Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 114 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 2261
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Hvilken knapp er dette?
    Har ikke pvr dekoderen, men den vanlige hd dekoderen. Mulig jeg må finne riktig tråd for den isteden.
    Prøv HD knappen, den boksen husker ikke valget du gjør.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Haster

Nå gjorde jeg det store ved at jeg skrudde av dekoderen mens den var trikset til å vise 576i. Når jeg nå skrur på er det helt svart skjerm jeg får. Så lenge siden jeg har justert tilbake i blinde nå, at jeg har glemt hvor mange trykk hit og dit osv jeg må trykke inne på menyen for å få stilt tilbake. Noen som kan hjelpe meg? (DVS at jeg har prøvd ut fra det jeg mener å huske, men ingenting skjer)

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Trykk "Meny"
    - Trykk pil oppover 3 ganger
    - Trykk "OK"
    - Trykk pil nedover en gang
    - Trykk "OK"
    - Trykk pil høyre/venstre en gang (spiller ingen rolle)
    - Trykk "OK"

Etter ca 2 sekunder skal bildet dukke opp. ....ja jeg har gjort dette en del ganger

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget for hjelpen
    Det var faktisk den oppskriften der jeg hadde i bakhodet og som jeg prøvde. Problemet var at jeg fikk for meg at det var på input 3 det skulle dukke opp bilde :P Men uansett alt bra her nå

Newcomer alebi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teksting + 576i

Jeg har oppgradert fra HD dekoder til HD PVR.
    Første som slo meg var den "tekst tv pregete" tekstingen.
    forskjellen fra den gamle HD dekoderen til PVR er stor. På HD dekoderen var det hvit tekst med svart ramme å transparent bakgrunn. Mens her er det Svart solid ramme med hvit pixlete tekst Har lest tråden her å må si meg enig.. forventer litt mer når man betaler 3000 for en boks.
    Har enda ikke testet 576i trikset men har sendt anmoding til Canal Digital om både å få fikset tekstingen slik den var på de gamle HD boksene samt prøvd så godt jeg kan å forklare 576i problematikken.
    Oppfordrer flere til å sende anmodning om dette,Kanskje de faktisk kan få det fikset med en firmware oppgradering. ( https://www.canaldigital.no/Kundeser...el-tv/Kontakt/ Send in å forklar så kanskje vi klarer å banke det igjennom )
    Ellers må jeg si at jeg faktisk synes bilde er blitt et hakk bedre enn den gamle HD dekoderen.. Vet ikke om dette er noe jeg innbiller meg,men så lenge teksten er av så ser bildet bra ut

Noen som vet noe mer ang software og oppgradering på denne så gi gjerne beskjed.Synes dette er noe Canal Digital bør gripe fatt i

m.v.h.
    Alebi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pvr

Har fått samme feil jeg også :evil:
    Sitat Opprinnelig postet av mio
    Jeg har nå hatt HD-PVR i en uke og har faktisk vært brukbart fornøyd, men hvor lenge var Adam i paradis ..... :twisted:

Når jeg kom hjem i dag sto displayet på PVR'en og blinket "Pb03", alternativt "P603". Jeg trykket deretter på Standby-knappen på fjernkontrollen, displayet skiftet da til å vise "Er07". Nytt trykk på Standby-knappen , displayet viser "Er01", nytt trykk "Er09". Videre trykking på knappen får displayet til å toggle mellom Er01 og Er09.

Tok så en telefon til CD kundeservice, feilmelding kabel-tv men saksbehandler hadde uventet ikke peiling, de hadde faktisk ingen oversikt over hva feilkodene betydde! Han syntes imidlertid at "det hørtes alvorlig ut" så de sender en ny.

Er det noen på forumet som vet hva disse feilkodene betyr, evt. har opplevd dette selv. Hadde noen hatt en oversikt over de feilkodene som finnes og lagt ut på forumet hadde jo det vært supert!

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av john bjørnback
    Har fått samme feil jeg også :evil:
    Bare å be dem sende ny boks. Hadde 'Pb03' feilen selv, og CD påstod først at det var noe galt med strømforsyningen så de sendte en ny slik først. Det hjalp ikke, så jeg fikk byttet hele boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke denne boksen mulighet for å sende surround via hdmi kabelen? Jeg får kun stereolyd ut av hdmi'en på denne og ser ikke at det er noen innstillinger for dette.

Jeg kjører hdmi gjennom en receiver og kan ikke kombinere hdmi med optisk lydutgang.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av mmmbeer
    Har ikke denne boksen mulighet for å sende surround via hdmi kabelen? Jeg får kun stereolyd ut av hdmi'en på denne og ser ikke at det er noen innstillinger for dette.

Jeg kjører hdmi gjennom en receiver og kan ikke kombinere hdmi med optisk lydutgang.
    Hos meg går det dd signaler over hdmi som bare det på de kanaler som sender det. Hos meg har jeg valgt "hjemmekino" under lydinnstillinger. Sjekk det valget.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde akkurat tenkt til å spørre om det samme. Har nettopp kjøpt ny tv, og den har digital lydutgang med justert delay. Håpet derfor at HDMI-en fra HD-PVR-boksen sendte DD-signalet inn i tv'en og ut videre fra denne utgangen til NAD'en min. HD-PVR'en står også i "hjemmekino"-modus i lydoppsettet. Men det blir kun stereo. Er det mulig at det er denne HDCP-kopisperren som ødelegger denne muligheten via HDMI?

Hvis jeg kobler digitalutgangen direkte fra HD-PVR boks til NAD blir det DD5.1, men da har jeg jo lipsync-problem... Og NAD'en min har ingen sentral "audio delay"-funksjon. (Maks 5 ms på senter og/eller bakhøyttalere.) Er redd jeg har et lite problem her, sukk... :|

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Hadde akkurat tenkt til å spørre om det samme. Har nettopp kjøpt ny tv, og den har digital lydutgang med justert delay. Håpet derfor at HDMI-en fra HD-PVR-boksen sendte DD-signalet inn i tv'en og ut videre fra denne utgangen til NAD'en min. HD-PVR'en står også i "hjemmekino"-modus i lydoppsettet. Men det blir kun stereo. Er det mulig at det er denne HDCP-kopisperren som ødelegger denne muligheten via HDMI?

Hvis jeg kobler digitalutgangen direkte fra HD-PVR boks til NAD blir det DD5.1, men da har jeg jo lipsync-problem... Og NAD'en min har ingen sentral "audio delay"-funksjon. (Maks 5 ms på senter og/eller bakhøyttalere.) Er redd jeg har et lite problem her, sukk... :|
    Tviler på at din tv sender dd videre. Jeg har hdmi inn på forsterker og hdmi videre til tv. Der er det ikke noe problem. Vet jeg hadde noen lipsync problemer på forrige dekoder da jeg kjørte digital til forsterker og scart til tv. Men klarte og ta det med delayen i forsterkeren.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et lip-sync-problem med HD-PVR fra Canal Digital. Lyden kommer faktisk for sent, og audio-delay forverrer problemet. Er litt irritert på dette. Jeg håper det er mulig å bytte den med en bedre HD-PVR og flytte over kortet. Synes den støyer i overkant av akseptabelt også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg har et lip-sync-problem med HD-PVR fra Canal Digital. Lyden kommer faktisk for sent, og audio-delay forverrer problemet. Er litt irritert på dette. Jeg håper det er mulig å bytte den med en bedre HD-PVR og flytte over kortet. Synes den støyer i overkant av akseptabelt også.
    Opplever av og til (ikke ofte) de problemer du nevner. Vet at kanalskifte viste seg å løse problemet i hvert fall EN gang. Også på opptak har dette hendt. Men det merkelige er at dette skjer bare sporadisk.. Det med støyen er jeg enig i, hele komponenten virker som et hastverksprodukt:???: ....Men bildet er bra da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk svar fra kundeservice om at det ikke var mulig å få Dolby Digital gjennom HDMI på denne boksen. Hverken nå eller vha. software oppdatering. Her Skal HDMI kobles til flatskjerm (den må visst være flat) og spidf til forsterker. Da kundebehandleren aldri hadde hørt om HDMI-switching i forsterker ba jeg ham sende mine anbefalnger videre til de som hadde med dette å gjøre.

Jeg klarte til slutt å få min Sony forsterker til å blande bilde fra HDMI med lyd fra coax så nå er det i orden her i allefall, selv om det er få kanaler med DD lyd så fant jeg det på Canal+ Film HD.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg fikk svar fra kundeservice om at det ikke var mulig å få Dolby Digital gjennom HDMI på denne boksen. Hverken nå eller vha. software oppdatering. Her Skal HDMI kobles til flatskjerm (den må visst være flat) og spidf til forsterker. Da kundebehandleren aldri hadde hørt om HDMI-switching i forsterker ba jeg ham sende mine anbefalnger videre til de som hadde med dette å gjøre.

Jeg klarte til slutt å få min Sony forsterker til å blande bilde fra HDMI med lyd fra coax så nå er det i orden her i allefall, selv om det er få kanaler med DD lyd så fant jeg det på Canal+ Film HD.
    Den der kan ikke jeg skjønne da min Denon 4308 viser tegnet på 5.1 inn over hdmi på canal+ film hd og flere av de andre canal+ kanaler ettersom de sender dd signaler. De sender jo ikke det på alt.

Men mulig både jeg og forsterkeren min ikke forstår

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Detter er ELENDIG fra CD!

Men hva med det Valo sier her:

Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Hos meg går det dd signaler over hdmi som bare det på de kanaler som sender det. Hos meg har jeg valgt "hjemmekino" under lydinnstillinger. Sjekk det valget.
    Er du Valo sikker at DD er sendt over HDMI på din HD-PVR boks?

Ellers må jeg si at min boks har noen problemer med DD her. Noen ganger kan man høre skurring i kanaler som Canal+ HD og andre som sender DD lyd. CD har bed meg å ressete boksen og jeg gjorde det for 2 mnd siden, men i går mens jeg så på Transformers var det lit skurring tilbake og det var irriterende.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Bruker kun hdmi fra cd hd-pvr til Denon 4308 videre hdmi til Samsung LE52A656. Og får jo opp bilde av seks høytalere på signal inn i displayet og det står dolby digital. Så slik jeg skjønner det har jeg jo det.:-?

EDIT: Hadde helt nydelig bilde og dd lyd på transformer i går kveld jeg, så på den jeg å.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er HD noob, og har nettopp fått denne boksen. Førsteinntrykket er bra. Jeg har bedre SD- bilde enn 1201-en jeg hadde før (1080i), og HD er meget bra. Kjører lyd via S/pdif til surround, funker som fjell. Ikke noe delay. Ingen problemer med lyd eller bilde.
    Litt viftestøy fra boksen, men bråker mindre enn PS3.

Ettersom jeg ikke har hatt pvr før, vet jeg ikke hva jeg går glipp av rent brukergrensesnittmessig/funksjonsmessig. Jeg syntes boksen fungerer godt til det den er tiltenkt.
    Med det nye kortet har jeg jo fått et par ukers full kanalpakke, noe som CD sikkert gjør lurt i, for jeg føler meg svært fristet til å abbonere på film og sportspakke nå.

Men ut fra det jeg har lest i denne tråden, er det vel bare å vente og se når de første problemene dukker opp...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Bruker kun hdmi fra cd hd-pvr til Denon 4308 videre hdmi til Samsung LE52A656. Og får jo opp bilde av seks høytalere på signal inn i displayet og det står dolby digital. Så slik jeg skjønner det har jeg jo det.:-?

EDIT: Hadde helt nydelig bilde og dd lyd på transformer i går kveld jeg, så på den jeg å.
    Takk for svaret. Dette betyr da at CD supportfolket har ikke peiling på denne booksen. Da jeg ringte første gang i august ang. problemerne med DD lyd sa dem til meg at de var ikke veldig kjent med produktet enda. Det er skuffende at nå etter 2 mnd de har enda ikke fått alt fakta om HD-PVR-en.
    Er ikke det typisk?

Men bra at DD lyden funker via HDMI.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde noen på CD hatt peiling så ville de ikke solgt denne boksen.

Side 15 av 114 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •