Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 114 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 2261
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Noen som vet om Canal Digital har tenkt å gjøre noe med dette 576i-problemet? HD kommer mer og mer nå, så det hadde vært kjekt med en HD-PVR, men ikke hvis de ikke klarer å ordne dette. Det er jo rett og slett amatørmessig! Get sin HD PVR sender da 576i så vidt jeg har forstått. Den nye PVR-en til RiksTV også tror jeg!

Det burde selvfølgelig vært sånn at nå en ser programmer i SD, så sender HD PVR automatisk 576i, for så å skifte automatisk til 1080i/720p når en ser på et HD-program. Det burde altså vært en valg som het "auto." Dette må da gå an i fikse? (Forresten. Er det ikke sånn det vil fungere dersom TV-en har innebygd dekoder? Ikke at jeg skal kjøpe ny TV...)
    Vet ikke om de jobber med å fikse dette, men det bør de gjøre! Et valg for "auto" (også kalt signal pass-through - altså sende signalet slik det er uten å gjøre noen skalering eller deinterlacing) er eneste gode løsning. Dette MÅ de se å få implementert, det er en svært enkel softwarefiks - garantert. Dette er den desidert største negative tingen ved hele HD PVR-dekoderen. EPG'en kommer på delt andreplass over dårlige ting, sammen med stygg undertekst på kanaler som Discovery etc.

Har nå sendt enda en anmodning til CD via mail om dette problemet, alle som har HD PVR-dekoder (eller vurderer å skaffe seg en) bør gjøre det samme. Mas mas mas, eneste mulighet vi har for å få gjennomslag... Vi betaler jo faktisk 3000,- kr for denne plastikkboksen, og må da kunne forvente grei bildekvalitet også på SD-kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes at det er på tide å få en software oppdatering på denne boksen. HAAALLOOO CANAL DIGITAL!!!??

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Vet ikke om de jobber med å fikse dette, men det bør de gjøre! Et valg for "auto" (også kalt signal pass-through - altså sende signalet slik det er uten å gjøre noen skalering eller deinterlacing) er eneste gode løsning. Dette MÅ de se å få implementert, det er en svært enkel softwarefiks - garantert. Dette er den desidert største negative tingen ved hele HD PVR-dekoderen. EPG'en kommer på delt andreplass over dårlige ting, sammen med stygg undertekst på kanaler som Discovery etc.

Har nå sendt enda en anmodning til CD via mail om dette problemet, alle som har HD PVR-dekoder (eller vurderer å skaffe seg en) bør gjøre det samme. Mas mas mas, eneste mulighet vi har for å få gjennomslag... Vi betaler jo faktisk 3000,- kr for denne plastikkboksen, og må da kunne forvente grei bildekvalitet også på SD-kanaler.
    Bra at du har sendt mail! Jeg ringte og snakket med dem. Traff en kundebehandler som naturligvis ikke hadde peiling på noen ting. Hun skulle snakke med teknisk avdeling, som heller ikke hadde peiling. De sa at 1080i er enda bedre. For en AMATØRBEDRIFT!!! Spurte om hun kunne sette meg over til noen på teknisk, men det kunne hun ikke nei. "Det her er det vi har å tilby," sa hun. Jeg spurte om hun kunne lage en sak på det, men det var ingenting hun kunne gjøre. Håpløst...

Vurderer å ta kontakt med Forbrukerrådet...

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest den originale spesifikasjonen til denne boksen, altså uten CD software, og den spesifiserer at pass-trough er støttet. Så her er det CD som tror dem klarer å lure seg unna mange misfornøyde kunder ved å fjerne det valget.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Jeg har lest den originale spesifikasjonen til denne boksen, altså uten CD software, og den spesifiserer at pass-trough er støttet. Så her er det CD som tror dem klarer å lure seg unna mange misfornøyde kunder ved å fjerne det valget.
    Pass-through betyr det samme som "auto" eller?? ops: ops:

Jeg har ikke tenkt å gi meg! Jeg har bestemt meg for å vinne denne krigen, koste hva det koste vil! :x :x :x

Jeg har registrert at Teknofil.no har hatt kontakt med produktansvarlig i CD, Øystein Nygård, gjentatte ganger i forbindelse med leserspørsmålene de mottar. Derfor har jeg henvendt med til Teknofil i denne saken, i håp om at de kan utrette mer enn en ubetydelig kunde.

Jeg har startet en tråd på forumet til Teknofil ("Leserspørsmål" er nedlagt), men jeg tror jeg behøver "forsterkninger."

576i - Hjelp Teknofil! - Mobilen/Teknofil

Hjelp! Rett gjerne opp i feil som jeg eventuelt har skrevet. Jeg er ingen ekspert på det her, men at jeg får bedre bilde i 576i har jeg i hvertfall forstått!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok årsaken er at handshake mellom boksen og tv-en må opprettes på nytt hver gang boksen endrer noe på HDMI output, det ville da blitt en lang zappetid mellom HD og SD kanaler.
    Du kan prøve selv å se hvor lang tid dette tar ved å endre fra 720p til 1080i og omvendt (du må bekrefte ved velge OK), noen tv-er gjør dette sikkert fortere enn andre.
    Dette kan nok skape kundehenvendelser de ikke ønsker fra kunder som ikke vet hva de har gjort.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville ta for lang tid hvis dekoderen skulle skifte automatisk mellom 576i og 1080i? Er det det du mener? Jeg skjønner nok ikke uttrykk som "handshake" i denne sammenhengen. ops:

Men uansett bør 576i bli et valg i menyen. Så kan jeg heller skifte manuelt til 1080i når jeg skal se program i HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville ta for lang tid hvis dekoderen skulle skifte automatisk mellom 576i og 1080i?
    Det vil ta litt ekstra tid ja.
    Handshake kan jeg ikke nok om men det er en kommunikasjon mellom produktene som forteller hverandre hva de er for noe slik at tv-en vet hva som kommer inn og vet hvilken modus den skal bruke.
    Endres det noe så må denne kommunikasjonene gjøres på nytt og tv-en blir sort til den har endret modus.

Når jeg kobler til min laptop med HDMI utgang til min full HD panasonic skjerm så kommer korrekt modellnummer og Panasonic frem på skjermen og med 1080p. dette gjøres i denne kommunikasjonen (handshake).

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan forhindrer jeg at dekoderen viser bilde i 4:3 format?

Har en CD hd dekoder, samt en ny plasma skjerm, så det er veldig uheldig at dekoderen HELE tiden viser 4:3 bilder, selv om jeg trykker på fullscreen på fjernkontrollen, skifter den til 4:3 igjen når jeg skifter kanaler, evt det er reklame eller noe slikt.

vil ikke ødelegge tv'en :-?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass-through betyr det samme som "auto" eller?? ops: ops:

Jeg har ikke tenkt å gi meg! Jeg har bestemt meg for å vinne denne krigen, koste hva det koste vil! :x :x :x

Jeg har registrert at Teknofil.no har hatt kontakt med produktansvarlig i CD, Øystein Nygård, gjentatte ganger i forbindelse med leserspørsmålene de mottar. Derfor har jeg henvendt med til Teknofil i denne saken, i håp om at de kan utrette mer enn en ubetydelig kunde.

Jeg har startet en tråd på forumet til Teknofil ("Leserspørsmål" er nedlagt), men jeg tror jeg behøver "forsterkninger."

576i - Hjelp Teknofil! - Mobilen/Teknofil

Hjelp! Rett gjerne opp i feil som jeg eventuelt har skrevet. Jeg er ingen ekspert på det her, men at jeg får bedre bilde i 576i har jeg i hvertfall forstått!
    Bra initiativ! Jeg la inn et svar og forsøkte forklare litt mer. Tydeligvis noen som ikke skjønner problemet. Håper noen i redaksjonen til Teknofil kan lage en sak på dette, kontakte CD og få de på banen. Stå på, vi gir oss ikke!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i dag en vanlig HD-dekoder fra CD (gratis, kampanjetilbud ved bestilling av internett) i posten, så jeg har nå testet denne opp mot HD PVR-dekoderen som jeg bruker til vanlig. Koblet de på hver sin HDMI-inngang på TV'en og svitsjet mellom mens de sto på samme kanal. Begge dekoderne ble satt til å kjøre i 1080i. Bildekvaliteten er svært lik, men det er noen små forskjeller. Den vanlige HD-dekoderen er noe skarpere og virker å ha en anelse høyere kontrast, hvilket gir en ørliten fordel i forhold til dybde og klarhet i bildet. HD PVR'en kunne tidvis virke litt flatere, mindre kontrastfylt. Men det var vanskelig å si med sikkerhet, så forskjellen er uansett absolutt minimal. Dette gjelder både HD og SD-kanaler (testet mest på SD), såvidt jeg kunne se. I tillegg kunne man ane en tanke sterkere fargemetning på standard HD-dekoderen. På den annen side var det tendenser til litt mer støy i bildet på HD'en, enn hva tilfellet var på HD PVR'en. Men forskjellene totalt sett er altså svært liten, ofte virket de identiske. Dersom jeg bruker trikset for å kjøre 576i over HDMI på HD PVR-dekoderen, så blir bildet fra den (ikke overraskende) klart best når det gjelder SD-kanaler. Det samme trikset fungerte forøvrig ikke på den vanlige HD-dekoderen.

Tenkte kanskje å beholde denne hvis den ga markant bedre bilde enn HD PVR'en, men ut fra det jeg har sett hittil er forskjellen nesten lik 0 i praksis. Og jeg er veldig pirkete på bildet... Så den havner antagelig på finn.no

Det var en oppklarende og bra vurdering, supert:-D
    Da går jeg helt klart for en standard HD-dekoder, ikke vits å betale flere tusen ekstra for noe som ikke er bedre (PVR har jeg ikke bruk for)...

Snakket med CD idag og pris på denne dekoderen er 695,- + kortavgift.
    Får den desverre ikke gratis slik du gjorde.....

Hvordan er reaksjonstid ved zapping av kanaler på denne? Er den treg ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra initiativ! Jeg la inn et svar og forsøkte forklare litt mer. Tydeligvis noen som ikke skjønner problemet. Håper noen i redaksjonen til Teknofil kan lage en sak på dette, kontakte CD og få de på banen. Stå på, vi gir oss ikke!
    Supert Kimi! Takk for at du forklarte problemet på en veldig klar og tydelig måte! Slet litt med det selv. Håper Teknofil bestemmer seg for å grille Canal Digital på det her nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feilkoder

Jeg har nå hatt HD-PVR i en uke og har faktisk vært brukbart fornøyd, men hvor lenge var Adam i paradis ..... :twisted:

Når jeg kom hjem i dag sto displayet på PVR'en og blinket "Pb03", alternativt "P603". Jeg trykket deretter på Standby-knappen på fjernkontrollen, displayet skiftet da til å vise "Er07". Nytt trykk på Standby-knappen , displayet viser "Er01", nytt trykk "Er09". Videre trykking på knappen får displayet til å toggle mellom Er01 og Er09.

Tok så en telefon til CD kundeservice, feilmelding kabel-tv men saksbehandler hadde uventet ikke peiling, de hadde faktisk ingen oversikt over hva feilkodene betydde! Han syntes imidlertid at "det hørtes alvorlig ut" så de sender en ny.

Er det noen på forumet som vet hva disse feilkodene betyr, evt. har opplevd dette selv. Hadde noen hatt en oversikt over de feilkodene som finnes og lagt ut på forumet hadde jo det vært supert!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Hvordan forhindrer jeg at dekoderen viser bilde i 4:3 format?

Har en CD hd dekoder, samt en ny plasma skjerm, så det er veldig uheldig at dekoderen HELE tiden viser 4:3 bilder, selv om jeg trykker på fullscreen på fjernkontrollen, skifter den til 4:3 igjen når jeg skifter kanaler, evt det er reklame eller noe slikt.

vil ikke ødelegge tv'en :-?
    Har du testet "on demand" knappen? den husker valget også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Det var en oppklarende og bra vurdering, supert:-D
    Da går jeg helt klart for en standard HD-dekoder, ikke vits å betale flere tusen ekstra for noe som ikke er bedre (PVR har jeg ikke bruk for)...

Snakket med CD idag og pris på denne dekoderen er 695,- + kortavgift.
    Er prisen på HD-dekoder (ikke PVR) nå 695,-? Jeg klikka meg inn på CD sine sider, og den listes fortsatt med pris 1.995,- Hvis den er satt ned med 1300 kroner, så er det jo straks mere forlokkende. Eller var det kanskje i forbindelse med en eller annen kampanje?

-Zorb

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som sliter med bildet på alt annet enn 576i, hva slags TV har dere?

Jeg har nemlig ikke noe bedre bilde med 576i inn enn 1080i inn på mitt 1080p LCD TV( Sony W4500.)

At bildet blir dårligere på 576p og 720p er jeg enig i.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Har du testet "on demand" knappen? den husker valget også.

Hvilken knapp er dette?
    Har ikke pvr dekoderen, men den vanlige hd dekoderen. Mulig jeg må finne riktig tråd for den isteden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får håper Canal Digital ser behovet

Etter å ha kjøpt ny TV var jeg så godt som i ferd med å bestille Canal Digitals HD-PVR... helt til jeg leste denne tråden.

Jeg har i dag "vanlig" PVR fra Canal Digital. Er det noen som har testet denne PVR'en opp mot HD-PVR'en?

Etter å ha lest tråden mistenker jeg at jeg ved å oppgradere vil ende opp med dårligere bilde på alt annet en HD-kanalene (om man ser bort i fra de noe tungvinte omveiene man kan gå for å omgå dette problemet).

I så vil jeg hilse og si de fra Canal Digital som måtte lese denne tråden at jeg utsetter investeringen på 3000,- til dette er fikset med en firmware-oppdatering

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Homey Spur
    Etter å ha kjøpt ny TV var jeg så godt som i ferd med å bestille Canal Digitals HD-PVR... helt til jeg leste denne tråden.

Jeg har i dag "vanlig" PVR fra Canal Digital. Er det noen som har testet denne PVR'en opp mot HD-PVR'en?

Etter å ha lest tråden mistenker jeg at jeg ved å oppgradere vil ende opp med dårligere bilde på alt annet en HD-kanalene (om man ser bort i fra de noe tungvinte omveiene man kan gå for å omgå dette problemet).

I så vil jeg hilse og si de fra Canal Digital som måtte lese denne tråden at jeg utsetter investeringen på 3000,- til dette er fikset med en firmware-oppdatering
    Jeg har oppgradert min vanlige PVR med en ny HD-PVR. Jeg har ikke satt de opp mot hverandre, men synes ikke bilde er så mye dårligere på sd kanalene. Her varierer jo kvaliteten på sendt signalet så veldig likevell at det er en gru.
    Men vi skall ikke se bort fra at mine øyne begynner å bli gamle og slitne.

Har stilt inn min dekoder en gang og ferdig med det, orker ikke drive å styre for å få til en marginal forbedring på et bilde som aldri vil bli som HD.

Jeg er hittils veldig fornøyd med min HD-PVR fra CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zorbitz
    Er prisen på HD-dekoder (ikke PVR) nå 695,-? Jeg klikka meg inn på CD sine sider, og den listes fortsatt med pris 1.995,- Hvis den er satt ned med 1300 kroner, så er det jo straks mere forlokkende. Eller var det kanskje i forbindelse med en eller annen kampanje?

-Zorb
    Ja om du er medlem i borettslag som har komplett-avtalen (noe de fleste har idag) får du denne prisen.
    Sorry, glemte å skrive det i forrige innlegg:-?

Som du skjønner varierer denne ifra kr 0,- til 1995,-

For min del går jeg heller for denne HD-tuneren istedenfor den til 3000,-, om jeg vil kan man jo kjøpe en ekstern HDD opptaker for under 2000,- på eks. Elkjøp om man absolutt må ha opptaksmuligheter......

Side 14 av 114 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •