Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 114 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 2261
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thsun
    Nettopp fått min hd-pvr i hus og fått koblet opp boksen. Bildet er bra, men støyen plager meg. Det er ikke "vanlig" viftestøy som i en pc (eller ps3), men mer en (relativt) høyfrekvent pipelyd. Minner meg mest om en sliten støvsuger.. Er dette normalt eller vant jeg en mandags-utgave..?
    Blir det endringer i pipelyden når du flytter litt på den eller hvis du rister/klemmer på den?
    Eller er det ut av høytalerne på tv-en?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Blir det endringer i pipelyden når du flytter litt på den eller hvis du rister/klemmer på den?
    Eller er det ut av høytalerne på tv-en?
    Har forsøkte å flytte og endre litt på posisjonen uten suksess. Det er nok vifta som står for lyden, det høres ut som luft under høyt trykk som blåses gjennom et lite hull.. Kan jo hende jeg er overfølsom, men lyden skjærer ihvertfall gjennom "tvlyden"..:???:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det er både vifte og harddisk i denne boksen, så det du hører er nok en kombinasjon av begge.

Jeg har veldig lyst til å åpne min og modde litt på den8)

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thsun
    Nettopp fått min hd-pvr i hus og fått koblet opp boksen. Bildet er bra, men støyen plager meg. Det er ikke "vanlig" viftestøy som i en pc (eller ps3), men mer en (relativt) høyfrekvent pipelyd. Minner meg mest om en sliten støvsuger.. Er dette normalt eller vant jeg en mandags-utgave..?
    Ta kontakt med CD og klag på at den støyer for mye så får du antagelig byttet den. Jeg har byttet to ganger allerede, første gang pga totalkrasj, andre gang pga støy. Den jeg har nå bråker fortsatt litt, men det er til å leve med.

Det er stor variasjon på HD PVR'ene til CanalDigital, jeg har hørt flere som er tilnærmet lydløse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hårreisende

Jeg må si at det er hårreisende at CD kan selge en boks i 2008 som har det meste som trengs på hardwarefronten, men som har et brukerinterface som ser ut som det er laget av en sjimpanse i MS Paint. I tillegg går det treigt som sirup. Og hva skjer med at man må programmere serier manuellt? Og man kan ikke gjøre om et opptak til et serieopptak mens det spilles inn... Og det er alltid TV4 som vises i det lille vinduet i hjørnet når man starter EPG??? Og layout på EPG er helt ubrukelig, man kan jo ikke se hva som går på de andre kanalene uten å måtte bla seg nedover den treige lista. Og det ser ut som om EPG må lastes inn for hver kanal hver gang man går inn i EPG? Jeg har studert brukergrensesnittdesign på universitetet, og jeg kan garantere at ingen av de som har jobbet på denne boksen har gjort det samme, og om de har gjort det så strøk de til eksamen.

Grupper av frivillige lager HTPC programvare til Linux, Mac, Windows og Xbox som ser kjempebra ut med masse bra funksjonalitet. Men CD som faktisk tar ganske mye penger for maskinvaren sin har ikke lagt 10 kroner i brukeropplevelsen.

Dette går det rett og slett ikke an å vende seg til etter å ha brukt XBMC og WMC. Det er som å gå fra en iPhone (ikke start) til en gammal treig kjip SonyEricsson.

Fint at det fulgte med angreskjema. Jeg tar gledelig dårligere bilde og analog kabel enn å kaste bort livet mitt på å vente på denne boksen mens jeg stirrer på de forferdelige menyene.

En kamerat av meg kom med en god analogi. Om du har gått rundt på 2 ben hele livet så syntes du ikke det er ok å plutselig hinke rundt på ett ben, selv om utsikten skulle være bedre....

Kan si at jeg ringte CD i dag for å fortelle at jeg sender tilbake boksen. Der pratet jeg med en hyggelig dame (ikke en av apekattene ) og hun ville gjerne vite hvorfor jeg ville sende den tilbake. Hun sa hun jobbet med utvikling eller produksjon eller noe sånnt og skrev ned de punktene jeg har nevnt her. Treg, uoversiktlig epg, mangel på skikkelig serieopptaksfunksjon (dvs en som ikke er manuell) og noen andre ting. Jeg sa veldig enkelt at de burde kikke på WMC og div media center software til Windows, XBOX og Mac (Plex ser super-nice ut). Hun sa det skulle skje ting og at ting var under veis siden boksen er helt ny (jeg holder ikke pusten) og jeg sa at jeg gjerne prøver igjen, men ikke før jeg ser at det jeg ikke liker har blitt fikset.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Jeg angrer!!!! Det jeg angrer mest på er at jeg ikke leste gjennom denne tråden først. Høyt på angrelista står også feilgrepet å sende en ubrukt hd-dekoder i retur i går. Skal stemple kronidiot i panna mi så snart jeg får postkassene ut av skjegget. Denne boksen bråker som en jetmotor. Kan ikke anbefales i det hele tatt. Makan til skit!!!! Denne boksen går rett i retur. Ringte kundeservice og fikk beskjed om at det skulle være sånn. Fantastisk feature!! :evil:
    CD burde dras ned i fjæra og skytes :evil:
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det lille røde tallet man ser noen ganger på venstre siden av kanalnavnet på noen kanaler (-5 eller -10)? Jar sett det spesiell på de Canal+ kanaler. Det er ikke noe i bruksanvisning som forklarer dette og Canal Digital sin kundeservice har ikke peiling på hva det betyr heller (elendig synes jeg).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så glad jeg ikke bestillte denne PVR boksen.... 8)
    er jo utelukkende kun negativ omtale om den her....

lurer på å gå for den standard HD-tuneren istedenfor... Er det ingen som har opplevd noen begativt/bugs på den ?

Prisen tatt i betraktning må jo den være ett røverkjøp
    kan man ikke bare kjøpe en HDD opptaker på Elkjøp og bruke den med standard HD tuneren ?? eller er det noe jeg har oversett her ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thorz
    Hva er det lille røde tallet man ser noen ganger på venstre siden av kanalnavnet på noen kanaler (-5 eller -10)? Jar sett det spesiell på de Canal+ kanaler. Det er ikke noe i bruksanvisning som forklarer dette og Canal Digital sin kundeservice har ikke peiling på hva det betyr heller (elendig synes jeg).
    Jeg har lurt på det jeg også. Har ikke canal+, men hadde det i en måneds tid når jeg fikk dekoderen. Jeg kom frem til at det kunne være aldersgrense på den filmen som vises.

Newcomer MJV sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det ikke lett slik? At det negative kommer frem for det meste i slike tråder som denne på forskjellige forum?

Da får man gjerne en feil bilde av virkligheten. Jeg er svært fornøyd med min som jag har hatt ca 4 uker til nå. Har ikke noe å utsette på lyden (ulyd) fra dekoderen.

Opptaksmuligheten ble fort brukt opp de første ukene da man hadde alle kanalene fri.

Skal man være prikete så har min noen gang gått i stå. Da hjelper kun å ta ur kontakten fra veggen og sette den på igjen.

Vet ikke hvordan jeg har klart meg uten tidligere? Enkelt å ta opp med. Bare gå inn på menyen og taste en tast. Resten ordner dekoderen selv.

NB! Har ikke noen erfaring fra noen annen opptaker før denne.

Start Page - Canal Digital NO

Siden når jeg reiser med min bobil, er det bare å ta med hele greia og se på de filmene man har tatt opp. Greit å ha i reserve hvis man ikke får inn bakkenettet. Yes! Finner kanalene mange ganger også på turene. Poenget er at jeg av og til ikke gjør det. Da er det greit med opptak av filmer som allerede ligger og venter på å få sett.

Enda en ting!

Når min Samsung TV var på service så koplet jeg til en HP Dataskjerm. Knallbilde med kun dekoderen som TV kilde. Trenger ikke TV i det hele tatt. Lekte litt med at hvorfor ikke bare kjøpe en svær dataskjerm og denne? HP skjermen har jo HDMI kontakt. Har det slikt i bobilen. Dekoderen og dataskjerm som TV.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Da har du ikke lest tråden. Her er da positiv omtale også. Jeg er selv fornøyd med min HD-PVR. Det eneste som irriterer er 576i problematikken, det går jo å trikse til vi får en oppgradering.

Ellers er det helt vanlig på forumtråder at det er i stort sett problem og bugs det skrives om. Da blir det lett og glemme de 1000tals brukere som er fornøyde.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Begynner å bli en lang tråd, så det er vel lenge siden jeg skrev noe positivt om denne pvrèn.

Har nå hatt den i flere måneder og den har oppført seg veldig pent (les: lite restart av dekoder). Har muligens fått en av de beste boksene, hd temp ligger på ca 35 grader de gangene jeg sjekker. Viftestøyen høres bare i opp starts øyeblikket, den høres jo da den tar opp og det er stille i rommet. Men da er jeg som regel ikke der. Kan ikke få fullrost opptaks mulighetene.

Synes prisen var drøy, men jeg angrer ikke. HD er gøy.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varmeutvikling i standby!

Hei!

For å fortsette den positive trenden fra de siste postene: Boksen fungerer OK og er faktisk MYE stillere enn det jeg hadde forventet. :-D Litt susing fra harddisken under oppstart, ellers hører jeg ikke noe til den. Har kanskje vært heldig med eksemplaret ....

Et problem er imidlertid varmeutviklingen: Min første HD-PVR gikk opp i 50 grader før den tok kvelden, den nye ligger på 37 grader under drift. Dette høres OK ut. MEN: Når jeg slår den på etter at den har stått i standby en tid (feks siden dagen før), ligger temperaturen på 43 grader, og den kjennes også varm ut. Altså 6 grader høyere temp enn under drift. Sannsynlig forklaring er at vifta står mens det fortsatt er så mye elektronikk under spenning at temperaturen blir så høy. Dette bør da ikke være mulig, det kan ikke være behov for spenningstilførsel til så mye under standby? :evil:

Andre som har det slik?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Tja, jeg er fornøyd med min nå. Etter å ha byttet et par ganger har jeg nå fått en med helt akseptabelt støynivå. Kundeservice har svart kjapt på telefon, og hvert hjelpsomme hele tiden.

Fortsatt litt å gå på programvaremessig, men det har CD sagt at skal fikses med firmware etterhvert.

Billedkvaliteten er jeg meget godt fornøyd med.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tross allt

Jeg må komme med et tillegg til min post også.

Jeg syntes denne boksen er ubrukelig, men det er på bakgrunn av at jeg har brukt windows media center i noen år nå der menyer og funksjonalitet ikke bare er utrolig mye bedre, raskere og mer logisk bygd opp, men det hele ser bra ut i tillegg.

Boksen er treg og ulogisk lagt opp. Unødvendig vanskelig å bruke til opptak og menyene er rett og slett stygge. Noe man kan forvente på en DVDspiller til 300 kroner som er made in china og kjøpt på Obs!, men ikke på en dekoder til 3000 kroner (som sikkert også er made in china).

Det som er bra er jo at man har 2 uker angrerett så jeg vil uansett anbefale folk som er interessert til å bestille og prøve. Har man ikke noen referanse så blir man kanskje godt fornøyd.

Personlig gleder jeg meg til å koble opp media center igjen. Dårligere bilde spiller overhode ingen rolle på vanlige TVsendinger, de bare sees igjennom og slettes. For film med skikkelig lyd og bilde foretrekker jeg uansett BluRay.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg shiter i om hvordan menyen ser ut, den bruker man sjeldent allikevel.
    Hvis CD får endret EPG-en til tidslinje, serielink og DD lyd gjennom HDMI så er jeg fornøyd.
    Skulle hatt flere valg for sortering i PVR menyen også.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ellers er det helt vanlig på forumtråder at det er i stort sett problem og bugs det skrives om. Da blir det lett og glemme de 1000tals brukere som er fornøyde.
    I dette tilfellet dreier det seg dessverre om 1000-talls sauer som er "fornøyde" for det de ikke vet bedre eller bare finner seg i den forferdelige tregheten i EPG og paint-grensesnittet.

"Har man kun fått utdelt et ben vil man aldri savne det å kunne løpe..."

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    I dette tilfellet dreier det seg dessverre om 1000-talls sauer som er "fornøyde" for det de ikke vet bedre eller bare finner seg i den forferdelige tregheten i EPG og paint-grensesnittet.
    Andre årsaker:
    - AVforum er for de med interesse LITT over gjennomsnittet
    - En god del har resignert overfor Canal Digital, da de har en kunderservice som er mer arrogant enn en gjennomsnittlig lege

Newcomer Tulling sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Force i noen år og var meget fornøyd med den. Bestilte HD pvr for å få HD-signal og opptaksmulighet og er selvfølgelig fornøyd med det.

DOG er jeg ikke fornøyd med alt. Jeg er tekst-tv-slave og det irriterer rævva av meg at den ikke lagrer alle tekst-tv-sider. Det gjorde Force og det var en drøm å bla seg fort gjennom nyhetene. Må da gå an å få til dette på CD sin også??
    I tillegg likte jeg at Force viste på skjermen hva neste tv-program er når man blar til en kanal. Kjekk info synes jeg.

CD sin laster epg meget tregt når jeg har tenkt å legge inn opptak fra denne.

Newcomer MJV sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3

"Har man kun fått utdelt et ben vil man aldri savne det å kunne løpe..."
    Til det priset, finnes det alternativer der ute som fungerer med CD?

Side 17 av 114 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •