Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 114 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har fått den og funnet noen feil o.l. enda?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    neeewbie og 1-2-3

Har dere sett godt etter i esken? I min lå det en liten omformer i en liten eske under pappen. Strømledningen passer fint inn i denne.
    HAHA, fant den! Flaut, flaut flaut! ops: ops: ops:

Dekoderen fungerer veldig bra så langt. Fint bilde både i SD og HD. Fotball-EM i HD er veldig bra!! Discovery HD funker ikke ennå, men det tar vel litt tid før alle kanalene er oppe og går? Dekoderen suser litt, men det er ikke veldig plagsomt. Spørs om du ser et program med høy lyd eller ikke.

Fant også ut at en ikke trenger to antennekabler inn til dekoderen, siden det er kabelutgaven. Jeg har forstått at en må det dersom en har parabol, siden den har to tunere. Her trenger man bare en antennekabel. ;-)

Opplevde litt hakking/flimring et par ganger tidligere i kveld på TV 2 EM HD, men skiftet bare kanal, og så var alt i orden igjen. Skjedde bare et par ganger, har ikke hatt problemer utover kvelden. Er sikkert noe med sendingen siden det er flere som har samme problem på samme kanal.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å sammenligne bildet på HD PVR (HDMI) med den gamle dekoderen (scart). Så på God Morgen Norge i dag (SD altså, ikke HD), og synes kanskje de var litt gulere (blassere?) i ansiktet med HD PVR-en. I tillegg tror jeg at linjene er litt "mykere" med HD PVR, både ansikter og skrift. Omtrent som om noen har forandret bildeinnstillingene på TV-en fra "kald" til "varm." Noen som har en formening om dette? Er det det "nye" bildet som er riktig siden det er med HDMI-kabel?

Har forresten en Pioneer 436FDE som er kalibrert. Fant bildeinnstillingene i en tråd på dette forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Har prøvd å sammenligne bildet på HD PVR (HDMI) med den gamle dekoderen (scart). Så på God Morgen Norge i dag (SD altså, ikke HD), og synes kanskje de var litt gulere (blassere?) i ansiktet med HD PVR-en. I tillegg tror jeg at linjene er litt "mykere" med HD PVR, både ansikter og skrift. Omtrent som om noen har forandret bildeinnstillingene på TV-en fra "kald" til "varm." Noen som har en formening om dette? Er det det "nye" bildet som er riktig siden det er med HDMI-kabel?

Har forresten en Pioneer 436FDE som er kalibrert. Fant bildeinnstillingene i en tråd på dette forumet.
    Sitter med samme inntrykk. Vanlige sendinger er liksom litt "blassere" med HD PVR'en. HD sendingene derimot er utrolig skarpe :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Canal digital sin HD-PVR for kabel tv har i allafall 3 tråder i forumet. Ber om at en forum moderator slår dette sammen til en tråd om mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å ser på Tyskland - Kroatia på TV 2 SPORT HD 1.

Pauset i ca 9 minutter tidligere, når jeg trykket på play igjen begynte den å spille litt, så hakket det og så begynte den å spole fort fremover på timeren. Bildet stod stille.

Etter det virker ikke pause knappen, pause symbolet kommer ikke engang opp på skjermen. Eneste som skjer er at jeg får opp den menyen i bunn av bildet som forteller hvilke kanal det er.

Har ikke rebootet dekoderen, men om jeg må det hver gang...

Noen som vet hva dette er?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drakhen
    Sitter med samme inntrykk. Vanlige sendinger er liksom litt "blassere" med HD PVR'en. HD sendingene derimot er utrolig skarpe :-D
    Jeg har irritert meg litt over dette, men jeg har ikke tenkt å gi opp ennå. ;-) Snakka med ei på Canal Digital, som hadde to TV-er foran seg, den ene var HD PVR med HDMI, og den andre var tilkoblet med scart. (Hun så ikke på en HD-sending.) Hun synes også at Davy Wathne var litt gul i ansiktet. Han så ut til å ha spist litt mye karoten syntes hun, hehe. Hun mente også at HDMI-kabelen ville føre til at alle fargene ble klarere enn med scart. Det er vel omtrent omvendt av det jeg føler, men etter litt fikling med bildeinnstillingene på TV-en så synes jeg kanskje at det hjalp litt å dempe lysstyrken med et par-tre hakk. Sturla Dyregrov på TV 2 Nyhetene så plutselig ikke fullt så sjøsyk ut da. Fikk litt mer ansiktsfarge, og det ble i det hele tatt litt mer sprut over fargene.

HD-kanalene har i alle fall fantastisk bilde. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får sette meg å justere TV'en litt. Man merker det jo spesielt godt når man går fra HD til vanlig.

Ellers så fungerer dekoderen usedvanlig bra. Har spolt, pauset osv. uten problemer. Har ikke opplevd noe hakking eller annet feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som sliter med at 16:9 zoomer for mye? Alle sidene blir kappet... Ellers fungere dekoderen helt ok, men jeg har fått mer kvalitetsfølelse av langt billigere produkter...:-?

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cevillan
    Noen andre som sliter med at 16:9 zoomer for mye? Alle sidene blir kappet... Ellers fungere dekoderen helt ok, men jeg har fått mer kvalitetsfølelse av langt billigere produkter...:-?

Høres nesten ut som du bruker Scart og har valgt 4:3 som skjermformat på dekoderen....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er det som er så rart. Har valgt 1080i og 16:9 på dekoderen, brukt den medfølgende HDMI-kabelen. Tv'en er en helt ny 5-serie fra Samsung som støtter 16:9 og 1080p/i. Uansett hvilken bildeinstilling jeg bruker på TV'en er det ikke mulig å få sett hele bildet. Holder på å bli sprø. Den instillingen som jeg muligens tror hadde løst det, er ikke tilgjengelig så lenge signaler kommer via HDMI:shock: Tror jeg skal prøve med scart når jeg kommer hjem...

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har en egen knapp på fjernkontrollen som skifter mellom formatene. Kan være praktisk å prøve den.

Både TVn og Tuneren bør jo stilles inn på 16:9, om du har slik TV.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk, har prøvd dette... På "16:9" kutter den mye av bildet, på "just scan" noe mindre, men likevel plagsomt mye (det er en samsung tv). Bildet er rett og slett for for mye zoomet. :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat bestilt en HD-PVR nå.
    Gleder meg til å se hvordan HD ser ut i stua.
    Driter i EM, så det går greit at det tar 14 dager.

Lurer på om noen vet max avstand fra inntaket i huset til dekoderen?
    Har stort hus med laaang kabel i veggen.

Lurer også på om noen kan si noe om zappe tiden (hvor lang tid det tar å skifte kanal).

Cheers
    Chaos

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk, har prøvd dette... På "16:9" kutter den mye av bildet, på "just scan" noe mindre, men likevel plagsomt mye (det er en samsung tv). Bildet er rett og slett for for mye zoomet. :cry:
    Du har også en tilsvarende knapp på fjernkontrollen til HD-boksen...

Selv har jeg den gamle HD-boksen og der heter knappen "HD".

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sif
    Du har også en tilsvarende knapp på fjernkontrollen til HD-boksen...

Selv har jeg den gamle HD-boksen og der heter knappen "HD".
    På HD-PVR fjernkontrollen så heter knappen "On demand"...

Logisk? Næh
    Funker den? Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har samsung tv i 5- serien selv og fikk samme problem. bruk "on demand" knappen på dekoderen så skifter den til rett innstilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen med 16:9-problematikken, er litt småflau...ops: Dette var jo enkelt når man vet hvordan det ordnes... Nytt (dummy)spørsmål: Hvorfor slår ikke signalene fra dekoderen (via HDMI) TV'en automatisk over til rett kontakt? Slik som en god scartkabel gjør? Litt tungvint å måtte trykke "source", "ext" eller "av" flere ganger for å bla gjennom for å finne rett kanal/kontakt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chaoslord
    Har akkurat bestilt en HD-PVR nå.
    Gleder meg til å se hvordan HD ser ut i stua.
    Driter i EM, så det går greit at det tar 14 dager.

Lurer på om noen vet max avstand fra inntaket i huset til dekoderen?
    Har stort hus med laaang kabel i veggen.

Lurer også på om noen kan si noe om zappe tiden (hvor lang tid det tar å skifte kanal).

Cheers
    Chaos
    Antennekabelen er rimelig kort, ca 2 m, hvis det var det du mente. Det er visst viktig at kabelen er trippelskjermet. Tar ca 3 s med et kanalskift, som er helt i grenseland for zapping spør du meg, men det er vel bare en vanesak... HD er helt rått ja, du kan glede deg:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte HD?

Noen som vet om man kan man bytte harddisk på boksen? Tenker da litt på størrelsen på disken, som kan bli litt større, og på å bytte til en mer støysvak disk.

Side 2 av 114 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •