Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 114 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 2261
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min dekoder har aldri restartet seg selv, men den nektet å slå seg på ved to anledninger den første uka jeg hadde den. Stod bare "init" og deretter lyste det rødt, vifta suste, men intet bilde. Måtte ta strømmen for å fikse det. Etter det har den ikke gjort noe rart i det hele tatt, helt stabil. Hatt den i snart 3 mnd nå. Jeg bruker også Harmony One til å styre den, så det tror jeg ikke kan være noe problem.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hmmm... Nå ble jeg utsatt for den første plage. Jeg satt en film på opptak mens jeg så på noe annet. En stund senere begynte jeg å bla i kanalene, og så slumpet jeg innom den kanalen jeg tok opp fra. Deretter ble det umulig å bytte kanal! Irriterende!!!!! Nå får jeg vel bare vente til opptaket er ferdig slik at jeg kan bytte kanal igjen. MAKAN!
    Opptaket ble forøvrig kappet på et vis omtrent der jeg "svippet innom". Det var kun siste halvdel som ble med på opptaket. Merkelig feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har nettop fått meg en Get box HD PVR.
    Problemet er at TV'n måtte på rep. dagen før jeg fikk get boxen på døra.
    Nå har ejg bare en PC monitor som tar HDMI som jeg kan koble på den.
    Prøvde dette, men under førstegangsoppsettet valgte jeg å bruke 1080i som jeg aldri skulle gjort:-( Viser seg at denne bruker 25Hz og det er noe PC skjermen min ikke taklet. Nå får jeg ikke opp noe bilde og sitter å famler i mørket.
    Det jeg lurte på var om noen vet om det finnes en måte å restarte hele boxen på slik at jeg igjen starter opp på førstegangs oppsettet? Dette må da være mulig å få til uten å se noe på skjermen. feks. holde inne noen knapper mens man slår på e.l.

Kjipt å vente flere dager på TV'n før jeg får sett noe:-(
    Må jo være en svakhet med boksen hvis man ikke kan gå tilbake til fabrikk innstillingene uten å navigere gjennom noen menyer...

Håper på svar! Takker på forhånd:-)

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret jeg fikk fra canal digital:

"Hei.

Takk for din henvendelse.

Vi jobber hele tiden med å utvikle bedre software på dekoderne våre. Jeg skal sende din forespørsel videre til de som jobber med utvikling av dette.

Vi har desverre ikke noe tidspunkt på når softwareoppgraderingen vil komme, men vi håper du vil bli fornøyd videre som kunde hos oss.

Beklager sent svar.

Med vennlig hilsen
    Anders Aurstad"

Etter å ha brukt dekoderen i noen uker nå, så meg å jeg igrunn si meg godt fornøyd. Det er absolutt ting som kunne vært bedre, men jeg har ingen store irritasjonsmoment. At den bråker legger jeg lite merke til. Valg av 576i får jeg trikset til ganske kjapt, sånn at jeg er fornøyd med bilde både i HD og SD. EPG er ikke så veldig god, men den fungerer. Jeg har ikke hatt tidligere pvr med bedre muligheter, og det er jeg egentlig glad for. PVR i seg selv har jeg blitt veldig glad i.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min hdmi inngang er på AV5 på tv'n. Må jeg virkelig sitte å trykke av knappen heeelt til kanal 5 hver gang jeg skrur på? Når jeg skrur på dvd spilleren hopper jo tv'n automatisk til rette av kanalen. Kan man få til noe sånn på dekoderen?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags TV har du da? Jeg sleit med det samme på TH42PV60, men det gikk an å løse på TV'en.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildekvalitet HD PVR-dekoder vs. HD standard-dekoder

Fikk i dag en vanlig HD-dekoder fra CD (gratis, kampanjetilbud ved bestilling av internett) i posten, så jeg har nå testet denne opp mot HD PVR-dekoderen som jeg bruker til vanlig. Koblet de på hver sin HDMI-inngang på TV'en og svitsjet mellom mens de sto på samme kanal. Begge dekoderne ble satt til å kjøre i 1080i. Bildekvaliteten er svært lik, men det er noen små forskjeller. Den vanlige HD-dekoderen er noe skarpere og virker å ha en anelse høyere kontrast, hvilket gir en ørliten fordel i forhold til dybde og klarhet i bildet. HD PVR'en kunne tidvis virke litt flatere, mindre kontrastfylt. Men det var vanskelig å si med sikkerhet, så forskjellen er uansett absolutt minimal. Dette gjelder både HD og SD-kanaler (testet mest på SD), såvidt jeg kunne se. I tillegg kunne man ane en tanke sterkere fargemetning på standard HD-dekoderen. På den annen side var det tendenser til litt mer støy i bildet på HD'en, enn hva tilfellet var på HD PVR'en. Men forskjellene totalt sett er altså svært liten, ofte virket de identiske. Dersom jeg bruker trikset for å kjøre 576i over HDMI på HD PVR-dekoderen, så blir bildet fra den (ikke overraskende) klart best når det gjelder SD-kanaler. Det samme trikset fungerte forøvrig ikke på den vanlige HD-dekoderen.

Tenkte kanskje å beholde denne hvis den ga markant bedre bilde enn HD PVR'en, men ut fra det jeg har sett hittil er forskjellen nesten lik 0 i praksis. Og jeg er veldig pirkete på bildet... Så den havner antagelig på finn.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hegefrem
    Min hdmi inngang er på AV5 på tv'n. Må jeg virkelig sitte å trykke av knappen heeelt til kanal 5 hver gang jeg skrur på? Når jeg skrur på dvd spilleren hopper jo tv'n automatisk til rette av kanalen. Kan man få til noe sånn på dekoderen?
    Det kommer litt an på hva slags tv du har vil jeg tro. På min Panasonic fikk jeg fikset dette etter et tips på teknofil.no: Panasonics hemmelige meny - teknofil.no

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Nå har jeg endelig fått bestilt en HD-PVR, tidligere va det umulig siden nettet mitt ikke va oppgradert til HD, for alt jeg vet så er det fremdeles ikke oppgradert, men det finner jeg ut når jeg kjører kanalsøk.

Det jeg lurer på er stabiliteten på innspilling. Jeg jobber i nordsjøen og følger med på en del serier som går på faste dager, samme tid.
    Dette funker fint på min Panasonic DVD innspiller. Men siden jeg har lest en del her på tråden hva gjelder problemer med slikt på HD-PVR, kan man stole på den, eller må jeg kjøre den vanlige DVD innspilleren som back up?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noen problemer med stabiliteten som sådan.

Problemet er at EPG'en neppe går langt nok frem for en 14 dagers tur i nordsjøen sånn at det må settes manuelt.
    Ett større problem er at brukergrensesnittet for håndtering av opptak og avspilling suger:evil:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre som har problemer med beskjæring av bildet i bredden ved bruk av HDMI?

Når jeg setter TV format til 16:9 så kuttes bildet i bredden sånn at det står N i steden for NRK.

Hvis jeg bruker scart får jeg hele bildet, samme hvis jeg setter 4:3

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt usikker, men jeg mener jeg opplevde det samme, men fikset dette på TV'en.

Jeg tror jeg måtte bytte aspect på TV fra Bredde til 16:9. Har PV60.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hva slags TV har du da? Jeg sleit med det samme på TH42PV60, men det gikk an å løse på TV'en.
    Hitachi 26LD6600..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Er det noen andre som har problemer med beskjæring av bildet i bredden ved bruk av HDMI?

Når jeg setter TV format til 16:9 så kuttes bildet i bredden sånn at det står N i steden for NRK.

Jeg får også litt beskjæring om jeg setter min Samsung 46M87 på "16:9". Dette løser seg ved å sette den til "Just Scan" slik at jeg får 1:1 pixelmapping. Dekoderen står på 1080i ut. Det virker som om beskjæringen skjer i TVen, og således ikke har noe med dekoderen å gjøre.

A.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rare er jo at den beskjæringen skjer uansett om TV'en ( Sony KDL 40W4500 ) står på 16:9 eller 4:3.

Det samme skjer på projectoren ( Sony VW50 )

Men, det er noe merkelig som skjer hvis man bytter mellom 576p og 1080i som oppløsning.
    Beskjæringen varierer mellom de forskjellige kanalene også, avhengig av om de sender "ekte" 16:9 antar jeg.

Har dere oppløsning 576p 720p eller 1080i
    Hvis man velger 576p eller 720p kan man også velge om man vil ha 4:3 auto eller 16:9 hva velger dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er det helt klart et TV-fenomen ettersom jeg får samme resultat fra PCen, som er koblet til ved DVI ---> HDMI.

Velger jeg 16:9 får jeg litt beskjæring, omtrent som overscan fra DVD.

Velger jeg "Just Scan" får jeg 1:1.

Dette ser altså ut til å gjelde alle HDMI kilder i hvert fall for min del.

Har ikke testet hva som skjer dersom jeg setter HD-boksen til å sende ut 720p eller 576i. Det må jeg jo nesten gjøre nå :-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 1080i og 16/9 på dekoder. Når jeg velger aspect "4:3 fullt bilde" på min PV60 kommer logoen til NRK nesten på utsiden av bildet. Med aspect "16/9" fungerer det greit.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Prøv å trykke på on demand knappen på fjernkontrollen.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjalp, takk

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PVR viser Pb03 i display - sort skjerm

Fikk PVR fra Canal Digital på lørdag, og allerede i går sluttet den å virke. Når jeg slår den på er skjermen sort, og displayet på PVR'en viser 'Pb03'. Når jeg trykker på 'OK' knappen på fjernkontrollen så skifter displayet til 'Er07' så 'Er01' og tilslutt 'Er09'.

Prøvd de vanlige triksene med å trekke ut strømmen noen minutter o.l., men ingenting hjelper.

Noen som har erfart det samme?

Side 12 av 114 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •