 99% sikker på at det ikke har noe med PSU å gjøre i det hele tatt. Ser på forum rundt på web at flere har hatt samme opplevelse. Kanskje CD Kundeservice burde være litt på nett?:???:

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tech66
    Hadde samme problem, Ringte CD, Fikk beskjed om at de skulle sende ny strømforsyning. Bare tull. Målte strømforsyning og den er ok. Ringte CD en gang til 10 min. senere og fortalte at jeg "hadde testet med naboens strømforsyning" ( samme dekoder i hele brl.) Da skulle de sende ny dekoder......... Skal teste i virkeligheten når ny dekoder kommer, men er 99% sikker på at det ikke har noe med PSU å gjøre i det hele tatt. Ser på forum rundt på web at flere har hatt samme opplevelse. Kanskje CD Kundeservice burde være litt på nett?:???:
    Nei, som du sier så har mange folk hatt samme problem. CD kundeservice har ikke peiling, det er kjent, send den tilbake, få en ny, så går det fint

Når du får en ny som virker, så blir du rimelig happy, akkurat som meg

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=hegefrem]Så at dette med opptak er tatt opp tidligere i tråden. Mine opptak har også vært noe ustabile.
    Så lurer jeg på en ting:
    Hvorfor i alle dager kan jeg noen ganger ta opp to ting samtidig også kommer den på den tredje at det blir konflikt, mens nå i det siste kommer det konflikt når det er to opptak samtidig??? Altså kan jeg bare ha ett opptak av gangen....

veldig gla' for svar fra dere

Hei Hege!

Beklager for seint svar, men nå skal jeg prøve

Ustabile, eller null opptak har jeg opplevd et par ganger. Jeg fant ut at grunnen hva ”lock up” i dekoderen, det vil si at når jeg slo av HD-PVR med fjernkontrollen så sto den ikke med tid og rød lys, men den stod fremdeles på siste kanal, ergo ”locked up”.

Dette med overlapping opptak har jeg opplevd av og til. Som regel skjer det når jeg prøver å programmere et overlappende opptak, når dekoderen allerede tar opp på en annen kanal. Der er bare 2 dekodere, den tar opp på en, jeg ser på en annen kanal, da blir det krøll i systemet

Hvis du opplever mye problemer, så anbefaler jeg rett og slett, slå av og på strømmen til dekoderen, da får du total ”reboot” av systemet. Dette er ikke noe problem, du mister ikke favorittlister og programmerte opptak, siden der er internt batteri.

Forhåpentligvis skal mye av disse problemene fikses med en firmware update en gang i fremtiden

Uansett, så må du følge med her på tråden, her får du mye bedre info og tips enn du får fra CD kundeservice, det er da helt sikkert

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av hegefrem

Dette med overlapping opptak har jeg opplevd av og til. Som regel skjer det når jeg prøver å programmere et overlappende opptak, når dekoderen allerede tar opp på en annen kanal. Der er bare 2 dekodere, den tar opp på en, jeg ser på en annen kanal, da blir det krøll i systemet

Den der meldingen får jeg rett som det er da jeg stadig glemmer at jeg har satt opp serie opptak, banner like mye vær gang til jeg husker hvilken dag det er. Hehe ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser fram mot oppdatering av HD-PVR fra Canal Digital

Jeg har hatt 2 HD-PVR som hardisken ble ødelagt og hver gang har jeg fått en ny en.
    Så jeg ser frem mot oppdatering av programvare på denne dekoder som er veldig ustabil.
    Håper at alle fix som folk sliter med blir fikset på.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, oi, oi. Jøje meg. Så er vi i gang igjen.

Jeg fikk min HD PVR i dag. Jeg koblet den opp og...sukk...den bråker som en støvsuger og bildet på SD-kanaler er som før. (Kanskje en anelse bedre i SD, jeg skal ikke være for skråsikker, men like bra som 576i er det definitivt ikke.)

Jeg nølte ikke et sekund med å ringe til Canal Digital! Forklarte problemet nok en gang (har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har gjort det) og fant fort ut at jeg snakket med en som ikke hadde mye peiling. Jeg sa at bildet var dårlig, men at jeg hadde blitt fortalt at det skulle rettes med en driveroppdatering, og spurte om han kunne finne ut om min dekoder hadde fått denne oppdateringen. Nei, problemet med dårlig bilde hadde Canal Digital aldri fått klage på, sa han, og det fantes ingen oppdatering. Men jeg gav meg ikke og han sa at han skulle snakke med sine kolleger. Da han kom tilbake etter et par minutter måtte han innrømme at dette problemet hadde de nok fått noen klager på likevel, og denne driveroppdateringen, som likevel eksisterte, skulle komme for HD PVR om ikke alt for lenge. (Oppdateringen som skulle komme forrige uke gjaldt visst HD-dekoderen uten harddisk.)

Videre sa han at dekoderen min garantert var en andregenerasjons dekoder, og at viftestøyen ikke ville være bedre med en annen dekoder. Et bytte var dermed unødvendig.

Hva sier dere? Kan dere garantere at dere som har fått byttet dekoder har fått en som bråker mindre? Skal jeg kreve å få en ny en?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, oi, oi. Jøje meg. Så er vi i gang igjen.

Jeg fikk min HD PVR i dag. Jeg koblet den opp og...sukk...den bråker som en støvsuger og bildet på SD-kanaler er som før. (Kanskje en anelse bedre i SD, jeg skal ikke være for skråsikker, men like bra som 576i er det definitivt ikke.)

Jeg nølte ikke et sekund med å ringe til Canal Digital! Forklarte problemet nok en gang (har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har gjort det) og fant fort ut at jeg snakket med en som ikke hadde mye peiling. Jeg sa at bildet var dårlig, men at jeg hadde blitt fortalt at det skulle rettes med en driveroppdatering, og spurte om han kunne finne ut om min dekoder hadde fått denne oppdateringen. Nei, problemet med dårlig bilde hadde Canal Digital aldri fått klage på, sa han, og det fantes ingen oppdatering. Men jeg gav meg ikke og han sa at han skulle snakke med sine kolleger. Da han kom tilbake etter et par minutter måtte han innrømme at dette problemet hadde de nok fått noen klager på likevel, og denne driveroppdateringen, som likevel eksisterte, skulle komme for HD PVR om ikke alt for lenge. (Oppdateringen som skulle komme forrige uke gjaldt visst HD-dekoderen uten harddisk.)

Videre sa han at dekoderen min garantert var en andregenerasjons dekoder, og at viftestøyen ikke ville være bedre med en annen dekoder. Et bytte var dermed unødvendig.

Hva sier dere? Kan dere garantere at dere som har fått byttet dekoder har fått en som bråker mindre? Skal jeg kreve å få en ny en?

Den siste jeg fikk for 14 dager siden bråker mye mindre enn den første jeg hadde. Den første bråket veldig mye.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sitter jeg og ser på SVT HD, for så å hoppe over til samme kanal i SD. Jeg må ærlig innrømme at jeg har problemer med å se forskjell. Kanskje litt flere detaljer, men ikke mye. Kan nesten ikke forstå at det var HD på SVT HD. Men nei, jeg er likevel ikke blant de mange som sier at de ikke ser forskjell på HD og SD. Jeg så fotball-EM i HD i sommer, og det var klart bedre enn SD.

Men! Her er noe jeg stusset over:
    Jeg så altså ikke forskjell. Det taler ikke bra for HD-kanalen, men for SD-kanalen derimot! Hvordan skal jeg sette dette inn i 576i-problematikken? Hehe. Er det likevel 1080i over HDMI som gir det beste resultatet på SD-kanaler (kontra scart) siden det nesten så ut som HD???

Flere som begynner å bli lei av hele greia eller??

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sitter jeg og ser på SVT HD, for så å hoppe over til samme kanal i SD. Jeg må ærlig innrømme at jeg har problemer med å se forskjell. Kanskje litt flere detaljer, men ikke mye. Kan nesten ikke forstå at det var HD på SVT HD. Men nei, jeg er likevel ikke blant de mange som sier at de ikke ser forskjell på HD og SD. Jeg så fotball-EM i HD i sommer, og det var klart bedre enn SD.

Jeg så altså ikke forskjell. Det taler ikke bra for HD-kanalen, men for SD-kanalen derimot! Hvordan skal jeg sette dette inn i 576i-problematikken? Hehe. Er det likevel 1080i over HDMI som gir det beste resultatet på SD-kanaler (kontra scart) siden det nesten så ut som HD???

Det er IKKE noe galt med dine øyner

Det er ikke så rart du ikke ser noen stor forskjell for "The Tudors" sendes oppskalert i følge programguiden på
    svt.se - Tablåer

Sjekk programmet som starter nå "Livet i Fagervik" for det sendes i følge programguiden i HD.

SVT HD sender MYE oppskalerte programmer. Da er "HD" tatt bort fra kanallogoen ( samme som TVNorge HD gjør - Eurosport viser 'native HD' eller 'full HD' logo når de ikke sender oppskalert).

Grunnen til at du ser litt bedre resultat på SVT HD er først og fremst at video er oppskalert og de-interlacet til 1280x720p. Vanlig SVT1 og SVT2 i SD sendes med 10Mbps video så kvaliteten på disse kanalene er ekstremt bra til å være SD. Kabel HD-PVR'n til Canal Digital har heller ikke samme bildefeil som de andre boksene slik at SD kanalene ser betydelig bedre ut med kabel HD-PVR enn de andre boksene. Derfor ser du egentlig forskjellen i kvaliteten til SVT sin scaler/deinterlacer i forhold til den som befinner seg i HD-PVR boksen din.

Siden SVT HD sender i 720p så blir det muligens best resultat om du kjører 720p ut av mottageren. HD-PVR for satellitt veksler automatisk format basert på om sendingen er 720p eller 1080i ( i alle fall etter factory reset). Om Kabel HD-PVR gjør det samme vet jeg ikke. Vær oppmerksom på at denne autoswitchingen kan føre til 5-10 sekunder sort skjerm mens TV'n og dekoderen setter opp HDMI forbindelsen på nytt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, takk og pris. Jeg begynte å tvile på synet mitt.

Jeg har sett på TV i hele kveld, og konkluderer med at dette er like dårlig som i sommer. Både bildet og viftestøyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som gjør meg skikkelig forvirret med bildekvaliteten på SD sendinger er følgende; på tirsdag så jeg dramaserien Bleak House på NRK1. Bildekvaliteten var helt fantastisk. Etter at Bleak House var ferdig, sendte NRK1 en trailer for Kodenavn Hunter og bildet var plutselig helt rævva. Er det NRK eller CD som kødder med oss? Jeg blir ikke klok på den forskjellen det kan være innenfor samme kanal på SD sendinger.
    Noen som vet, og/eller opplever det samme?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluenote
    Noe som gjør meg skikkelig forvirret med bildekvaliteten på SD sendinger er følgende; på tirsdag så jeg dramaserien Bleak House på NRK1. Bildekvaliteten var helt fantastisk. Etter at Bleak House var ferdig, sendte NRK1 en trailer for Kodenavn Hunter og bildet var plutselig helt rævva. Er det NRK eller CD som kødder med oss? Jeg blir ikke klok på den forskjellen det kan være innenfor samme kanal på SD sendinger.
    Noen som vet, og/eller opplever det samme?
    Det du ser er nok først og fremst variasjoner i kvaliteten på innholdet NRK sender. NRK sender med høyere bitrate enn de fleste andre kanaler så det er neppe der problemet ligger. Sjekk en Hunter episode når den sendes. Det kan være at traileren ikke var helt bra.

Både Hunter og Bleakhouse(BBC) tror jeg er produsert i HD. Bleak House mener jeg kommer i HD format på BBC HD så da får du sannsynligvis sett den i HD der senere. Mener jeg så Bleak House i BBC HD promo/preview på Tirsdag. BBC HD starter forøvrig med å sende følgende HD programmer/serier : Planet Earth,Supervolcano,Nuclear Secrets,Ant Attack,BBC Proms,Hannibal - The Man, The Myth, The Mystery ,The Bear Man Of Kamchatka ,Trek - Spy On The Wildebeest og Desert Lions.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er en av de heldige som har bra bilde på 1080i i på SD kanalene.

Når jeg switcher mellom TVN og TVN HD når de sende CSI som er ikke er oppskalert skal jeg ha nesa rimelig nærme skjermen for å se forskjell på dem.

Jeg har også svært bra bilde på studioproduserte programmer på NRK i SD.

Beklager dere 1080i hatere, men sånn er det bare:-D

Når det gjelder Hunter er det sinnsykt dårlig bilde på den serien av en eller annen grunn. Den er filmet i HD på noe jeg antar er markedets beste utstyr så jeg skjønner ikke hvorfor.

Dette er jo ikke CD sin feil.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg plages ekstremt med lipsync særlig på opptakene jeg gjør. Bildet kommer før lyden, så audio-delay funker ikke. Noen flere som opplever dette? Hvis alle andres bokser er ok så må jeg jo bytte. Bråker gjør den og. *dobbeltsukk*
    Dette pleier å forsvinne hvis man begynner abspillingen på nytt, eller trykker pause 2 ggr.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Siden SVT HD sender i 720p så blir det muligens best resultat om du kjører 720p ut av mottageren. HD-PVR for satellitt veksler automatisk format basert på om sendingen er 720p eller 1080i ( i alle fall etter factory reset). Om Kabel HD-PVR gjør det samme vet jeg ikke. Vær oppmerksom på at denne autoswitchingen kan føre til 5-10 sekunder sort skjerm mens TV'n og dekoderen setter opp HDMI forbindelsen på nytt.
    Det er jo dette som er pass-through! Det som vi har mast på CD om at de må aktivere som mulig valg i menyen! I arktikkelen til Teknofil sa de jo at de IKKE kom til å gjøre pass-through tilgjengelig, nettopp pga. problemet med lang tid mellom kanalbytte (HDMI hand-shake på nytt hver gang). Fungerer virkelig HD PVR-dekoderen for satellitt på denne måten??!? Det gjør det IKKE på HD PVR for kabel-TV ihvertfall. Så det under OL i Beijing da SVT HD og Eurosport HD sendte de samme programmene (åpningsseremonien f.eks.). Med mottakeren innstilt på 1080i så Eurosport klart best ut, SVT HD fremstod ikke like skarp. Men hvis jeg manuelt endret til 720p så var det omvendt - så ingen pass-through her nei....

Såvidt jeg vet er det vel ingen andre enn SVT HD som sender i 720p, og siden SD-kanaler nå ser omtrent like bra ut i 1080i som 576i så har det forsåvidt ikke så mye å si lenger at pass-through ikke er mulig.

Side 22 av 114 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •