Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 114 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 2261
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til deg over: Du bør vel ta kontakt med CD-brukerstøtte. "Er" er sikkert forkortelse for error?

Jeg koblet dekoder til RX-V2600 og derfra til TV. Oppdager så at bildet er bittelitt kjappere enn lyden. Lipsync (audio delay) gjør jo da alt bare værre. Noen andre som sliter med dette? Finnes det noen løsning?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Til deg over: Du bør vel ta kontakt med CD-brukerstøtte. "Er" er sikkert forkortelse for error?
    Har gjort det, men alltid interessant å høre om andre har hatt samme feil for så å sammenligne med hva kundeservice sier

CD mente forøvrig at feilkoden 'Pb03' betyr at det er noe galt med strømforsyningen, så de skulle i første omgang sende en ny strømforsyning. Jeg tviler sterkt på om det er feilen, men det finner jeg jo snart ut...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg endelig fått min HD-PVR!

Nettet mitt er ennå ikke oppgradert til HD kanalene, men pytt, pytt, jeg har bilde på SD kanalene som er helt super. Dette takket vær ”force” sitt triks med og få den til at sende ut 576i, KUDOS til ”force”!

At jeg får et bilde som er helt super, har vel også noe med Pio LX5090 og gjør.
    Den skjermen har per i dag verdens beste bildeprosessering, send inn 576i, så tar den seg av deinterlacing og oppskalering til 1080, resultatet blir som sagt helt outstanding.

Ellers så virker alt på min HD-PVR, ikke sett til noen bugs ennå. Det eneste va at når jeg tok et nytt kanalsøk, så forsvant min favorittliste, men det er samme med de fleste bokser, siden det gjerne blir nye kanal nummer etter kanalsøk.

Noen har meldt fra om støy, til det kan jeg bare si, ved oppstart så ”hviner” den litt, men bare i oppstartfasen, etter det så hører jeg ingenting fra harddisken.

Etter alle problemer jeg hadde lest om her på tråden, så va jeg litt skeptisk til dette produktet, men etter å ha brukt den i 4 dager, så er jeg bare imponert.

PS. Jeg elsker at den automatisk tar opp på den kanalen du ser på, så enkelt og pause imens du åpner en ny pils! Min gamle Panasonic hard disk opptaker er nå plassert på loftet som back up :-D

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta vare på Panasonic'en i tilfelle du vil brenne noe ut på DVD en dag.

Satt og så litt på Rome på TVN HD på fredag og det var en fornøyelse:-D

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har TVNorge HD kommet altså? Må man ta nytt kanalsøk for å få inn? Etter en god stund med bruk av HD-pvr må jeg absolutt si meg fornøyd, til tross for de kjente ulempene. Men det omtalte trikset til Force gjør susen, så jeg klager ikke

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Har TVNorge HD kommet altså? Må man ta nytt kanalsøk for å få inn? Etter en god stund med bruk av HD-pvr må jeg absolutt si meg fornøyd, til tross for de kjente ulempene. Men det omtalte trikset til Force gjør susen, så jeg klager ikke

Min HD PVR tok inn den kanalen med en gang. Ligger sammen med de andre HD kanalene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har TVNorge HD kommet altså? Må man ta nytt kanalsøk for å få inn?
    Kanalsøk er historie på de nye CD boksene, nye kanaler kommer inn automatisk. Man kan gjøre et kanalsøk men den vil ikke finne flere kanaler enn den allerede har funnet.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javisst har jeg også fått TVNorge HD. Vært borte en ukes tid fra tv'n, og ikke lagt merke til at den har sneket seg inn i kanallisten. Supert

Min første feil med HD-PVR når jeg skulle starte den opp i dag forøvrig. Ble bare helt svart når jeg trykte for å skru den på. Ut med strømmen, og alt funket igjen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Javisst har jeg også fått TVNorge HD. Vært borte en ukes tid fra tv'n, og ikke lagt merke til at den har sneket seg inn i kanallisten. Supert

Min første feil med HD-PVR når jeg skulle starte den opp i dag forøvrig. Ble bare helt svart når jeg trykte for å skru den på. Ut med strømmen, og alt funket igjen.
    Det der har jeg også reagert på. Har ikke tenkt så veldig på det før, men tror min oppfører seg slik da det er endringer i kanallisten. Når jeg tenker tilbake gjorde den det samme når National Geographic HD ble startet her.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Uff

Fikk Hd Pvr sist fredag og funket som fjell. Men etter et par dager så ville ikke dekoderen starte etter å ha stått i standby, men det ordnet seg ved restart og ut med strøm. MEN i dag så får jeg svart skjerm og ingen tv. Alle kanaler finnes og jeg får opp meny men ingentig sendes. 3 telefoner til CD og gjentatte ganger med forsøk på restart og 1 time på kanal 50 til ingen nytte. Ny dekoder på vei innen 10 dager. JEG VIL SE TV NÅ!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD PVR blir varm .....

Har nettopp fått min HD PVR og alt ser ut til å funke bra: Bra billedkvalitet, mye mindre støy enn jeg hadde forventa :-D , laaaangsomt kanalskift (men det gjør ikke så mye), elendig EPG (satser på fremtidig SW-oppgradering), så alt i alt: Fornøyd.

Det som bekymrer meg litt er at boksen blir svært varm (den står inne i et rack). HD temperatur ligger på 50 grader, føler at dette er litt i høyeste laget.

Noen andre som har erfaringer/synspunkter her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakking på HD-kanaler

Jeg har noe hakking på enkelte av HD-kanalene. Må imidlertid tilstå at jeg har "brutt" CDs installasjonsanvisning på to punkter:

1. Jeg har en splitter.
    2. I mitt midlertidige oppsett har jeg ikke skiftet ut min gamle antennekabel med den trippel-isolerte som fulgte med i PVR-boksen.

Dette (?) er muligens årsak til at signalkvaliteten ligger på 33-50 de gangene jeg har sett etter, vekslende mellom gul og grønn.

Kan dette være årsak til hakkinga på HD? Signalsplitteren må jeg ha (avgreiner til en sokkelleilighet), men kan evt. hekte på en signalforsterker. Noen som har erfaring med dette?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av mio
    Jeg har noe hakking på enkelte av HD-kanalene. Må imidlertid tilstå at jeg har "brutt" CDs installasjonsanvisning på to punkter:

1. Jeg har en splitter.
    2. I mitt midlertidige oppsett har jeg ikke skiftet ut min gamle antennekabel med den trippel-isolerte som fulgte med i PVR-boksen.

Dette (?) er muligens årsak til at signalkvaliteten ligger på 33-50 de gangene jeg har sett etter, vekslende mellom gul og grønn.

Kan dette være årsak til hakkinga på HD? Signalsplitteren må jeg ha (avgreiner til en sokkelleilighet), men kan evt. hekte på en signalforsterker. Noen som har erfaring med dette?
    Jeg og brukte splitter til å begynne med, bruker også en gammel kabel jeg har brukt i mange år. Hadde ikke noe mer hakking da en etter at splitteren ble fjernet, fikk en kontakt til i forbindelse med bredbånd. Fortsatt samme kabel.

Min signalkvalitet ligger godt på grønt. Nivå 151 på kab 1, 150 på kab 2. Så det er vel her årsaken kan ligge.

Min harddisk ligger på 36 grader og den har nå stått på i en time. 50 Grader er vel i overkant av arbeids temperaturen til en harddisk ja.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Canal Digital har tenkt å gjøre noe med dette 576i-problemet? HD kommer mer og mer nå, så det hadde vært kjekt med en HD-PVR, men ikke hvis de ikke klarer å ordne dette. Det er jo rett og slett amatørmessig! Get sin HD PVR sender da 576i så vidt jeg har forstått. Den nye PVR-en til RiksTV også tror jeg!

Det burde selvfølgelig vært sånn at nå en ser programmer i SD, så sender HD PVR automatisk 576i, for så å skifte automatisk til 1080i/720p når en ser på et HD-program. Det burde altså vært en valg som het "auto." Dette må da gå an i fikse? (Forresten. Er det ikke sånn det vil fungere dersom TV-en har innebygd dekoder? Ikke at jeg skal kjøpe ny TV...)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lipsync problem.

Jeg koblet dekoder til RX-V2600 og derfra til TV. Oppdager så at bildet er bittelitt kjappere enn lyden. Lipsync (audio delay) gjør jo da alt bare værre. Noen andre som sliter med dette? Finnes det noen løsning?
    Jeg mottok Canal Digital HD PVR for noen få dager siden. Jeg legger også merke til at bildet kommer litt før lyden. Jeg har lite erfaring med problemet fra tidligere, men jeg gjetter at bildet kommer 100 - 200 ms før lyden. Den analoge og den digitale lyd-utgangen ligger vanligvis likt hverandre i tid. Feilen er den samme på begge utgangene, med andre ord. Har noen funnet en løsning?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DagHenrik
    Jeg mottok Canal Digital HD PVR for noen få dager siden. Jeg legger også merke til at bildet kommer litt før lyden. Jeg har lite erfaring med problemet fra tidligere, men jeg gjetter at bildet kommer 100 - 200 ms før lyden. Den analoge og den digitale lyd-utgangen ligger vanligvis likt hverandre i tid. Feilen er den samme på begge utgangene, med andre ord. Har noen funnet en løsning?
    Jeg har ikke merket plagsomt med lipsync feil fra HD-PVR(parabol) men dersom man sender lyden til AVReceiver og bilde til en flat-TV så kan det ikke bli perfekt lipsync uten at det kan justeres delay i AVreceiver.
    Det er ikke sikkert det er et slikt problem du har men jeg nevner det likevel.
    Min Pioneer 507XA har ca. 60-80ms videodelay. Jeg har derfor satt 60ms audiodelay i AVreceiver for å sørge for at lyden fortsatt er synkronisert.

Jeg koblet en høyttaler til Pioneeren siden Pioneer TV's egne høyttaler utganger er kompensert for forsinkelsen i bildeprosessoren. Hadde da lyd fra både AVReciver og TV'n og da var det bare å justere delay i AVreceiver til alle ekkoeffekter var borte.

Det kan jo tenkes at det er TV'er som har enda større videodelay enn Pioneeren og vil gi enda større lipsync feil enn 60-80ms.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er et bildet kommer FØR lyden. Delay på lyden forverrer bare problemet. Lyd og bilde er koblet med HDMI fra dekoder til receiver. Jeg trenger bare stereo, så jeg kan jo kjøre lyden analogt til receiver for å se om det hjelper, men det er jo irriterende da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger bare stereo, så jeg kan jo kjøre lyden analogt til receiver for å se om det hjelper, men det er jo irriterende da.
    Jeg trenger også bare stereo. Jeg har koblet S/PDIF utgangen fra HD PVR til en digitalinngang på en Lyngdorf forsterker. For å finne ut mer om problemet, koblet jeg et gammelt PC-høyttalersett til de analoge utgangene fra HD PVR. Det viste seg at lyden kommer praktisk talt samtidig fra hovedhøyttalerene og PC-høyttalerene. Det er en forskjell, men den er veldig liten (marginal) sammenlignet med tidsforskyvningen mellom lyd og bilde. Dermed tror jeg ikke du vil vinne noe på å bruke den analoge utgangen. Dessverre.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var som bare.... Noen flere som har opplevd dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den virkelig på bærtur. sluttet plutselig å følge timeopptakene for så å skru seg av og på og av og på helt til jeg dro ut kontakten. Satt i kontakten igjen og den fortsetter på samme viset :evil:
    Noen som har ide om hva som kan gjøres? Kan jeg få tak i det som ligger på HD'en? Hvordan?

Mvh Hege

Side 13 av 114 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •