Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 114 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 2261
    account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg også fått denne P603-feilmeldingen. Er det mulig å bli kvitt denne på noe vis? Fabrikkreset av dekoderen eller noe sånn? Dette er sånt man blir temmelig agressiv av...

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kundeservice hos CD sa at dette var pga. defekt strømadapter, og skulle sende meg et nytt...

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    Kundeservice hos CD sa at dette var pga. defekt strømadapter, og skulle sende meg et nytt...
    Ser du BARE Pb03, eller kommer det andre feilkoder også?
    Er dekoderen ellers helt uten respons?

Jeg hadde pb03 som alternerte med et par andre feilkoder, og det var definitivt ikke defekt strømadapter selv om CD påstod det først...

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser Pb03 til jeg trykker på standby-knappen. Da blir det Er07, Er01 og Er09, akkurat som beskrevet tidligere i denne tråden. Jeg tviler også på at det er defekt strømadapter (derav mine ...'er), men visste likssom ikke helt hvordan jeg skulle protestere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg konvertert fra den første CD PVR Dekoderen til den ny HD PVR dekoderen. Har trålet denne tråden og kan henge meg på erfaringen med Pioneer Plasma TV. Noe er galt med SD bildet (interlacing?). HD bildet er strøkent på både 720p og 1080i. Men SD bilde var langt bedre på den forrige PVRen uten HD.

Før jeg brenner av mere kabelpenger, lurte jeg på om det er noen som har forsøkt å få bedre bilde med komponent tilkobling istedet for HDMI?

Bruker forøvrig Pioneer PDP-427XA plasma TV sammen med Pioneer VSX-LX50 Receiver.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser Pb03 til jeg trykker på standby-knappen. Da blir det Er07, Er01 og Er09, akkurat som beskrevet tidligere i denne tråden. Jeg tviler også på at det er defekt strømadapter (derav mine ...'er), men visste likssom ikke helt hvordan jeg skulle protestere.
    Akkurat samme feilkodesekvens hadde jeg. Det er nok ikke så mye annet å gjøre enn å vente til den kommer hvis de allerede har sendt nytt adapter, og så ringe og fortelle CD at de nok må sende deg en ny dekoder istedet...

Jeg skjønner ikke helt hvordan de kan tro at strømadapteret er årsaken, jeg målte forøvrig både det gamle og det nye jeg fikk, og begge leverte stabilt 12V ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med opptak

Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Akkurat samme feilkodesekvens hadde jeg. Det er nok ikke så mye annet å gjøre enn å vente til den kommer hvis de allerede har sendt nytt adapter, og så ringe og fortelle CD at de nok må sende deg en ny dekoder istedet...
    Denne har vi hatt også! Heldigvis var vår mann på CD kundeservice ikke så kreativ. Han visste ikke hva feilkodene betydde, men syntes "det hørtes alvorlig ut", så han sendte en ny dekoder.

MEN: Det ser ut som om vi har problemer igjen, denne gangen med opptak. For andre helg på rad har de tidsstyrte (programmerte) opptakene sviktet. Av 6 programmerte opptak ble bare 3 vellykket: To av opptakene så vi ikke spor av mens ett ble startet 45 min for seint og ble bare 15 min istedet for en time. Og ja, jeg sjekket opptakslista etter at programmeringen var gjort (fra EPG) og er 100% sikker på at den var riktig.

Noen som har opplevd det samme? Lite tilfredsstillende at vi ikke kan stole på at de programmerte opptakene blir noe av ....:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mio

MEN: Det ser ut som om vi har problemer igjen, denne gangen med opptak. For andre helg på rad har de tidsstyrte (programmerte) opptakene sviktet. Av 6 programmerte opptak ble bare 3 vellykket: To av opptakene så vi ikke spor av mens ett ble startet 45 min for seint og ble bare 15 min istedet for en time. Og ja, jeg sjekket opptakslista etter at programmeringen var gjort (fra EPG) og er 100% sikker på at den var riktig.

Noen som har opplevd det samme? Lite tilfredsstillende at vi ikke kan stole på at de programmerte opptakene blir noe av ....:evil:
    Jepp, mener bestemt at jeg programmerte Kodenavn Hunter, episode 2. Gjorde dette via epg'en. Da jeg kom hjem og skulle se var det ingen tegn til opptaket i listen. Holder muligheten åpen på at jeg kan ha gjort noe feil, men ......
    Skal gjøre flere tester på boksen for å se om det skjer igjen.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh

Jeg skjønner ikke helt hvordan de kan tro at strømadapteret er årsaken, jeg målte forøvrig både det gamle og det nye jeg fikk, og begge leverte stabilt 12V ut...
    Jeg ringte dem en gang til, og han jeg snakket med nå sa at jeg måtte ha ny dekoder. Tidligere hadde de fått beskjed om å bare bytte strømadapter, men nå har tydeligvis noen av dem beskjed om å bytte dekoder....

Feilkoder:

Er00 - The software that was available for upgrading was of an older or of the same version as the one already in the digital-box.
    Er01, Er02 -The upgrade failed. Some information was missed out.
    Er03 - The internal memory is not large enough to receive the upgrade.
    Er04 - The signal was disturbed during the upgrade.
    Er05 - Wrong type of data was received during upgrade.
    Er06 - Not used.
    Er07 - Access problem in back-up memory (EEPROM).
    Er08 - Access problem in video memory.
    Er09 - Can not find any data to do an upgrade.
    Er10 - Poor or no cable-TV signal.
    Er11,12 - Not used.
    Er13 - Unauthorised data signals received by the digital-box.
    Er14 - Faulty data signals received by the digital-box.

Pb01 - A problem in the ROM memory is detected.
    Pb02 - Memory size is too small.
    Pb03 - A problem occurred during start up (initialisation problem).
    Pb04 - Internal communication failure.
    PbF9 - Hardware error identified during start-up

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte dem en gang til, og han jeg snakket med nå sa at jeg måtte ha ny dekoder. Tidligere hadde de fått beskjed om å bare bytte strømadapter, men nå har tydeligvis noen av dem beskjed om å bytte dekoder....

Feilkoder:

Er00 - The software that was available for upgrading was of an older or of the same version as the one already in the digital-box.
    Er01, Er02 -The upgrade failed. Some information was missed out.
    Er03 - The internal memory is not large enough to receive the upgrade.
    Er04 - The signal was disturbed during the upgrade.
    Er05 - Wrong type of data was received during upgrade.
    Er06 - Not used.
    Er07 - Access problem in back-up memory (EEPROM).
    Er08 - Access problem in video memory.
    Er09 - Can not find any data to do an upgrade.
    Er10 - Poor or no cable-TV signal.
    Er11,12 - Not used.
    Er13 - Unauthorised data signals received by the digital-box.
    Er14 - Faulty data signals received by the digital-box.

Pb01 - A problem in the ROM memory is detected.
    Pb02 - Memory size is too small.
    Pb03 - A problem occurred during start up (initialisation problem).
    Pb04 - Internal communication failure.
    PbF9 - Hardware error identified during start-up
    Kjekk oversikt

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UTVIKLING I 576i-SAKEN

Da har Teknofil fått svar fra Canal Digital. Kan leses her:

576i - Hjelp Teknofil! - Mobilen/Teknofil

Pass-through er visst dessverre ikke mulig. Som nevnt tidligere i denne tråden blir zappetiden mellom SD- og HD-kanaler for lang.

Men 576i burde da kunne bli en valg i menyen? Det er jo helt uproblematisk. Da kan vi velge manuelt. Spurte Teknofil om de kunne spørre om det, men da tar det vel ukevis å få svar igjen.

Canal Digital sier at de har oppdatert en driver i dekoderen, som skal bedre bildekvaliteten på SD-kanaler. Men da må en jo bytte til en ny dekoder, eller??

De som nettopp har kjøpt denne dekoderen, som da inneholder en ny driver, kan sikkert ta stilling til om bildet på SD-kanaler er bra. Bare koble til dekoderen med en Scart-kabel i tillegg til HDMI, og se om dere ser forskjell på scart og HDMI. :wink:

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, og der ble det en artikkel ut av hele greia faktisk:

Blasse bilder med Canal Digital - teknofil.no

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Joda, det med billige DVD spillere var nok å ta litt hardt i.
    Det er selvsagt forskjeller her mellom billige og dyre spillere, men de billige har blitt bedre enn de var og den aller største forskjellen ligger i deinterlacingen og den bildebehandlingen som ligger eller skulle lagt her.

Jeg ser også en stor forskjell i bildekvalitet når boksen sender ut ett 576p og 720p bilde kontra ett 576i bilde, men relativt lite derfra og opp til 1080i.

Forskjellen er selvsagt større på projectoren enn TV'en.
    Er en stund siden jeg har kjørt 576i ut fra dekoderen, ettersom jeg ser mye på HD-kanaler og det er tungvindt å skifte vha. dette trikset. Men når jeg testet nå, så ser jeg at forskjellen er veldig mye mindre enn det var tidligere - faktisk så liten at jeg ikke tror jeg kommer til å bry meg med å gjøre det mer. Så det stemmer tydeligvis at CD har oppdatert driveren i chippen som oppskalerer, slik det står i artikkelen på Teknofil, Dette må ha blitt gjort via kabelen uten at boksen har gitt beskjed om det (man får jo vanligvis melding om software-oppgradering, men jeg tror ikke denne lille fiksen innebærer en full software-oppgradering og har nok derfor skjedd uten at det har vært oppdaget).

Når man sitter nærme og studerer, så kan man se at det er en anelse mer støy fra edge enhancing rundt f.eks. tekst og lignende når dekoderen oppskalerer (altså kjører i 1080i). Det blir litt renere når TV'en gjør det (KRP-500M), men man må sitte veldig nær skjermen for å se noen forskjell. Så i praksis fungerer det nå bra nok med 1080i, og ingenting er bedre enn det!

Så da skjønner jeg hvordan du kan mene oppskaleringen gjøres bra nok i dekoderen, Arendal (Du skulle sett forskjellen når oppskaleringschippen hadde den gamle driveren, så hadde du skjønt min mistro... hehe)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Haha, og der ble det en artikkel ut av hele greia faktisk:

Blasse bilder med Canal Digital - teknofil.no
    Og det er verdt å merke seg at Canal Digitals kabeltv HD-PVR ikke har samme feil på oppskalering som den vanlige kabel HD boksen og HD boksene for satellitt.

Det er kabel HD boks uten harddisk og de to satellitt boksene som venter på driver oppgradering Det er en feil i ST Micro's chipset driver i følge artikkelen. Feilen er også godt synlig på en god del andre ST Micro basere HD mottagere som ikke benyttes av CD. Det normale er at SD ser bedre ut etter oppskalering - ikke motsatt ( og dekoderene er som regel bedre til å oppskalere enn TV'r - hvertfall bedre enn Pioneer 507XA).

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Og det er verdt å merke seg at Canal Digitals kabeltv HD-PVR ikke har samme feil på oppskalering som den vanlige kabel HD boksen og HD boksene for satellitt.
    Det stemmer tydeligvis nå, men den HADDE akkurat samme feilen når den ble lansert (jeg kjøpte den med en gang) og i flere måneder etterpå. Vet ikke når CD kjørte ut driveroppdateringen på nettet sitt, men det kan ikke ha vært så veldig lenge siden...

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant å høre at du ser forskjell, Kimi. Dette høres lovende ut. Men vil du si at bildet er blitt så bra at det ser ut som om det er 576i? Er folk gule i huden lenger? Er bildene blasse?

Dersom flere ser samme forbedringen, samt at oppdateringen som visst nok skal komme snart blir vellykket, kan det kanskje bli HD PVR-handel før jul her.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Det stemmer tydeligvis nå, men den HADDE akkurat samme feilen når den ble lansert (jeg kjøpte den med en gang) og i flere måneder etterpå. Vet ikke når CD kjørte ut driveroppdateringen på nettet sitt, men det kan ikke ha vært så veldig lenge siden...
    Det lover bra :-D
    Det er mye som tyder på at forskjellen burde bli stor når feilen er fikset.

Når jeg ser på min CD satellitt hd boks så virker det som vertikal oppløsning på SD kanaler er sterkt redusert (og den er jo dårlig nok som den er i 1080i). Det er nok dette oppdateringen fikser og da bør forskjellen bli mere synlig jo større skjerm (eller lærret) man har.

Syns du forskjellen var stor ? Hvordan ser SD oppskalert til 1080i ut nå ?
    (SD oppskalert til 1080i på Humax&Pace bokser blir utrolig bra og mye mpeg støy blir også borte under skaleringen).

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer hvis man fjerner viften i boksen? jeg blir SPRØ av den viftelyden. Jeg har en dvd-opptaker fra Sony og den legger jeg ikke merke til i det hele tatt, møkka med avsender fra CD bråker så mye at jeg kjenner det irriterer meg.

/S

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det lover bra :-D
    Det er mye som tyder på at forskjellen burde bli stor når feilen er fikset.

Når jeg ser på min CD satellitt hd boks så virker det som vertikal oppløsning på SD kanaler er sterkt redusert (og den er jo dårlig nok som den er i 1080i). Det er nok dette oppdateringen fikser og da bør forskjellen bli mere synlig jo større skjerm (eller lærret) man har.

Syns du forskjellen var stor ? Hvordan ser SD oppskalert til 1080i ut nå ?
    (SD oppskalert til 1080i på Humax&Pace bokser blir utrolig bra og mye mpeg støy blir også borte under skaleringen).
    Som jeg skrev for noen poster tilbake, så er forskjellen mellom 576i ut (TV tar seg av skaleringen) og 1080i ut (dekoder tar seg av skaleringen) nå nærmest ikke-eksisterende. Hvis man skal være skikkelig pirkete, så er det en liten anelse edge enhancement-støy rundt tekst og logoer etc. når dekoderen oppskalerer. Hvis jeg kjører 576i og lar TV'en oppskalere er det umulig å se noe slik støy - men bildet er likevel minst like skarpt og klart, så TV'en gjør fortsatt en ørliten tanke bedre jobb med skaleringen. Men det veeeldig liten forskjell. Kun synlig om man nistirrer fra ca. 0,5 meters avstand og sammenligner akkurat samme bilde før og etter. Og da bør man vel også ta i bektraktning at jeg antageligvis har den beste TV'en som er mulig å oppdrive... Så på de fleste TV'er vil ferdig oppskalert signal, altså 1080i, være minst like bra eller bedre nå kontra ubehandlet 576i.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Som jeg skrev for noen poster tilbake, så er forskjellen mellom 576i ut (TV tar seg av skaleringen) og 1080i ut (dekoder tar seg av skaleringen) nå nærmest ikke-eksisterende. Hvis man skal være skikkelig pirkete, så er det en liten anelse edge enhancement-støy rundt tekst og logoer etc. når dekoderen oppskalerer. Hvis jeg kjører 576i og lar TV'en oppskalere er det umulig å se noe slik støy - men bildet er likevel minst like skarpt og klart, så TV'en gjør fortsatt en ørliten tanke bedre jobb med skaleringen. Men det veeeldig liten forskjell. Kun synlig om man nistirrer fra ca. 0,5 meters avstand og sammenligner akkurat samme bilde før og etter. Og da bør man vel også ta i bektraktning at jeg antageligvis har den beste TV'en som er mulig å oppdrive... Så på de fleste TV'er vil ferdig oppskalert signal, altså 1080i, være minst like bra eller bedre nå kontra ubehandlet 576i.
    Veldig interessant info du kommer med :-D
    Det lover godt for de som fortsatt venter på software fixen for satellitt HD boksene ( og kabel boksen uten harddisk ?).

Det er tydelig at Pioneer utviklingen har gått i riktig retning. Kuro'n din har sannsynligvis en god del bedre bildeprossesering enn Pioneer 507XA men det skulle også nesten bare mangle :-D
    Kuro'n er jo også full HD så da blir det uansett bare en skalering (enten den skjer i boksen eller i TV).

Siden Pioneer's "high end" KURO sannsynligvis har bedre bildeprosessering enn den typiske HD-tv så vil jeg tro at de fleste HD-tv'er vil dra stor nytte av den kommende software fixen.

Blir spennede å se om Grundig og Sagem fikser bakkenett boksene som har eksakt samme feil. Det vil jo også forbedre kvaliteten på bakkenettsendingene for de som kjører med oppskalering. Grundig mottageren min for bakkenett gir samme dårlige kvalitet som Sagem HD boks og det skyldes helt garantet samme type software feil.

Side 19 av 114 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •