Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 114 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 2261
    Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Som jeg skrev for noen poster tilbake, så er forskjellen mellom 576i ut (TV tar seg av skaleringen) og 1080i ut (dekoder tar seg av skaleringen) nå nærmest ikke-eksisterende. Hvis man skal være skikkelig pirkete, så er det en liten anelse edge enhancement-støy rundt tekst og logoer etc. når dekoderen oppskalerer. Hvis jeg kjører 576i og lar TV'en oppskalere er det umulig å se noe slik støy - men bildet er likevel minst like skarpt og klart, så TV'en gjør fortsatt en ørliten tanke bedre jobb med skaleringen. Men det veeeldig liten forskjell. Kun synlig om man nistirrer fra ca. 0,5 meters avstand og sammenligner akkurat samme bilde før og etter. Og da bør man vel også ta i bektraktning at jeg antageligvis har den beste TV'en som er mulig å oppdrive... Så på de fleste TV'er vil ferdig oppskalert signal, altså 1080i, være minst like bra eller bedre nå kontra ubehandlet 576i.
    Dette høres utrolig bra ut! Og når Canal Digital kommer oppdatert EPG ++ så begynner jo dette å bli riktig så bra høres det ut som.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Dette høres utrolig bra ut! Og når Canal Digital kommer oppdatert EPG ++ så begynner jo dette å bli riktig så bra høres det ut som.
    Jeg kan bekrefte det som Kimi skriver.

Der har skjedd en stor forbedring i det siste. Forskjellen mellom 576i og 1080i er nå så liten at det er ikke verdt bryet med og skifte frem og tilbake. Så du kan trygt ønske deg HD-PVR av julenissen i år :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg kan bekrefte det som Kimi skriver.

Der har skjedd en stor forbedring i det siste. Forskjellen mellom 576i og 1080i er nå så liten at det er ikke verdt bryet med og skifte frem og tilbake. Så du kan trygt ønske deg HD-PVR av julenissen i år :-D
    Toppers, Rolle!! :-D :-D

"Kjære Julenisse...."

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig at flere opplever at bildet skalerer/internlacer bedre, men jeg forstår ikke helt hvorfor. Canal Digitial oppgraderer ikke sine dekodere uten å informere om dette. Og det har de ihvertfall ikke gjort siden jeg fikk min fredag 7. november.

Bildet er, sammenlignet med PVR dekoderen uten HD, ikke noe å skryte av. Den gamle PVRen har et klart mye bedre SD bilde enn den nye HD PVRen. NrK er kjent for sine gode TV signaler, men bl.a. Kodenavn Hunter sist fredag var av svært tvilsom kvalitet. Serien er jo dessuten filmet i HD og er helt strøken i 576i.

576i trikset viser at 720p/1080i bildet blir ødelagt av signalbehandlingen i dekoderen. Sammen med EPG problemene viser det seg at CD har et betydelig forbedringspotensiale. Håper det snart kommer en gladnyhet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluenote
    Hyggelig at flere opplever at bildet skalerer/internlacer bedre, men jeg forstår ikke helt hvorfor. Canal Digitial oppgraderer ikke sine dekodere uten å informere om dette. Og det har de ihvertfall ikke gjort siden jeg fikk min fredag 7. november.

Bildet er, sammenlignet med PVR dekoderen uten HD, ikke noe å skryte av. Den gamle PVRen har et klart mye bedre SD bilde enn den nye HD PVRen. NrK er kjent for sine gode TV signaler, men bl.a. Kodenavn Hunter sist fredag var av svært tvilsom kvalitet. Serien er jo dessuten filmet i HD og er helt strøken i 576i.

576i trikset viser at 720p/1080i bildet blir ødelagt av signalbehandlingen i dekoderen. Sammen med EPG problemene viser det seg at CD har et betydelig forbedringspotensiale. Håper det snart kommer en gladnyhet.
    Kanskje du skal prøve å ringe til Canal Digital og be dem sende en oppdatering? Kanskje de ikke har oppdatert ditt område ennå?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om jeg forstår dette. Jeg har akkurat som "Bluenote" fremdeles mye bedre bilde med 576i. Hvilken programvareversjon har dere som har fått bedre bilde på 1080i ? Jeg har fremdeles versjon V 1.0.2.a

Edit: Jeg har nå også mistet epg på alle kanaler og kanal 107 TVN HD virker ikke lenger. Hva skjer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Edit: Jeg har nå også mistet epg på alle kanaler og kanal 107 TVN HD virker ikke lenger. Hva skjer ?
    Samme her, dvs. EPG viser kun to programmer pr. kanal. Enkelte ganger viser den fler, men da for 2 til 3 dager frem i tid. Uholdbart. Det er 2008, er det ikke?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hva skjer hvis man fjerner viften i boksen? jeg blir SPRØ av den viftelyden. Jeg har en dvd-opptaker fra Sony og den legger jeg ikke merke til i det hele tatt, møkka med avsender fra CD bråker så mye at jeg kjenner det irriterer meg.

/S
    Reklamer på den. Jeg hadde en boks som bråkte så jeg ble gal, den fikk jeg byttet uten problemer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluenote
    Samme her, dvs. EPG viser kun to programmer pr. kanal. Enkelte ganger viser den fler, men da for 2 til 3 dager frem i tid. Uholdbart. Det er 2008, er det ikke?
    Dette skjer ofte hos meg også. Det hjelper som regel å slå av og på dekoderen, så virker det igjen. Men hvis den er i opptak så går jo ikke det, da får man pent vente. Oppdateringen som skal fikse dette med EPG venter jeg utålmodig på.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Problem trolig fikset, og hd-pvr frikjent enn så lenge

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Jeg vet ikke om jeg forstår dette. Jeg har akkurat som "Bluenote" fremdeles mye bedre bilde med 576i. Hvilken programvareversjon har dere som har fått bedre bilde på 1080i ? Jeg har fremdeles versjon V 1.0.2.a

Æsj, så var det ikke alle som hadde fått denne oppdateringen likevel da kanskje. Jeg vil også gjerne vite hvilken versjon dere som har bedre bilde på 1080i har, så får vi jo vite om det er det som er årsaken. Jeg tror jeg venter litt med å kjøpe likevel...:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Force

Det hender jeg mister kanaler selv, nå seinest TVN HD. Dette er fordi jeg har laget favorittliste (B). Hvis kanalen faller ut i den ferdiglagde kanallisten (A), men kommer igjen etter et par timer, blir ikke favorittlisten (B) oppdatert. Jeg må så slette den "ødelagte" kanalen i favorittlisten, og importere en "frisk" versjon fra A-listen... Tungvint, men jeg ser ingen annen måte, da det ikke finnes noe "oppfrisk"-knapp for kanallistene...:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det ingen av de som har fått bedre bilde som kan poste sin programvareversjon? Hadde vært kjekt og visst det!

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens! Jeg har nettopp snakket med Canal Digital som fortalte meg at driver-oppdateringen som gir bedre bilde på SD-kanaler ble sluppet mandag og tirsdag denne uken.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Hvorfor er det ingen av de som har fått bedre bilde som kan poste sin programvareversjon? Hadde vært kjekt og visst det!
    Jeg har fremdeles V1.0.2.a men bildet med 1080i fra dekoder har som sagt blitt bedre, hvorfor vet jeg ikke

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cevillan
    Det hender jeg mister kanaler selv, nå seinest TVN HD. Dette er fordi jeg har laget favorittliste (B). Hvis kanalen faller ut i den ferdiglagde kanallisten (A), men kommer igjen etter et par timer, blir ikke favorittlisten (B) oppdatert. Jeg må så slette den "ødelagte" kanalen i favorittlisten, og importere en "frisk" versjon fra A-listen... Tungvint, men jeg ser ingen annen måte, da det ikke finnes noe "oppfrisk"-knapp for kanallistene...:twisted:
    Nei, der er ingen oppfrisk funksjon, og hvis man kjør kanalsøk, så forsvinner favorittlisten. Det skjedde i hvert fall her, meget irriterende :cry:
    En annen ting som irriterer er at man ikke kan flytte kanaler innen favorittlista. Da må man slette kanalen og siden bla seg frem til kanalen og sette inn den på ny plass, som sagt, tungvint.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Folkens! Jeg har nettopp snakket med Canal Digital som fortalte meg at driver-oppdateringen som gir bedre bilde på SD-kanaler ble sluppet mandag og tirsdag denne uken.
    I dag er det onsdag. :-D

Arne M

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen spørsmål angående lyd. Har en pioneer-tv, og har derfor tilkoblet et sorroundsystem. Frem til nå har jeg koblet forsterkeren direkte på tv'n (med "rød og hvit ledning" - håper der skjønner hva jeg mener på). Dette har fungert utmerket frem til nå nylig. Jeg har hatt god sorroundlyd. Når forsterkeren min nå står på sorround, blir stemmene som veldig lav i forhold til bakgrunnslyden. Ved å skru over på stereo, så blir forholdet normalt igjen.

Jeg er usikker på hvor feilen ligger. Jeg tenkte først på om lydsignalene fra hd-pvr kunne ha feilen, men fikk utelukket dette gjennom at problemt fortsatt var tilstede når jeg koblet til tv-signaler utenom boksen. Dermed er det nok enten tv eller forsterker som har feilen. For å unngå problemet tenkte jeg å koble forsterkeren til hd-pvr istedet. Jeg har nå akkurat koblet opp dette digitalt (S/PDIP). Virker som jeg nå unngår problemet med lave stemmer, noe som igjen skulle støtte at tv eller forsterker har vært årsak til problemet. (synes Dessverre har jeg nå et annet irriterende problem. Når jeg bytter kanal, kommer lyden først et sekund etter jeg har fått bilde fra kanalen. Samtidig får jeg en "klikkelyd". Godt mulig dette skyldes forsterker? Jeg lurer på om noen har noe innspill. Hva slags kobling bruker dere? Dette er virkelig et frustrerende problem, særlig ettersom ting fungerte akkurat som det skulle i starten.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    I dag er det onsdag. :-D

Arne M
    Jepp, ser du noen forskjell?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lydproblemer / nivå

Skjønte ikke helt hva du mente, men hvis det hjelper;
    Jeg opplever en markant forskjell i lydnivået ut fra boksen på SD / HD kanaler(stereo(rød/hvit)) / Dolby (coax) dersom hdmi er aktivert, men kun da.

Jeg hadde oppr. koblet HDPVR til plasma monitor med scart RGB, og coax lyd til receiver. Lydnivå likt ved skifte mellom SD og HD kanaler (stereo og dolby).
    Nå har jeg også koblet til prosjektor med HDMI, og da er det en betydelig reduksjon av lydnivået ved skifte til SD (stereo) kanaler.

Etter hva jeg kan skjønne må det være en bug/feil i HD PVR? Eller; mange har jo aktivert HDMI og forskjellig lydnivå har jeg ikke hørt noe om? Irriterende, for jeg kan ikke justere lydnivået for hver inngang på receiveren min.

Har sendt melding til Canal Digital, men de svarer ikke engang.

Side 20 av 114 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •