Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 114 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 2261
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Har noen spørsmål angående lyd. Har en pioneer-tv, og har derfor tilkoblet et sorroundsystem. Frem til nå har jeg koblet forsterkeren direkte på tv'n (med "rød og hvit ledning" - håper der skjønner hva jeg mener på). Dette har fungert utmerket frem til nå nylig. Jeg har hatt god sorroundlyd. Når forsterkeren min nå står på sorround, blir stemmene som veldig lav i forhold til bakgrunnslyden. Ved å skru over på stereo, så blir forholdet normalt igjen.

Jeg er usikker på hvor feilen ligger. Jeg tenkte først på om lydsignalene fra hd-pvr kunne ha feilen, men fikk utelukket dette gjennom at problemt fortsatt var tilstede når jeg koblet til tv-signaler utenom boksen. Dermed er det nok enten tv eller forsterker som har feilen. For å unngå problemet tenkte jeg å koble forsterkeren til hd-pvr istedet. Jeg har nå akkurat koblet opp dette digitalt (S/PDIP). Virker som jeg nå unngår problemet med lave stemmer, noe som igjen skulle støtte at tv eller forsterker har vært årsak til problemet. (synes Dessverre har jeg nå et annet irriterende problem. Når jeg bytter kanal, kommer lyden først et sekund etter jeg har fått bilde fra kanalen. Samtidig får jeg en "klikkelyd". Godt mulig dette skyldes forsterker? Jeg lurer på om noen har noe innspill. Hva slags kobling bruker dere? Dette er virkelig et frustrerende problem, særlig ettersom ting fungerte akkurat som det skulle i starten.
    Du får ikke Dolby Digital surround lyd ved å koble stereo (rød/hvit) fra TV til surroundforsterker. Du trenger digital SPDIF fra dekoderen og direkte til forsterkeren. (slik du tydeligvis har koblet nå) Hvis forsterkeren står i autodetect vil du se DD symbolet på forsterkeren når sendingen støtter DD.
    Klikkelyd kan nok skyldes forsterkeren ja, men er vel neppe noe stort problem ?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår godt om folk ikke skjønner hva jeg mener. Skjønner jo ikke allverden selv heller :P Når jeg koblet fra tv'n til forsterker, oppfattet jeg det som at jeg hadde sorroundlyd. (hørte helikoptre komme bakfra på filmer, publikumslyd i bakhøytalere på fotballkamp osv) Om det var dolby digital sorround lyd vet jeg ikke. Jeg synes uansett det fungerte meget bra.
    Uansett kan det nok være at det er best å koble digitalt direkte på hd-pvr'n, som jeg nå har gjort. Et lite problem er at jeg kun har en digital utgang på forsterker (begynner å bli gammel, nad t751). Må derfor bytte over hver gang jeg skal se DVD. Lyden virker å fungere greit nå, men da når jeg har satt sorround mode til "ears", og ikke når den er satt til dolby pro logic. Av en eller annen grunn ble også bakhøytalerne betydelig mer fremtredende nå. (bakgrunnsmusikk såpass høy ut fra dem, at jeg nesten sliter med å høre hva som sies). Dette kan absolutt skyldes at de er høyt justert (noe jeg mener å huske), selv om det er litt rart at de skulle bli så mye høyere nå sammenlignet med tidligere. Problemet er at jeg sliter med å få justert dem ned igjen. Dette gjorde jeg med fjernkontrollen, og denne er nå defekt. Finner ikke mulighet for denne justeringen på selve forsterkeren.

Angående ulyden ved kanalskifte er den en smule irriterende (særlig når man er vant til en mer stille og glatt overgang) Jeg kan sikkert lære å leve med det. Men er det bare hos meg lyden først kommer et sekund etter bildet (fortsatt ved kanalskifte)? Jeg får uansett prøve ut litt mer for å se om jeg er fornøyd med lyden og om det evt er noen innstilninger på forsterker som ikke er helt rett satt. Føler meg ekstremt noobie nå, men jeg setter veldig stor pris på hjelp om noen har noen ideer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Folkens! Jeg har nettopp snakket med Canal Digital som fortalte meg at driver-oppdateringen som gir bedre bilde på SD-kanaler ble sluppet mandag og tirsdag denne uken.
    Jeg har også snakket med CD akkurat nå og ble fortalt at oppdateringen som ble sluppet manda og tirsdag denne uka gjadt for den vanlige HD-dekoderen. Når det gjelder oppdatering for HD-PVR så kommer den nærmere jul. :???:

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Hvorfor er det ingen av de som har fått bedre bilde som kan poste sin programvareversjon? Hadde vært kjekt og visst det!
    Fortsatt V1.0.2.a her også, men bildet er mye bedre så et eller annet har skjedd ihvertfall - det er garantert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SCART vs. HDMI tilkobling

Jeg har nå fått koblet opp min HD-PVR mot Sony 46W4500 med både SCART (RGB) og HDMI og har gjort følgende erfaring:

1. På SD sendinger ser faktisk bildet både skarpere og bedre ut på SCART enn på HDMI. For HD er det ingen særlig forskjell.

2. På SCART skalerer bilde riktig i forhold til skjermstørrelsen mens på HDMI dras det ut i bredden slik at bildet klippes vertikalt på sidene (høyre bildekant går omtrent midt i nrk1-logoen). Dette er det samme uansett om jeg setter HD-PVR i 720p eller 1080i. Finner heller ingen måte å endre dette på i Sony'en. Noen som vet hvordan jeg får fixet dette?

Oppsummert: Jeg foretrekker faktisk SCART framfor HDMI og det er jo et litt overraskende resultat ....

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mio
    På SCART skalerer bilde riktig i forhold til skjermstørrelsen mens på HDMI dras det ut i bredden slik at bildet klippes vertikalt på sidene (høyre bildekant går omtrent midt i nrk1-logoen). Dette er det samme uansett om jeg setter HD-PVR i 720p eller 1080i. Finner heller ingen måte å endre dette på i Sony'en. Noen som vet hvordan jeg får fixet dette?
    Prøv ”On demand” knappen på fjernkontrollen, nederst rad, nest lengst til høyre.
    Hadde passet bedre om knappen hva merket med Aspect, Scaling eller lignende.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre enn meg som får en halv rad med hvite streker øverst til venstre på enkelte kanaler, som for eksempel TV3?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Forstår godt om folk ikke skjønner hva jeg mener. Skjønner jo ikke allverden selv heller :P Når jeg koblet fra tv'n til forsterker, oppfattet jeg det som at jeg hadde sorroundlyd. (hørte helikoptre komme bakfra på filmer, publikumslyd i bakhøytalere på fotballkamp osv) Om det var dolby digital sorround lyd vet jeg ikke. Jeg synes uansett det fungerte meget bra.
    Uansett kan det nok være at det er best å koble digitalt direkte på hd-pvr'n, som jeg nå har gjort. Et lite problem er at jeg kun har en digital utgang på forsterker (begynner å bli gammel, nad t751). Må derfor bytte over hver gang jeg skal se DVD. Lyden virker å fungere greit nå, men da når jeg har satt sorround mode til "ears", og ikke når den er satt til dolby pro logic. Av en eller annen grunn ble også bakhøytalerne betydelig mer fremtredende nå. (bakgrunnsmusikk såpass høy ut fra dem, at jeg nesten sliter med å høre hva som sies). Dette kan absolutt skyldes at de er høyt justert (noe jeg mener å huske), selv om det er litt rart at de skulle bli så mye høyere nå sammenlignet med tidligere. Problemet er at jeg sliter med å få justert dem ned igjen. Dette gjorde jeg med fjernkontrollen, og denne er nå defekt. Finner ikke mulighet for denne justeringen på selve forsterkeren.

Angående ulyden ved kanalskifte er den en smule irriterende (særlig når man er vant til en mer stille og glatt overgang) Jeg kan sikkert lære å leve med det. Men er det bare hos meg lyden først kommer et sekund etter bildet (fortsatt ved kanalskifte)? Jeg får uansett prøve ut litt mer for å se om jeg er fornøyd med lyden og om det evt er noen innstilninger på forsterker som ikke er helt rett satt. Føler meg ekstremt noobie nå, men jeg setter veldig stor pris på hjelp om noen har noen ideer
    OK, nå tror jeg at jeg har det komplette bildet !
    Du har til nå benyttet Dolby Prologic lyd som er surround lyd kodet analogt inn på stereosignalet (hvit/rød plugg). Den har ikke så god kanalseparasjon og dynamikk som Dolby Digital 5.1, og sender også samme lyd i begge kanaler bak. Sikkert derfor du har justert opp nivået litt for å kompensere.
    Manual til t751 kan du laste ned her: NAD Electronics :: Product Manuals
    Ser at den faktisk har 3 digitale innganger, en optisk og to elektriske. Du burde derfor kunne knytte opp 2-3 kilder med digital lyd.
    En universalfjernkontroll med forhåndsoppsett for t751 burde være et godt alternativ hvis du har mistet den originale.

Den bra lydovergangen skyldes muligens måten CD dekoderen håndterer bitstrømmen i lydsignalet på under kanalbytte. Hvis det digitale signalet termineres brått og brutalt vil man kunne få knepp eller små smell i lyden. Tror ikke du får hjort stort med det, dessverre.

Lykke til !

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Er det noen andre enn meg som får en halv rad med hvite streker øverst til venstre på enkelte kanaler, som for eksempel TV3?
    Samme her, men bare når jeg bruker 1080i og stiller skjermen (LX5090) til ”Dot by Dot”

”Bug listen” begynner å bli ganske lang nå, håper at den kommende firmware oppgraderingen fikser det meste av irritasjonsmomentene, men jeg har vel ikke den helt store troen på at så vil skje :-?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Samme her, men bare når jeg bruker 1080i og stiller skjermen (LX5090) til ”Dot by Dot”

”Bug listen” begynner å bli ganske lang nå, håper at den kommende firmware oppgraderingen fikser det meste av irritasjonsmomentene, men jeg har vel ikke den helt store troen på at så vil skje :-?
    Dette er ikke en bug, men skyldes (mangelen på) overscan. Når man velger 'dot by dot' / 1:1 pixelmapping, så slår man av overscan, og slike artifakter kan dukke opp. Dette er ikke en feil ved boksen, men skyldes signalet fra TV-kanalen.

Se også:
    http://avforum.no/forum/satellitt/79...cd-hd-pvr.html
    Overscan - Wikipedia, the free encyclopedia

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Dette er ikke en bug, men skyldes (mangelen på) overscan. Når man velger 'dot by dot' / 1:1 pixelmapping, så slår man av overscan, og slike artifakter kan dukke opp. Dette er ikke en feil ved boksen, men skyldes signalet fra TV-kanalen.
    Takk for info, da skal vi ikke henge det på CD, gudene skal vite at de har fått nok klagemål allerede

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vel, da har jeg bestilt en HD PVR. Han jeg snakket med sa at de dekoderne de selger nå er andre generasjons dekodere som har forbedret hardware, noe som visst nok skal føre til mindre viftestøy bl.a.

Det som forundrer meg litt (heh, eller gjør det egentlig det?) er at noen kundebehandlere sier at det snart kommer ny software som skal gjøre Canal Digitals dekodere til de beste på markedet, mens han jeg snakket med i sted aldri har hørt om noen oppdatering, og sier at alt fungerer bra.

Nå vel, jeg har to ukers angrefrist, så hvis dette blir fiasko igjen så går den nok i retur.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vel, da har jeg bestilt en HD PVR. Han jeg snakket med sa at de dekoderne de selger nå er andre generasjons dekodere som har forbedret hardware, noe som visst nok skal føre til mindre viftestøy bl.a.

Det som forundrer meg litt (heh, eller gjør det egentlig det?) er at noen kundebehandlere sier at det snart kommer ny software som skal gjøre Canal Digitals dekodere til de beste på markedet, mens han jeg snakket med i sted aldri har hørt om noen oppdatering, og sier at alt fungerer bra.

Nå vel, jeg har to ukers angrefrist, så hvis dette blir fiasko igjen så går den nok i retur.

Jeg fikk ny HD-PVR forrige uke og merker tydelig forskjell i forhold til støy, til det beder altså

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har jeg nok fått en andre generasjons dekoder (har hatt den i 2 måneder) den er så å si helt lydløs, må slå av lyd og legge øret helt inntil boksen for og høre noe i det hele tatt.

Da får vi håpe at ny software gjør dekoderen til markedets beste :-D

Jeg er rimelig fornøyd som den er nå, men mye kan helt klart forbedres. Det jeg liker aller best er opptaksfunksjonene. Har nesten helt slutta å se programmer live siden jeg hater reklamepauser.
    At kunne ta opp 2 programmer og samtidig se et tredje i opptak, er helt genialt.

Håper du blir fornøyd denne gangen.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er EPG fremdeles like mislykket og treg som på 1. generasjon??

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Men er EPG fremdeles like mislykket og treg som på 1. generasjon??
    Ja, software er samme, så EPG er fremdeles ikke noe tess.

Forhåpentligvis blir EPG mye bedre etter software oppgradering.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Ja, når det gjelder TV3 er det sånn når man benytter analoge signaler også.
    TV3 burde fikse dette, men det er vel kanskje for mye forlangt?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter på en ekstra HD PVR.

Jeg bestilte 2 i august, men fikk bare 1.
    Jeg ble fakturert for 2:???:

Nå har de lovet å sende meg den jeg mangler og da blir det intressant å se om det er noe forskjeller på dem.

Den jeg har i dag bråker noe sinnsykt, men har bra bilde på 1080i
    Kanskje den nye er stillegående, men med dårlig bilde?

Ingenting overrasker meg lenger.

En annen ting som riktignok er litt OT er at jeg hadde en selger fra Canal Digital på døra her en kveld som vill ha meg over på fiber.
    Jeg ville få det samme TV tilbudet som i dag, men de kunne tilby 50 Mbit fra dag en med mulighet for oppgradering senere.
    Det frister med 50 Mbit, men Canal Digital?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Da har jeg nok fått en andre generasjons dekoder (har hatt den i 2 måneder) den er så å si helt lydløs, må slå av lyd og legge øret helt inntil boksen for og høre noe i det hele tatt.

Da får vi håpe at ny software gjør dekoderen til markedets beste :-D

Jeg er rimelig fornøyd som den er nå, men mye kan helt klart forbedres. Det jeg liker aller best er opptaksfunksjonene. Har nesten helt slutta å se programmer live siden jeg hater reklamepauser.
    At kunne ta opp 2 programmer og samtidig se et tredje i opptak, er helt genialt.

Håper du blir fornøyd denne gangen.
    Positivt å lese dette! Mange takk! :-D Dette lover bra.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer foresten på en lite ting. Hvilke av HD-kanalene er det som har samme sendeskjema i bade SD og HD? TV Norge vet jeg, så da kan jeg bare legge til TV Norge HD i favorittlista, og droppe vanlig TV Norge. Men hva med de andre kanalene? Dokumentarkanalene, Eurosport, SVT...

Side 21 av 114 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •