Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 114 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 2261
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hadde noen på CD hatt peiling så ville de ikke solgt denne boksen.
    He he, beste kommentaren hittil Den er alt for cheap-shit-looking (plastikk-kasse..), stygge menyer, stygge undertekster, dårlig EPG, treg i kanalskift, mangler HDMI signal pass-through (=ødelegger bildet på SD!!!), bråker.... Men 3000 kr forlanger de selvsagt for den. Monopol regnes som en selvfølgelighet for CD/Telenor-gjengen - og de formelig forventer å utnytte dette direkte overfor kundene sine.

Oh well, til halve prisen hadde den vært hel OK. Uansett håper jeg det er en softwareoppgradering på vei, som tar seg av i det minste en del av disse tingene.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bytter gjerne ut min om jeg kan flytte kortet over. Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at foreløpig det ikke finnes andre alternativer for en HD-PVR til CD. Hva er status på den nye HD-PVR boksen fra Dreambox?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det va mye negativt her gitt. Jeg har brukt min HD-PVR i 2 uker, og må si at jeg er rimelig fornøyd. Det eneste som irriterer meg er som sagt 576i problematikken, men forhåpentligvis får vi en løsning på det. Tiden for kanalskifte plager meg ikke, syns det går kjapt nok. Støy hører jeg kun når den booter / starter opp, ikke noe når der er lyd fra film eller TV kanaler. EPG kan helt klart bli bedre (dekke enda flere dager), men jeg er så vant ved at programmere opptak manuelt at det går like greit for meg.

Nå er jeg på jobb i 2 uker, og der er programmert opptak av en masse serier og programmer. Blir spennende og se om alt er lagra når jeg kommer hjem :?:

PS. Hva gjelder prisen, så er det ikke så mange år siden jeg betalte 9000 kroner for en 80Gb DVD opptaker, det plager meg heller ikke noe, siden jeg har hatt mye glede av den også :wink:

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Den der kan ikke jeg skjønne da min Denon 4308 viser tegnet på 5.1 inn over hdmi på canal+ film hd og flere av de andre canal+ kanaler ettersom de sender dd signaler. De sender jo ikke det på alt.

Men mulig både jeg og forsterkeren min ikke forstår
    Jeg får ikke DD via HDMI, får det via coax kabelen. Har også en denon 4308.
    Kanskje det er forskjellige firmware versjoner av HD-PVR ute å går.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thorz
    Synd at foreløpig det ikke finnes andre alternativer for en HD-PVR til CD. Hva er status på den nye HD-PVR boksen fra Dreambox?
    Dreambox DM800 HD PVR (C,S og T) har vel vært i salg noen måneder. Ser på webbutikkene som selger Dreambox at den nå er midlertidig utsolgt. Prisen på denne ligger på noe over 4000,- uten HD. Den har en intern SATA kontakt og plass til intern 2.5" disk. Og/eller man kan koble til en ekstern HD på USB eller eSATA. Ser på dreambox forumene at det flere som kjører denne på CD kabelnett.

Når det gjelder storebror DM8000, er det vel fortsatt uvisst når den kommer. Men det er rykter at den er i butikken før jul.

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde den vanlige PVR-dekoderen til Canal Digital tidligere. Her overførte jeg bilde og lyd trådløst til tv på soverommet, og kunne bare ta med meg fjernkontrollen og styre alle kanaler i senga.

Nå har jeg gått over til HD-PVR. Overfører også her bilde og lyd trådløst, til ny 32 tommers Philips LCD ..... men får ikke styrt kanaler med fjernkontrollen.

Noen som har noen gode råd til hva som er grunnen og hva jeg evnt kan få gjort med problemet ???

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Breaking news!

Har nå fått bekreftet at Teknofil.no har henvendt seg til Canal Digital angående 576i-problemet vårt. Håper det skjer noe snart...

576i - Hjelp Teknofil! - Mobilen/Teknofil

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Breaking news!

Har nå fått bekreftet at Teknofil.no har henvendt seg til Canal Digital angående 576i-problemet vårt. Håper det skjer noe snart...

576i - Hjelp Teknofil! - Mobilen/Teknofil
    Flott! Håper CD også snart kan fikse bug'en med at den heller ikke sender DD-lyd over HDMI. Hadde en lengre samtale med CD igår om dette og han lovet at han skulle sende henvendelse videre til software-ansvarlig. (Man omgår problemet ved å benytte SP-DIF lydutgangen på boksen, men for meg skaper dette lipsynk-problemer pga. min tv og forsterker ikke fikser dette 100%. Med HDMI hadde det derimot ikke vært noe problem.)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    ... (Man omgår problemet ved å benytte SP-DIF lydutgangen på boksen, men for meg skaper dette lipsynk-problemer pga. min tv og forsterker ikke fikser dette 100%. Med HDMI hadde det derimot ikke vært noe problem.)
    Si ikke det! Jeg kjører stereo over HDMI og sliter med lipsync. Audio delay gjør ting verre, så jeg lurer på å bytte dekoder.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Flott! Håper CD også snart kan fikse bug'en med at den heller ikke sender DD-lyd over HDMI. Hadde en lengre samtale med CD igår om dette og han lovet at han skulle sende henvendelse videre til software-ansvarlig. (Man omgår problemet ved å benytte SP-DIF lydutgangen på boksen, men for meg skaper dette lipsynk-problemer pga. min tv og forsterker ikke fikser dette 100%. Med HDMI hadde det derimot ikke vært noe problem.)

Problemet med lipsync slipper du ikke unna dersom DD sendes over HDMI. Den eneste fordelen er en kabel mindre. Problemet men lipsync oppstår som regel pga. at TV'n forsinker video. Når du benytter en ekstern surround receiver uten delay mulighetså er det ganske enkelt ikke mulig å få til perfekt lipsync.

Dersom du benytter TV'n til både lyd og bilde så er det større muligheter for lipsync men siden ingen tv'er støtter DD så er ikke dette et godt alternativ.
    Min Pioneer TV forsinker automatisk PCM stereo lyden like mye som video men det hjelper lite siden jeg benytter en AVreceiver for lyd ( TV'n støtter ikke DD).

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Problemet med lipsync slipper du ikke unna dersom DD sendes over HDMI. Den eneste fordelen er en kabel mindre. Problemet men lipsync oppstår som regel pga. at TV'n forsinker video. Når du benytter en ekstern surround receiver uten delay mulighetså er det ganske enkelt ikke mulig å få til perfekt lipsync.
    Jo, dette hadde fungert hos meg pga. at jeg da hadde koblet den digitale lydutgangen fra TV'en (som er synk-justert) videre til receiver. Den sender ut det originale lydsporet fra kilden, også DD-lyd. Men den klarer ikke å motta DD-lyd inn via HDMI-kabelen på HD-PVR boksen. Noe de kaller en begrensning, men som jeg vil kalle en feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som bruker Logitech Harmony 1000 med CD HD-PVR boksen?
    Har lastet ned det oppsettet som ligger på software'en til kontrollen, men synes den har alt for mye mangler.
    Derfor lurte jeg på hva dere andre evt. ha gjordt med deres kontroller?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beining
    Er det noen som bruker Logitech Harmony 1000 med CD HD-PVR boksen?
    Har lastet ned det oppsettet som ligger på software'en til kontrollen, men synes den har alt for mye mangler.
    Derfor lurte jeg på hva dere andre evt. ha gjordt med deres kontroller?
    Bruker en Harmony One på min. Brukte vel en del tid på å justere og korrigere oppsettet, men det fungerer utmerket. Har aldri brukt originalkontrollen, alt funker på Harmonyen...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    ... Problemet men lipsync oppstår som regel pga. at TV'n forsinker video. ..
    Vel.. Nå sliter jeg med at lyden henger etter, og audio-delay funker jo ikke da.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Bruker en Harmony One på min. Brukte vel en del tid på å justere og korrigere oppsettet, men det fungerer utmerket. Har aldri brukt originalkontrollen, alt funker på Harmonyen...
    Er vel derfor min One har funka på alt fra dag en da.

Newcomer Tulling sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min cd hd pvr i går og er forsåvidt ganske fornøyd. Kjører lyd og bilde via Pioneer ax4asi. Bildet videre på Pioneer 507. På noen av hd-kanalene hakker bildet og lyden gneller til på høy frekvens. Noen som vet hva feilen kan være? Det er jo så mye innstillinger på den receiveren at jeg helt har mista oversikten....

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tulling
    Jeg fikk min cd hd pvr i går og er forsåvidt ganske fornøyd. Kjører lyd og bilde via Pioneer ax4asi. Bildet videre på Pioneer 507. På noen av hd-kanalene hakker bildet og lyden gneller til på høy frekvens. Noen som vet hva feilen kan være? Det er jo så mye innstillinger på den receiveren at jeg helt har mista oversikten....
    At det er mange instillinger er jeg vel mildt sagt uenig i, men uansett så høres det ut som du har dårlig signalkvalitet. Denne kan sjekkes i menyen, husker ikke nøyaktig valgene (er ikke hjemme nå) men se i bruksanvisningen.

Newcomer Tulling sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, men jeg tror du tar feil. Signalkvaliteten er på 132 og helgrønn. Det holder på noen av de andre HD-kanalene.

Selv om du er uenig mener jeg fortsatt at det er et hav av instillinger på receiveren. Om jeg hadde skjønt alle ville jeg nok ikke vært uenig.... Men den skal snart selges.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp fått min hd-pvr i hus og fått koblet opp boksen. Bildet er bra, men støyen plager meg. Det er ikke "vanlig" viftestøy som i en pc (eller ps3), men mer en (relativt) høyfrekvent pipelyd. Minner meg mest om en sliten støvsuger.. Er dette normalt eller vant jeg en mandags-utgave..?

Side 16 av 114 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •