Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 114 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 2261
    Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer jeg og på, om en kan bytte til en annen dekoder og bare bruke kortet fra CD..?

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for skrive noe positivt da. Synes bildet er veldig bra, bruker innstillingen 1080i til min Pan 46PZ85. Har PVR dekoderen. Er bortimot lydløs. Eneste jeg irriterer meg over ar EPG. Den viser feil kanaler og i høyden en uke frem i tid. Som regel ikke mer enn 3 - 4 dager. Og ofte feil programmer. De kunne muligens gjort noe med lydvalgene også. Håper at en oppdatering vil gi lyd over HDMI kabelen når man har innstillt på digital lyd.
    Har aldri forstått vitsen med dette 576i trikset. Hos meg er bildet knallfint når den sender 1080i.
    Men muligens bare meg som har vært heldig.:-D Uansett jeg er veldig fornøyd så langt, men forventer å bli enda mer fornøyd etterhvert som det kommer oppdateringer.

Arne M

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Har aldri forstått vitsen med dette 576i trikset. Hos meg er bildet knallfint når den sender 1080i.
    Men muligens bare meg som har vært heldig.:-D Uansett jeg er veldig fornøyd så langt, men forventer å bli enda mer fornøyd etterhvert som det kommer oppdateringer.

Arne M
    Nja, det er vel mest vi som har Pioneer skjermer som reagerer. Det har seg sånn at Pioneer har en bildeprosessering som er vide overlegen Sagem boksen, dermed blir bildet hos oss mye bedre når TV'n tar seg av scalering og deinterlacing :-D

PS. Når du ser på HD kanaler og kjører 1080i så vil forskjellen bli mindre, men dog, så vil Pioneer vise bedre bilde grunnet bedre deinterlacing.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at bildet ikke blir dårligere på HD-sendinger ved 576i i stedet 1080i? Eller misforstår jeg deg nå? Jeg trodde nemlig man måtte ha på aktivert hd-signal (1080i eller 720i) for å få best mulig bilde på hd-kanalene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Mener du at bildet ikke blir dårligere på HD-sendinger ved 576i i stedet 1080i? Eller misforstår jeg deg nå? Jeg trodde nemlig man måtte ha på aktivert hd-signal (1080i eller 720i) for å få best mulig bilde på hd-kanalene.
    Dette med 576i gjelder kun SD kanaler.

Når du ser på HD kanaler må du aktivere HD signal. Målet er å få boksen at sende ut samme signal som kommer inn, uten og tukle med det (skalering og deinterlacing).

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har skrevet tidligere er det ikke noe stort problem å sette boksen til å gi it 1080i hvis man har 1080 TV.

Boksen skalerer glimrende den, det er deinterlacing den suger på.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Som jeg har skrevet tidligere er det ikke noe stort problem å sette boksen til å gi it 1080i hvis man har 1080 TV.

Jeg har 1080 TV (Pioneer LX5090) og ser en klar kvalitetsforskjell mellom 576i og 1080i fra boksen, så det er nok mer enn deinterlacingen som suger :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med DM800 HD boksen da ?
    noen som har erfaringer med den ?

Finnes jo alternativer til CD boksen......

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Å si at denne boksen skalerer 'glimrende' er i som å si at Stabæk er verdens beste fotballag. - I beste fall en ignorant uttalelse basert på totalt manglende sammenligningsgrunnlag.

Dette er ikke for å være spydig, men du vil selv se dette om du får se hvordan bildet blir med en enhet som faktisk er glimrende til å skalere - f.eks. en Pioneer plasma. Men mange andre TV'er, i mye lavere prisklasse - og også receivere - er mye bedre på skalering enn denne boksen til CD. Det eneste den er god til rent bildemessig er å dekode signalet slik at vi faktisk får se det, alt annet bør den overlate til eksterne bildebehandlere (som regel TV'en) å ta seg av.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må du gjerne mene det, men hjemme hos meg skalerer den altså glimrende.

Nå har jeg bare en stakkars Sony 40W4500 og en VW50 å teste på.

Som sagt så er den elendig til å deinterlace men jeg synes den skalerer bra.

Skalering er veldig enkelt og det klarer selv de rimeligste DVD spillere bra.

Jeg har et meget bra bilde når den leverer 1080i til min TV og det er jo synd om du ikke har det på din TV.
    Kanskje du burde bytte ut Pioneeren din med en Sony:wink:

Jeg blir regnet for å være svært kresen på bildekvalitet, så det er en mulighet for at det er forskjell på boksene sånn som det er på støynivået.
    Jeg synes min bråker noe forferdelig, mens andre ikke hører sin.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må du gjerne mene det, men hjemme hos meg skalerer den altså glimrende.

Nå har jeg bare en stakkars Sony 40W4500 og en VW50 å teste på.

Som sagt så er den elendig til å deinterlace men jeg synes den skalerer bra.

Skalering er veldig enkelt og det klarer selv de rimeligste DVD spillere bra.

Jeg har et meget bra bilde når den leverer 1080i til min TV og det er jo synd om du ikke har det på din TV.
    Kanskje du burde bytte ut Pioneeren din med en Sony:wink:

Jeg blir regnet for å være svært kresen på bildekvalitet, så det er en mulighet for at det er forskjell på boksene sånn som det er på støynivået.
    Jeg synes min bråker noe forferdelig, mens andre ikke hører sin.
    Det er jo tydelig at det er forskjellige oppfatninger om hva som er 'bra', for ikke å si 'glimrende'. Men du trenger jo ikke bruke så veldig lang tid på å lese deg bakover i denne tråden før du ser at det er svært mange som deler mitt syn ift. at HD PVR'en er dårlig på skalering av SD-materiale. Såvidt jeg kan se er vel du den eneste som er direkte uenig i det - og mener at den skalerer bra. At de rimeligste DVD-spillerne skalerer bra er jeg også uenig i, men det får bli en annen diskusjon.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Å si at denne boksen skalerer 'glimrende' er i som å si at Stabæk er verdens beste fotballag. - I beste fall en ignorant uttalelse basert på totalt manglende sammenligningsgrunnlag.

Dette er ikke for å være spydig, men du vil selv se dette om du får se hvordan bildet blir med en enhet som faktisk er glimrende til å skalere - f.eks. en Pioneer plasma. Men mange andre TV'er, i mye lavere prisklasse - og også receivere - er mye bedre på skalering enn denne boksen til CD. Det eneste den er god til rent bildemessig er å dekode signalet slik at vi faktisk får se det, alt annet bør den overlate til eksterne bildebehandlere (som regel TV'en) å ta seg av.
    Som du vet "Kimi" er jeg helt enig med deg, hva gjelder HD-PVR og Pioneer.
    Jeg holder på med total ominnredning her i stua, så jeg har ennå ikke testa ut signalet på projektoren, men skal prøve å få det til nå.
    Har en Projectiondesign Action Modell 1 MKII, den har jo bare 720 oppløysning, men den har Faroudja chip som bildeprosessor, så vi får se :-D

Update: Nå har jeg prøva, ble ikke klokere av det.

Når jeg kobla opp projen med HD-PVR så fikk jeg bilde, men der var ikke de normale valgene mellom 576p, 720P eller 1080i. Har sannsynligvis noe og gjør med handshake, HDCP og den slags.

Prøvde med samme resept som med TV, til ingen nytte, null bilde.
    Men når dette er sagt, så ble faktisk bilde veldig bra til tross for at
    projen får inn 1080i signal (bekrefta på info) som den så nedskalerer
    til 720P :-D

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Det er jo tydelig at det er forskjellige oppfatninger om hva som er 'bra', for ikke å si 'glimrende'. Men du trenger jo ikke bruke så veldig lang tid på å lese deg bakover i denne tråden før du ser at det er svært mange som deler mitt syn ift. at HD PVR'en er dårlig på skalering av SD-materiale. Såvidt jeg kan se er vel du den eneste som er direkte uenig i det - og mener at den skalerer bra. At de rimeligste DVD-spillerne skalerer bra er jeg også uenig i, men det får bli en annen diskusjon.
    Siden du mener at Arendal er den eneste som mener at HD PVR ikke er dårlig på skalering, for jeg gi ha min støtte. Så er vi 2 som mener det Jeg synes den skalere bra, nen ser ikke bort ifra at det er bedre alternativer. Har prøvd en del DVD spillere og vurdert skaleringen. Helt klart forskjell her. Endte opp med Pio LX50 som jeg synes var en av de bedre. Der er jeg uenig med Arendal. Det er forskjell. Du kan ikke se muligheten da at det er stor kvalitetsforskell på utvalget av HD PVR som er solgt fra CD. Mulig Arendal og jeg er blandt de heldige.

Arne M

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det med billige DVD spillere var nok å ta litt hardt i.
    Det er selvsagt forskjeller her mellom billige og dyre spillere, men de billige har blitt bedre enn de var og den aller største forskjellen ligger i deinterlacingen og den bildebehandlingen som ligger eller skulle lagt her.

Jeg ser også en stor forskjell i bildekvalitet når boksen sender ut ett 576p og 720p bilde kontra ett 576i bilde, men relativt lite derfra og opp til 1080i.

Forskjellen er selvsagt større på projectoren enn TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette riktig erfaringer som er gjort på forumet vedr. Canal Digital HD PVR:

LYD kobles best via optisk til receiver?
    BILDE kobles best via HDMI rett i TVen?

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LYD kobles best via optisk til receiver?
    Ja, du får kun DD-lyd ut via den digitale lydutgangen på denne boksen. Den er dog ikke optisk, men elektrisk (coax). Vær obs på at hvis du har flat-tv med bildeforsinkelse, må du da justere for delay på receiveren.

BILDE kobles best via HDMI rett i TVen?
    Korrekt. Noen receivere har også HDMI-tilkobling man kan koble igjenom. Hvorvidt dette påvirker bildet eller ei kommer vel litt an på kvaliteten på komponentene i receiveren antar jeg. Dette kan sikkert andre her mer om enn meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering av software

Hei

Var på electroworld på Lillestrøm i dag, og slo av en prat med en kar på canal digital-standen. Spurte om de hadde planlagt noen software-oppdatering på boksen, og han kunne fortelle at de ruller ut oppdatering 5. desember. (Eller deromkring, ihvertfall den uken.)

Han hadde ikke full oversikt over hva oppdateringen inneholdt, men kunne fortelle at den ihvertfall ville gi oss en ny EPG, med mulighet for å se hva som går på flere kanaler samtidig, og serieopptak, for å nevne noe. Hvorvidt de også får fikset det problemet med at det alltid er TV4 som kommer opp når man går inn i EPG visste han ikke, men han var klar over problemet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rrk
    Hei

Var på electroworld på Lillestrøm i dag, og slo av en prat med en kar på canal digital-standen. Spurte om de hadde planlagt noen software-oppdatering på boksen, og han kunne fortelle at de ruller ut oppdatering 5. desember. (Eller deromkring, ihvertfall den uken.)

Han hadde ikke full oversikt over hva oppdateringen inneholdt, men kunne fortelle at den ihvertfall ville gi oss en ny EPG, med mulighet for å se hva som går på flere kanaler samtidig, og serieopptak, for å nevne noe. Hvorvidt de også får fikset det problemet med at det alltid er TV4 som kommer opp når man går inn i EPG visste han ikke, men han var klar over problemet.
    Sa han noe om 576i!? Sa han noe om det det!? 576i!

(Desperat? Oh yes!)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske det var en sw-oppdatering på treskeverket inne i maskinen også...

Bråker jo som f...

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

576i

@1-2-3:

Nei, de sa ingenting om 576i. Sorry. Han sa som sagt at han ikke hadde helt oversikt over hva oppgraderingen innebar, men at den ihvertfall kom til å fikse på EPG'en. Vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste

rrk

Side 18 av 114 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •